Професійна мотивація студентів як фактор інтеграції фундаментальних і клінічних навчальних дисциплін вищої медичної освіти / О. З. Мельнікова [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 2. - С. 235-240 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
МОТИВАЦИЯ -- MOTIVATION
ФИЗИКА -- PHYSICS (тенденции)
Анотація: Представлена стаття присвячена актуальній проблемі медичної освіти – інтеграції фундаментальних і клінічних дисциплін. У зв’язку з великими темпами науково-технічного прогресу професіоналізм сучасних лікарів у великій мірі залежить від їх природничо-наукової підготовки, яка здійснюється на перших курсах медичних університетів. Важливу роль у ній має медична та біологічна фізика, інтеграція якої у медичну освіту утруднена складним змістом дисципліни, яку студенти мають засвоїти на початкових етапах навчання, та відсутністю розуміння першокурсниками зв’язків між фізикою, математикою та медициною. У статті представлений досвід, як їх можна продемонструвати при вивченні медичної та біологічною фізики на прикладі створення рентгенівського комп’ютерного томографу, що може служити одним із засобів професійної мотивації студентів для найкращого оволодіння фундаментальними науками. Показано, що на заняттях з дисципліни необхідно використовувати природничі знання, отримані студентами у школі, посилаючись на відповідні підручники з фізики, біології, хімії, та на їх основі вирішувати завдання, які повинні стати базовими, фундаментальними для подальшого клінічного використання. На прикладі теми практичного заняття «Фізичні основи рентгенодіагностики і рентгенотерапії» продемонстровано, що основною його задачею має бути розгляд тих властивостей рентгенівського випромінювання, які дозволяють його застосовувати в різних областях медицині, а основну увагу приділити принципам отримання рентгенівських зображень в реографії, флюорографії і комп’ютерній томографії. Показано, що професійній мотивації студентів сприяють організація наукового гуртка з біофізики, особливо, відвідування університетської клініки й тренінгового центру університету, що надає приклади практичного використання теоретичних знань студентів. У статті наголошується, що інтеграція фундаментальних і клінічних дисциплін на основі професійної мотивації має проводитись з дотриманням таких педагогічних принципів навчання, як науковість, наступність і послідовність.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Мельнікова, О. З.
Іванченко, О. З.
Лур'є, К. І.
Мікаєлян, Г. Р.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Структура та характеристика першого модуля освітнього компонента «Індивідуальна наукова робота» освітньо-професійної програми «Медицина» / О. Є. Акімов [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 2. - С. 231-235 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH (тенденции)
Анотація: Відсоток навичок, вмінь та здібностей наукового методу пізнання дійсності (як системи принципів, правил, норм, прийомів отримання та систематизації нових знань про об’єктивну й суб’єктивну реальність), які необхідно використовувати здобувачу освіти підчас навчання в вищих навчальних закладах освіти можна вважати наукоємністю освітнього процесу. Висока наукоємність освітнього процесу є однією із необхідних умов для отримання здобувачами освіти певної галузі знань (спеціальності) освітніх послуг належної якості. Кафедра патофізіології Полтавського державного медичного університету проводить активну дослідницьку діяльність не лише в напрямку фундаментальних медичних та доклінічних досліджень, проте також проводить активну науково-методичну роботу щодо вдосконалення освітнього процесу на кафедрі та в університеті в цілому. Розроблений співробітниками кафедри освітній компонент «Індивідуальна наукова робота» освітньо-професійної програми «Медицина» сприяє покращенню якості освіти за рахунок збільшення наукоємності освітнього процесу. Метою даної роботи було проаналізувати та охарактеризувати структуру першого модуля освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» освітньо-професійної програми «Медицина». При підготовці рукопису статті автори використовували наступні загальнонаукові теоретичні методи дослідження: аналіз, синтез, співставлення концепцій, абстрагування та узагальнення. Модуль №1 «Моделювання типових патологічних процесів в різних органах та системах» освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» розрахований на 120 годин та передбачає наступний розподіл годин: 8 лекційних години, 32 години практичних занять та 80 годин на самостійне опрацювання тем модуля. Тематичний план передбачає вивчення наступних тем: 1. Моделювання запальних процесів в різних органах; 2. Моделювання порушень в клітинному циклі (гіпо-, гіпербіотичні процеси); 3. Моделювання системних порушень метаболізму; 4. Моделювання функціональних порушень різних органів та систем. Кінцевим результатом вивчення модуля №1 «Моделювання типових патологічних процесів в різних органах та системах» освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» є вибір здобувачем освіти теми та обрання експериментальної моделі, що дасть змогу реалізувати тему дослідження. Структура та зміст першого модуля освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» освітньо-професійної програми «Медицина», розробленого кафедрою патофізіології Полтавського державного медичного університету відповідає вимогам сучасної вищої медичної школи. Вивчення та його першого модуля освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» сприятиме покращенню якості освіти здобувачів, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Медицина».
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Акімов, О. Є.
Міщенко, А. В.
Соловйова, Н. В.
Назаренко, С. М.
Костенко, В. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Методи активізації пізнавальної діяльності лікарів-інтернів під час вивчення розділу дитячої стоматології / О. В. Шешукова [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 320-323 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, тенденции)
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY (методы, обучение, тенденции)
Анотація: Використання методів активізації діяльності лікарів-інтернів є важливим принципом навчання на післядипломному рівні. Вирішення діагностичних та лікувальних завдань, проблемних ситуацій, участь у навчальних іграх, науковій роботі забезпечує високу професійну підготовку. Мета дослідження. Визначити оптимальні методи активізації пізнавальної діяльності лікарів-інтернів, які на сучасному етапі можуть бути застосовані при підготовці майбутнього лікаря-стоматолога під час вивчення розділу дитячої стоматології. Основна частина. Важливим є формування у лікарів-інтернів здатності до продуктивної діяльності, коли всі необхідні лікарські діагностичні та лікувальні маніпуляції хоч і виконуються за аналогією до того, що було засвоєно на теоретичних заняттях, але з необхідними змінами в кожній новій ситуації, з кожним новим маленьким пацієнтом. Індивідуалізація навчання полягає у тому, що кожен викладач на практиці навчає лікарів-інтернів основам клінічного мислення, аналізує всі етапи лікувально-діагностичного процесу з його труднощами і помилками безпосередньо на прикладі конкретного пацієнта. При опануванні циклу дитячої стоматології реалізується принцип професійної відповідальності, яку усвідомлює кожен лікар-інтерн стосовно свого маленького пацієнта, своєї особистої діяльності та життя. При безпосередньому контакті з дитиною та її батьками лікарю-інтерну необхідно не тільки налагодити спілкування, а й зуміти привернути увагу до себе, викликати довіру та проявити себе фахівцем. Одним із важливих напрямів роботи співробітників кафедри є залучення інтернів до наукової роботи. Поряд із основною підготовкою за спеціальністю, вища школа на післядипломному етапі також сприяє розвитку особистості з широким кругозором та повною мірою дозволяє розкрити творчий потенціал людини. Комплексна підготовка дозволяє підготувати грамотного спеціаліста, схильного до аналітичної діяльності. Науково-дослідна робота є важливою в процесі навчання в інтернатурі, оскільки лікарі-інтерни не можуть обмежуватися лише базовими знаннями, а повинні прагнути до їхнього розширення та поглиблення з метою застосування на практиці. Співробітники кафедри дитячої стоматології постійно працюють над формуванням такого стилю викладання, суттю якого є активізація роботи лікаря-інтерна, розвиток клінічного мислення, мотивація необхідності оволодіння практичними навичками, здатність самостійно приймати рішення, уміння формулювати діагноз. Висновки. Формування наукового підходу до практичної діяльності для самих інтернів благотворно позначається на клінічному мисленні, дає можливість відчувати себе творцем, збільшує креативну складову лікарської професії. Завдяки активізації пізнавальної діяльності лікарі-інтерни реалізують свої навички на високому рівні професійних знань та умінь.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Шешукова, О. В.
Поліщук, Т. В.
Мосієнко, А. С.
Труфанова, В. П.
Максименко, А. І.
Казакова, К. С.
Бауман, С. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Methods of activation of cognitive activity of interns during the study of paediatric dentistry / O. V. Sheshukova [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 318-320. - 322 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, тенденции)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, тенденции)
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY (методы, обучение, тенденции)
Анотація: Використання методів активізації діяльності лікарів-інтернів є важливим принципом навчання на післядипломному рівні. Вирішення діагностичних та лікувальних завдань, проблемних ситуацій, участь у навчальних іграх, науковій роботі забезпечує високу професійну підготовку. Мета дослідження. Визначити оптимальні методи активізації пізнавальної діяльності лікарів-інтернів, які на сучасному етапі можуть бути застосовані при підготовці майбутнього лікаря-стоматолога під час вивчення розділу дитячої стоматології. Основна частина. Важливим є формування у лікарів-інтернів здатності до продуктивної діяльності, коли всі необхідні лікарські діагностичні та лікувальні маніпуляції хоч і виконуються за аналогією до того, що було засвоєно на теоретичних заняттях, але з необхідними змінами в кожній новій ситуації, з кожним новим маленьким пацієнтом. Індивідуалізація навчання полягає у тому, що кожен викладач на практиці навчає лікарів-інтернів основам клінічного мислення, аналізує всі етапи лікувально-діагностичного процесу з його труднощами і помилками безпосередньо на прикладі конкретного пацієнта. При опануванні циклу дитячої стоматології реалізується принцип професійної відповідальності, яку усвідомлює кожен лікар-інтерн стосовно свого маленького пацієнта, своєї особистої діяльності та життя. При безпосередньому контакті з дитиною та її батьками лікарю-інтерну необхідно не тільки налагодити спілкування, а й зуміти привернути увагу до себе, викликати довіру та проявити себе фахівцем. Одним із важливих напрямів роботи співробітників кафедри є залучення інтернів до наукової роботи. Поряд із основною підготовкою за спеціальністю, вища школа на післядипломному етапі також сприяє розвитку особистості з широким кругозором та повною мірою дозволяє розкрити творчий потенціал людини. Комплексна підготовка дозволяє підготувати грамотного спеціаліста, схильного до аналітичної діяльності. Науково-дослідна робота є важливою в процесі навчання в інтернатурі, оскільки лікарі-інтерни не можуть обмежуватися лише базовими знаннями, а повинні прагнути до їхнього розширення та поглиблення з метою застосування на практиці. Співробітники кафедри дитячої стоматології постійно працюють над формуванням такого стилю викладання, суттю якого є активізація роботи лікаря-інтерна, розвиток клінічного мислення, мотивація необхідності оволодіння практичними навичками, здатність самостійно приймати рішення, уміння формулювати діагноз. Висновки. Формування наукового підходу до практичної діяльності для самих інтернів благотворно позначається на клінічному мисленні, дає можливість відчувати себе творцем, збільшує креативну складову лікарської професії. Завдяки активізації пізнавальної діяльності лікарі-інтерни реалізують свої навички на високому рівні професійних знань та умінь.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Sheshukova, O. V.
Polishchuk, T. V.
Mosiienko, A. S.
Trufanova, V. P.
Maksymenko, A. I.
Kazakova, K. S.
Bauman, S. S.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Шевцова, Т. І.
    Студентський науковий гурток кафедри педіатрії № 2 національного медичного університету як важлива складова у становленні майбутнього дитячого лікаря та дослідника / Т. І. Шевцова, С. Д. Салтанова // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 313-318 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (кадры, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (методы, обучение)
НАУЧНЫЕ ОБЩЕСТВА -- SOCIETIES, SCIENTIFIC (тенденции)
Анотація: У статті наведені дані щодо аналізу методологічних та організаційних засад роботи студентського наукового гуртка кафедри педіатрії № 2 Національного медичного університету імені О.О. Богомольця. Зазначено, що метою роботи СНГ кафедри є виховання у його членів академізму в навичках науково-дослідної роботи та застосування їх у самостійній діяльності даного напрямку, а також виявлення найбільш здібних і талановитих, схильних до науково-дослідної роботи студентів, які у перспективі стануть науковопедагогічними працівниками та кваліфікованими лікарями-спеціалістами, а до основних його завдань відноситься: залучення до роботи тих студентів, які виявляють інтерес до науково-дослідної роботи та поглиблення своїх знань та умінь з Педіатрії; сприяння в опануванні сучасною методологією наукового пошуку на засадах доказової медицини та навичками проведення самостійних наукових досліджень, принципами академічної доброчесності; розвиток наукового та клінічного мислення, аналітичних здібностей, розширення свого світогляду та ерудиції; стимуляція інтересу до постійного професійного самовдосконалення та закладення основ безперервного професійного розвитку майбутніх дитячих та сімейних лікарів; залучення студентів-гуртківців до участі у дослідженнях за науковим спрямуванням кафедри педіатрії № 2; забезпечення участі гуртківців кафедри в студентських та науково-практичних конференціях, у тому числі, міжнародних. Описані традиції роботи СНГ та вклад його членів у розвиток педіатричної науки України. Представлені принципи роботи СНГ кафедри, обовʼязки наукового керівника СНГ та його старости, участь професорськовикладацького складу кафедри у роботі СНГ, роз’яснені умови членства у СНГ кафедри педіатрії № 2. Описані основні форми роботи СНГ та планування його діяльності. Викладена основна тематика засідань СНГ, її різноманітність та актуальність. Представлені сучасні формати роботи СНГ. Продемонстровано, що попри карантин під час пандемії COVID-19 та в умовах війни, що триває з росією, СНГ кафедри продовжує працювати за графіком, але в змішаному (оф – та онлайн) режимі. Представлено, що за результатами анкетування випускників нашого Університету, 94,6% здобувачів вищої медичної освіти зацікавлені в опануванні саме практичних навичок майбутнього дитячого лікаря. Наведені дані щодо участі та досягнень гуртківців у Всеукраїнських студентських конференціях, Всеукраїнській студентській олімпіаді, міжнародних форумах. Окрім наукових заходів, вихованці СНГ кафедри педіатрії № 2 беруть участь у волонтерських та інформаційно-просвітницьких заходах Університету, що сприяє їх становленню як патріотів і небайдужих до чужої біди людей. У статті сформульовані основні висновки та перспективи подальших досліджень. Зазначено, що діяльність СНГ кафедри педіатрії № 2 дає можливість поглибити знання з Педіатрії, отримати досвід науково-дослідної роботи, яка є важливою складовою у становленні майбутнього дитячого лікаря та молодого вченого, сприяє інтелектуальному та професійному зростанню гуртківців.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Салтанова, С. Д.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Shevtsova, T. I.
    The student scientific society of the Pediatrics Department №2 of the national medical university as a critical component in shaping the future pediatric physician and researcher / T. I. Shevtsova, S. D. Saltanova // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 310-313. - 316-317 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (кадры, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (методы, обучение)
НАУЧНЫЕ ОБЩЕСТВА -- SOCIETIES, SCIENTIFIC (тенденции)
Анотація: У статті наведені дані щодо аналізу методологічних та організаційних засад роботи студентського наукового гуртка кафедри педіатрії № 2 Національного медичного університету імені О.О. Богомольця. Зазначено, що метою роботи СНГ кафедри є виховання у його членів академізму в навичках науково-дослідної роботи та застосування їх у самостійній діяльності даного напрямку, а також виявлення найбільш здібних і талановитих, схильних до науково-дослідної роботи студентів, які у перспективі стануть науковопедагогічними працівниками та кваліфікованими лікарями-спеціалістами, а до основних його завдань відноситься: залучення до роботи тих студентів, які виявляють інтерес до науково-дослідної роботи та поглиблення своїх знань та умінь з Педіатрії; сприяння в опануванні сучасною методологією наукового пошуку на засадах доказової медицини та навичками проведення самостійних наукових досліджень, принципами академічної доброчесності; розвиток наукового та клінічного мислення, аналітичних здібностей, розширення свого світогляду та ерудиції; стимуляція інтересу до постійного професійного самовдосконалення та закладення основ безперервного професійного розвитку майбутніх дитячих та сімейних лікарів; залучення студентів-гуртківців до участі у дослідженнях за науковим спрямуванням кафедри педіатрії № 2; забезпечення участі гуртківців кафедри в студентських та науково-практичних конференціях, у тому числі, міжнародних. Описані традиції роботи СНГ та вклад його членів у розвиток педіатричної науки України. Представлені принципи роботи СНГ кафедри, обовʼязки наукового керівника СНГ та його старости, участь професорськовикладацького складу кафедри у роботі СНГ, роз’яснені умови членства у СНГ кафедри педіатрії № 2. Описані основні форми роботи СНГ та планування його діяльності. Викладена основна тематика засідань СНГ, її різноманітність та актуальність. Представлені сучасні формати роботи СНГ. Продемонстровано, що попри карантин під час пандемії COVID-19 та в умовах війни, що триває з росією, СНГ кафедри продовжує працювати за графіком, але в змішаному (оф – та онлайн) режимі. Представлено, що за результатами анкетування випускників нашого Університету, 94,6% здобувачів вищої медичної освіти зацікавлені в опануванні саме практичних навичок майбутнього дитячого лікаря. Наведені дані щодо участі та досягнень гуртківців у Всеукраїнських студентських конференціях, Всеукраїнській студентській олімпіаді, міжнародних форумах. Окрім наукових заходів, вихованці СНГ кафедри педіатрії № 2 беруть участь у волонтерських та інформаційно-просвітницьких заходах Університету, що сприяє їх становленню як патріотів і небайдужих до чужої біди людей. У статті сформульовані основні висновки та перспективи подальших досліджень. Зазначено, що діяльність СНГ кафедри педіатрії № 2 дає можливість поглибити знання з Педіатрії, отримати досвід науково-дослідної роботи, яка є важливою складовою у становленні майбутнього дитячого лікаря та молодого вченого, сприяє інтелектуальному та професійному зростанню гуртківців.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Saltanova, S. D.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Аналіз ефективності використання різноманітних методів навчання при підготовці майбутніх лікарів / С. І. Сорокіна [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 306-309 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, тенденции)
Анотація: Актуальність подальшого підвищення рівня підготовки медичних кадрів в Україні вимагає зміни підходів до процесу викладання клінічних дисциплін у вищих медичних навчальних закладах, що нерозривно пов’язано з більш активним впровадженням різноманітних сучасних освітніх можливостей, що набуває особливого значення в умовах воєнного стану. Метою дослідження був аналіз ставлення здобувачів освіти до впровадження окремих інтерактивних та традиційних методів навчання та оцінити ефективність використання в процесі підготовки майбутніх лікарів. Проведено опитування 120 здобувачів освіти 4 та 6 курсів медичних факультеті № 1 і № 2 за допомогою анкетування. В результаті аналізу проведеного анкетування виявлено, що на думку 85,5% здобувачів освіти можливість використання інноваційних методів реально підвищує його якість з обов’язковою умовою продовження використання традиційного навчання на клінічних кафедрах. 14,5% респондентів прихильні до класичних засад ведення практичних занять з внутрішньої медицини. На відміну від попереднього дослідження, у якому найефективнішим був визнаний метод «мозкового штурму», цього разу більшу зацікавленість здобувачі освіти виявили до методу case-study. Оптимальним для засвоєння навчального матеріалу (92%) був визнаний симуляційний метод, який виправдав себе впродовж останніх років у зв’язку з певними труднощами по підбору пацієнтів на клінічних базах. Особливу увагу респонденти приділяли вивченню стандартів надання допомоги при невідкладних станах. 77,8% вважають більш оптимальним для засвоєння навчального матеріалу поряд з класичним викладанням (у ліжка хворого) та використанням симуляційних методів, також роботу у малих групах. На підставі аналізу результатів анкетування здобувачів освіти зроблений висновок про достатньо високу оцінку впровадження новітніх технологій у процес викладання у клініці внутрішньої медицини. Особливе місце посідає використання case-study методу та викладання дисципліни із застосуванням симуляторів. Певним чином має удосконалюватися роль викладача. Майбутні лікарі бажають бачити у своїх педагогах висококваліфікованих професіоналів, що мають постійну клінічну практику, беруть активну участь у різноманітних заходах по безперервному професійному розвитку. Педагог, дотримуючись певної професійної етичної дистанції, має сприяти підвищенню самооцінки здобувачів освіти, демоструючи своє ставлення до них як до майбутніх колег.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Сорокіна, С. І.
Шевченко, Т. І.
Шапошник, О. А.
Кудря, І. П.
Приходько, Н. П.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Analysis of the various teaching methods using effectiveness in the future doctors training / S. I. Sorokina [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 304-306. - 308 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, тенденции)
Анотація: Актуальність подальшого підвищення рівня підготовки медичних кадрів в Україні вимагає зміни підходів до процесу викладання клінічних дисциплін у вищих медичних навчальних закладах, що нерозривно пов’язано з більш активним впровадженням різноманітних сучасних освітніх можливостей, що набуває особливого значення в умовах воєнного стану. Метою дослідження був аналіз ставлення здобувачів освіти до впровадження окремих інтерактивних та традиційних методів навчання та оцінити ефективність використання в процесі підготовки майбутніх лікарів. Проведено опитування 120 здобувачів освіти 4 та 6 курсів медичних факультеті № 1 і № 2 за допомогою анкетування. В результаті аналізу проведеного анкетування виявлено, що на думку 85,5% здобувачів освіти можливість використання інноваційних методів реально підвищує його якість з обов’язковою умовою продовження використання традиційного навчання на клінічних кафедрах. 14,5% респондентів прихильні до класичних засад ведення практичних занять з внутрішньої медицини. На відміну від попереднього дослідження, у якому найефективнішим був визнаний метод «мозкового штурму», цього разу більшу зацікавленість здобувачі освіти виявили до методу case-study. Оптимальним для засвоєння навчального матеріалу (92%) був визнаний симуляційний метод, який виправдав себе впродовж останніх років у зв’язку з певними труднощами по підбору пацієнтів на клінічних базах. Особливу увагу респонденти приділяли вивченню стандартів надання допомоги при невідкладних станах. 77,8% вважають більш оптимальним для засвоєння навчального матеріалу поряд з класичним викладанням (у ліжка хворого) та використанням симуляційних методів, також роботу у малих групах. На підставі аналізу результатів анкетування здобувачів освіти зроблений висновок про достатньо високу оцінку впровадження новітніх технологій у процес викладання у клініці внутрішньої медицини. Особливе місце посідає використання case-study методу та викладання дисципліни із застосуванням симуляторів. Певним чином має удосконалюватися роль викладача. Майбутні лікарі бажають бачити у своїх педагогах висококваліфікованих професіоналів, що мають постійну клінічну практику, беруть активну участь у різноманітних заходах по безперервному професійному розвитку. Педагог, дотримуючись певної професійної етичної дистанції, має сприяти підвищенню самооцінки здобувачів освіти, демоструючи своє ставлення до них як до майбутніх колег.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Sorokina, S. I.
Shevchenko, T. I.
Shaposhnyk, O. A.
Kudrya, I. P.
Prykhodko, N. P.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Preparation of sixth-year students for the licensing test exam "Krok 2. Paediatric profile": the search and ways to solve problems = Підготовка шестикурсників до складання ліцензійного тестового іспиту «Крок 2. Педіатричний профіль»: пошук та шляхи вирішення проблем / T. O. Kryuchko [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 299-304 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (методы, обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ, СИСТЕМА ОЦЕНОК -- EDUCATIONAL MEASUREMENT (методы)
Анотація: На превеликий жаль, в ПДМУ спостерігається тенденція до зниження показника результатів складання іспиту «Крок 2» за субтестами педіатричного профілю за 2020-2021 та 2022-2023 навчальні роки у порівнянні з середнім відсотковим значенням серед вищих медичних навчальних закладів України. У пошуках пояснень цього явища та подальших шляхів вирішення проблеми колективом кафедри педіатрії №2 було проведено опитування здобувачів вищої освіти 6 року навчання зі спеціальностей 222 «Медицина» і 228 «Педіатрія». Аналіз результатів анкетування продемонстрував, що більша половина респондентів (52%) вивчають тестові завдання із буклетів останніх років, а лише 42% опитаних опрацьовують задачі з бази «Крок 2» по всіх дисциплінах, що, в дійсності, є запорукою максимального результату успішного складання екзамену. Здобувачі обирають такий принцип розподілу часу на самостійне навчання: 65 учасників дослідження повідомили, що витрачають не менше ніж півгодини щодня на вивчення завдань з бази «Крок 2», тоді як 22 з них приділяють стільки ж часу на задачі з педіатрії. Більшість студентів (62% анкетованих) задовольняє те, як їх готують до тестування на педіатричних кафедрах університету, деякі з них (21%) мають претензії до окремих викладачів чи структурних підрозділів, а дев’яти шестикурсникам не вистачає часу на практичних заняттях, який присвячено розбору тестових завдань та обґрунтуванню правильної відповіді педагогічним працівником. Враховуючи результати опитування та пропозиції здобувачів освіти, науково-педагогічними працівниками кафедри педіатрії №2 у співпраці з колективами інших структурних підрозділів університету, які реалізують викладання педіатричних дисциплін, було прийнято наступні дії: • змінено процедуру тестування студентів під час проходження циклу педіатрії на 6 році навчання, додано розділи завдань з бази «Крок 2» щодо тем, які вивчаються на 4 та 5 курсах (усі збірки тестових задач із відміченими правильними відповідями розміщені у вільному доступі на сторінці кафедри); • збільшено кількість академічних годин, присвячених розбору тестових завдань на практичних заняттях за участі викладачів кафедри; • розроблено та підготовлено до друку навчально-методичний посібник «Педіатричні тестові завдання з поясненнями», який включає найбільш проблемні у вирішенні задачі педіатричного профілю.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Kryuchko, T. O.
Kuzmenko, N. V.
Poda, O. A.
Ruban, Yu. V.
Oliinichenko, M. O.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Розвиток загальних та фахових компетентностей у майбутніх медичних працівників шляхом провадження в освітньому процесі тренінгового навчання / Л. П. Біланова [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 294-298 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
Анотація: Для професійної діяльності медичного працівника важливою умовою є формування як загальних (мають універсальний характер) так і фахових (специфічні для даної предметної галузі; безпосередньо пов’язані зі спеціальними знаннями в певній предметній галузі) компетенцій, які дозволять в майбутньому успішно виконувати конкретні завдання, вирішувати проблеми, що виникають у процесі практичної діяльності, аналізувати складні ситуації та приймати обґрунтовані рішення. Формування більшості компетенцій майбутнього медика відбувається при освоєнні комплексу дисциплін, а також у процесі практичної та самостійної роботи студента. Принцип цілісності навчання реалізується на основі системного підходу, формування здатності самостійно орієнтуватися і кваліфіковано вирішувати професійні завдання. Метою роботи було визначення ефективності застосування у освітньому процесі тренінгових технологій, зокрема симуляційних тренінгів (віртуальна операційна; стандартизований пацієнт; використання манекенів; міждисциплінарний тренінг; командний тренінг), головним завданням яких є набуття нових теоретичних знань та удосконалення практичних навичок з терапії, хірургії, онкології, педіатрії, акушерства та гінекології, екстреної медичної допомоги при невідкладних станах тощо. В результаті проведеної роботи було з’ясовано, що тренінгові форми навчання відрізняються від будьякої іншої форми навчання (лекції, практичного, семінарського заняття) тим, що перш за все орієнтовані на запитання та пошук; змогу демонструвати, повторювати до автоматизму, відпрацьовувати та опановувати практичні навички на сучасному обладнанні; повністю охоплюють весь потенціал людини: рівень та обсяг її компетентності (соціальної, емоційної та інтелектуальної), самостійність, здатність до прийняття рішень, до взаємодії тощо.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Біланова, Л. П.
Бобух, В. В.
Андрейко, С. С.
Свінцицька, Н. Л.
Білаш, В. П.
Біланов, О. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Development of general and professional competences of future healthcare professionals through the implementation of training in the educational process / L. P. Bilanova [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 290-293. - 297 . - ISSN 2077-4214


MeSH-не главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
Анотація: Для професійної діяльності медичного працівника важливою умовою є формування як загальних (мають універсальний характер) так і фахових (специфічні для даної предметної галузі; безпосередньо пов’язані зі спеціальними знаннями в певній предметній галузі) компетенцій, які дозволять в майбутньому успішно виконувати конкретні завдання, вирішувати проблеми, що виникають у процесі практичної діяльності, аналізувати складні ситуації та приймати обґрунтовані рішення. Формування більшості компетенцій майбутнього медика відбувається при освоєнні комплексу дисциплін, а також у процесі практичної та самостійної роботи студента. Принцип цілісності навчання реалізується на основі системного підходу, формування здатності самостійно орієнтуватися і кваліфіковано вирішувати професійні завдання. Метою роботи було визначення ефективності застосування у освітньому процесі тренінгових технологій, зокрема симуляційних тренінгів (віртуальна операційна; стандартизований пацієнт; використання манекенів; міждисциплінарний тренінг; командний тренінг), головним завданням яких є набуття нових теоретичних знань та удосконалення практичних навичок з терапії, хірургії, онкології, педіатрії, акушерства та гінекології, екстреної медичної допомоги при невідкладних станах тощо. В результаті проведеної роботи було з’ясовано, що тренінгові форми навчання відрізняються від будьякої іншої форми навчання (лекції, практичного, семінарського заняття) тим, що перш за все орієнтовані на запитання та пошук; змогу демонструвати, повторювати до автоматизму, відпрацьовувати та опановувати практичні навички на сучасному обладнанні; повністю охоплюють весь потенціал людини: рівень та обсяг її компетентності (соціальної, емоційної та інтелектуальної), самостійність, здатність до прийняття рішень, до взаємодії тощо.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Bilanova, L. P.
Bobukh, V. V.
Andreyko, S. S.
Svintsytska, N. L.
Bilash, V. P.
Bilanov, O. S.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Abraham Flexner: a man, teacher, and reformer = Абрахам Флекснер: людина, педагог, реформатор / O. M. Bieliaieva [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 285-290 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (история, кадры)
ИСТОРИЯ 20 ВЕКА -- HISTORY, 20TH CENTURY
СОЕДИНЕННЫЕ ШТАТЫ АМЕРИКИ -- UNITED STATES
ЛИЧНОСТИ ВЫДАЮЩИЕСЯ -- FAMOUS PERSONS
Анотація: Перше десятиліття ХХ ст. вважається найвизначнішим етапом в історії медичної освіти Сполучених Штатів Америки, адже цей період став початком епохи докорінних змін, які нерозривно пов’язані з ім’ям знаного американського реформатора, фахівця у галузі педагогіки Абрахама Флекснера (1866-1959). У науковій розвідці міждисциплінарного характеру, що виконана на стику історії США та історії медичної педагогіки з використанням біографічного методу, значну увагу приділено постаті Абрахама Флекснера та питанням реформування американської медичної освіти на тлі історичних періодів, на які припала діяльність Флекснера. Проаналізовано літературні джерела з питання, що досліджується, а також оригінал доповіді Абрахама Флекснера, відомої як «The Flexner Report of 1910», або просто «Flexner Report». Закцентовано увагу на тому, що за підтримки Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching практичне втілення концепції Флекснера та безпрецедентні кроки щодо реформування та модернізації медичної освіти США, що були зроблені в перші десятиліття ХХ століття стали запорукою прогресу в цій царині. Продемонстровано, що «The Flexner Report of 1910» натепер залишається не просто цінним історичним документом, а й дає змогу по-новому поглянути на сучасні освітні реалії і стверджувати, що деякі настанови та педагогічні ідеї Флекснера не втрачають актуальності і в ХХІ столітті. Зокрема, це стосується соціальної ролі та відповідальності лікаря, пріоритету навчання на старших курсах «біля ліжка хворого», прозорості та об’єктивності оцінювання студентів, потреби в навчанні впродовж життя, прихильником якого Флекснер залишався до кінця своїх днів.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Bieliaieva, O. M.
Bilash, S. M.
Lysanets, Yu. V.
Rozhenko, I. V.
Taran, Z. M.
Buhaienko, K. S.
Hurai, L. P.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Інновації вищої медичної освіти на клінічних кафедрах / Н. С. Бек [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 281-284 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы)
КЛИНИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- CLINICAL COMPETENCE
ИГРЫ ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ -- GAMES, EXPERIMENTAL
Анотація: Проведено аналіз і обґрунтування впровадження інноваційних методик викладання у медичних вищих навчальних закладах, зокрема на клінічних кафедрах. Використаний аналітичний метод даних літератури і порівняльна методика співставлення з власним клінічним та викладацьким досвідом авторів. Інноваційні методи навчання сприяють зростанню творчих здібностей, наукового світогляду студента, який знаходиться у центрі навчального процесу. Ефективна праця викладача і студента сприяє обміну знаннями, досвідом, є важливим елементом здобуття медичного фаху. Чільне місце займають імітаційні методи навчання з використанням ігрових та симуляційних форм. У процесі проведення клінічної гри її учасники набувають новий досвід, занурюються у атмосферу інтелектуальної та професійної діяльності, наближеної до практичної діяльності лікаря. Перевагою є зацікавленість студента у відпрацюванні практичних навичок, взаємодії, самостійній розробці плану дій у різних клінічних випадках. Є можливість приймати рішення у складних ситуаціях, оцінювати ефективність своїх дій, критично оцінювати наслідки своїх рішень, включно з помилками, які можна виправляти. Викладач створює структурно-логічну схему проведення навчальних ігор, визначає цілі і етапи, мету, задачі, форми, засоби діяльності; проводиться структуризація діяльності з визначенням практичних навичок. Внесенням змін у контекст, викладач може ускладнювати чи полегшувати завдання, змінювати логістику інструментального та лабораторного обстеження та тактику менеджменту. Ефективна робота викладача, вміле використання інноваційних технологій та якість форми подання матеріалу впливають на зацікавленість студента у навчанні. Важлива оцінка викладачем помилок, зроблених студентом, які чи не шкодять пацієнту, чи можуть погіршити його стан. Запропоновані ігри зі зміною контексту, результатів обстеження, розвитком невідкладного стану, гра з неповними даними, які має моделювати учасник, адаптація клінічної гри як для аудиторного, так і для дистанційного навчання.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Бек, Н. С.
Радченко, О. М.
Комариця, О. Й.
Гута, Р. Р.
Ковальчук, І. М.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    The innovations of higher medical education in clinical departments / N. S. Bek [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 279-281. - 283-284 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы)
КЛИНИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- CLINICAL COMPETENCE
ИГРЫ ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ -- GAMES, EXPERIMENTAL
Анотація: Проведено аналіз і обґрунтування впровадження інноваційних методик викладання у медичних вищих навчальних закладах, зокрема на клінічних кафедрах. Використаний аналітичний метод даних літератури і порівняльна методика співставлення з власним клінічним та викладацьким досвідом авторів. Інноваційні методи навчання сприяють зростанню творчих здібностей, наукового світогляду студента, який знаходиться у центрі навчального процесу. Ефективна праця викладача і студента сприяє обміну знаннями, досвідом, є важливим елементом здобуття медичного фаху. Чільне місце займають імітаційні методи навчання з використанням ігрових та симуляційних форм. У процесі проведення клінічної гри її учасники набувають новий досвід, занурюються у атмосферу інтелектуальної та професійної діяльності, наближеної до практичної діяльності лікаря. Перевагою є зацікавленість студента у відпрацюванні практичних навичок, взаємодії, самостійній розробці плану дій у різних клінічних випадках. Є можливість приймати рішення у складних ситуаціях, оцінювати ефективність своїх дій, критично оцінювати наслідки своїх рішень, включно з помилками, які можна виправляти. Викладач створює структурно-логічну схему проведення навчальних ігор, визначає цілі і етапи, мету, задачі, форми, засоби діяльності; проводиться структуризація діяльності з визначенням практичних навичок. Внесенням змін у контекст, викладач може ускладнювати чи полегшувати завдання, змінювати логістику інструментального та лабораторного обстеження та тактику менеджменту. Ефективна робота викладача, вміле використання інноваційних технологій та якість форми подання матеріалу впливають на зацікавленість студента у навчанні. Важлива оцінка викладачем помилок, зроблених студентом, які чи не шкодять пацієнту, чи можуть погіршити його стан. Запропоновані ігри зі зміною контексту, результатів обстеження, розвитком невідкладного стану, гра з неповними даними, які має моделювати учасник, адаптація клінічної гри як для аудиторного, так і для дистанційного навчання.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Bek, N. S.
Radchenko, О. M.
Guta, R. R.
Коvalchuk, І. M.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Актуальні методи викладання при дистанційному навчанні іноземним студентам-медикам / І. О. Чорна [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 204-208 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL
Анотація: У світлі сучасних викликів та необхідності адаптації медичної освіти до дистанційного формату, особливо для іноземних студентів, є настійна потреба у розробці та впровадженні ефективних методів викладання. Ця стаття присвячена дослідженню та обговоренню сучасних підходів до дистанційного навчання медичної аудиторії, зокрема іноземних студентів. Мета даної статті полягає в аналізі та обговоренні останніх літературних джерел, в яких досліджуються актуальні методи викладання при дистанційному навчанні іноземним студентам медичних факультетів. Робота спрямована на визначення найбільш перспективних стратегій для забезпечення якісної медичної освіти через онлайн-платформи. Для проведення аналізу використовувалися наукові статті, педагогічні дослідження та власний досвід викладання медичних дисциплін загальна хірургія, сестринська практика з хірургії, догляд за хворими хірургічного профілю в онлайн-форматі. Важливо підкреслити, що успішність дистанційного навчання медикам визначається не лише використанням технологій, але й створенням інтерактивних медичних спільнот. Колективне вирішення клінічних завдань та обговорення кейсів сприяє формуванню професійної ідентичності. Аналіз показав, що використання інтерактивних віртуальних лекцій, онлайн-симуляційних практикумів та віртуальних клінічних випадків дозволяє студентам медичних факультетів отримувати практичні навички в реальному часі На основі проведеного аналізу можна зроблено висновки, що успішне дистанційне навчання медиків іноземного походження вимагає комплексного підходу. Інтерактивні методи, підтримка від викладачів та використання віртуальних інструментів сприяють не лише засвоєнню теоретичних знань, а й розвитку практичних навичок, необхідних для майбутніх медичних професіоналів. Адаптація до нових умов навчання відкриває нові можливості для формування глобальних медичних експертів. Згідно із здобутими даними, актуальні методи викладання при дистанційному навчанні іноземним студентам медичних спеціальностей включають інтерактивні віртуальні форми навчання, використання сучасних мультимедійних ресурсів, а також сприяння міжнародному обміну досвідом та знаннями. Висновки цієї роботи можуть бути використані для подальшого розвитку дистанційної медичної освіти, забезпечуючи високу якість підготовки фахівців у галузі медицини.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Чорна, І. О.
Ярошенко, Р. А.
Зубаха, А. Б.
Шумейко, І. А.
Драбовський, В. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Емоційний інтелект у діяльності викладача вищої школи, здобувача вищої освіти та практикуючого лікаря / В. І. Федорченко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 200-204 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
ЭМОЦИОНАЛЬНЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ -- EMOTIONAL INTELLIGENCE
Анотація: Мета дослідження – аналіз актуальності компетентності «емоційний інтелект» як однієї із ключових, передбачених до формування та розвитку у здобувачів вищої медичної освіти у процесі вивчення окремих предметів. Основна частина. Емоційний інтелект визначається як здатність розпізнавати власні емоції та емоції інших людей і керувати ними. Аналітичні дослідження відносної важливості різних показників діяльності людини показують, що емоційний інтелект є третьою найважливішою властивістю особистості після інтелекту та сумлінності. Опанування сучасними знаннями щодо емоційного інтелекту є актуальною потребою кожного, чия діяльність передбачає взаємодію між людьми, тим більше це стосується тих професій, представники яких здійснюють вплив на інших осіб (як, наприклад, викладачі впливають на поведінку учнів чи здобувачів вищої освіти). У першу чергу, важливим є вплив викладача на емоційний стан здобувачів вищої освіти. Вагомим є меседж про надзвичайну важливість професії лікаря, яку вони здобувають. Спрямовування емоцій студента в позитивному напрямку є важливим для покращення їх мотивації до навчання та продуктивності. Позитивні емоції, передані посмішкою, мовою рухів, тембром голосу, здатні направити навчальний процес в конструктивне русло. Зрештою, як відомо, гарний лікар – це той, від одного спілкування з яким пацієнту вже стає краще. Такі чудодійні лікарі, безумовно, є особистостями, обдарованими емоційним інтелектом, або такими, що свідомо розвинули його як рису характеру. Саме формуванню таких особистостей присвячується напрямок навчальної діяльності щодо формування та розвитку емоційного інтелекту майбутнього спеціаліста. Отже, сучасний викладач вищої школи потребує сприйняття і глибокого усвідомлення поняття «емоційний інтелект», має бути готовим до взаємодії зі здобувачем освіти на емоційному рівні.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Федорченко, В. І.
, Івахнюк Т. В.
Ананьєва, М. М.
Боброва, Н. О.
Ганчо, О. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Методичні аспекти підвищення якості викладання на кафедрі інфекційних хвороб з епідеміологією / В. А. Полторапавлов [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 195-199 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
КАЧЕСТВА ПОВЫШЕНИЕ -- QUALITY IMPROVEMENT
ИНФЕКЦИОННЫЕ БОЛЕЗНИ -- COMMUNICABLE DISEASES
Анотація: Реформування української вищої медичної освіти важливе і необхідне не тільки через потребу вирішити проблеми визнання українських дипломів за кордоном, підвищивши конкурентоспроможність українських вищих медичних навчальних закладів освіти та їхніх випускників на європейському і світовому ринках праці, а й підвищити ефективність і якість освіти, оскільки ми втратили і продовжуємо втрачати після повномасштабного вторгнення один з найпотужніших потенціалів медичних ВУЗів південно-східного регіону України. На сучасному етапі реформування української системи вищої освіти відбувається переорієнтування всіх вищих навчальних закладів на компетентністно зорієнтований підхід, метою якого є розвиток і формування в осіб, які навчаються, певних типів, видів і підвидів компетентностей шляхом комплексного засвоєння необхідних знань і способів практичної діяльності. Підготовка висококваліфікованих медичних кадрів включає багатопрофільну підготовку лікаря, яка охоплює окрім терапії знання з більш як двох десятків спеціальностей. Найважливішими з них являється діагностика і лікування пацієнтів з гострими і хронічними терапевтичними та хірургічними хворобами, надання медичної допомоги хворим з невідкладними станами. В багатьох країнах епідеміологічна ситуація щодо низки інфекційних хвороб не має сприятливої стабілізації. В Україні і в наших сусідів продовжує зростати захворюваність на вірусні гепатити, туберкульоз, грип, ГРВІ, СНІД, Лайм-бореліоз та ін. Зовсім новим викликом для світової спільноти є спалах у Західній Африці лихоманки Ебола, мавпячої віспи та її розповсюдження по всьому світу. Викликає стурбованість поява збудників інфекційних хвороб стійких до розроблених раніше ефективних лікарських препаратів. Сьогодні ми в режимі реального часу можемо спостерігати світову кризу зумовленого новітнім коронавірусом людини – SARS-CoV-2. З’явилося і набирає швидкість вчення про емерджентні та ре-емерджентні інфекції. Тому дуже важливим є кваліфікаційний рівень майбутніх спеціалістів з інфекційних хвороб та епідеміології, які зможуть організувати і надавати медичну допомогу у вкрай несприятливих умовах воєнного лихоліття, пандемії, нестачі медичного персоналу та медикаментів, відсутності теоретичних і практичних знань при появі новітніх інфекцій. Для більш сприятливого засвоєння матеріалу і підвищення якості викладання здобувачам освіти під час широкомасштабного вторгнення доцільне централізоване використання дистанційної лекційної освіти і класичних практичних занять на першому етапі, видання і розповсюдження методичного забезпечення з інфекційних хвороб та епідеміології на другому етапі, створення умов для засвоєння практичних навичок на третьому етапі.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Полторапавлов, В. А.
Коваль, Т. І.
Прийменко, Н. О.
Марченко, О. Г.
Ваценко, А. І.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    New challenges of distance teaching at the international medical faculty during the war and coronavirus pandemic in Ukraine = Нові виклики дистанційного викладання на міжнародному медичному факультеті під час війни та пандемії коронавірусної хвороби в Україні / K. V. Pikul [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 191-194 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ИНФОРМАЦИОННАЯ ГРАМОТНОСТЬ -- INFORMATION LITERACY
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
Анотація: Метою даної роботи є обговорення окремих питань організації та перскпетиви дистанційного викладання у вищих медичних навчальних закладах на міжнародному факультеті, обумовлених викликами військового стану в Україні. Матеріали і методи: Проаналізовано досвід роботи та відповідну документацію, а також враховані результати аналізу та були зроблені певні висновки про участь здобувачів вищої медичної освіти. Результати дослідження та їх обговорення. Підготовка фахівців у сфері медицини на міжнародному факультеті має вагоме державне значення, оскільки спрямована на допомогу в розв’язанні важливих проблем різного спрямування, а також іміджу освіти в Україні. Останнім часом виникли нові виклики педагогічного дистанційного викладання, що пов’язані з пандемією короновірусної хвороби та воєнним станом в нашій країні. Особливо у викладачів, що працюють зі здобувачами міжнародного медичного факультету мають бути достатньо високі професійно-моральні якості. Сьогодні у більшості країн світу під час підготовки медичних фахівців застосовують симуляційні технології, які є новим напрямом підготовки висококваліфікованих медичних кадрів. «Віртуальний пацієнт» - це інноваційна інтерактивна технологія навчання, що дозволяє за допомогою комп’ютерної моделі реальної клінічної ситуації повноцінно зануритися в діагностичний і лікувальний процес, приймати самостійні рішення з тактики діагностики і лікування, бачити і усвідомлювати наслідки тих чи інших своїх рішень, не порушуючи при цьому прав та безпеки пацієнта. Формування у майбутніх медичних працівників комунікативно-мовних умінь в умовах вищої школи залишається однією з актуальних проблем. Технологічні прийоми наведення розповіді про видатних фахівців найближче підводять до тих конкретних дій, які привели людину до успіху. Саме вони є найчастіше об’єктом безпосереднього впровадження у навчальний процес як свідчення використання позитивного досвіду відомих людей. В умовах дистанційного навчання студентам міжнародного факультету дуже важливо підтримувати швидкий зворотний зв’язок із викладачами кафедри. Висновки: вивчення і застосування на практиці інноваційних методологічних підходів надають можливість викладачам вищих медичних закладів впровадити та удосконалити нові методи роботи, підвищити ефективність навчального процесу і рівень знань здобувачів міжнародного факультету. Інноваційні технології дистанційного навчання стимулюють роботу викладача, підвищують його професійний рівень, так як організація навчального процесу потребує підготовки до кожного заняття, постійного педагогічного пошуку, розробки і додавання нових матеріалів, вивчення ІТ-технологій.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Pikul, K. V.
Ilchenko, V. I.
Shaienko, Z. O.
Muravlоva, O. V.
Prylutskyi, K. Y.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Медична фізіологія - сучасний напрямок викладання фізіології в медичних ВНЗ / І. В. Міщенко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 188-191 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (обучение)
Анотація: Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки сучасного лікаря у вищій медичній школі, проаналізовані сучасні теоретичні та практичні підходи до реалізації інтеграції медичної фізіології як фундаментальної медико-біологічної дисципліни у вищій медичній школі. В статті розглянути актуальні питання викладання дисципліни фізіології в сучасних умовах освітнього процесу. Предмет викладається кафедрою фізіології ПДМУ для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП "Медицина", "Педіатрія". "Стоматологія", "Фармація" галузі знань 22 "Охорона здоров'я" та ОПП "Біологія" галузі знань 09 "Біологія" на ІІ курсі. Обгрунтовується роль практично орієнтованому принципу викладання, адже фізіологія є однією з фундаментальних дисциплін, що забезпечує міждисциплінарну інтеграцію у вищій медичній освіті від теоретичних наук до практичних, а її вивчення максимально наближає здобувачів освіти до вивчення клінічних дисциплін. В статті підкреслюється, що методи фізіологічних досліджень є по суті клінічними методами дослідження фізіологічних функцій організму людини, які в подальшому здобувачі освіти будуть застосовувати в своїй лікарській практиці. Для цього на кафедрі втілюють комплексний підхід, який включає підготовку та постійне оновлення навчальних та навчально-методичних посібників, що включають лабораторні роботи з описом фізіологічних методів досліджень. В статті наведені здобутки кафедри фізіології Полтавського державного медичного університету у вигляді участі співробітників кафедри у виданні першого перекладу українською мовою всесвітньо відомого підручника з фізіології "Медична фізіологія за Гайтоном і Голлом" у 2-х томах. Зазначається, що підвищення якості освіти у медичних вищих навчальних закладах є ключовим завданням, що вимагає постійного вдосконалення ефективності організації й інформатизації навчального процесу, упровадження передових наукових розробок та технологій у практику викладання, забезпечення високого професіоналізму викладачів, створення сучасного навчально-методичного та лабораторно-інструментального забезпечення, зокрема дисципліни фізіологія, як теоретичного фундаменту клінічної медицини.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Міщенко, І. В.
Коковська, О. В.
Запорожець, Т. М.
Сухомлин, Т. А.
Сухомлин, А. А.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Практично орієнтований підхід до методики викладання теми "Автономні рефлекси, їх практичне використання в клініці" на кафедрі фізіології ПДМУ в сучасних умовах освітнього процесу / О. В. Коковська [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 182-185 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
БИОЛОГИЧЕСКИХ НАУК ДИСЦИПЛИНЫ -- BIOLOGICAL SCIENCE DISCIPLINES (обучение, стандарты)
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (обучение, стандарты, тенденции)
Анотація: В системі вищої медичної освіти фізіологія є фундаментальною дисципліною та займає важливе місце в системі підготовки висококваліфікованих медичних фахівців. Тому науково-педагогічні працівники кафедри фізіології Полтавського державного медичного університету працюють над формуванням у здобувачів освіти здатності аналізувати і систематизувати отримані теоретичні та практичні знання, що сприяє професійному спрямуванню навчання та закладанню основ клінічного мислення у майбутніх фахівців. В статті розглянутий практично орієнтовний підхід до методики викладання теми "Автономні рефлекси, їх практичне використання в клініці" в сучасних умовах освітнього процесу для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти та першого (бакалаврського) рівня вищої освіти на ІІ курсі. Підкреслюється, що дана тема має важливе практичне значення в роботі майбутніх лікарів, а знання та практичні навички, засвоєні при її вивченні, надають можливість здобувачам освіти ІІ курсу використовувати знання про автономні рефлекси для впливу та регуляції діяльності деяких внутрішніх органів та для надання невідкладної медичної допомоги. Такий підхід до проведення практичного заняття в значному ступені мотивує студентів до вивчення даної теми та фізіології в цілому. В статті наведено принципи викладання даної теми від теоретичного її обговорення до виконання практичної роботи. Обгрунтовується значення вивчення здобувачами вищої медичної освіти предмету "Фізіологія" як однієї з фундаментальних наук, що забезпечує міждисциплінарну інтеграцію в процесі навчанні від теоретичних наук до практичних, а також допомагає в майбутньому з подальшим професійним самовизначенням та формуванням клінічного мислення, що є важливими для підвищення якості професійної підготовки майбутніх лікарів в сучасних умовах освітнього процесу.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Коковська, О. В.
Жукова, М. Ю.
Павленко, Г. П.
Весніна, Л. Е.
Юдіна, К. Є.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)