Головна Спрощений режим Опис

Бази даних


Електронний ресурс - результати пошуку 340

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Книги (3)Книги іноземною мовою (1)Автореферати (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Фесенко, Марія Євгенівна$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Показані документи с 1 за 2
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 616-053.2/Ф 44
Автор(и) : Фесенко, Марія Євгенівна, Похилько, Валерій Іванович, Цвіренко, Світлана Миколаївна
Назва : Хворий малюк [Електронний ресурс] : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів МОЗ України
Вихідні дані : Полтава, 2018
Кільк.характеристики :1 эл. опт. диск (CD-ROM) : цв.
Колективи : УМСА (Полтава)
Форма і об'єм ресурсу: Документ Microsoft Office Word. 247 с. 21 Мб
Примітки : Бібліогр.: с. 245-247. - Загл. с титул. экрана
Ціна : Б.ц.
УДК : 616-053.2(075.8)
Предметні рубрики: ПЕДІАТРІЯ
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): навчальні посібники
Анотація: Посібник укладений на підставі «Програми з пропедевтичної, факультетської та госпітальної педіатрії для студентів вищих медичних навчальних закладів ІІІ-IV рівнів акредитації», затвердженій МОЗ України. Посібник призначений студентам ІІ-ІІІ курсів вищих навчальних закладів для підготовки до практичних занять з курсу пропедевтики дитячих хвороб з доглядом за дітьми
Примірники :ЧЗЕБ(1)
Вільні : ЧЗЕБ(1)
Перейти к внешнему ресурсу БД Книги. № 37740
Найти похожие

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 616-053.2/Ф44
Автор(и) : Fesenko M.Ye., Pokhylko V.I., Lysanets YU.V.
Назва : The healthy child [Electronic resource] : Manual for students of medical faculties of higher medical educational institutions of the III-IV level of acceditation
Паралельн. назви :Здоровий малюк: навчальний посібник для студентів медичних факультетів вищих медичних навчальних закладів III-IV рівнів акредитації/ М.Є. Фесенко, В.І. Похилько, Ю.В. Лисанець; МОЗ України, УМСА
Вихідні дані : Poltava, 2015
Кільк.характеристики :1 эл. опт. диск (DVD-ROM): іл
Колективи : UMSA
Форма і об'єм ресурсу: Документ Microsoft Word. 368 c. 106 Мб
Систем. вимоги: Привід DVD-диску
Примітки : На англ. мові. - Загл. с титул. экрана
Ціна : Б.ц.
ДРНТІ : 76.29.47
УДК : 616-053.2(075.8)
Предметні рубрики: ПЕДИАТРИЯ
Анотація: The proposed manual contains materials on the subject "Propaedeutics of Pediatrics" (Module 1. Child's Development; Module 2. Anatomical and Physiological Characteristics, Methods of Examination and Semiotics of Children's Diseases; Module 3. Feeding and Nutrition of Children). The knowledge of principles of nutrition, physical and psychomotor development of infants and children, principles of their education and rest will make it possible to improve the methods of preventing childhood diseases. The manual "The Healthy Child" is intended for students of medical faculties of higher educational institutions of the III-IV accreditation levels (English-speaking form of education). Recommended by Central Methodological Cabinet of Higher Education of Ministry of Public Health of Ukraine as a manual for foreign students of higher educational institutions of Ministry of Public Health of Ukraine TABLE OF CONTENTSForeword........................................................?7Chapter 1. Organizational Fundamentals for the Prophylactic Management of Healthy Children.….………………………..............?81.1. Management of Medical Care for Healthy Children …………......?81.2. The Procedure of Compulsory Preventive Medical Examination of Children under 3 Years of Age.………………………………………………...?91.3. The Major Components of Compulsory Preventive Medical Examination of Children under 3 Years of Age ……………………………….?11Chapter 2. Childhood periods….…………….…………………………....?252.1. Intrauterine Period………………………………….............?262.2. Extrauterine Period……………………………………............?28Chapter 3. Features of Physiology in Children During the Neonatal Period………………………………………………………………………….?333.1. Specific Features of Neonatal Period: Full-Term and Preterm Infants.........................................................?333.2. Boundary (Transitional) Conditions of Neonatal Period…………...?443.3. Newborn Care. The Peculiarities of Sanitary and Epidemiological Regime at Neonatal Departments………………………………............?50Chapter 4. Feeding and Nutrition of Infants……….…………………......?564.1. General Remarks …………………………………………….......?564.2. Feeding Infants under 6 Months of Age…………………………....?574.3. Feeding and Nutrition of Infants Aged 6-12 Months………........?604.4. Feeding Infants Aged from 12 Months to 3 Years…………........?674.5. Artificial and Mixed Feeding…………………………...........?68Chapter 5. Vitamins………………………….………...................?69?5.1. Biological Role of Vitamins in Children at Different Ages…….....?69?Chapter 6. Physical Development of Infants…….……………............?79?6.1. General Remarks.………………………………................?796.2. Assessment of Physical Development…………….………….....?806.3. Graphic Charts of Physical Development…………………….......?826.4. Interpretation of Physical Development Parameters…….........?1036.5. Interpretation of Dynamics at Graphs of Physical Development of Infants………………………………………………………………………….?1056.6. Tactics in Case of Detecting Abnormalities in the Infant's Physical Development…………………...…………..............................?107Chapter 7. Psychomotor Development of Infants………………...........?108?7.1. General Remarks ….……………………...………………........?1087.2. Assessment of Psychomotor Development of Infants…………....?1087.3. Consulting Mothers and Families for the Purpose of Infant's Development…….……......…….……......….……......…….……......?120Chapter 8. Anatomical and Physiological Peculiarities of Organs and Organ Systems in Children………….................................?1258.1. Nervous System……………………………...................?1258.2. Skin and Subcutaneous Fat…………………………..............?1368.3. Muscular System…………………………………................?1418.4. Skeletal System……………………………….................?1438.5. Respiratory Organs………………………......................?1538.6. Cardiovascular System………………………...................?1848.7. Urinary System……………………………………...............?2108.8. Digestive Organs……………………….……………………………?2218.9. Hemic System………………………..........................?2398.10. Immune System……………………………………….…………...?2628.11. Endocrine System…………………………………………….……?286?Chapter 9. Metabolism in Children…………………...…….............?302?9.1. Peculiarities of Metabolism in Children…………………..........?3029.2. Features of Energy Metabolism ………...…...................?3039.3. Features of Nitrogen (Protein) Metabolism ……………….........?3069.4. Features of Fat Metabolism ……………………………….........?3109.5. Features of Carbohydrate Metabolism ………….…..............?3149.6. Features of Water-Electrolyte Metabolism ……………….........?3189.7. Features of Acid-Base Homeostasis ……………………….......?3299.8. Regulation of Metabolism……………………..................?333Chapter 10. Assessment and Promotion of Health in Children..........?334 10.1. Child Health Assessment.................................?33410.2. Physical Training as a Factor of Child Health Promotion........?33410.3. Acclimatization Training of Children.........................?336?References………………………………………………….................?344Control Tests……………………………………………………...…………...?349
Примірники :ЧЗЕБ(1)
Вільні : ЧЗЕБ(1)
Полный текст/внешний ресурс   скачать: БД Книги іноземною мовою. № 190 
Найти похожие

 
© 2017-2023
Бібліотека Полтавського державного медичного університету
36011, м. Полтава, вул. Шевченка, 23
© Міжнародна асоціація користувачів і розробників
електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)