Використання моделей практико-орієнтованого навчання під час вивчення дитячої стоматології / Л. Ф. Каськова [и др.] // Укр. стоматол. альманах = Ukrainian Dental Almanac : науково-практичний фаховий журнал. - 2024. - № 1. - С. 88-91 . - ISSN 2409-0255


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY (методы, обучение)
Анотація: Викладачі клінічних кафедр медичних закладів вищої освіти стикаються з проблемою практичної підготовки здобувачів освіти, для поліпшення якої запропоновано численні методи. Метою роботи став розгляд моделей практико-орієнтованого навчання, які можуть використовуватись під час викладання дитячої терапевтичної стоматології. Модель однохвилинного наставництва використовується викладачем у 1-5-хвилинній бесіді зі студентом для спрямування процесів діагностики й лікування, для чого спочатку студент оглядає пацієнта, потім презентує клінічний випадок, після чого викладач спрямовує його поведінкові реакції. SNAPPS-модель (Summarize +Narrow + Analyze + Probe + Plan + Select) описує 6 етапів клінічного навчання. Метод включає аналіз історії хвороби і проведених методів обстеження, визначення нозологічних одиниць для диференціювальної діагностики, власне проведення диференціювальної діагностики, запитання до наставника щодо невизначеностей, обговорення плану лікування пацієнта і питань та джерел, пов’язаних із клінічним випадком, для самостійного опрацювання. У межах моделі впізнавання і відтворення стандартних ситуацій (поширених випадків) здобувач освіти за 30 с розповідає про головну проблему, що непокоїть пацієнта, і пропонує свій діагноз на основі ключових симптомів. Викладач особисто оглядає пацієнта, установлює діагноз або обговорює, чому його не можна впевнено встановити, й оцінює дії студента. Усі описані моделі практично-орієнтованого навчання покращують вираження міркувань без особливого впливу на час, витрачений для презентацій випадку. Модель упізнавання й відтворення стандартних ситуацій у стоматології особливо корисна під час розпізнавання поширених клінічних випадків (відтворення зразка). Модель швидкого однохвилинного наставництва, що передбачає ініціативу й менторську роль викладача, добре підходить новачкам, а сфокусовану на самостійній роботі учнів SNAPPS-методику краще застосовувати для сильних студентів.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Каськова, Л. Ф.
Янко, Н. В.
Новікова, С. Ч.
Чуприна, Л. Ф.
Артем'єв, А. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Problem education as the key of the formation of a future stomatologist / K. P. Lokes [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2023. - № 4(171). - С. 275-276. - 278 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (тенденции)
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
Анотація: Проблемне навчання представляє собою нову концепцію, яка останніми роками звертає на себе велику увагу в медичній освіті в усьому світі. Даний метод навчання повинен бути орієнтованим на студента та його компетенції, та ґрунтується на основі певних клінічних ситуацій в режимі групового обговорення, і зосереджується на стимулюванні інтересу студентів до самостійного навчання шляхом спільної роботи, розвитку їхніх комунікативних навичок та зміцнення критичних навичок, а також стимулює розвиток інноваційного мислення. Мета дослідження. Визначити оптимальні методи навчання, які на сучасному етапі можуть бути застосовані при підготовці майбутнього лікаря-стоматолога. Результати досліджень та їх обговорення. Проблемне навчання повинно зосереджуватися на пріоритетних проблемах охорони здоров’я та відповідати освітньо-професійній програмі та навчальному плану дисципліни, що викладається. Слід звертати увагу на те, що в останні роки поступово зростає змішана онлайн- та офлайн-модель навчання. Складність запропонованих завдань-сценаріїв при впровадженні проблемного навчання може впливати на якість виконання завдань, проте натепер існує нестача досліджень, спрямованих на вивчення впливу ступеня складності сценаріїв випадків на ефективність проблемного навчання. Залучення студентів є важливою запорукою успіху даного методу навчання. Встановлено, що оптимальне залучення відбувається, коли здобувачі освіти виявляють, що кейс: стосується їхніх потреб у навчанні; спирається на те, чого вони навчилися з попередніх кейсів; заохочує їхню взаємодію та процеси мислення; стосується їх життя та почуття та торкається психосоціальних/моральних питань; описує деякі складні ситуації; дає студентам відчуття задоволення та навчальний досвід, коли вони завершують обговорення випадку. Таким чином, перспективи впровадження проблемного навчання у процес підготовки лікаря-стоматолога є вкрай актуальними та необхідними. І потребують залучення не тільки здобувачів вищої освіти а й науковопедагогічних працівників. Проте використання даного методу навчання стимулює розвиток необхідних hard та soft skills, покращує критичне мислення та створює передумови для кращого застосування вже набутих знань у практичній діяльності.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Lokes, K. P.
Rozkolupa, O. O.
Stavytskyi, S. O.
Toropov, O. A.
Bilokon, S. O.
Avetikov, D. S.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Формування практичних навичок у студентів-іноземців під час навчання на кафедрі пропедевтики хірургічної стоматології / І. А. Колісник [и др.] // Укр. стоматол. альманах = Ukrainian Dental Almanac : науково-практичний фаховий журнал. - 2023. - № 4. - С. 97-101 . - ISSN 2409-0255


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
Анотація: Метою навчання у ВНЗ – є випуск висококваліфікованих, конкурентоспроможних молодих спеціалістів, здатних до новацій, самовдосконалення і постійного розвитку. Засвоєння теоретичного матеріалу, уміння аналізувати, здійснювати пошук і обробку отриманої інформації, є неодмінно важливими цілями, однак зміст медичної освіти не може бути зведеним лише до теоретичних знань, а обов’язково має забезпечувати оволодіння практичними навичками. Зважаючи на те, що навчання студентівіноземців здійснюється у дистанційному форматі у зв’язку із військовим станом у країні, оволодіння практичними навичками цими студентами має певні труднощі. Тому аналіз проблем і перспектив формування практичних навичок у студентів іноземців на кафедрі пропедевтики хірургічної стоматології наразі є одним із актуальних питань. Принцип оволодіння практичними навичками закладений у стандартах вищої стоматологічної освіти: освітньо-кваліфікаційній характеристиці (ОКХ), освітньо-професійній програмі (ОПП) і перевіряється стандартизованими засобами оцінювання теоретичних знань і вмінь – "Крок-2. Стоматологія", а також під час об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ) зі стоматології. Під час практичних занять передбачається перевірка теоретичних знань, що здійснюється як тестуванням студентів, так і усним опитуванням, а також відпрацювання практичних навичок, що може бути забезпечено роботою на фантомах, а також участю у обстеженні та клінічному розборі хворих у клінічному залі. Під час очного навчання студенти відвідують клінічний зал разом із викладачем, беруть участь у прийомі пацієнтів, заповненні медичної документації, асистують, описують рентгенограми, мають змогу обрати анестезію та інструментарій для видалення зуба. Викладач демонструє різні маніпуляції, коментуючи та пояснюючи кожну з них. Після цього студенти відпрацьовують практичні навички на черепі, щелепі, муляжах, повторюючи за викладачем або ж з його допомогою. Студенти-іноземці змушені навчатися дистанційно не мають таких можливостей, тому ми вирішили створити для них умови, наближені до реальних. Використання ноутбука у мережі WiFi дозволяє експлуатувати його у клінічному залі і так само, як вітчизняним студентам демонструвати прийом пацієнта: опитування, огляд, основні методи обстеження, вибір анестезії та підбір інструментарію. Однак мала площа операційного поля, особливо при внутрішньоротових втручаннях не забезпечують достатнього огляду при використанні ноутбука і не дають змоги викладачеві детально показати те чи інше оперативне втручання. Для вирішення даної проблеми ми використовуємо телефон, який синхронізуємо з ноутбуком. Телефон слугує у якості камери, що дозволяє докладно знімати операційне поле і транслювати зображення на екран студентам. Таким чином, умови стають наближеними до реальних. Студенти бачать усі етапи оперативного втручання з поясненням викладача, мають змогу приймати участь у дискусії під час прийому пацієнта. Демонстрація виконання маніпуляції викладачем є першим кроком до засвоєння практичних навичок. На жаль, дистанційно студенти не можуть відпрацювати та продемонструвати навички, але відмінне володіння теоретичним матеріалом і розуміння необхідних дій в подальшому допоможуть студентам у їх засвоєнні. Далі під час занять для закріплення матеріалу здійснюється покрокове обговорення оперативних втручань, що дозволяє зацікавити та залучити усіх присутніх студентів до дискусії та перевірити рівень знань студентів. Нажаль викладачі в змозі лише візуалізувати та докладно прокоментувати виконання тих чи інших маніпуляцій. Проте, навіть часткове вирішення цієї складової у вигляді обґрунтування та демонстрації алгоритму, створює стійкий аргумент для подальшого вивчення хірургічної стоматології, та досягнення кінцевих цілей навчання лікаря стоматолога.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Колісник, І.А.
Панькевич, А.І.
Гоголь, А.М.
Новіков, В. М.
Резвіна, К. Ю.
Коросташова, М. А.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Годованець, О. І.
    Значення студентського наукового гуртка в підготовці майбутніх лікарів-стоматологів / О. І. Годованець, Т. Б. Мандзюк // Клінічна та експериментальна патологія. - 2022. - Т. 21, № 3. - С. 80-85. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
СТОМАТОЛОГИ -- DENTISTS
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
Анотація: Лікар – це людина, якій необхідно постійно розвиватися, вивчати нові методи діагностики та лікування різноманітних захворювань. Під час навчання у вищих медичних навчальних закладах студенти займаються вивченням теоретичних основ обраної спеціальності та відпрацюванням практичних навичок. Для тих студентів, які мають бажання опанувати навики проведення наукових досліджень, брати участь у студентський олімпіадах, конференціях, конгресах, а також удосконалювати практичні навички створюються студентські наукові гуртки. Наш досвід показує, що студенти, які під час навчання беруть участь у студентських наукових гуртках, краще володіють теоретичними знаннями, високим рівним практичних навичок, мають розвинене клінічне мислення, легко знаходять шляхи комунікації зі своїми пацієнтами та з їхніми батьками, а також досить часто поєднують своє професійне майбутнє не тільки з практичною охороною здоров’я, а й із розвитком сучасної стоматологічної науки.
Дод.точки доступу:
Мандзюк, Т. Б.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Ляховська, А. В.
    Роль наукових досліджень у навчанні студентів-стоматологів / А. В. Ляховська // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 2 ч.2. - С. 99-103 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH
ОТЧЕТ О НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКОЙ РАБОТЕ -- RESEARCH REPORT
Анотація: На сьогоднішній час кількість наукових досліджень, які пов’язані із здоров’ям населення, є доволі значною і вона постійно зростає. Дослідження стають більш міждисциплінарними, об’єднують наукові спрямування теоретичних і клінічних кафедр. Дослідницька кар’єра лікаря може розвиватися на кількох етапах здобуття освіти. Початкові наукові інтереси можуть бути сформовані на довузівському рівні, а потім, при виникненні зацікавленості, у стінах закладу вищої освіти під час навчання і проведення медичних досліджень. Студенти, які мають змогу проводити наукові дослідження під час навчання в університетах, більш охоче здобудуть ступінь PhD (доктора філософії) і продовжують наукову кар’єру. У сучасній медицині стоматологія – це та професія, яка базується на міцному науковому фундаменті і для того щоб залишатися життєздатною та сучасною, вона потребує створення нових знань. І це має стати невід’ємною компонентою стоматологічної освіти та безперервної клінічної практики. Здобувачі освіти, які планують присвятити своє життя стоматології, повинні знати про передові здобутки наукових досліджень, та бути в курсі сучасних знань і розробок у стоматології. На сьогоднішній день, основним інструментом, який використовується для створення нових знань, є наукові дослідження. Сучасна стоматологія в значній мірі покладається на фундаментальні, теоретичні та клінічні дослідження, щоб надати практикуючим лікарям нові методи ранньої діагностики, лікування і профілактики. На сьогодні, у закладах вищої медичної освіти більшість студентів проводять наукові дослідження у студентських наукових групах відповідних кафедр. Важливо відмітити те, що під час занять у наукових групах здобувачі освіти активно працюють з пацієнтами, приймають участь у лікарських маніпуляціях, оперативних втручаннях для розширення своїх клінічних знань і практичних навичок. Значна частина студентів під час роботи у студентських наукових групах кафедр приймає участь у наукових проектах, виконанні науково-дослідних робіт кафедр. Результатом такої роботи є публікація наукових робіт, тез та статей, виступи на наукових конференціях студентів та молодих вчених. Важливим є те, що це поглиблює розуміння та оцінку майбутніх лікарів до професії стоматолога, а практикуючий лікар краще здатний критично оцінювати та застосовувати нові знання в стоматологічній практиці.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Формування особистості майбутніх лікарів-стоматологів в умовах сьогодення / О. П. Буханченко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 2 ч.2. - С. 64-67 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
ЛИЧНОСТИ РАЗВИТИЕ -- PERSONALITY DEVELOPMENT
РЕЧЬ ПРАВИЛЬНАЯ -- SPEECH INTELLIGIBILITY
Анотація: Сучасне суспільство висуває нові вимоги до системи освітнього процесу. Спираючись на події, які спіткали нашу країну, стає зрозуміла необхідність підвищення ефективності навчально-виховної роботи вузу, покладаючи в основу виховання національної самосвідомості у здобувачів вищої освіти. Галузь освіти є одним із найважливіших аспектів держави, оскільки під час навчання, відбувається формування майбутніх поколінь. Одним із важливих принципів становлення особистості здобувачів вищої освіти є вивчення, засвоєння та удосконалення української мови як основної ознаки української нації. Мета дослідження - проаналізувати вплив мовленнєвих аспектів на формування особистості здобувачів вищої освіти, та їх роль у становленні висококваліфікованих спеціалістів, відданих громадян своєї держави. Матеріали і методами дослідження складають положення і результати теоретичних розробок, матеріали періодичних видань, Інтернет-джерела, статистичні та аналітичні матеріали та результати власних досліджень авторів. В основу власних досліджень покладено аналіз опитування 120 здобувачів вищої освіти. Було встановлено, що для 40 осіб (33,3%) з опитуваних існують деякі складності для повного переходу на українську мову. Не в останню чергу, спонукати здобувачів вищої медичної освіти до вільного та перманентного спілкування рідною мовою має і професорсько-викладацький колектив університету. Проаналізувавши вплив мовленнєвих аспектів на формування особистості здобувачів вищої освіти, можливо стверджувати, що саме мова має неабиякий вплив на виховання гуманізму, патріотизму, високої професійної культури майбутніх поколінь. Дотримуючись наведених у статті принципів можливо виховати особистість сучасного фахівця, патріота України, всебічно освічену людину.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Буханченко, О. П.
Гаврильєв, В. М.
Іваницька, О. С.
Бойко, І. В.
Яценко, П. І.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Стимулювання пізнавального інтересу та мотивації до навчання як засіб підвищення якості підготовки майбутніх лікарів-стоматологів / І. В. Яценко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 1. - С. 166-169 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ СПОСОБНОСТЬ -- COGNITION
ЛИЧНОСТИ ВЫДАЮЩИЕСЯ -- FAMOUS PERSONS
Анотація: Одним із найбільш важливих факторів підвищення ефективності сучасного освітнього процесу є підтримка постійної зацікавленості студентів до здобуття нових знань та навичок. На думку авторів, з метою формування стійкого пізнавального інтересу до оволодіння майбутньою професією в процесі вивчення клінічних дисциплін з успіхом може бути використано знайомство здобувачів освіти з життєвим шляхом видатних вчених та талановитих лікарів минулого. Метою роботи є удосконалення методики викладання теми «Постійна (лікувальна) іммобілізація при пошкодженнях кісток лицевого черепа», що розглядається під час вивчення Модуля 4 «Травматологія щелепно-лицевої ділянки».
Дод.точки доступу:
Яценко, І.В.
Іваницька, О.С.
Локес, К.П.
Гаврильєв, В. М.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Переваги методу ділової гри при викладанні дисципліни «Інфекційні хвороби» майбутнім лікарям-стоматологам / О. Г. Марченко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 1. - С. 133-136 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
СТОМАТОЛОГИЯ -- DENTISTRY
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ ВРЕДНОСТЕЙ ВОЗДЕЙСТВИЕ -- OCCUPATIONAL EXPOSURE
ИНФЕКЦИОННЫЕ БОЛЕЗНИ -- COMMUNICABLE DISEASES
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ИГРЫ ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ -- GAMES, EXPERIMENTAL
Анотація: Стоматологія як спеціальність належить до професій з високим ризиком професійного зараження інфекційними захворюваннями. Знання клінічного перебігу цих захворювань може суттєво допомогти у діагностичному процесі та сприяти своєчасному виявленню хвороби і зниженню ризику передачі в стоматологічному кріслі. Навчання майбутніх лікарів-стоматологів на сучасному етапі потребує використання інноваційних методів викладання, спрямованих на формування в студентів творчого й критичного мислення, зокрема методу ділової гри. Тому метою статті було покращити фахові компетенції студентів-стоматологів шляхом впровадження методу ділової гри при вивченні дисципліни «Інфекційні хвороби». У статті наведено сучасні підходи викладання дисципліни для майбутніх стоматологів з метою покращення фахових компетенцій та практичних навичок при роботі з пацієнтами. Використання ділової гри надає можливість кожному студенту відпрацювати алгоритм дій у відповідності до обраної клінічної ситуації, виявити помилки у роботі з хворим чи використанні стоматологічного інструментарію, що є важливим у запобіганні поширення внутрішньолікарняних інфекцій та сприяє формуванню професійних вмінь і навичок майбутнього лікаря-стоматолога. Впровадження зазначеного методу викладання спрямоване на підвищення якості знань студентів-стоматологів щодо клінічної картини інфекційних хвороб, допоможе у формуванні лікарської настороги щодо діагностики інфекційних захворювань за ураженнями слизової оболонки, шляхів реалізації епідемічного процесу в стоматологічному кріслі, інфекційного контролю та заходів специфічної профілактики інфекційних захворювань. Отже, участь студентів у навчальній діло-вій грі дає можливість покращити фахові компетенції майбутніх стоматологів, що є необхідними в професійній діяльності лікаря.
Дод.точки доступу:
Марченко, О.Г.
Марченко, К.В.
Ваценко, А.І.
Полторапавлов, В. А.
Здор, О. І.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Особливості викладання фізіології студентам стоматологічного факультету / І. Тимофійчук [та ін.] // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2020. - № 2. - С. 123-126. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (обучение)
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
Анотація: Сучасний лікар-стоматолог - це професіонал не тільки в області сучасного лікування і протезування зубів, але і має значний багаж знань з фізіології та анатомії, особливо в будові щелепно-лицьової області. Неможливо успішно діагностувати і лікувати захворювання щелепно-лицевої ділянки не знаючи закономірностей її роботи, особливостей функції і характеру взаємозв'язків її частин в процесі життєдіяльності організму в цілому. Мета статті полягає в намірі описати механізм формування у студентів системи знань про життєдіяльність організму в цілому, його взаємодії з факторами зовнішнього середовища, механізми регуляції, знань про фізіологічні основи клініко-фізіологічних методів в медицині. Важливим завданням при навчанні студентів стоматологічного факультету на кафедрі фізіології є вивчення профільних питань, які допоможуть сформувати у них клінічне мислення. Профільні питання розглядаються в зв'язку з загальними темами фізіології як загальної медичної дисципліни: фізіології збудливих тканин, нервової системи, залоз внутрішньої секреції, дихання, кровообігу, травлення та видільної систем. Окремо розглядаються, наприклад, питання гнатодинамометріі, мастікаціографіі, одонтометріі, жувальні проби, рефлекси, які виникають при стоматологічних маніпуляціях в ротовій порожнині і впливають на серцево-судинну, дихальну, травну системи. Кафедрою фізіології Буковинського державного медичного університету за роки навчання на стоматологічному факультеті накопичено навчально-методичний матеріал, розроблена навчальна програма в рамках державної програми, розроблені методичні керівництва для студентів і викладачів. На сервері дистанційного навчання "Moodl" розміщені матеріали, тести, відео- і аудіофайли. Видано навчально-методичні посібники для підготовки до практичних занять і набір тестових завдань для підготовки до іспиту "КРОК-1". Перспективним напрямком для успішного навчання студентів-стоматологів є розробка профільного підручника, з урахуванням специфіки факультету. Кафедрою фізіології поставлені завдання вирішуються успішно, що підтверджується результатами студентів стоматологічного факультету на ліцензованих іспитах КРОК-1. Так в 2019 році студенти третього курсу показали кращі результати в Україні, а результати по фізіології були вище общенацінального показника на 0,6%. Висновки. Кафедрою фізіології БДМУ проводиться успішна робота по забезпеченню студентів якісним навчально-методичним матеріалом, який дає можливість покращувати результати підготовки, що в майбутньому дозволить випустити професіонала.
Дод.точки доступу:
Тимофійчук, І.
Юрнюк, С.
Семененко, С.
Борейко, Л.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)




   
    Сучасні аспекти практичної підготовки майбутніх лікарів-стоматологів / Л. Ф. Каськова [и др.] // Укр. стоматол. альманах = Ukrainian Dental Almanac : науково-практичний фаховий журнал. - 2022. - № 4. - С. 73-77 . - ISSN 2409-0255


MeSH-~главная:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION (методы, стандарты, тенденции)
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, организация и управление, тенденции)
СИМУЛЯЦИЯ -- MALINGERING
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY (методы, обучение)
Анотація: Важливим і одним із головних напрямів у сфері вищої медичної освіти є необхідність значного посилення практичного аспекту підготовки майбутніх лікарів за збереження належного рівня теоретичних знань. Метою дослідження стало вивчення ставлення здобувачів освіти до опанування практичних навичок на кафедрі дитячої терапевтичної стоматології із застосуванням симуляційних технологій. Проведено анкетування серед 137 студентів 4-5 курсів стоматологічного факультету Полтавського державного медичного університету (ПДМУ). Опитування було добровільним і проводилося за розробленою на кафедрі анкетою. Анкета містила десять запитань, а відповіді враховували суб’єктивні почуття студентів на дане запитання, а саме: впливає позитивно/ так (%), впливає негативно/ ні (%), ніяк не впливає (%), важко відповісти (%). За результатами проведеного анонімного анкетування, у 95,62% осіб, які проходили опитування, було позитивне ставлення до проведення практичних занять у фантомному класі, а 93,43% вважають, що потрібно організовувати симуляційні класи в медичних ЗВО на кафедрах стоматологічного профілю. 2,92% і 5,11% опитуваних важко відповісти на ці запитання, але жоден зі здобувачів освіти не бачить негативного впливу на навчальний процес наявності на кафедрах симуляційних класів. Перевагами симуляційного навчання і викладачі, і здобувачі освіти вважають саме неодноразове повторення спроб при опануванні певної практичної маніпуляції; при анкетуванні позитивно відповіли на це запитання від 97,08% до 99,3%. Застосування сучасних технологій симуляційного навчання в медичних закладах вищої освіти, особливо на стоматологічних кафедрах, сприяє підвищенню якості освітнього процесу й дозволяє опанувати необхідні в подальшій роботі практичні навички. Здобувачі освіти позитивно оцінили опановані в симуляційному класі практичні навички, які позитивно впливають в подальшому навчанні на стоматологічних кафедрах і на прийомі пацієнтів, та вважають необхідним використовувати симуляційні класи, які дозволяють не тільки засвоїти й відпрацювати практичні маніпуляції, а і формують клінічне мислення майбутніх лікарів-стоматологів.
Дод.точки доступу:
Каськова, Л.Ф.
Новікова, С.Ч.
Хміль, О.В.
Янко, Н. В.
Моргун, Н. А.
Ващенко, І. Ю.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Ставлення майбутніх стоматологів до застосування різних методів викладання дитячої терапевтичної стоматології / Л. Ф. Каськова [и др.] // Укр. стоматол. альманах = Ukrainian Dental Almanac : науково-практичний фаховий журнал. - 2022. - № 3. - С. 63-67 . - ISSN 2409-0255


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
АНКЕТИРОВАНИЕ -- QUESTIONNAIRES
ДАННЫХ СБОР -- DATA COLLECTION
Анотація: Метою дослідження стало вивчення ставлення студентів до різних методів викладання навчального матеріалу, які вони вважають максимально корисними. Виявлено взаємозв’язок між статтю й уподобаннями студентів, мовою навчання й оцінкою ефективності різних методів викладання.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Каськова, Л.Ф.
Янко, Н.В.
Ващенко, І.Ю.
Новікова, С. Ч.
Андріянова, О. Ю.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Робочий зошит з пародонтології як один з елементів навчального процесу / Н. В. Манащук [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2019. - N 4. - С. 11-13


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ -- EDUCATION, DENTAL (методы, организация и управление, стандарты, тенденции)
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
Дод.точки доступу:
Манащук, Н. В.
Бойцанюк, С. І.
Чорній, Н. В.
Залізняк, М. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Механизм формирования профессиональных навыков студентов стоматологического факультета / С. И. Бойцанюк [и др.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2018. - N 2. - С. 16-18


MeSH-~главная:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION (методы, организация и управление, стандарты, тенденции)
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
Анотація: Терапевтична стоматологія є дисципліною мануальною, тому під час підготовки майбутнього лікаря-стоматолога разом із теоретичними знаннями важливо оволодіти практичними навичками. Викладачі й адміністрація стоматологічного факультету Тернопільського державного медичного університету докладають зусиль для забезпечення оптимальних умов проведення цього виду навчальної діяльності студентів.
Терапевтическая стоматология является дисциплиной мануальной, поэтому при подготовке будущего врача-стоматолога наряду с теоретическими знаниями важно овладеть практическими навыками. Преподаватели и администрация стоматологического факультета Тернопольского государственного медицинского университета прилагают усилия для обеспечения оптимальных условий проведения этого вида учебной деятельности студентов.
Дод.точки доступу:
Бойцанюк, С. И.
Чорний, Н. В.
Зализняк, М. С.
Манащук, Н. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Особливості роботи наукового гуртка з терапевтичної стоматології в режимі дистанційного навчання / Л. Ф. Горзов [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2022. - № 1(163). - С. 191-194 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, организация и управление)
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH
Анотація: Мета дослідження. Проаналізувати структуру та особливості формату дистанційної роботи студентського наукового гуртка з терапевтичної стоматології в умовах карантину.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Горзов, Л. Ф.
Головчак, В. Ю.
Данко, Е. М.
Слободянюк, А. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Роль виховної компоненти у становленні особистості майбутнього лікаря-стоматолога / О. П. Буханченко [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2022. - № 1(163). - С. 186-190 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
ЛИЧНОСТИ РАЗВИТИЕ -- PERSONALITY DEVELOPMENT
Анотація: Метою цієї статті є визначення сутності й основних завдань ефективного функціонування системи виховної роботи у вищому навчальному закладі на сучасному рівні розвитку суспільства.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Буханченко, О. П.
Гаврильєв, В. М.
Іваницька, О. С.
Бойко, І. В.
Іваницький, І. О.
Розколупа, О. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Дистанційне навчання в умовах карантину очима студентів - медиків / Г. А. Єрошенко [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2021. - № 1(159). - С. 163-168 : діаграма. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
Анотація: Сьогодні отримувати освіту дистанційно - це престижно, комфортно та зручно. В умовах карантину, коли контакти між викладачами та студентами обмежені, це єдиний безпечний спосіб здобуття вищої освіти у цілому світі. Викладачі університету створюють необхідні умови для надання якісних знань студентам, забезпечуючи їх достатніми інформаційними ресурсами та демонстраційними матеріалами. Ця робота присвячена вивченню ставлення студентів-медиків до дистанційного навчання в карантині на основі аналізу результатів їх анонімного опитування. За допомогою анкети визначили позитивні та негативні сторони дистанційного навчання. Завдяки пропозиціям та побажанням студентів, зробіть висновки щодо підвищення якості надання освітніх послуг здобувачам вищої медичної освіти. Аналіз результатів опитування дозволив зробити наступні висновки: 1. Більшість студентів позитивно оцінили дистанційне навчання та зазначили, що в умовах карантину воно є одним з основних джерел освітньої інформації. 2. Студенти надають перевагу навчанню за допомогою платформи ZOOM. 3. Серед переваг дистанційного навчання студенти-медики відзначили можливість регулювання власного режиму навантаження. 4. Студенти розглядають недоліки дистанційного навчання: недостатній особистий контакт з викладачем; відсутність спілкування з однокласниками та надмірний стрес. 5. Пропозиції студентів-медиків: частіше використовуйте презентації та схеми; матеріал повинен бути коротким, схематичним і систематичним; бажано розмістити всі дисципліни на одній платформі; збільшити кількість пар на платформі ZOOM. Поширення коронавірусу внесло корективи у роботу всіх сфер життя, особливо системи освіти, охорони здоров’я та фармакології. В умовах обмеженого спілкування між викладачами та студентами вищі навчальні заклади самостійно визначають, як найкраще організувати навчальний процес, які платформи використовувати та як поліпшити якість освітніх послуг. Організовуючи дистанційне навчання, необхідно враховувати точки зору та пропозиції обох сторін навчального процесу - тих, хто їх надає, і тих, хто їх отримує.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Єрошенко, Г. А.
Лисаченко, О. Д.
Климач, Т. М.
Шевченко, К. В.
Григоренко, А. С.
Кінаш, О. В.
Донець, І. М.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Луцкая, І. К.
    Навчання лікарів-стоматологів роботи тканинним тримером для формування ясен навколо дентального імплантату = Training of Dentists Work with a Tissue Trimmer for the Formation of the Gums Around the Dental Implant / І. К. Луцкая, Т. Л. Шевела, О. Г. Зіновенко // Імплантологія. Пародонтологія. Остеологія. - 2018. - № 2. - С. 36-39 : кольор. фот. - Бібліогр.: с. 39 (9 назв)


MeSH-~главная:
СТОМАТОЛОГИЧЕСКИЕ ИМПЛАНТАТЫ -- DENTAL IMPLANTS
ДЕСНЫ -- GINGIVA
ОБРАЗОВАНИЕ И ПРАКТИЧЕСКОЕ ОБУЧЕНИЕ МЕДРАБОТНИКОВ -- EDUCATION, PUBLIC HEALTH PROFESSIONAL
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
СТОМАТОЛОГИЧЕСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, DENTAL
Дод.точки доступу:
Шевела, Т. Л.
Зіновенко, О. Г.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)




    Жовнір, М. М.
    Об’єктивний структурований практичний іспитіз дисципліни «Українська мова як іноземна» як інструмент оцінювання комунікативних компетентностей іноземних студентів медичного фаху / М. М. Жовнір // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2020. - Т. 20, № 2. - С. 227-232 : табл. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
АЛГОРИТМЫ -- ALGORITHMS
Анотація: У праці подано й описано експериментальну станцію об’єктивного структурованого клінічного іспиту із дисципліни «Українська мова як іноземна». Авторами зауважено про практику симуляційного навчання й тестування фахових медичних компетентностей і за кордоном, і в Україні. Детально проаналізовано низку теоретико-методологічних досліджень, присвячених проблемам створення й функціонування об’єктивного структурованого клінічного/практичного іспиту. Наголошено на раціональності впровадження об’єктивних структурованих атестацій студентів-медиків на неклінічних кафедрах вищих навчальних медичних установ. Окреслено суть та проаналізовано стандартний алгоритм проведення об’єктивно структурованого практичного іспиту. Обґрунтовано роль об’єктивного структурованого клінічного іспиту в системі оцінювання знань та вмінь студентів. Крім цього, подано визначення об’єктивного структурованого практичного іспиту із дисципліни «Українська мова як іноземна». Представлена експериментальна станція об’єктивного структурованого практичного іспиту з обраної засвоюваної студентами теми («Об’єктивний структурований практичний іспит із дисципліни «Українська мова як іноземна» як інструмент оцінювання комунікативних компетентностей іноземних студентів медичного фаху» – спосіб оцінити, наскільки ефективно іноземні студенти-медики спілкуються та застосовують знання для моделювання комунікативних сценаріїв «лікар – пацієнт» за допомогою об'єктивного структурованого клінічного обстеження. Авторкою задекларовано те, що об’єктивні структуровані клінічні / практичні іспити дають змогу оцінити фахову компетентність і стрижневі комунікативні навички іноземних студентів-медиків. Упровадження таких моніторингів – це інноваційний спосіб оцінювання знань, що демонструє практичну направленість навчання загалом. Пропоноване дослідження виконано в межах антропоцентричної наукової парадигми. Базовий – загальнолінгвістичний метод наукового опису. У праці використано описово-аналітичний метод і метод порівняння, а також елементи методу кількісних підрахунків. Апельовано й до спеціальних лінгвістичних методів і прийомів, зокрема дискурс-аналізу.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Слюсаренко, Н. Я.
    Компетентнісний підхід у професійній підготовці студентів-стоматологів на кафедрі хірургічної стоматології / Н. Я. Слюсаренко // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2019. - Т. 4, № 1(153). - С. 188-189. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ХИРУРГИЯ ЧЕЛЮСТНО-ЛИЦЕВАЯ -- SURGERY, ORAL (обучение)
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION (методы)
Анотація: Входження України до єдиного Європейського простору вимагає підвищення якості професійної підготовки майбутніх лікарів відповідно до світових стандартів з метою посилення конкурентоспроможності вітчизняної вищої медичної освіти, оптимізації умов для міжнародної мобільності і розширення можливостей українських медичних фахівців на вітчизняному і міжнародному ринках праці. Тому провідною метою діяльності вищого навчального закладу є навчання і підготовка випускника, який у результаті отримання ступеневої вищої освіти опановує сучасними технологіями пошуку й обробки інформації та зможе використовувати засвоєні знання в практичній діяльності лікаря.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Бублій, Т. Д.
    Упровадження інноваційних освітніх технологій навчання та викладання на кафедрі терапевтичної стоматології УМСА / Т. Д. Бублій, Т. О. Петрушанко, Л. І. Дубовая // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2019. - Т. 19, № 4. - С. 110-113. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТОМАТОЛОГИЯ ЛЕЧЕБНО-ВОССТАНОВИТЕЛЬНАЯ -- DENTISTRY, OPERATIVE (обучение)
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы, организация и управление)
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ -- EDUCATION, DENTAL
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
Анотація: У сучасних умовах реформування системи освіти України набула актуальності проблема профпідготовки лікарів. Розробка, впровадження та використання нових, інноваційних технологій в освіті та самоосвіті, спрямованих на формування навичок клінічного мислення, завжди є актуальним завданням. Метою публікації є аналіз та висвітлення змісту інноваційних освітніх технологій навчання та викладання у вищій школі, зокрема на клінічній кафедрі в процесі підготовки майбутніх стоматологів. Навчальне співробітництво на кафедрі терапевтичної стоматології являє собою розгалужену мережу взаємодій по наступним чотирьом лініям: 1) викладач – студент (при опитуванні, підготовці до захисту історії хвороби); 2) студент – студент у парах (діадах) і в трійках (тріадах) при курації хворих; 3) загальногрупова взаємодія студентів у всьому навчальному колективі, наприклад, при клінічних розглядах, клінічних конференціях; 4) викладач – колектив (при проведенні виховної роботи в аудиторний та позааудиторний час). Застосування інтерактивного, кооперативного, колективно-групового навчання сприяє не тільки кращому запам'ятовуванню матеріалу, але і його ідентифікації, використанню у повсякденному житті. Використання інтерактивних методів навчання в малих групах сприяє розвитку таких особистісних якостей як комунікабельність, співробітництво. Формуються навички спілкування та взаємодії в колективі, розкриваються таланти та вміння швидко і ефективно вирішувати поставлені задачі.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Петрушанко, Т. О.
Дубовая, Л. І.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)