Петрушанко, Т. О.
    Формування ключових цінностей академічної доброчесності в освітньому процесі ПДМУ / Т. О. Петрушанко, О. М. Бойченко, Т. Д. Бублій // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 2. - С. 241-243 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL
МОРАЛЬНЫЕ ОБЯЗАТЕЛЬСТВА -- MORAL OBLIGATIONS
ЭТИКИ ОСНОВНЫЕ ПРИНЦИПЫ -- PRINCIPLE-BASED ETHICS
Анотація: Академічна доброчесність на даний час є основою морального образу особистості та його принципів у підході до ставлення як науковця. Вона спирається на моральні цінності, з якими майбутні здобувачі вступають до вищих закладів освіти, де намагаються їх примножити під час отримання освіти та вдосконалювати в майбутньому. Мета статті – визначити основи формування академічної доброчесності викладачів та дослідити процес імплементації в науково-педагогічну діяльність вищої школи. Викладачі є першими прикладами академічної доброчесності для студентів. Їхня власна дотриманість етичних стандартів, чесність, а також відкритість до обговорення етичних питань впливають на студентів і можуть стати зразком для їхньої власної поведінки. У Полтавському державному медичному університеті створений репозитарій - платформа для оприлюднення інформації про наукові досягнення викладачів, їхні публікації, дослідження та інші академічні здобутки. Працює комісія з біоетики, яка слідкує за дотриманням правил збору та обробки даних, експериментами на тваринах, застосуванням нових технологій. У Полтавському державному медичному університеті створена сприятлива атмосфера по дотриманню етичних норм академічної доброчесності. Патентний відділ контролює питання етики досліджень, правил цитування джерел та уникнення плагіату. Він надає навчальну підтримку, проводить консультації та допомагає в розробці стандартів інтелектуальної власності. Наявність on-line інформації на сайті університету стимулює викладачів до більшої відповідальності за свої дії та вчинки. Знання того, що досягнення публічно доступні, спонукає до більш вимогливого дотримання стандартів етики та якості. Отже, формування доброчесного академічного середовища відбувається за умови комплексного підходу щодо належного нормативно-правового забезпечення відносин у зазначеній сфері, організаційного та превентивно-виховного. Створення освітнього середовища для майбутніх фахівців на засадах академічної доброчесності дозволяє мати високу оцінку результатів, що в майбутньому зможе зробити конкурентоспроможного фахівця на світовому ринку соціальних послуг.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Бойченко, О. М.
Бублій, Т. Д.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Професійна мотивація студентів як фактор інтеграції фундаментальних і клінічних навчальних дисциплін вищої медичної освіти / О. З. Мельнікова [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 2. - С. 235-240 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
МОТИВАЦИЯ -- MOTIVATION
ФИЗИКА -- PHYSICS (тенденции)
Анотація: Представлена стаття присвячена актуальній проблемі медичної освіти – інтеграції фундаментальних і клінічних дисциплін. У зв’язку з великими темпами науково-технічного прогресу професіоналізм сучасних лікарів у великій мірі залежить від їх природничо-наукової підготовки, яка здійснюється на перших курсах медичних університетів. Важливу роль у ній має медична та біологічна фізика, інтеграція якої у медичну освіту утруднена складним змістом дисципліни, яку студенти мають засвоїти на початкових етапах навчання, та відсутністю розуміння першокурсниками зв’язків між фізикою, математикою та медициною. У статті представлений досвід, як їх можна продемонструвати при вивченні медичної та біологічною фізики на прикладі створення рентгенівського комп’ютерного томографу, що може служити одним із засобів професійної мотивації студентів для найкращого оволодіння фундаментальними науками. Показано, що на заняттях з дисципліни необхідно використовувати природничі знання, отримані студентами у школі, посилаючись на відповідні підручники з фізики, біології, хімії, та на їх основі вирішувати завдання, які повинні стати базовими, фундаментальними для подальшого клінічного використання. На прикладі теми практичного заняття «Фізичні основи рентгенодіагностики і рентгенотерапії» продемонстровано, що основною його задачею має бути розгляд тих властивостей рентгенівського випромінювання, які дозволяють його застосовувати в різних областях медицині, а основну увагу приділити принципам отримання рентгенівських зображень в реографії, флюорографії і комп’ютерній томографії. Показано, що професійній мотивації студентів сприяють організація наукового гуртка з біофізики, особливо, відвідування університетської клініки й тренінгового центру університету, що надає приклади практичного використання теоретичних знань студентів. У статті наголошується, що інтеграція фундаментальних і клінічних дисциплін на основі професійної мотивації має проводитись з дотриманням таких педагогічних принципів навчання, як науковість, наступність і послідовність.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Мельнікова, О. З.
Іванченко, О. З.
Лур'є, К. І.
Мікаєлян, Г. Р.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Структура та характеристика першого модуля освітнього компонента «Індивідуальна наукова робота» освітньо-професійної програми «Медицина» / О. Є. Акімов [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 2. - С. 231-235 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH (тенденции)
Анотація: Відсоток навичок, вмінь та здібностей наукового методу пізнання дійсності (як системи принципів, правил, норм, прийомів отримання та систематизації нових знань про об’єктивну й суб’єктивну реальність), які необхідно використовувати здобувачу освіти підчас навчання в вищих навчальних закладах освіти можна вважати наукоємністю освітнього процесу. Висока наукоємність освітнього процесу є однією із необхідних умов для отримання здобувачами освіти певної галузі знань (спеціальності) освітніх послуг належної якості. Кафедра патофізіології Полтавського державного медичного університету проводить активну дослідницьку діяльність не лише в напрямку фундаментальних медичних та доклінічних досліджень, проте також проводить активну науково-методичну роботу щодо вдосконалення освітнього процесу на кафедрі та в університеті в цілому. Розроблений співробітниками кафедри освітній компонент «Індивідуальна наукова робота» освітньо-професійної програми «Медицина» сприяє покращенню якості освіти за рахунок збільшення наукоємності освітнього процесу. Метою даної роботи було проаналізувати та охарактеризувати структуру першого модуля освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» освітньо-професійної програми «Медицина». При підготовці рукопису статті автори використовували наступні загальнонаукові теоретичні методи дослідження: аналіз, синтез, співставлення концепцій, абстрагування та узагальнення. Модуль №1 «Моделювання типових патологічних процесів в різних органах та системах» освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» розрахований на 120 годин та передбачає наступний розподіл годин: 8 лекційних години, 32 години практичних занять та 80 годин на самостійне опрацювання тем модуля. Тематичний план передбачає вивчення наступних тем: 1. Моделювання запальних процесів в різних органах; 2. Моделювання порушень в клітинному циклі (гіпо-, гіпербіотичні процеси); 3. Моделювання системних порушень метаболізму; 4. Моделювання функціональних порушень різних органів та систем. Кінцевим результатом вивчення модуля №1 «Моделювання типових патологічних процесів в різних органах та системах» освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» є вибір здобувачем освіти теми та обрання експериментальної моделі, що дасть змогу реалізувати тему дослідження. Структура та зміст першого модуля освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» освітньо-професійної програми «Медицина», розробленого кафедрою патофізіології Полтавського державного медичного університету відповідає вимогам сучасної вищої медичної школи. Вивчення та його першого модуля освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» сприятиме покращенню якості освіти здобувачів, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Медицина».
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Акімов, О. Є.
Міщенко, А. В.
Соловйова, Н. В.
Назаренко, С. М.
Костенко, В. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Шевчук, Т. І.
    Проблема захворюваності студентів медичного факультету на інфекційні хвороби / Т. І. Шевчук // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 2. - С. 195-199 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ИНФЕКЦИОННЫЕ БОЛЕЗНИ -- COMMUNICABLE DISEASES
ДЫХАТЕЛЬНАЯ СИСТЕМА -- RESPIRATORY SYSTEM
ПИЩЕВАРИТЕЛЬНАЯ СИСТЕМА -- DIGESTIVE SYSTEM
Анотація: Вступ. Підготовка майбутніх лікарів передбачає формування висококваліфікованих фахівців, яким необхідно мати достатній рівень здоров’я, тому актуальність вивчення проблеми захворюваності на інфекційну патологію студентів-медиків не викликає сумнівів. Мета дослідження - вивчення, аналіз і порівняння захворюваності студентів-медиків на деякі інфекційні хвороби. Матеріали і методи. Методи аналізу наукових джерел, синтезу і порівняння результатів досліджень інших вчених, аналіз результатів анкетування, спостереження, бесіди, аналіз статистичних даних щодо захворюваності населення в Україні та світі. За допомогою Google forms проведено анкетування серед студентів першого курсу медичного факультету Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова щодо захворюваності на деякі інфекції дихальної і травної систем. Результати дослідження. Близько 65% опитаних студентів перенесли коронавірусну хворобу переважно в легкій формі. Найчастіше (79,1%) студенти-медики хворіли на гострі респіраторні вірусні інфекції. В структурі захворюваності на гострі інфекційні хвороби дихальної системи переважає грип (55,3%), ангіна (31,3%) та ринофарингіт (21,3%). У 74 % випадків респонденти запевнили, що не страждають ніякими хронічними захворюваннями верхніх і нижніх дихальних шляхів, решта вказали на наявність алергічного риніту (10%), хронічного тонзиліту (10%), хронічного фарингіту (3,4%) і хвороб голосових зв'язок (2%). У структурі інфекційної захворюваності травної системи перші місця займають харчові отруєння неуточненої етіології (33,3%) і вірусні кишкові інфекції (11,7%). Висновки. Актуальність проблеми захворюваності студентів-медиків на інфекційну патологію вимагає її подальшого вивчення і аналізу, визначення факторів, що сприяють зростанню захворюваності, розробки методів моніторингу і статистичного контролю за показниками здоров’я студентів, а також формування у них мотивації щодо зацікавленості станом свого здоров’я і ведення здорового способу життя.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Показники здорового способу життя студентів-медиків у Полтавському державному медичному університеті / В. М. Тимошенко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 2. - С. 186-194 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (статистика)
ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ -- HEALTH BEHAVIOR
СОН -- SLEEP
Анотація: Мета дослідження: вивчити показники здорового способу життя серед студентів, які здобувають освіту другого (магістерського) рівня у Полтавському державному медичному університеті, та факторів, що впливають на цей вибір. У статті проаналізовано результати опитування 228 здобувачів 1-3 курсів навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти Полтавського державного медичного університету. Для проведення опитування нами використовувався сервіс Google Forms (https://docs.google.com/forms). Розповсюджували опитувальник через студентські групи у соціальних мережах Viber і Telegram. Результати. У цьому дослідженні 94,7% студентів дали згоду на участь. Чоловіки склали 29,6% учасників, жінки – 70,4%. Середнє значення індексу маси тіла у осіб чоловічої статі склало 22,34 (СІ [20,16-24,35]), у жінок – 21,07 (СІ [19,23-22,29]) (р=0,019). Відмічена статистично значима різниця між значеннями індексу маси тіла у студентів, які проживали у гуртожитку, індекс маси тіла у середньому склав 20,82 (СІ [19,26-21,76]), порівняно із тими, які жили із сім'єю у власному житлі, де індекс маси тіла склав 21,54 (СІ [19,46-22,82]), і тими, які в орендованому житлі, де індекс маси тіла склав 21,87 (СІ [19,22-23,74]) (р менше 0,0001). Середній бал щодо схильності до швидких дієт для схуднення у групі чоловіків становив 0,15 (СІ [0-1,0]), порівняно із групою жінок, де це показник склав 0,41 (СІ [0-1,0]) (р=0,0104). Середній бал стосовно частоти пересування пішки у групі віком 16-18 років становив 2,25 (СІ [1,0-3,0]), 19-21 рік – 2,33 (СІ [1,0-3,0]), 22-24 роки – 1,33 (СІ [1,0-2,0]), більше 24 років – 2,0 (СІ [1,0-2,0]) (р=0,00805). Середній бал стосовно частоти пересування пішки у групі студентів, які проживають в орендованому житлі становив 2,18 (СІ [1,0-3,0]), у групі, які проживають у гуртожитку – 2,47 (СІ [1,0-3,0]), у групі, які проживають з сім'єю – 2,07 (СІ [1,0-2,0]) (р=0,0014). Висновки. Здорове харчування, сон і фізичні навантаження повинні бути збалансованими, щоб покращити психічне та фізичне здоров’я, а отже, – підвищити ефективність діяльності студента-медика. Загалом, студентів необхідно навчати підтримувати належну гігієну сну, рекомендувати скорочення часу перебування перед екранами девайсів, особливо ввечері, уникання алкогольних напоїв, а також налаштовування різноманітних нагадувань і будильників.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Тимошенко, В. М.
Сингаївський, А. М.
Мороховець, Г. Ю.
Пушко, О. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Шевцова, Т. І.
    Студентський науковий гурток кафедри педіатрії № 2 національного медичного університету як важлива складова у становленні майбутнього дитячого лікаря та дослідника / Т. І. Шевцова, С. Д. Салтанова // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 313-318 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (кадры, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (методы, обучение)
НАУЧНЫЕ ОБЩЕСТВА -- SOCIETIES, SCIENTIFIC (тенденции)
Анотація: У статті наведені дані щодо аналізу методологічних та організаційних засад роботи студентського наукового гуртка кафедри педіатрії № 2 Національного медичного університету імені О.О. Богомольця. Зазначено, що метою роботи СНГ кафедри є виховання у його членів академізму в навичках науково-дослідної роботи та застосування їх у самостійній діяльності даного напрямку, а також виявлення найбільш здібних і талановитих, схильних до науково-дослідної роботи студентів, які у перспективі стануть науковопедагогічними працівниками та кваліфікованими лікарями-спеціалістами, а до основних його завдань відноситься: залучення до роботи тих студентів, які виявляють інтерес до науково-дослідної роботи та поглиблення своїх знань та умінь з Педіатрії; сприяння в опануванні сучасною методологією наукового пошуку на засадах доказової медицини та навичками проведення самостійних наукових досліджень, принципами академічної доброчесності; розвиток наукового та клінічного мислення, аналітичних здібностей, розширення свого світогляду та ерудиції; стимуляція інтересу до постійного професійного самовдосконалення та закладення основ безперервного професійного розвитку майбутніх дитячих та сімейних лікарів; залучення студентів-гуртківців до участі у дослідженнях за науковим спрямуванням кафедри педіатрії № 2; забезпечення участі гуртківців кафедри в студентських та науково-практичних конференціях, у тому числі, міжнародних. Описані традиції роботи СНГ та вклад його членів у розвиток педіатричної науки України. Представлені принципи роботи СНГ кафедри, обовʼязки наукового керівника СНГ та його старости, участь професорськовикладацького складу кафедри у роботі СНГ, роз’яснені умови членства у СНГ кафедри педіатрії № 2. Описані основні форми роботи СНГ та планування його діяльності. Викладена основна тематика засідань СНГ, її різноманітність та актуальність. Представлені сучасні формати роботи СНГ. Продемонстровано, що попри карантин під час пандемії COVID-19 та в умовах війни, що триває з росією, СНГ кафедри продовжує працювати за графіком, але в змішаному (оф – та онлайн) режимі. Представлено, що за результатами анкетування випускників нашого Університету, 94,6% здобувачів вищої медичної освіти зацікавлені в опануванні саме практичних навичок майбутнього дитячого лікаря. Наведені дані щодо участі та досягнень гуртківців у Всеукраїнських студентських конференціях, Всеукраїнській студентській олімпіаді, міжнародних форумах. Окрім наукових заходів, вихованці СНГ кафедри педіатрії № 2 беруть участь у волонтерських та інформаційно-просвітницьких заходах Університету, що сприяє їх становленню як патріотів і небайдужих до чужої біди людей. У статті сформульовані основні висновки та перспективи подальших досліджень. Зазначено, що діяльність СНГ кафедри педіатрії № 2 дає можливість поглибити знання з Педіатрії, отримати досвід науково-дослідної роботи, яка є важливою складовою у становленні майбутнього дитячого лікаря та молодого вченого, сприяє інтелектуальному та професійному зростанню гуртківців.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Салтанова, С. Д.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Shevtsova, T. I.
    The student scientific society of the Pediatrics Department №2 of the national medical university as a critical component in shaping the future pediatric physician and researcher / T. I. Shevtsova, S. D. Saltanova // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 310-313. - 316-317 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (кадры, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (методы, обучение)
НАУЧНЫЕ ОБЩЕСТВА -- SOCIETIES, SCIENTIFIC (тенденции)
Анотація: У статті наведені дані щодо аналізу методологічних та організаційних засад роботи студентського наукового гуртка кафедри педіатрії № 2 Національного медичного університету імені О.О. Богомольця. Зазначено, що метою роботи СНГ кафедри є виховання у його членів академізму в навичках науково-дослідної роботи та застосування їх у самостійній діяльності даного напрямку, а також виявлення найбільш здібних і талановитих, схильних до науково-дослідної роботи студентів, які у перспективі стануть науковопедагогічними працівниками та кваліфікованими лікарями-спеціалістами, а до основних його завдань відноситься: залучення до роботи тих студентів, які виявляють інтерес до науково-дослідної роботи та поглиблення своїх знань та умінь з Педіатрії; сприяння в опануванні сучасною методологією наукового пошуку на засадах доказової медицини та навичками проведення самостійних наукових досліджень, принципами академічної доброчесності; розвиток наукового та клінічного мислення, аналітичних здібностей, розширення свого світогляду та ерудиції; стимуляція інтересу до постійного професійного самовдосконалення та закладення основ безперервного професійного розвитку майбутніх дитячих та сімейних лікарів; залучення студентів-гуртківців до участі у дослідженнях за науковим спрямуванням кафедри педіатрії № 2; забезпечення участі гуртківців кафедри в студентських та науково-практичних конференціях, у тому числі, міжнародних. Описані традиції роботи СНГ та вклад його членів у розвиток педіатричної науки України. Представлені принципи роботи СНГ кафедри, обовʼязки наукового керівника СНГ та його старости, участь професорськовикладацького складу кафедри у роботі СНГ, роз’яснені умови членства у СНГ кафедри педіатрії № 2. Описані основні форми роботи СНГ та планування його діяльності. Викладена основна тематика засідань СНГ, її різноманітність та актуальність. Представлені сучасні формати роботи СНГ. Продемонстровано, що попри карантин під час пандемії COVID-19 та в умовах війни, що триває з росією, СНГ кафедри продовжує працювати за графіком, але в змішаному (оф – та онлайн) режимі. Представлено, що за результатами анкетування випускників нашого Університету, 94,6% здобувачів вищої медичної освіти зацікавлені в опануванні саме практичних навичок майбутнього дитячого лікаря. Наведені дані щодо участі та досягнень гуртківців у Всеукраїнських студентських конференціях, Всеукраїнській студентській олімпіаді, міжнародних форумах. Окрім наукових заходів, вихованці СНГ кафедри педіатрії № 2 беруть участь у волонтерських та інформаційно-просвітницьких заходах Університету, що сприяє їх становленню як патріотів і небайдужих до чужої біди людей. У статті сформульовані основні висновки та перспективи подальших досліджень. Зазначено, що діяльність СНГ кафедри педіатрії № 2 дає можливість поглибити знання з Педіатрії, отримати досвід науково-дослідної роботи, яка є важливою складовою у становленні майбутнього дитячого лікаря та молодого вченого, сприяє інтелектуальному та професійному зростанню гуртківців.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Saltanova, S. D.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Motivational factors influencing undergraduate students to pursue dentistry as future career at ukrainian universities = Мотиваційні фактори вибору стоматології в якості майбутньої професії у студентів українського університету / N. V. Yanko [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 208-214 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТОМАТОЛОГИЧЕСКИЕ СПЕЦИАЛЬНОСТИ -- SPECIALTIES, DENTAL
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ -- EDUCATION, DENTAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
МОТИВАЦИЯ -- MOTIVATION
Анотація: Розуміння мотивації студентів у виборі професії допомагає залучити здобувачів освіти до університету та мотивувати їх під час навчання. Мета статті - порівняти фактори мотивації обрати стоматологію як кар’єру у вітчизняних та іноземних студентів українського університету. Використовувалась анкета з 24 пунктів із закритими запитаннями для опитування здобувачів освіти ступеня магістра стоматології. Сприйняття студентами факторів мотивації досліджували за п'ятибальною шкалою Лайкерта. χ2-тест и регресійний аналіз використовувались для встановлення статистичних відмінностей. 121 вітчизняний та 59 іноземних студентів погодилися відповісти на запитання анкети щодо мотивації вибору стоматології для навчання. Серед вітчизняних студентів жінки складали 69,42%, а чоловіки – 30,58%. Вибірка іноземних студентів була представлена 32,2% жінок та 67,8% чоловіків. Як вітчизняні, так і іноземні студенти високо оцінили роль професійного статусу, високого доходу, здатності вести бізнес, практичних навичок, бажання працювати в галузі охорони здоров’я, бажання працювати з людьми та бажання служити суспільству у виборі кар’єри. Іноземні студенти оцінювали вище роль особистого досвіду стоматологічної допомоги та досвіду роботи у виборі професії. У вітчизняних студентів вплив друзів та особиста порада грали меншу роль, особливо порівняно з іноземними. Комп’ютерні поради та альтернативний курс (робота) мали меншу важливість для вітчизняних студентів, ніж для іноземних студентів. Наукові знання були менш важливими для іноземних студентів порівняно з вітчизняними студентами. Отже, для просування навчання в нашому університеті слід наголошувати про високий професійний статус стоматолога, високий дохід, можливість займатися бізнесом, а також про відпрацювання практичних навичок під час навчання та суспільно-корисну роль цієї професії. Для залучення здобувачів освіти з інших країн слід просувати меседжі про важливість особистого досвіду стоматологічної допомоги та роботи у виборі професії, а також залучати випускників нашого університету в соціальних мережах рекомендувати його для вивчення стоматології.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Yanko, N. V.
Kaskova, L. F.
Vashchenko, I. Yu.
Amosova, L. I.
Morhun, N. A.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Актуальні методи викладання при дистанційному навчанні іноземним студентам-медикам / І. О. Чорна [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 204-208 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL
Анотація: У світлі сучасних викликів та необхідності адаптації медичної освіти до дистанційного формату, особливо для іноземних студентів, є настійна потреба у розробці та впровадженні ефективних методів викладання. Ця стаття присвячена дослідженню та обговоренню сучасних підходів до дистанційного навчання медичної аудиторії, зокрема іноземних студентів. Мета даної статті полягає в аналізі та обговоренні останніх літературних джерел, в яких досліджуються актуальні методи викладання при дистанційному навчанні іноземним студентам медичних факультетів. Робота спрямована на визначення найбільш перспективних стратегій для забезпечення якісної медичної освіти через онлайн-платформи. Для проведення аналізу використовувалися наукові статті, педагогічні дослідження та власний досвід викладання медичних дисциплін загальна хірургія, сестринська практика з хірургії, догляд за хворими хірургічного профілю в онлайн-форматі. Важливо підкреслити, що успішність дистанційного навчання медикам визначається не лише використанням технологій, але й створенням інтерактивних медичних спільнот. Колективне вирішення клінічних завдань та обговорення кейсів сприяє формуванню професійної ідентичності. Аналіз показав, що використання інтерактивних віртуальних лекцій, онлайн-симуляційних практикумів та віртуальних клінічних випадків дозволяє студентам медичних факультетів отримувати практичні навички в реальному часі На основі проведеного аналізу можна зроблено висновки, що успішне дистанційне навчання медиків іноземного походження вимагає комплексного підходу. Інтерактивні методи, підтримка від викладачів та використання віртуальних інструментів сприяють не лише засвоєнню теоретичних знань, а й розвитку практичних навичок, необхідних для майбутніх медичних професіоналів. Адаптація до нових умов навчання відкриває нові можливості для формування глобальних медичних експертів. Згідно із здобутими даними, актуальні методи викладання при дистанційному навчанні іноземним студентам медичних спеціальностей включають інтерактивні віртуальні форми навчання, використання сучасних мультимедійних ресурсів, а також сприяння міжнародному обміну досвідом та знаннями. Висновки цієї роботи можуть бути використані для подальшого розвитку дистанційної медичної освіти, забезпечуючи високу якість підготовки фахівців у галузі медицини.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Чорна, І. О.
Ярошенко, Р. А.
Зубаха, А. Б.
Шумейко, І. А.
Драбовський, В. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Емоційний інтелект у діяльності викладача вищої школи, здобувача вищої освіти та практикуючого лікаря / В. І. Федорченко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 200-204 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
ЭМОЦИОНАЛЬНЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ -- EMOTIONAL INTELLIGENCE
Анотація: Мета дослідження – аналіз актуальності компетентності «емоційний інтелект» як однієї із ключових, передбачених до формування та розвитку у здобувачів вищої медичної освіти у процесі вивчення окремих предметів. Основна частина. Емоційний інтелект визначається як здатність розпізнавати власні емоції та емоції інших людей і керувати ними. Аналітичні дослідження відносної важливості різних показників діяльності людини показують, що емоційний інтелект є третьою найважливішою властивістю особистості після інтелекту та сумлінності. Опанування сучасними знаннями щодо емоційного інтелекту є актуальною потребою кожного, чия діяльність передбачає взаємодію між людьми, тим більше це стосується тих професій, представники яких здійснюють вплив на інших осіб (як, наприклад, викладачі впливають на поведінку учнів чи здобувачів вищої освіти). У першу чергу, важливим є вплив викладача на емоційний стан здобувачів вищої освіти. Вагомим є меседж про надзвичайну важливість професії лікаря, яку вони здобувають. Спрямовування емоцій студента в позитивному напрямку є важливим для покращення їх мотивації до навчання та продуктивності. Позитивні емоції, передані посмішкою, мовою рухів, тембром голосу, здатні направити навчальний процес в конструктивне русло. Зрештою, як відомо, гарний лікар – це той, від одного спілкування з яким пацієнту вже стає краще. Такі чудодійні лікарі, безумовно, є особистостями, обдарованими емоційним інтелектом, або такими, що свідомо розвинули його як рису характеру. Саме формуванню таких особистостей присвячується напрямок навчальної діяльності щодо формування та розвитку емоційного інтелекту майбутнього спеціаліста. Отже, сучасний викладач вищої школи потребує сприйняття і глибокого усвідомлення поняття «емоційний інтелект», має бути готовим до взаємодії зі здобувачем освіти на емоційному рівні.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Федорченко, В. І.
, Івахнюк Т. В.
Ананьєва, М. М.
Боброва, Н. О.
Ганчо, О. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Лобань, Г. А.
    Проблемні питання наставництва науковими дослідженнями здобувачів вищої освіти / Г. А. Лобань, М. О. Фаустова, Ю. В. Чумак // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 185-188 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH (обучение)
НАСТАВНИКИ -- MENTORS
ОБРАЗОВАНИЕ -- EDUCATION
Анотація: В Україні залучення здобувачів вищої освіти до наукових досліджень здійснюється переважно через роботу студентських наукових груп. Проте, у частини викладачів виникають проблеми з наставництвом студентських наукових проектів. Метою роботи було висвітлення деяких проблемних аспектів наставництва науковими дослідженнями здобувачів вищої освіти на основі досвіду іноземних і вітчизняних університетських викладачів-науковців. Для пошуку інформації використані літературні джерела бази даних PubMed і Google Scholar . Пошук проводився за ключовими словами, аналізувались статті із світової та вітчизняної медичної освітньої літератури за досліджуваною темою. Науковці рекомендують раннє залучення студентів до наукових досліджень у лабораторіях та їх участь у програмах, що базуються на дослідженнях, а саме «на основі відкриттів», «на основі проектів» і «на основі запитів», створених за моделлю реальної світової наукової практики. Такі варіанти надають уявлення про науку, забезпечують структуровану підтримку та лабораторний досвід для всіх студентів. Матеріально-технічні проблеми, недостатня мотивація викладачів приділяти багато часу здобувачам освіти, залишаються перешкодами для широкого впровадження науково-дослідницьких програм в університетах. Для успішного виконання студентського наукового дослідження необхідна мотивація студентів брати на себе відповідальність за свою роботу. Матеріально-технічне забезпечення лабораторій кафедр для забезпечення роботи студентських наукових груп також залишаються проблемою. Наукові наставники повинні мати достатню педагогічну підготовку щодо того, як бути посередником у дослідницьких групах. Зусилля наставників повинні бути спрямовані на заохочення здобувачів освіти брати участь у дослідницькій діяльності шляхом покращення їх обізнаності і створенні таких можливостей.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Фаустова, М. О.
Чумак, Ю. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Differences in psychological adaptation, predictors and features of psychological and social maladjustment formation in foreign students of medical institutions of higher education in Ukraine = Відмінності психологічної адаптації, предиктори та особливості формування психосоціальної дезадаптації у іноземних студентів медичних закладів вищої освіти України / V. V. Borysenko [и др.] // Світ медицини та біології = World of Medicine and Biology : науковий, медичний, екологічний журнал. - 2023. - № 4. - С. 24-29 . - ISSN 2079-8334


MeSH-~главная:
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: Психологічна адаптація іноземних студентів до медичної української вищої медичної школи залежить від: індивідуальних і групових факторів, мотиваційно-фонових характеристик, когнітивних, інформаційно-пізнавальних і гностичних факторів, міжособистісних відносин у міжнаціональних навчальних групах, а формування психосоціальної дезадаптації у студентів-іноземців свідчить про необхідність створення форм і методів диференційованого підходу до особистості кожного студента. У статті описано психологічні відмінності адаптивних механізмів серед студентівіноземців, наявність та вираженість психосоціальної дезадаптації у різноманітних сферах та чинники формування її розвитку. Показано, що навчання іноземних студентів в медичних ЗВО сприяє інтеграції вітчизняних медичних шкіл у світовий інтелектуальний простір і, отже, стимулює розвиток медичної науки і практики в країні.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Borysenko, V. V.
Herasymenko, L. O.
Isakov, R. I.
Fysun, Yu. O.
Kydon, P. V.
Shynder, V. V.
Kazakov, O. A.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Проблемне навчання, як запорука формування майбутнього лікаря-стоматолога / К. П. Локес [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2023. - № 4(171). - С. 277-279 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
Анотація: Проблемне навчання представляє собою нову концепцію, яка останніми роками звертає на себе велику увагу в медичній освіті в усьому світі. Даний метод навчання повинен бути орієнтованим на студента та його компетенції, та ґрунтується на основі певних клінічних ситуацій в режимі групового обговорення, і зосереджується на стимулюванні інтересу студентів до самостійного навчання шляхом спільної роботи, розвитку їхніх комунікативних навичок та зміцнення критичних навичок, а також стимулює розвиток інноваційного мислення. Мета дослідження. Визначити оптимальні методи навчання, які на сучасному етапі можуть бути застосовані при підготовці майбутнього лікаря-стоматолога. Результати досліджень та їх обговорення. Проблемне навчання повинно зосереджуватися на пріоритетних проблемах охорони здоров’я та відповідати освітньо-професійній програмі та навчальному плану дисципліни, що викладається. Слід звертати увагу на те, що в останні роки поступово зростає змішана онлайн- та офлайн-модель навчання. Складність запропонованих завдань-сценаріїв при впровадженні проблемного навчання може впливати на якість виконання завдань, проте натепер існує нестача досліджень, спрямованих на вивчення впливу ступеня складності сценаріїв випадків на ефективність проблемного навчання. Залучення студентів є важливою запорукою успіху даного методу навчання. Встановлено, що оптимальне залучення відбувається, коли здобувачі освіти виявляють, що кейс: стосується їхніх потреб у навчанні; спирається на те, чого вони навчилися з попередніх кейсів; заохочує їхню взаємодію та процеси мислення; стосується їх життя та почуття та торкається психосоціальних/моральних питань; описує деякі складні ситуації; дає студентам відчуття задоволення та навчальний досвід, коли вони завершують обговорення випадку. Таким чином, перспективи впровадження проблемного навчання у процес підготовки лікаря-стоматолога є вкрай актуальними та необхідними. І потребують залучення не тільки здобувачів вищої освіти а й науковопедагогічних працівників. Проте використання даного методу навчання стимулює розвиток необхідних hard та soft skills, покращує критичне мислення та створює передумови для кращого застосування вже набутих знань у практичній діяльності.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Локес, К. П.
Розколупа, О. О.
Ставицький, С. О.
Торопов, О. А.
Білоконь, С. О.
Аветіков, Д. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Comparative analysis of assessment and self-assessment of media literacy of students of higher medical education at bachelor's and master's level = Порівняльний аналіз оцінки та самооцінки медіаграмотності здобувачів вищої освіти бакалаврського та магістерського рівня / T. A. Ivanytska [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2023. - № 4(171). - С. 272-275 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (кадры)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (тенденции)
ИНФОРМАЦИИ И КОММУНИКАЦИИ СРЕДСТВА -- COMMUNICATIONS MEDIA (тенденции)
Анотація: Стаття присвячена медіаграмотності як ключовій soft skill у 21 столітті. Це розглядається як уміння ефективно взаємодіяти з медіапростором, правильно розуміти, оцінювати інформацію, аналізувати, передавати її іншим, дотримуючись медіакультурних цінностей, уподобань і стандартів. Метою нашого дослідження стало встановлення рівня оволодіння навичками медіаграмотності серед студентів бакалаврського та магістерського рівня вищої медичної освіти. Проведено опитування 147 здобувачів вищої медичної освіти, серед яких 42 особи, що проходять навчання за спеціальністю 223 «Медсестринство», освітня кваліфікація – бакалавр медсестринства, денна та заочна (дистанційна) форми навчання (І група) та 105 здобувачів вищої медичної освіти за спеціальністями «222 Медицина» та «228 Педіатрія» за другим (магістерським) рівнем вищої освіти з повною загальною середньою освітою (ІІ група). В результаті опитування виявилося, що більшість респондентів вивчали медіа грамотність в школі або коледжі та університеті, але на практиці ці знання не завжди використовують. Опитані студенти не приділяють достатньо уваги перевірці джерела інформації або роблять це неправильно. Також недостатньо напрацьованою є навичка правильного пошуку медичної інформації в інтернеті та її перевірки. Майже половина опитаних в обох групах використовують лінки, що пропонує пошукова система без урахування джерела інформації. Доволі низький рівень здобувачів медичної освіти користуються спеціалізованими медичними базами даних.Щоб уникнути помилок більшість студентів користуються інформацією з підручників. Кожен сьомий з опитаних вважає, що медична інформація не може бути недостовірною. Висновок. Переважна більшість здобувачів освіти незалежно від освітнього рівня вищої освіти (бакалаврського чи магістерського) вважають, що опанували основи медіаграмотності, хоча навичка виявляти критичне ставлення до інформаційних джерел в ході самостійної діяльності є недостатньо сформованою. В обох досліджуваних групах констатовано внутрішнє бажання здобувача освіти саморозвиватися в аспекті вдосконалення медіакомпетентності, що вимагає відповідних додаткових зусиль з боку викладачів, особливо клінічних дисциплін.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Ivanytska, T. A.
Petrov, Ye. Ye.
Kuzmenko, N. V.
Burmak, Yu. H.
Sakevych, V. D.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Актуальні методи навчання у дистанційному форматі спілкування / О. С. Павленкова [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 4. - С. 281-283 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы)
Анотація: Натепер формат дистанційного навчання, на жаль, залишається актуальним. Головна мета цієї форми навчання – забезпечити безпечне навчальне та робоче середовище для всіх учасників освітнього процесу. У форматі дистанційного навчання подача матеріалу може бути як асинхронною (здобувачі працюють над матеріалом у довільному порядку, без участі викладача) або синхронною (у режимі реального часу). До асинхронних форматів належать інструменти Google, сайти (розробка власного сайту на відповідній платформі), навчальні платформи (Нова школа, Matific), запис навчальних матеріалів (відеоуроки, відеоінструкції), онлайн-тести (Google Форми, LearningApps ClassTimе), інтерактивні дошки (Padlet), проєктна діяльність студентів (Google Презентації), квізи (Kahoot, myQuiz, Quiziz) та багато інших форм навчання. Враховуючи сучасні обставини, і, як наслідок, незаплановане дистанційне навчання, викладачі працюють на випередження й заздалегідь створюють чати зі студентами. Робота через месенджери зменшує витрату часу на зв'язок, чати використовують для інформування про домашнє завдання, а також для консультацій зі здобувачами чи опитувань, тобто планування синхронного навчання. У синхронному режимі можна використовувати різні засоби подання матеріалу. Найрозповсюдженіший спосіб комунікації в дистанційних умова – це відео конференції, організувати які можна за допомогою таких платформ, як Meet, Zoom, Discord, Skype і FreeConferenceCall. Зустрічі організовуються за допомогою заздалегідь створених посилань або QR-кодів. Цей формат також можна використовувати для онлайн-дискусій, онлайн-голосувань та онлайн-консультацій. Довгі й нудні он-лайн уроки – не найкращий спосіб навчати. Тому, викладачі мають використовувати й комбінувати різні методи навчання, щоб допомогти здобувачам ефективно вчитися. Сучасні методи, гаджети й програми дозволяють наблизити рівень он-лайн навчання до живого спілкування зі студентами.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Павленкова, О. С.
Каськова, Л. Ф.
Амосова, Л. І.
Янко, Н. В.
Садовскі, М. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Формування критичного мислення у студентів-медиків як складова навчального процесу у закладі вищої освіти / О. В. Гарвасюк [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 4. - С. 273-277 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
МЫШЛЕНИЕ -- THINKING
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (тенденции)
Анотація: Мета роботи – розглянути та запропонувати деякі методики формування критичного мислення у студентів-медиків під час практичних занять з патоморфології в закладі вищої освіти. Результати дослідження та їх обговорення. Критичне мислення визнають як кваліфіковане мислення, що виносить правильні судження, тому що засноване на критеріях, самовдосконалюється та враховує контекст. Процес формування критичного мислення має кінцеву мету – навчити вирішувати ситуаційні задачі, виявляти наполегливість у вирішенні проблем, володіти гнучкими навичками спілкування у роботі в колективі, навчитись слухати співрозмовника, вміти розглядати проблеми з різних точок зору та розглядати множинні зв'язки між явищами, будувати логічні висновки, розмірковувати про свої почуття і думки, ставити ціль та досягати мету. Враховуючи факт, що патоморфологія була та залишається своєрідним містком між теоретичними та клінічними дисциплінами, перед викладацьким складом кафедр, на яких викладається предмет, стоїть завдання розвитку критичного мислення студентів-медиків. Саме тому, дана стаття присвячена розгляду деяких методик формування критичного мислення у студентів-медиків закладу вищої освіти. Таким чином, розглянуті такі методики як: розвиток критичного мислення через читання та письмо», кластер, прийом «Фішбоун», кубик запитань, «Ромашка питань», сінквейн, «Квітка лотоса» та «Дерево передбачень (рішень)». Надважливо запроваджувати навчання щодо розвитку критичного мислення (розв’язання реальних проблем і прийняття здобувачами освіти рішень у різноманітних ситуаціях); створювати обґрунтовані підстави для вибору найбільш адекватних методів, прийомів, форм і засобів навчання. Розглянуті методики формування критичного мислення у студентів-медиків ефективно зарекомендували себе на практичних заняттях з патоморфології закладу вищої освіти «Буковинський державний медичний університет». В перспективі постає потреба вивчення інших методик формування критичного мислення, таких як «шість капелюхів мислення», інсерт, есе тощо. Висновки. Формування критичного мислення у студентів-медиків - одне з найголовніших завдань, яке стоїть перед викладацьким складом будь-якого медичного закладу вищої освіти. Критичне мислення – це мистецтво самостійно аналізувати та ухвалювати ретельно обмірковані рішення. Це окремий тип мислення, який характеризується активністю, цілеспрямованістю, самостійністю, дисциплінованістю та рефлективністю.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Гарвасюк, О. В.
Іліка, В. В.
Гуз, Л. О.
Кулачек, В. Т.
Малайко, С. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Savka, I.
    Social adaptation of international students in the conditions of training during COVID-19 pandemic / I. Savka, S. Savka, N. Voytkevich // Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина = Neonatology, surgery and perinatal medicine. - 2022. - Т. 12, № 4. - P9-13. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (организация и управление)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
Анотація: Вступ. Соціальна адаптація є важливою складовою адаптації іноземних студентів до навчання в закладах освіти. Кращі успіхи у навчанні у іноземних студентів пов’язані з почуттям належності до університету та високим рівнем міжкультурально взаємодії. Зрозуміло, що всі складові соціальної адаптації в умовах навчання під час пандемії COVID 19 зазнали суттєвих змін. Це все знайшло своє відображення й на психологічному стані студентів, адже кожна країна перебування на той чи інший термін запровадила певні карантинні обмеження, більшість з яких були досить суттєвими аж до введення комендантської години й заборони виходити з дому. В таких умовах не можна виключати й переживання з боку батьків, за темпами поширення COVID 19 на батьківщині та у країні навчання, посилення ностальгічних почуттів через відсутність можливості перетину кордону та повернення додому і т.п. Мета. Метою нашої роботи було дослідження основних складових, що формують соціальну адаптацію в іноземних студентів в умовах карантину, спричиненого COVID 19. Матеріал і методи. Дослідження включало 220 іноземних студентів, які навчалися на 1-3 курсах. З метою об’єктивізації та підвищення достовірності результатів, опитування проводили анонімно в рандомізованому порядку, що включав кожного третього студента зі свого курсу навчання. Увесь перелік запитань був скомпонований в одну анкету-опитувальник, на кожне яких студент мав надати позитивну чи негативну відповідь. Соціальну адаптацію студентів іноземців до навчання у медичному університеті під час пандемії COVID19 досліджували з використанням опитувальника адаптації студентів до коледжу (SACQ) розробленого Baker and Siryk (1989,1994) з авторськими змінами та модифікаціями. Біля 85% з опитаних іноземців були вихідцями з далекої Індії, біля 4% – з Гани, решта 11% іноземних студентів прибули на навчання з інших країн Азії, Європи, Африки та США. Результати дослідження. При переході на дистанційні освітні технології та навчання в умовах пандемії через COVID 19 складові соціальної адаптації іноземних студентів залишаються на досить високому рівні. Так, рівень загальної соціальної адаптації в таких умовах навчання зберігся на найвищому та високому рівнях у 55% здобувачів вищої медичної освіти з числа іноземних громадян, а рівень соціального дистанціювання та спілкування з іншими людьми максимальним був у 41,4% іноземців. Рівень ностальгії був максимальний у 55,5% іноземців у карантинних умовах навчання, а показники соціальної адаптації до оточуючого середовища зберігалися на найвищих рівнях у майже у 80% опитаних. При цьому існують прямі кореляційні взаємозв’язки середнього та сильного рівнів між загальною соціальною адаптацією та соціальним дистанціюванням з іншими людьми, ностальгією, соціальною адаптацією до оточуючого середовища, а також між соціальним дистанціюванням з іншими людьми та ностальгією, соціальним дистанціюванням та соціальною адаптацією до оточуючого середовища і між ностальгією та соціальною адаптацією до оточуючого середовища. Висновки. Однією з важливих складових для успішного навчання іноземних студентів за кордоном є їхня соціальна адаптація. При цьому всі основні складові соціальної адаптації у вигляді загальної соціальної адаптації, соціального дистанціювання та спілкування з іншими людьми, ностальгії та соціальної адаптації до оточуючого середовища зберігаються на найвищому або досить високому рівнях у переважної кількості здобувачів вищої медичної освіти з числа іноземних громадян в умовах нових форм навчання під час пандемії, спричиненої COVID 19.
Дод.точки доступу:
Savka, S.
Voytkevich, N.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Нечитайло, Д. Ю.
    Особливості викладання педіатрії іноземним студентам шостого курсу в умовах воєнного стану / Д. Ю. Нечитайло, Т. М. Міхєєва, О. С. Годованець // Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина = Neonatology, surgery and perinatal medicine. - 2022. - Т. 12, № 4. - С. 4-8. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (обучение)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы)
Анотація: На сьогоднішній день дистанційне навчання є надзвичайно актуальним в Україні. У час інтернет-технологій багато аспектів нашого життя переноситься в мережу, прискорюючи тим самим темпи розвитку інформаційного суспільства і долаючи географічні бар’єри. Незважаючи на воєнний стан, необхідно продовжувати навчання на всій території країни. Міністерство освіти і науки України рекомендує керівникам закладів вищої освіти провадити освітній процес максимально наближено до традиційного формату з урахуванням обмежень воєнного часу та безумовного забезпечення захисту учасників освітнього процесу, вирішити відповідний комплекс питань із залученням органів студентського самоврядування та профспілкових організацій. Метою дослідження було проаналізувати ефективність дистанційного вивчення педіатрії в іноземних студентів шостого курсу в умовах воєнного стану. У Буковинському державному медичному університеті іноземні студенти шостого курсу вивчають навчальну дисципліну «Педіатрія». Проводячи онлайн заняття зі студентами у програмі Google Meet існує можливість пояснити новий навчальний матеріал та опитати студентів із попередніх тем, транслювати навчальні фільми, демонструвати матеріали на робочому столі комп?ютера й надати доступ до свого екрану, щоб показати презентації або іншу інформацію. Також можливим є ведення стріму з палати стаціонару, де проходить лікування пацієнтів для відпрацювання суто практичних навичок, зокрема таких, як збирання анамнезу захворювання та життя у дитини чи її батьків, проведення об’єктивного обстеження тощо. Для аналізу якості вивчення тем викладачі кафедри задають студентам завдання по підготовці презентації в програмі Power Point, яку потім демонструють під час заняття в Google Meet. Після цього проводиться обговорення та дискусії, що сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу та впливає на кінцевий результат оцінювання. За допомогою сервісу Google Classroom викладачами кафедри педіатрії, неонатології та перинатальної медицини було створено базу тестових завдань по тематиці занять дисципліни «Педіатрія» для контролю засвоєння пройденого матеріалу, запроваджено онлайн здачу підсумкового тестового контролю з використанням тестів MCI та Крок-2 на сервері «Moodle». Таким чином, сервіси Google Meet та Google Classroom володіють багатим арсеналом цифрових можливостей, дають змогу проводити повноцінні опитування, демонструвати презентації та інший мультимедійний контент, організовувати он-лайн тестування, відтворювати відео в режимі реального часу з палати хворого тощо, тому являються гарною альтернативою оффлайн вивчення педіатрії для студентів шостого курсу в умовах воєнного стану.
Дод.точки доступу:
Міхєєва, Т. М.
Годованець, О. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Лазарук, О. В.
    Труднощі, адаптація та переваги змін методології викладання в медичних вишах під час карантинних обмежень / О. В. Лазарук, І. С. Давиденко, Т. Ю. Лазарук // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 3. - С. 161-163 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (организация и управление, тенденции)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
Анотація: Мета - обґрунтувати вагомість інновацій основи у механізмах покращення якості освіти майбутніх фахівців-медиків на прикладі досвіду викладання дисципліни «Патоморфологія». Матеріал та методи. Дана наукова публікація присвячена розгляду основних когнітивних, психологічних та методологічних проблем, що дуже загострилися під час карантину, проблем, з якими стикаються викладачі та студенти під час дистанційного навчання дисципліни «Патоморфологія» у медичному ВНЗ. Результати. Систематичне застосування інновацій не тільки сприяє підвищенню фахової компетентності здобувача освіти, а й висуває особливі вимоги до педагога. Звичайно, щоб реалізувати нові методи викладання необхідно врахувати «еволюцію» студентів. Студенти прихильні до використання інформаційно-комунікаційних технологій, швидка адаптація до умов навчання та перехід освітньої системи через низку реформ. В результаті отримали певні досягнення змішаного навчання та їх впливу на формування сучасного типу комунікації у педагогічній взаємодії викладача і студента задля забезпечення результативності викладання та ефективності підготовки висококваліфікованих фахівців. Дистанційний курс - це запланована викладачем навчальна діяльність для обробки і засвоєння структурованої інформації. Системна структурована модель дистанційного навчання – це комплекс особистих взаємодій: студент – студент, студент – викладач, студент – контент та студент – інтерфейс, які підтримують і доповнюють одна одну, й мають на меті всебічне підвищення якості навчальної діяльності кожного студента зокрема і дистанційного процесу – в цілому. В публікації пропонуються педагогічні прийоми щодо їх вирішення. Висновки. Виявлені шляхи впливу та розвитку інноваційних технологій та методів навчання на освітній процес в онлайн форматі сприятиме покращенню якості освіти студентів завдяки активізації пошукової роботи, формуванню вмінь самостійного оволодіння знаннями, вихованню самостійної особистості, здатної до самоосвіти та саморозвитку, стимулюванню образного, логічного мислення.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Давиденко, І. С.
Лазарук, Т. Ю.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Chekalina, N. I.
    Application of the principles of socionics in the work of the curator of the academic group = Застосування засад соціоніки в роботі куратора академічної групи / N. I. Chekalina // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2023. - № 3(170). - С. 365-370 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (кадры, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ УЧЕБНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ -- FACULTY
ЮНГА ТЕОРИЯ -- JUNGIAN THEORY
БУЛЛИНГ -- BULLYING (психология)
Анотація: Взаємовідносини у академічній групі є важливою складовою ефективності освітнього процесу. Досягнення психологічного комфорту, побудова дружніх стосунків між здобувачами освіти, заснованих на взаємній повазі й толерантності, лежить, також, у компетенції куратора академічної групи. Одним з корисних інструментів реалізації такого завдання є соціоніка. Мета - обґрунтування доцільності практичного застосування соціоніки для створення оптимальних взаємин у колективі та ефективної творчої взаємодії у освітньому процесі. Соціоніка являє собою теорію та психологічну практику, яка заснована на типології К. Юнга, розвинена та доповнена його наступниками. Основу соціонічного підходу складає психологічне типування особистості за парами дихотомічних ознак: інтуїція – сенсорика, етика – логіка, раціональність – ірраціональність, екстраверсія – інтроверсія, що досягається тестуванням. За результатами тестування вирізняють 16 соціотипів, або типів «інформаційного метаболізму». Латвійською науковицею А. Аугустінавічуте досліджено інтертипні стосунки, що дозволяє прогнозувати відносини, які складаються між соціотипами, та побудувати стосунки у колективі з повагою до індивідуальності та унікальності кожного. Гарним надбанням соціонічного підходу є швидке згуртування, плідна робота у команді, поглиблене пізнання одне одного, що особливо важливо у новоствореному колективі, та сприяє формуванню soft skills. Застосування засад та практичних інструментів соціоніки в академічній групі дозволяє досягти психологічного комфорту, попередити ксенофобію та булінг, сприяє формуванню soft skills у здобувачів освіти. Методи соціоніки доцільно використовувати для формування ефективних робочих, творчих груп, зокрема, для вирішення професійних клінічних завдань, а також – на етапі формування академічних груп у закладах освіти.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)