Аналіз факторів мотивації до навчальної та наукової роботи серед студентів під час війни / Т. В. Мамонтова [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 3. - С. 164-168 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH
МОТИВАЦИЯ -- MOTIVATION
ВОЙНА -- WAR
Анотація: Російське вторгнення в Україну 24 лютого 2022 року зруйнувало можливість для молодого покоління країни реалізувати потребу у освіті та науці за рахунок руйнування закладів вищої освіти, відсутності реактивів, обладнання, електроенергії та погіршення комунікації між студентами та науковими керівниками, які змушені використовувати дистанційні технології для організації навчального і наукового процесу. Мета - аналіз факторів мотивації до навчальної та наукової роботи серед студентів під час війни. Матеріали і методи. У перехресному дослідженні взяли участь 75 респондентів, які навчалися у вищих навчальних закладах України на момент 24 лютого 2022 року у період з вересня по жовтень 2022 року. Результати. Від початку війни в Україні скорочення часу на навчальний процес відзначили 36% респондентів, на наукову роботу - 18,67% респондентів. Аналіз залучення респондентів до наукової роботи під час навчання у ЗВО показав, що 67% осіб вважають студентську наукову роботу важливою складовою освітнього простору. До війни найбільш пріоритетними факторами мотивації дівчат було соціальне схвалення від родини або друзів та отримання винагород та заохочень. Серед хлопців, в свою чергу, було важко визначити найбільш вагомий фактор мотивації, яким, з невеликим відривом, стали соціальне схвалення від родини або друзів та отримання інтересу і задоволення від процесу. З початком війни основними мотивуючими факторами серед дівчат залишились цікавість до науки та визнання цінності досягнутого результату, тоді як серед юнаків відзначалась втрата кордонів між пріоритетами в мотивації до науки. Висновки. Війна суттєво вплинула на переосмислення ставлення до наукової роботи та негативно відзначилась на мотивації до неї серед студентів, визначено скорочення середньої кількості часу, виділеного на реалізацію наукового проекту студентами. Це дослідження може допомогти нам визначити стратегію посилення мотивація та залучення молоді до наукової роботи та покращення якості освіти під час навчання в університетах під час війни.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Мамонтова, Т. В.
Мягкохліб, А. А.
Міщенко, І. В.
Донченко, В. І.
Мамонтова, В. Д.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Sobczak, Krzysztof.
    Selected educational strategies in the teaching of medical communication / K. Sobczak, O. Lenkiewicz // Укр. наук.-мед. молодіжний журнал. - 2022. - N спецвип. №4. - P8


MeSH-~главная:
МЕДИЦИНА -- MEDICINE
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы, организация и управление)
ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
Дод.точки доступу:
Lenkiewicz, Oliwia

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Doroszewska, A.
    Interdisciplinarity of medical communication - in research and teaching / A. Doroszewska // Укр. наук.-мед. молодіжний журнал. - 2022. - N спецвип. №4. - P5


MeSH-~главная:
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ КОММУНИКАЦИИ -- HEALTH COMMUNICATION
КЛИНИЧЕСКОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ -- CLINICAL TRIAL
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Методичні підходи до вивчення студентами-педіатрами теми «шкіра та її похідні» на заняттях з гістології, цитології та ембріології / О. Д. Лисаченко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 2 ч.2. - С. 88-91 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (обучение)
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы)
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY (обучение)
КОЖА -- SKIN
ДЕТИ -- CHILD
Анотація: В системі вищої медичної освіти гістологія, цитологія та ембріологія є фундаментальною дисципліною, яка знайомить студентів з необхідними для подальшого навчання та диференційної діагностики принципами клінічного мислення. На заняттях з гістології майбутні лікарі запам'ятовують спеціальні терміни та вчаться зіставляти отриману теоретичну інформацію з будовою гістологічних препаратів (візуально представляти морфологічні структури), а при дослідженні мікропрепаратів характеризувати їх з використанням гістологічної номенклатури. Мета: розкрити методичні підходи до засвоєння майбутніми педіатрами теми «Шкіра та її похідні» при вивченні дисципліни «гістологія, цитологія та ембріологія з особливостями дитячого віку». Методи: аналіз, узагальнення та систематизація відомостей науково-методичної роботи. Для отримання студентами-педіатрами знань щодо вікових особливостей будови клітин, тканин, органів і систем дитячого організму, гістофізіології структур в різні періоди онтогенезу, необхідно, в першу чергу, знати гістологічну будову структур організму дорослої людини. Знання будови гістологічних структур дитячого організму потрібні лікарю-педіатру для оцінки конкретних станів дитини, адже кожному віку відповідають певні морфологічні та функціональні особливості тканин та органів. Знання термінів розвитку структур та форм їх перебудови необхідні для вирішення в конкретних випадках: чи дані зміни є проявами відхилень від норми, які потрібно виправляти; чи вони є результатомнезавершеного розвитку функціональної системи дитини. Використання сучасних методичних підходів до вивчення теми «Шкіра та її похідні» сприяє отриманню здобувачами освіти якісних знань щодо особливостей будови шкіри в різні вікові періоди, які будуть використані майбутніми педіатрами для встановлення діагнозів, вибору оптимальних методів лікування, профілактики шкірних захворювань та визначення видів догляду за шкірою дітей.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Лисаченко, О. Д.
Шепітько, В. І.
Борута, Н. В.
Пелипенко, Л. Б.
Стецук, Є. В.
Рудь, М. В.
Волошина, О. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Проблеми дистанційного викладання хірургічної дисципліни серед україномовних та англомовних студентів в умовах пандемії COVID-19 / Я. В. Кулачек [та ін.] // Буков. мед. вісник. - 2020. - Том 24, N 4. - С. 129-134


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы)
ОБЩАЯ ХИРУРГИЯ -- GENERAL SURGERY (обучение)
КАРАНТИННЫЕ МЕРОПРИЯТИЯ -- QUARANTINE
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS
Дод.точки доступу:
Кулачек, Я. В.
Іфтодій, А. Г.
Козловська, І. М.
Кулачек, В. Т.
Руснак, І. Т.
Андрійчук, Д. Р.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Нічий, В.
    Про зміни викладання іншомовної культури в українських вузах / В. Нічий // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2022. - № 1. - С. 113-116. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы)
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)




    Роговий, Ю.
    Аналіз ролі усвідомленості процесу харчування в поліпшенні викладання та засвоєння фундаментальних теоретичних та клінічних дисциплін / Ю. Роговий, В. Білоокий, Ю. Білоока // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2020. - № 4. - С. 96-98. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы)
Анотація: Мета дослідження. У статті зосереджено увагу на ролі усвідомлення процесу харчування в поліпшенні викладання фундаментальних теоретичних і клінічних дисциплін. Специфікою теми є аналітичний підхід до застосування методу дослідження - описового зіставлення - для аналізу, синтезу і узагальнення ролі усвідомлення процесу харчування в можливості істотного поліпшення засвоєння провідних теоретичних і клінічних дисциплін з домінуючою напругою таких сфер людської свідомості, як мислення, інтелект. Наукова новизна. Вперше забезпечено впровадження в практику оригінального, новаторського, альтернативного підходу, що показує, що для глибокого розуміння суті учнями хвороби, для формування високопрофесійних компетенцій доцільним є впровадження. Процес усвідомлення прийому їжі для підвищення адаптаційних можливостей, стресостійкості, відновлення механізмів регуляції організму в цілісному навчальному процесі. Висновок. Впровадження в навчальний процес усвідомлення прийому їжі дасть можливість досягти провідних інтересів фундаментальних теоретичних і клінічних дисциплін глибокого пізнання загальних законів розвитку хвороби, передхвороби, забезпечити їх провідну роль у формуванні у студентів основ клінічного мислення і підвищення якості навчального процесу.
Дод.точки доступу:
Білоокий, В.
Білоока, Ю.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)




   
    Аналіз ролі уддіяна бандга і наулі крія у поліпшенні викладання та засвоєння фундаментальних теоретичних та клінічних дисциплін / Ю. Роговий [та ін.] // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2020. - № 2. - С. 111-113. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: У статті зосереджено увагу на ролі уддіяна бандга і наулі крия в поліпшенні викладання фундаментальних теоретичних і клінічних дисциплін. Специфікою теми є аналітичний підхід до застосування методу дослідження - описового: зіставлення - для аналізу, синтезу і узагальнення ролі уддіяна бандга і наулі крия в можливості істотного поліпшення засвоєння провідних теоретичних і клінічних дисциплін з домінуючим напругою таких сфер людської свідомості, як мислення, інтелект. Наукова новизна. Вперше забезпечено впровадження в практику оригінального, новаторського, альтернативного підходу, що показує, що для глибокого розуміння суті хвороби, для формування високопрофесійних компетенцій доцільним є впровадження уддіяна бандга і наулі крия для підвищення адаптаційних можливостей, стресостійкості, відновлення механізмів регуляції викладачів і студентів в цілісному навчальному процесі. Висновок. Впровадження в навчальний процес уддіяна бандга і наулі крия дасть можливість досягти провідних інтересів фундаментальних теоретичних і клінічних дисциплін глибокого пізнання загальних законів розвитку хвороби, передхвороби, забезпечити їх провідну роль у формуванні у студентів основ клінічного мислення і підвищення якості навчального процесу.
Дод.точки доступу:
Роговий, Ю.
Білоока, Ю.
Білоокий, В.
Геруш, О.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)




   
    Застосування кейс-методу в рамках навчальної дисципліни "Домедична допомога в екстремальних ситуаціях" / Є. Назимок [та ін.] // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини = Актуальные вопросы общественных наук и истории медицины. - 2019. - № 2. - С. 110-114. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
Анотація: В статье проанализированы разновидности кейс-технологий, освещены особенности внедрения их в учебный процесс. В статье сделана попытка рассмотреть проблему внедрения интерактивных методов при отсутствии единого подхода в создании кейс-стади, в частности, для “Домедицинской помощи в экстремальных ситуациях”, что предопределяет актуальность данного исследования. Целью исследования является отбор и характеристика методологических требований к формированию кейса в рамках предмета “Домедицинская помощь в экстремальных ситуациях”. Источниковедческая база исследования роздана на основе работы с научными источниками и результатами эмпирического анализа. Представлен пример формирования тематического кейса при изучении учебной дисциплины “Домедицинская помощь в экстремальных ситуациях” в качестве експериментального источника. Методы исследования – экспериментальный, наблюдения, историко-теоретический. Выводы: Кейс-метода заключаются в том, что он позволяет продемонстрировать академическую теорию с точки зрения реальных клинических случаев, заинтересовать студентов в изучении определенной дисциплины, в контексте других предметов, способствует активному усвоению знаний и навыков по сбору, обработке и анализа медицинской информации. При решении тематического исследования студент не только использует полученные знания, но и демонстрирует уровень понимания ситуации. Обучение по кейс-методу помогает студентам приобрести навыки оценки клинической ситуации, анализа решений и принятия решений с учетом данных обстоятельств. На основе обработки научных источников и результатов эмпирического анализа выделены требования к написанию кейсов. Сформирован пример написания кейса-ситуации в рамках предмета “Домедицинская помощь в экстремальных ситуациях”, как эффективного средства повышения качества обучения студентов и профессиональной компетентности преподавателя.
Дод.точки доступу:
Назимок, Є.
Бірюк, І.
Куковська, І.
Циркот, І.
Стефанчук, В.
Мойсюк, В.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)




    Biduchak, A.
    Peculiarities of teaching history of medicine to foreign students / A. Biduchak, M. Mandryk-Melnychuk // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини = Актуальные вопросы общественных наук и истории медицины. - 2019. - № 2. - P105-109. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
Анотація: Метою роботи є актуальні питання сучасного значення історії медицини в системі вищої медичної освіти та формуванні професійних компетенцій майбутніх медичних працівників. Наукова новизна. Автори виділяють сучасні підходи до викладання історії медицини іноземним студентам, які будуть сприяти найбільш повному формуванню професійного мислення і розвитку їх особистісних якостей. Методологія дослідження. У статті використано описовий метод і метод зіставлення. Результати дослідження. Проаналізовано внутрішньодисциплінарні та міждисциплінарні зв’язки історії медицини, які викладаються у вищій школі, що має значення у формуванні серед іноземних студентів стилю наукового мислення і етики, розширення загальнокультурного і медичного кругозору, завдяки опрацюванню джерел скласти уявлення про медицину як науку, що пройшла складну еволюцію упродовж тисячоліть. Історія медицини як наука, що вивчає розвиток медичної теорії і практики, тісним чином пов'язана з розвитком суспільства, зміною суспільно-економічних формацій, історією культури народів. Вивчаючи минуле медицини, ми можемо оцінити досягнення сучасної медицини і простежити перспективи її розвитку. Знання історії медицини має велике значення для формування світогляду майбутнього лікаря, збагачуючи його теоретичними знаннями, умінням аналізувати події, що відбуваються, виховання почуття гуманізму та патріотизму. Висновки. У науковому дослідженні розглянуто проблемні питання вивчення історії медицини іноземними студентами. Зокрема, акцентовано увагу на тому, що найбільші труднощі студенти-іноземці відчувають через вплив численних факторів: географічні, економічні, національні, релігійні тощо.
Дод.точки доступу:
Mandryk-Melnychuk, M.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)




   
    Роль нової німецької медицини у поліпшенні викладання та засвоєння фундаментальних теоретичних та клінічних дисциплін / Ю. Роговий [та ін.] // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2018. - № 2. - С. 129-131. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (история, методы, тенденции)
Анотація: Цель исследования. В статье сосредоточено внимание на роли Новой немецкой медицины Райка Хамера в улучшении преподавания фундаментальних теоретических и клинических дисциплин. Спецификой темы является аналитический подход к применению метода исследования – описательного: сопоставления – для анализа, синтеза и обобщения роли пяти законов Хамера в возможности существенного улучшения усвоение ведущих теоретических и клинических дисциплин с доминирующим напряжением таких сфер человеческого сознания, как мышление, интеллект. Научная новизна. Впервые обеспечено внедрение в практику оригинального, новаторского, альтернативного подхода, показывающего, что для глубокого понимания сути болезни, для формирования высокопрофессиональных компетенций целесообразно учитывать неординарные взгляды Новой Немецкой медицины Райка Хамера. Вывод. Внедрение в учебный процесс Новой Немецкой медицина Райка Хамера даст возможность достичь ведущих интересов фундаментальных теоретических и клинических дисциплин глубокого познания общих законов развития болезни, предболезни, обеспечить их ведущую роль в формировании у студентов основ клинического мышления и повышения качества учебного процесса.
Дод.точки доступу:
Роговий, Ю.
Архіпова, Л.
Білоокий, В.
Геруш, О.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)




    Цуркан, М.
    Особливості використання комунікативного методу вивчення української мови як іноземної у вищому медичному навчальному закладі / М. Цуркан // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2018. - № 1. - P62-65. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: Целью статьи является описание и анализ особенностей использования коммуникативного метода в преподавании украинского языка как иностранного в медицинских университетах. В работе применены следующие методы исследования: описательный; синтеза и обобщения научных теорий. Новизна работы заключался том, что до сих пор на должном уровне не рассмотрена специфика применения коммуникативного метода именно в медицинских вузах Украины. Выводы. Определено, что коммуникативный подход к обучению иностранным языкам дает возможность преподавателю научить студентов-иностранцев моделировать речевые взаимодействия, использовать язык как средство социального действия в условиях конкретных ситуаций общения.
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)




    Демецька, О.
    Back to school, або Як адаптуватися до навчання? / О. Демецька // Фармацевт практик. - 2021. - № 9. - С. 36-37


MeSH-~главная:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы, организация и управление, тенденции)
АДАПТАЦИЯ ФИЗИОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PHYSIOLOGICAL
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
Анотація: Літо швидко пролетіло, тож дітлахам час збиратися до школи. Складно залучатися до навчального процесу як тим, хто тільки вперше переступає шкільний поріг, так і учням, що повертаються до класів після канікул. Для першачків, а також для частини інтровертних, сором’язливих дітей, які провели літні місяці самотньо, залучення до колективу може стати потужним джерелом стресу
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Особливості викладання навчальних дисциплін на клінічних кафедрах при підготовці лікарів-стоматологів / К. П. Локес [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2021. - № 4(162). - С. 227-229. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ УЧЕБНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ -- FACULTY
Анотація: Підготовка високоерудованих, конкурентоспроможних спеціалістів медичного та стоматологічного профілю, які постійно розвиваються та самовдосконалюються є основною задачею вищих медичних закладів освіти. Для досягнення такої мети необхідний симбіоз викладача та здобувача вищої освіти, за умов взаємної зацікавленості в отриманні результату. Результати досліджень та їх обговорення. Розвиток інтелектуально-творчого потенціалу у здобувачів вищої медичної та стоматологічної освіти проводиться тільки протягом усього багаторічного процесу навчання, що поступово формує потенціал для підготовки високоефективного спеціаліста. Існує значна кількість факторів, що впливають на рівень зацікавленості здобувачів вищої освіти у навчанні. Вони представлені ефективною роботою викладача, вмілим використанням інноваційних технологій навчання, якістю подачі матеріалу, формами, методами та прийомами проведення занять, ставленням викладача до майбутніх спеціалістів. Важливою умовою педагогічної діяльності викладачів вищої медичної школи є формування у здобувачів освіти навичок та умінь вчитися, самостійно відбирати найважливішу та потрібну інформацію. Сутність формування навчальної діяльності полягає у створенні мотивів до освіти, які мають спрямовувати молодь до активного оволодіння знаннями, вміннями, навичками. Найбільш потужним мотивом до оволодіння знаннями є навчальні ситуації, що створюються педагогом, та особистий успіх і самоствердження осіб, що навчаються, які також стимулюються педагогом. Для ефективного навчання на клінічних кафедрах необхідно постійно активізувати пізнавально-навчальну діяльність здобувачів освіти та зосереджувати їх увагу на отриманні необхідних практичних навичок, поступово формуючи самостійність майбутніх лікарів-стоматологів при прийнятті вірних рішень стосовно кожного клінічного випадку. Висновок. Таким чином, підготовка майбутніх лікарів-стоматологів вимагає від професорсько-викладацького складу використання не тільки класичних, а й новітніх, часто інтерактивних, методик проведення практичних занять та постійного самовдосконалення.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Локес, К. П.
Аветіков, Д. С.
Яценко, І. В.
Розколупа, О. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Кінаш, О. В.
    Актуальність міждисциплінарної інтеграції при вивченні медичної біології та її роль у професійній підготовці фахівців медичної галузі / О. В. Кінаш // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2021. - № 4(162). - С. 223-226. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ -- INFORMATION SYSTEMS
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
Анотація: В основі міждисциплінарної інтеграції лежить поняття міждисциплінарності, яка передбачає взаємодію між двома або кількома різними дисциплінами. Міждисциплінарна інтеграція базується на взаємодії між теоретичними і клінічними дисциплінами, передбачає обмін ідеями та поєднує окремі концепції, технології і наукові дані, мета та завдання яких узгоджуються в єдиному освітньому процесі. Зміст кожної з навчальних дисциплін є частиною предметного відображення явища чи процесу та передбачає їхню інтеграцію у цілісну картину майбутньої професійної діяльності. Медична біологія, яку здобувачі вищої освіти Полтавського державного медичного університету вивчають на першому курсі навчання, виконує важливу роль у вивченні теоретичних та профільних клінічних дисциплін, а також для медичної освіти загалом. Вона тісно пов’язана з дисциплінами, які вивчаються на теоретичних кафедрах “вертикальними” інтеграційними зв’язками (гістологією, цитологією та ембріологією, латинською мовою, мікробіологією, біоорганічною хімією, фізіологією) та закладає фундамент для подальшого засвоєння здобувачами освіти знань та вмінь на клінічних дисциплінах (педіатрії, клінічній генетиці та імунології, інфекційних хворобах та ін). Беззаперечно, медична біологія разом з іншими теоретичними дисциплінами, відіграє суттєву роль в опануванні предметів, що вивчаються на старших курсах медичних вузів, формуючи з ними тісні інтеграційні зв’язки. В сучасному освітньому просторі за допомогою міждисциплінарного підходу до навчання, здобуття вищої медичної освіти перетворюється у цілісний навчально-виховний процес, який має спільну структуру та виконує єдині функції, поєднуючи вивчення теоретичних і професійних дисциплін. Ефективній реалізації міждисциплінарної інтеграції сприяє використання у навчанні інформаційнокомунікаційних технологій. Особливе значення при цьому має достатньо розвинена матеріально-технічна база та високий рівень професіоналізму навчально-педагогічного колективу навчального закладу.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Особливості вступу та підготовки магістрів за спеціальністю "Медицина" на основі диплома молодшого спеціаліста / Г. А. Єрошенко [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2021. - № 3(161). - С. 195-198. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
Анотація: Для вступу на спеціальність «Медицина» абітурієнтам з дипломом молодшого спеціаліста необхідно успішно скласти ЗНО (мінімум на 100 балів) з певних предметів та фаховий іспит, який містить завдання з анатомії, патологічної анатомії, гістології та мікробіології (не менш ніж на 25 балів з кожного предмету). Позитивним є те, що здобувачі освіти, які мають диплом молодшого спеціаліста, на рік менше за інших навчаються в медичних університетах. Частина предметів, вивчених в медичних коледжах перезараховується, що сприяє зменшенню терміну навчання та частково знижує навантаження під час проведення освітнього процесу. Відношення до навчального процесу здобувачів вищої медичної освіти, які приходять на навчання в медичні університети після закінчення медичних коледжів від здобувачів, які закінчили заклади середньої освіти – суттєво відрізняється. Здобувачі з нормативним терміном навчання мають певний запас систематизованих знань, умінь і практичних навичок, отриманих під час навчання в медичних коледжах, що значно полегшує процес здобуття ними вищої освіти та вирізняє їх схильністю до адаптації в нових умовах життєдіяльності і навчання. Частина дисциплін, що вивчаються студентами на перших курсах навчання в медичних університетах (анатомія людини, медична біологія, патоморфологія, патоанатомія, медична хімія, мікробіологія та інші) знайомі здобувачам з нормативним терміном навчання з часів навчання в медичних коледжах, що значно полегшує вивчення даних предметів. Процес адаптації до нових умов навчання у здобувачів з нормативним терміном навчання проходить більш спокійно і впевнено, ніж у першокурсників, що вступають у вузи на базі середньої освіти. Таким чином, правильна організація, якість та ефективність навчального процесу у здобувачів перших курсів навчання вищої медичної школи є важливим чинником швидкої адаптації до нових умов життя, підвищення ефективної професійної підготовки майбутнього медика, дає змогу розширити їх знання, уміння та навички, сприяє формуванню активності, розвиває творче мислення та ініціативність студентів. Навчальнопедагогічним працівникам вишів, а особливо кураторам груп, слід звертати увагу не лише на відношення здобувачів до освітнього процесу (хоча це має велике значення), а й на важливий період в житті першокурсника – його адаптацію до навчання.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Єрошенко, Г. А.
Лисаченко, О. Д.
Білаш, В. П.
Кінаш, О. В.
Шевченко, К. В.
Солод, А. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Алгоритм викладання предмету «Гістологія, цитологія та ембріологія» за умови дистанційної форми навчання / В. І. Шепітько, Н. В. Борута, Є. В. Стецук // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2021. - № 2(160). - С. 170-172 : діаграма. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
АЛГОРИТМЫ -- ALGORITHMS
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы)
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY
ВИДЕОКОНФЕРЕНЦИЙ ОРГАНИЗАЦИЯ -- VIDEOCONFERENCING
Анотація: Метою нашого дослідження було вивчення ефективності застосування алгоритму викладання предмету гістології, цитології та ембріології при дистанційній формі навчання. Для викладання дисципліни, основною формою, було обрано методику з використанням відеоконференцій, які організовувалися за допомогою платформи Zoom, а для виконання домашнього завдання здобувачами вищої освіти, використовували веб-ресурс Google Classroom. З метою виявлення підготовки здобувачів вищої освіти по дисципліні, була застосована база тестових завдань для ресурсу Google Classroom, яка містить 40 питань по кожній темі, що мають різні ступені складності та оцінювання. Проаналізувавши стан успішності здобувачів 1 курсу стоматологічного факультету з Модуля 1 у 2019-2020 н.р., нами було отримано наступні результати: 7% (9 здобувачів) мали середній бал 4,5-5,0, що відповідає критерію засвоєння знань «відмінно», 16% (21 здобувач) – 4,0-4,45 та 48% (63 здобувача) – 3,5-3,95, що відповідає критерію засвоєння знань «добре», 29% (38 здобувачів) мали середній бал у межах 3,0-3,45, що відповідає задовільному засвоєнню знань. Середній бал успішності 1 курсу стоматологічного факультету з Модуля 1 у 2019-2020 н.р. становив 3,69.Слід відзначити, що більшість здобувачів добре опанували матеріал та мали успішність в межах 3,5-3,95 та вище середнього рівня – 4,0-4,45. Здобувачі 1 курсу стоматологічного факультету з Модуля 1 у 2020-2021 н.р. мали таку успішність: 7% (8 здобувачів) – 4,5-5,0; 12% (13 здобувачів) – 4,0-4,45; 50% (54 здобувача) – 3,5-3,95; 31% (34 здобувача) – 3,0-3,45. Середній бал успішності здобувачів 1 курсу стоматологічного факультету з Модуля 1 у 2020-2021 н.р. був 3,47. Більша частина студентів – 50% опанувала навчальний матеріал у межах балу 3,5-3,95. Порівнюючи результати успішності здобувачів, що навчались за аудиторною та дистанційною формою навчання, слід відзначити, що використання дистанційної форми навчання суттєво не вплинуло на якість отримання знань та засвоєння навчального матеріалу, а деяке зниження середнього балу має лише характер тенденції. Наявність зручного часу у здобувачів і можливість навчання за місцем проживання обумовили відсутність у них пропущених занять.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Шепітько, В. І.
Борута, Н. В.
Стецук, Є. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    К юбилею академика В.И.Покровского, основателя современной российской школы инфекционистов / Н. Д. Ющук [и др.] // Инфекц. болезни = Infectious diseases : научно-практический журнал Национального научного общества инфекционистов. - 2019. - Т. 17, № 1. - С. 8-11 . - ISSN 1729-9225


MeSH-~главная:
ИНФЕКЦИОННЫЕ БОЛЕЗНИ -- COMMUNICABLE DISEASES
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ УЧЕБНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ -- FACULTY
Анотація: Представлена научная, педагогическая и лечебная деятельность В.И.Покровского в деле становления кафедры инфекционных болезней и эпидемиологии Московского государственного медико-стоматологического университета им. А.И.Евдокимова. Отмечены основные этапы творческого пути и принципы, заложенные академиком В.И.Покровским в организацию учебного процесса. Отражен его вклад в развитие системы здравоохранения и создание научной школы инфекционистов.
Дод.точки доступу:
Ющук, Н. Д.
Максимов, С. Л.
Кухтевич, Е. В.
Еремушкина, Я. М.

Вільних прим. немає




    Bulyk, R. Ye.
    Use of visualization tools in the educational process / R. Ye. Bulyk, O. V. Kushniryk // Клінічна та експериментальна патологія. - 2020. - Т. 19, № 3. - P156-160. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
МУЛЬТИМОДАЛЬНОЕ ИЗОБРАЖЕНИЕ -- MULTIMODAL IMAGING (использование)
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы)
Анотація: Стаття інтегрує дані про засоби візуалізації, що використовуються в навчальному процесі студентів вищої школи, зокрема медичного профілю. У роботі також зазначена роль візуалізації у формуванні професійних компетентностей студентів. Мета роботи – аналіз наукових досліджень, що описують можливі засоби візуалізації в навчальному процесі під час пояснення нового матеріалу, узагальнення, систематизації та перевірки знань і доводять їх роль як засвоєння знань, умінь та навичок студентів. Висновки. В арсеналі викладача вищої школи зараз є значний вибір методів та засобів навчання, що значно полегшує сприйняття навчального матеріалу студентами та сприяє його кращому засвоєнню. Одним із таких дієвих методів є візуалізація за допомогою мультимедійних презентацій, відеоматеріалів та інтерактивних технологій. Такий підхід сприятиме кращому формуванню у студентів професійних компетентностей, здатності до аналізу та критичного мислення.
Дод.точки доступу:
Kushniryk, O. V.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Волянський, П. Б.
    Шляхи розвитку навчання з домедичної допомоги в Україні / П. Б. Волянський // Лікар. справа = Врачебное дело. - 2017. - N 5/6. - С. 175-179


MeSH-~главная:
ПЕРВАЯ МЕДИЦИНСКАЯ ПОМОЩЬ -- FIRST AID (использование, история, методы)
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы)
УКРАИНА -- UKRAINE
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)