Методи активізації пізнавальної діяльності лікарів-інтернів під час вивчення розділу дитячої стоматології / О. В. Шешукова [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 320-323 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, тенденции)
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY (методы, обучение, тенденции)
Анотація: Використання методів активізації діяльності лікарів-інтернів є важливим принципом навчання на післядипломному рівні. Вирішення діагностичних та лікувальних завдань, проблемних ситуацій, участь у навчальних іграх, науковій роботі забезпечує високу професійну підготовку. Мета дослідження. Визначити оптимальні методи активізації пізнавальної діяльності лікарів-інтернів, які на сучасному етапі можуть бути застосовані при підготовці майбутнього лікаря-стоматолога під час вивчення розділу дитячої стоматології. Основна частина. Важливим є формування у лікарів-інтернів здатності до продуктивної діяльності, коли всі необхідні лікарські діагностичні та лікувальні маніпуляції хоч і виконуються за аналогією до того, що було засвоєно на теоретичних заняттях, але з необхідними змінами в кожній новій ситуації, з кожним новим маленьким пацієнтом. Індивідуалізація навчання полягає у тому, що кожен викладач на практиці навчає лікарів-інтернів основам клінічного мислення, аналізує всі етапи лікувально-діагностичного процесу з його труднощами і помилками безпосередньо на прикладі конкретного пацієнта. При опануванні циклу дитячої стоматології реалізується принцип професійної відповідальності, яку усвідомлює кожен лікар-інтерн стосовно свого маленького пацієнта, своєї особистої діяльності та життя. При безпосередньому контакті з дитиною та її батьками лікарю-інтерну необхідно не тільки налагодити спілкування, а й зуміти привернути увагу до себе, викликати довіру та проявити себе фахівцем. Одним із важливих напрямів роботи співробітників кафедри є залучення інтернів до наукової роботи. Поряд із основною підготовкою за спеціальністю, вища школа на післядипломному етапі також сприяє розвитку особистості з широким кругозором та повною мірою дозволяє розкрити творчий потенціал людини. Комплексна підготовка дозволяє підготувати грамотного спеціаліста, схильного до аналітичної діяльності. Науково-дослідна робота є важливою в процесі навчання в інтернатурі, оскільки лікарі-інтерни не можуть обмежуватися лише базовими знаннями, а повинні прагнути до їхнього розширення та поглиблення з метою застосування на практиці. Співробітники кафедри дитячої стоматології постійно працюють над формуванням такого стилю викладання, суттю якого є активізація роботи лікаря-інтерна, розвиток клінічного мислення, мотивація необхідності оволодіння практичними навичками, здатність самостійно приймати рішення, уміння формулювати діагноз. Висновки. Формування наукового підходу до практичної діяльності для самих інтернів благотворно позначається на клінічному мисленні, дає можливість відчувати себе творцем, збільшує креативну складову лікарської професії. Завдяки активізації пізнавальної діяльності лікарі-інтерни реалізують свої навички на високому рівні професійних знань та умінь.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Шешукова, О. В.
Поліщук, Т. В.
Мосієнко, А. С.
Труфанова, В. П.
Максименко, А. І.
Казакова, К. С.
Бауман, С. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Methods of activation of cognitive activity of interns during the study of paediatric dentistry / O. V. Sheshukova [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 318-320. - 322 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, тенденции)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, тенденции)
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY (методы, обучение, тенденции)
Анотація: Використання методів активізації діяльності лікарів-інтернів є важливим принципом навчання на післядипломному рівні. Вирішення діагностичних та лікувальних завдань, проблемних ситуацій, участь у навчальних іграх, науковій роботі забезпечує високу професійну підготовку. Мета дослідження. Визначити оптимальні методи активізації пізнавальної діяльності лікарів-інтернів, які на сучасному етапі можуть бути застосовані при підготовці майбутнього лікаря-стоматолога під час вивчення розділу дитячої стоматології. Основна частина. Важливим є формування у лікарів-інтернів здатності до продуктивної діяльності, коли всі необхідні лікарські діагностичні та лікувальні маніпуляції хоч і виконуються за аналогією до того, що було засвоєно на теоретичних заняттях, але з необхідними змінами в кожній новій ситуації, з кожним новим маленьким пацієнтом. Індивідуалізація навчання полягає у тому, що кожен викладач на практиці навчає лікарів-інтернів основам клінічного мислення, аналізує всі етапи лікувально-діагностичного процесу з його труднощами і помилками безпосередньо на прикладі конкретного пацієнта. При опануванні циклу дитячої стоматології реалізується принцип професійної відповідальності, яку усвідомлює кожен лікар-інтерн стосовно свого маленького пацієнта, своєї особистої діяльності та життя. При безпосередньому контакті з дитиною та її батьками лікарю-інтерну необхідно не тільки налагодити спілкування, а й зуміти привернути увагу до себе, викликати довіру та проявити себе фахівцем. Одним із важливих напрямів роботи співробітників кафедри є залучення інтернів до наукової роботи. Поряд із основною підготовкою за спеціальністю, вища школа на післядипломному етапі також сприяє розвитку особистості з широким кругозором та повною мірою дозволяє розкрити творчий потенціал людини. Комплексна підготовка дозволяє підготувати грамотного спеціаліста, схильного до аналітичної діяльності. Науково-дослідна робота є важливою в процесі навчання в інтернатурі, оскільки лікарі-інтерни не можуть обмежуватися лише базовими знаннями, а повинні прагнути до їхнього розширення та поглиблення з метою застосування на практиці. Співробітники кафедри дитячої стоматології постійно працюють над формуванням такого стилю викладання, суттю якого є активізація роботи лікаря-інтерна, розвиток клінічного мислення, мотивація необхідності оволодіння практичними навичками, здатність самостійно приймати рішення, уміння формулювати діагноз. Висновки. Формування наукового підходу до практичної діяльності для самих інтернів благотворно позначається на клінічному мисленні, дає можливість відчувати себе творцем, збільшує креативну складову лікарської професії. Завдяки активізації пізнавальної діяльності лікарі-інтерни реалізують свої навички на високому рівні професійних знань та умінь.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Sheshukova, O. V.
Polishchuk, T. V.
Mosiienko, A. S.
Trufanova, V. P.
Maksymenko, A. I.
Kazakova, K. S.
Bauman, S. S.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Етапи планування засвоєння лекційного матеріалу лікарями-інтернами / В. П. Польовий [та ін.] // Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - 2022. - Т. 21, № 4. - С. 68-74. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY (организация и управление)
Анотація: Лекція є одним із основних складників дидактичного циклу навчання в закладах вищої освіти. При цьому більшість опитаних студентів освітньо- кваліфікаційного рівня «Магістр» вважають, що отримують під час слухання лекцій до 60% навчального матеріалу. Мета роботи. Оптимізувати викладання лекційного матеріалу шляхом формування професійно-орієнтованого базису для наступного послідовного засвоєння студентами навчального матеріалу. Основна частина. Під час підготовки лекції для лікарів-інтернів лектор повинен дотримуватися наступних етапів: аналіз і відбір основного ключового матеріалу, який складає логічну основу теми; вибір головних проблем і трансформація їх в проблемні ситуації; обгрунтування логіки і методики вирішення кожної проблемної ситуації; поєднання лекційного змісту в цілісну систему знань і методичне його забезпечення, з метою прогнозування успішності застосування методичних прийомів активізації уваги і мислення лікарів-інтернів. Висновки. Лекційні заняття сприяють творчому спілкуванню лектора з аудиторією в контексті співтворчості, емоційної взаємодії і є дієвим способом для отримання фахових знань шляхом індивідуалізованої форми читання лекції, залежно від тематики, підготовленості аудиторії, наявності технічних засобів, що сприяє активізації просторової змістовної діяльності лікарів-інтернів.
Дод.точки доступу:
Польовий, В. П.
Салютін, Р. В.
Паляниця, А. С.
Кнут, Р. П.
Волянюк, П. М.
Бойко, С. І.
Кифяк, П. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Інтернатура з акушерства та гінекології як етап формування повноцінного самостійного практичного лікаря = Internship in obstetrics and gynecology as a stage in the formation of a fully independent practicing physician / А. В. Бойчук [та ін.] // Актуальні питання педіатрії, акушерства та гінекології. - 2022. - N 2. - С. 38-41


MeSH-~главная:
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
АКУШЕРСТВО -- OBSTETRICS (обучение)
ГИНЕКОЛОГИЯ -- GYNECOLOGY (обучение)
МАНЕКЕНЫ -- MANIKINS
Дод.точки доступу:
Бойчук, А. В.
Шадріна, В. С.
Хлібовська, О. І.
Коптюх, В. І.
Сопель, В. В.
Бегош, Б. М.
Якимчук, Ю. Б.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Психологічна ресурсність суб’єктів післядипломного навчання за фахом «анестезіологія та інтенсивна терапія» / В. В. Єхалов [та ін.] // Медицина невідкладних станів. - 2022. - Т. 18, № 6. - С. 58-62. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
ПСИХОЛОГИЯ МЕДИЦИНСКАЯ -- PSYCHOLOGY, MEDICAL
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
Дод.точки доступу:
Єхалов, В. В.
Кравець, О. В.
Пилипенко, О. В.
Пилипенко, А. Г.
Попов, М. Д.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)




   
    П’ятнадцятирічний досвід навчання інтернів різних спеціальностей за модулем «Невідкладні стани» / В. В. Єхалов [та ін.] // Медицина невідкладних станів. - 2022. - Т. 18, № 6. - С. 48-50. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
Дод.точки доступу:
Єхалов, В. В.
Кравець, О. В.
Станін, Д. М.
Кріштафор, Д. А.
Багуніна, О. О.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)




   
    Дистанційне навчання у підготовці до ліцензійного іспиту «Крок 3» за модулем «Невідкладні стани»: за та проти / В. В. Єхалов [та ін.] // Медицина невідкладних станів. - 2022. - Т. 18, № 1. - С. 72-77. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
Дод.точки доступу:
Єхалов, В. В.
Кравець, О. В.
Седінкін, В. А.
Романюта, І. А.
Кріштафор, Д. А.
Павлиш, О. С.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)




   
    Проблеми медичної освіти та впровадження цифрової моделі навчання при підготовці майбутніх лікарів за фахом «Внутрішні хвороби» під час пандемії COVID-19 та повномасштабної війни на території України / М. М. Потяженко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2022. - Т. 22, № 3/4. - С. 194-198 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, организация и управление, тенденции)
КОМПЬЮТЕРНЫЕ СЕТИ, ОБЪЕДИНЕНИЯ -- COMMUNITY NETWORKS
ИНТЕРНЕТ -- INTERNET
ONLINE СИСТЕМЫ -- ONLINE SYSTEMS
Анотація: Пандемія COVID-19, а згодом і повномасштабна війна на території України, безсумнівно, порушили установлений традиційний устрій структури медичної освіти не лише серед студентів вишів, а й серед здобувачів освіти на післядипломному рівні. Нові обмеження фізичної присутності прискорили розвиток навчання в онлайн середовищі, що включає як асинхронні, так і синхронні режими дистанційної освіти та впровадження нових методів опанування знань здобувачами вищої освіти та лікарями-інтернами. Сьогодення вимагає йти не шляхом удосконалення, в якому принцип наслідування є провідним та призводить до фізичного та інтелектуального навантаження, а шляхом пошуку нових, більш ефективних методів навчально-пізнавальної діяльності слухачів, які формують потреби суспільства. Методи дистанційного навчання у своєму розвитку пройшли цілу низку технологічно обумовлених етапів, що, в решті решт, дало змогу для отримання належної медичної освіти навіть за умов дистанціювання. Сьогодні асинхронне навчання базується переважно на застосуванні Інтернет-технологій. Самостійна робота при асинхронному навчанні стає організуючим початком, центральною, провідною формою навчання слухачів. Тому саме асинхронне дистанційне навчання створює найефективніші педагогічні умови для формування у лікарів-інтернів соціально затребуваних у сучасному світі умінь та навичок самоосвіти та самонавчання. Непередбачуваність нинішньої скрутної ситуації спричиняє швидкий та примусовий перехід від традиційного (аналогового) методу навчання та викладання до більш цифрової моделі, навіть за умов, коли використання цифрових інструментів було не таким широким. Впровадження цифрової моделі повинно виступати в якості нової «сходинки» для процвітання доказової медичної освіти в майбутньому. В той же час ця тривала криза має серйозні наслідки для майбутніх лікарів, включаючи їх психологічне благополуччя та вплив на їхню академічну траєкторію. Терміновість та необхідність адаптації до нових обставин функціонували як плацдарм для нових інноваційних впроваджень у структуру медичної освіти.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Потяженко, М.М.
Соколюк, Н.Л.
Люлька, Н.О.
Кітура, О. Є.
Настрога, Т. В.
Невойт, Г. В.
Корпан, А. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Годованець, Ю. Д.
    Актуальність впровадження моделі «CASE-BASED LEARNING» (CBL) у систему фахової підготовки та безперервного професійного розвитку лікарів / Ю. Д. Годованець, А. Г. Бабінцева // Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина = Неонатология, хирургия и перинатальная медицина = Neonatology, Surgery and Perinatal Medicine : щоквартальний медичний науково-практичний журнал. - 2019. - Т. IX, № 2. - С. 9-15 . - ISSN 2226-1230


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (кадры, методы)
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY (кадры, методы, тенденции)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, тенденции)
КЛИНИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- CLINICAL COMPETENCE
Анотація: На сучасному етапі розвитку системи медичної освіти змінюються підходи до навчального процесу, які спрямовані на активне безпосереднє залучення студентів, лікарів-інтернів (резидентів) та лікарів-слухачів до вивчення запропонованих проблемних питань.Навчання, яке базується на обговоренні конкретних випадків або проблемних клінічних ситуацій (сase-based learning, CBL), відноситься до сучасних імітаційних активних методів навчання та розглядається як інструмент, що дозволяє застосовувати теоретичні знання до вирішення практичних завдань. Принцип побудови інтелектуальної навчальної системи, яка включає кейси, передбачає надбання навиків диференційної діагностики у процесі обстеження віртуального пацієнта, а також найбільш оптимального алгоритму лікування. При розробці навчальних систем на основі Case-based learning (CBL) важливим є надання свободи вибору для користувача щодо плану обстеження та лікувальної тактики пацієнта. CBL використовується для передачі знань у різних галузях охорони здоров'я, а у всесвітній мережі Інтернет широко представлені різноманітні сайти з наборами кейсів для удосконалення медичної освіти з різних дисциплін. Розвиток Web-технологій надає можливість віддаленим користувачам проводити віртуальну діагностику у режимі дистанційного доступу та, відповідно, включати CBL у систему безперервного професійного розвитку лікарів з дистанційною формою навчання. Медична освіта з використанням Web-технологій прогресивно розвивається, що зумовлено легкістю оновлення курсу, лабільністю графіку, індивідуальною освітою, інноваційними методами навчання, автоматизацією ведення навчальної документації. CBL визначається як структурований запит, заснований на досвіді використання «живих» або імітаційних випадків у пацієнтів, спрямований на вирішення або дослідження клінічної проблеми під керівництвом викладача та досягнення викладених цілей навчання. Переваги використання CBL включають більше фокусування на цілі навчання, гнучкість у використанні справи, здатність викликати більш глибокий рівень навчання, формуючи навички критичного мислення. CBL є інструментом, який передбачає узгодження клінічних випадків у сфері охорони здоров’я, з масивом теоретичних та практичних знань для покращення клінічної ефективності, ставлення або колективної роботи. Представлений тип навчання підвищує якість клінічних знань, покращує роботу у команді, удосконалює клінічні навички та практику поведінки, а також результати лікування пацієнтів. Подальші дослідження ефективності та впливу CBL на якість навчання вимагають узгодження щодо термінології та визначення методологій, а також, створення потужної міждисциплінарної бази (електронної та паперової) із включенням клінічних випадків від «простого» до більш «складного».
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Бабінцева, А. Г.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Використання нових методів навчання в підготовці лікарів-інтернів / О. В. Ковтуненко [та ін.] // Оториноларингологія = Оториноларингология = Otorhinolaryngology. - 2021. - № 4. - С. 104-106


MeSH-~главная:
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (организация и управление)
Дод.точки доступу:
Ковтуненко, О. В.
Зайцев, А. В.
Хоботова, Н. В.
Чорнокур, О. А.
Ламза, Н. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Оценка качества прямой реставрации на конкурсе врачей-интернов "Шлях у світ майстерності" / П. Скрипников [и др.] // ДентАрт. - 2021. - N 2. - С. 37-45. - Библиогр. в конце ст.


MeSH-~главная:
СТОМАТОЛОГИЧЕСКАЯ РЕСТАВРАЦИЯ ПОСТОЯННАЯ -- DENTAL RESTORATION, PERMANENT
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ ОЦЕНКА -- CREDENTIALING
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
СТОМАТОЛОГИ -- DENTISTS
Дод.точки доступу:
Скрипников, П.
Скрипникова, Т.
Лазарева, К.
Бережная, Е.
Хмиль, Т.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    В'юн, В. В.
    Клінічна типологія й механізми психогенезу станів психологічної дезадаптації лікарів-інтернів / В. В. В'юн // Медицина сьогодні і завтра = Медицина сегодня и завтра. - 2019. - N 3. - С. 55-60


MeSH-~главная:
ВРАЧИ -- PHYSICIANS (психология)
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY (кадры)
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL (диагностика, психология, терапия)
ПСИХОФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ РАССТРОЙСТВА -- PSYCHOPHYSIOLOGIC DISORDERS (психология)
АСТЕНИЯ -- ASTHENIA (диагностика, психология, терапия)
ГИПЕРЕСТЕЗИЯ -- HYPERESTHESIA (диагностика, психология, терапия)
ДЕПРЕССИЯ -- DEPRESSION (диагностика, психология, терапия)
ПОВЕДЕНИЕ АДДИКТИВНОЕ -- BEHAVIOR, ADDICTIVE (диагностика, психология, терапия)
ТРЕВОГИ ШКАЛА ТЕСТИРОВАНИЯ -- TEST ANXIETY SCALE
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL (физиология)
ПСИХОТЕРАПИЯ -- PSYCHOTHERAPY
ПОЛОВЫЕ ФАКТОРЫ -- SEX FACTORS
Анотація: Проведено комплексне обстеження 213 лікарів-інтернів обох статей. Розроблено систему психотерапевтичної корекції станів дезадаптації та психопрофілактичної підтримки лікарів-інтернів у період професійної підготовки. Виділено високий (14,1 %), середній (20,2 %) та низький (65,7 %) рівні адаптації лікаря-інтерна до професійної діяльності. Установлено астенічний (25,8 % чоловіків та 22,5 % жінок), гіперестезичний (20,6 % чоловіків та 23,2 % жінок), тривожно-депресивний (11,3 та 20,6 % відповідно), психосоматичний (14,5 % чоловіків та 18,1 % жінок), астено-апатичний (12,3 та 11,2 % відповідно) та адиктивний (15,5% чоловіків та 4,4 % жінок) варіанти дезадаптивних реакцій у лікарів-інтернів. Розроблено модель формування розладів адаптації лікарів-інтернів, що представлена комплексом патогенних чинників. Показано, що базисом формування дезадаптивних реакцій у лікарів-інтернів є наявність соматичної патології, черепно-мозкові травми й нейроінфекції в анамнезі та схильність до адиктивної поведінки. Прогностично значущими факторами формування розладів адаптації є конфлікти в сімейних і професійних відносинах, тривожна помисливість, низька комунікативність, складні умови праці, дефіцит позитивних емоцій, усвідомлення недостатнього рівня компетентності, низький рівень мотивації та недосконалість механізмів психологічного захисту. Тригерами розвитку станів дезадаптації є високий рівень професійного стресу, виснаження адаптації, тривале психічне напруження, фрустрація значущих базових потреб та високі показники за клінічною шкалою тривоги і депресії HDRS. Розроблено й апробовано систему медико-психологічної підтримки лікарів-інтернів із застосуванням комплексу психодіагностичного, психотерапевтичного, психоосвітнього та психопрофілактичного впливів.
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Гайошко, О. Б.
    Аналіз результатів післядипломного навчання у підготовці фахівців за спеціальністю «Стоматологія» / О. Б. Гайошко // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2021. - № 1(159). - С. 157-163 : діаграма. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ ИННОВАЦИИ И УСОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ -- HEALTH CARE REFORM
Анотація: У межах даної роботи висвітленні та окреслені найбільш вагомі складові проблем навчального процесу на кафедрі стоматології ФПО ДВНЗ (ІФНМУ), а також тих викликів сучасних реалій, що мали місце за межами вищого закладу протягом останніх 13 років. Виклики прямо або опосередковано впливали на результативність навчання. Хронологічний аналіз результатів післядипломного навчання у підготовці фахівців за спеціальністю «Стоматологія», показав, що за період 2007-2020 років, ефективність діяльності викладацького складу та місцевої і національної адміністрації є досить ефективними за умови задовільних політичних, соціальних, епідеміологічних та економічних умов і факторів, приналежних діючий владі в Україні, країнам, що оточують Україну, відсутності епідемій та пандемій глобальних світових масштабів. Матеріали і методи дослідження. Дослідження стосувалися аналізу проблем навчального процесу, що виникли на кафедрі у 2007 році після написання лікарями-інтернами їхнього іспиту “Крок 3. Стоматологія”. Впровадження в Україні стандартизованої системи контролю знань, котре відбулося в 2007 році стало однією з перших проблем для викладачів кафедри. Були висвітленні та окресленні найбільш вагомі складові проблем навчального процесу, що мали місце на кафедрі стоматології ФПО ДВНЗ (ІФНМУ) при підготовці лікарів-інтернів-стоматологів. Оскільки навчання в інтернатурі має очний та заочний цикли. Завдання, які стояли перед нами, зводилися до наступного: виявити в процесі аналізу ресурсний потенціал оптимізації навчального процесу за межами матеріальної бази кафедри та той ресурсний потенціал, яким володіла кафедра на протязі довготривалого часу. Результати дослідження. Проблему навчання в сучасних умовах, на нашу думку, слід вирішувати в політичному, соціальному та економічному напрямках шляхом створення доцільних інноваційних заходів та засобів, котрі охоплюють медичні ВНЗ, межі України, країни, які межують з Україною, а також на глобальному – світовому рівнях. Крім того, дана проблема потребує від викладача великої кількості часу для опанування наукового матеріалу, аналізу власного досвіду, оволодіння комп’ютерними технологіями більш вищого рівня, ніж був попередній. Підсумовуючи результати аналізу викликів, що стоять перед викладачем можна відмітити їх складність не тільки для осіб викладачів та лікарів-інтернів, як це було на першому етапі, але й для людства в цілому. Висновки. Хронологічний аналіз наших результатів післядипломного навчання у підготовці фахівців за спеціальністю «Стоматологія», проведений на кафедрі стоматології ФПО ДВНЗ (ІФНМУ) показав, що за період 2007-2020 років, ефективність діяльності викладацького складу та місцевої і національної адміністрації є ефективними за умови задовільних політичних, соціальних, епідеміологічних та економічних умов і факторів, приналежних діючий владі в Україні, країнам, що оточують Україну, відсутності епідемій та пандемій глобального – світового рівня.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Кітура, О. Є.
    Особливості дистанційного навчання лікарів-інтернів з фаху «Медицина невідкладних станів» / О. Є. Кітура, Г. В. Невойт, Т. В. Настрога // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2020. - Т. 20, № 4. - С. 180-184. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ТЕЛЕМЕДИЦИНА -- TELEMEDICINE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
Анотація: Вступ. В останні роки ми спостерігаємо суттєву трансформацію педагогічного процесу обумовлену впровадженням сучасних інформаційних технологій. Медична освіта потребує якісного, на сучасному світовому рівні навчання та постійного підвищення кваліфікації. Мета роботи. Проаналі-зувати досвід застосування дистанційних форм навчання лікарів-інтернів з фаху «Медицина невід-кладних станів».Результати та їх обговорення. На кафедрі внутрішніх хвороб та медицини невідкладних станів був створений інформаційно-освітній простір, де здійснюється зберігання, обмін різноманітною освітньою інформацією за допомогою сучасних інформаційних та комунікаційних тех-нологій, який включає в себе сайт кафедри та платформу ZOOМ. Основними видами навчальних занять є: лекція, семінар, практичні заняття, консультації та самостійна робота. Самостійна робота забезпечується використанням навчальних матеріалів, які лікарі-інтерни отримують через Інтернет. Крім того, інтерактивне спілкування забезпечується за допомогою листування електронною поштою, платформи Viber. Впроваджені види контролю дозволяють оцінювати початковий та проміжний рівень знань, рівень знань, отриманих в процесі навчання. Оцінюючи результати дистанційного навчання лікарів-інтернів, необхідно відмітити достатній рівень оволодіння теоре-тичними знаннями, але недостатній рівень засвоєння практичних навичок. Це спонукає до пошуку нових форм викладання при дистанційному навчанні. Висновки: 1. Дистанційне навчання лікарів-інтернів з фаху «Медицина невідкладних станів» є ефективною альтернативною формою здо-буття знань.2. Вдосконалення методик проведення занять за дистанційною формою сприяє по-кращенню засвоєння теоретичного матеріалу.3.Разом з тим, оскільки лікар з фаху «Медицина невідкладних станів» є клініцистом, дистанційна освіта не може розглядатися як пріоритетна, а лише як один із сучасних елементів навчання.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Невойт, Г. В.
Настрога, Т. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Гринь, К. В.
    Інтеграція документальних фото- та відеоматеріалів у післядипломній освіті лікарівінтернів за спеціальністю «Психіатрія» / К. В. Гринь // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2020. - № 3(157). - С. 178-180 : іл. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
ПСИХИАТРИЧЕСКОЕ ОТДЕЛЕНИЕ БОЛЬНИЦЫ -- PSYCHIATRIC DEPARTMENT, HOSPITAL
Анотація: В современных условиях, соответственно постоянному повышению уровня системы здравоохранения, стремительного его реформирования, необходим качественный уровень подготовки кадров в последипломном медицинском образовании. Целью работы было продемонстрировать опыт использования документальных фото- и видеоматериалов при проведении лекционных и семинарских занятий с врачами-интернами по специальности «Психиатрия» во время заочной части интернатуры. Внедрение в теоретическую и практическую деятельность высшей школы, а именно в последипломное образование врачей-интернов современных информационных технологий с применением документальных фото- и видеоматериалов является существенным прогрессивным шагом для развития у будущих врачей компетентности, высокого уровня клинического мышления.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




   
    Ефективність об'єктивного структурованого клінічного іспиту у післядипломній підготовці лікарів-інтернів за спеціальністю "Педіатрія" / О. Б. Синоверська [та ін.] // Современная педиатрия. - 2019. - N 1. - С. 46-48. - Бібліогр. наприкінці ст.


MeSH-~главная:
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (обучение)
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ ОЦЕНКА -- CREDENTIALING
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
Дод.точки доступу:
Синоверська, О. Б.
Цимбалиста, О. Л.
Семкович, Я. В.
Фоменко, Н. М.
Вовк, З. В.
Березна, Т. Г.
Сем'янчук, В. Б.
Бобрикович, О. С.

Примірників всього: 1
ЕР(МдС) (1)
Вільні: ЕР(МдС) (1)




    Ярмошук, І. Р.
    Роль науково-дослідної роботи в підготовці лікарів-інтернів за фахом «Стоматологія» / І. Р. Ярмошук // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2020. - № 2(156). - С. 205-207 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY (кадры)
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (кадры)
СТОМАТОЛОГИ -- DENTISTS
Анотація: В статье освещена роль научно-исследовательской работы в подготовке врачей-интернов-стоматологов. Медицинское образование, в соответствии со стандартами Всемирной Федерации Медицинского Образования, имеет три последовательных этапа, которые связаны между собой. Каждый следующий этап основывается на предыдущем и обеспечивает, выше прежний уровень подготовки врачей. Способность к исследовательской работе, аналитического мышления, творчества неодинакова, это обусловлено, в частности, уровнем подготовки, личными характеристиками и другим. Задача преподавателя состоит в создании условий для творческой деятельности каждого врача-интерна-стоматолога. Результатом научно-исследовательской работы могут быть данные клинических исследований, описание клинических случаев, ознакомление с новейшими технологиями, методиками лечения и тому подобное. Результаты такой работы врачи-интерны докладывают на научно-практических конференциях, которые происходят в высшем учебном медицинском учреждении. Итак, научно-исследовательская работа является одним из важнейших средств повышения качества подготовки и воспитания специалистов, способных после окончания учебы самостоятельно решать серьезные научные и практические задачи.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Герзанич, Н. І.
    Завдання та функції комунікації та спілкування в медичному середовищі. основні принципи їх викладання та способи введення в клінічну практику під час навчання лікарів інтернівстоматологі / Н. І. Герзанич // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2020. - № 1(155). - С. 227-230. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
Анотація: В статье подчеркивается важность приобретения и совершенствования профессиональной черты врача-стоматолога – коммуникативной компетентности и формирование навыков качественного конструктивного общения в среде коллег и, конечно же, с пациентами. Выяснена сущность понятия профессиональной коммуникации и ее аспекты в обучении и работе врачей-интернов на курсе последипломного образования. Подведен итог о безоговорочной необходимости комплексного разностороннего подхода к образованию медиков в современных условиях модернизации медицинского образования в стране, включая необходимость формирования эмпатичной, высококультурной и глубоко моральной личности врача. По нашему убеждению, наиболее продуктивными методами формирования коммуникативной компетентности являются интерактивные методики проведения практических занятий, где каждый врач-интерн имеет возможность общения с пациентами и медицинским персоналом клиники, а также смоделированные преподавателем клинические ситуации, где имитируются конфликтные моменты или другие межличностные недоразумения с последующим решением проблемной ситуации и анализом ее в группе.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Боднарук, Ю. Б.
    Оптимізація навчального процесу при викликах сьогодення у підготовці фахівців за спеціальністю «Стоматологія» / Ю. Б. Боднарук // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2020. - № 1(155). - С. 224-227 : граф. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
Анотація: При современной оптимизации процесса обучения интернов-стоматологов важно не только управление организацией учебного процесса и технологии обучения (местный уровень), но и национальный уровень (реформы, законы, законопроекты, постановления на уровне государства) и межнациональный (мирное или военное время). Проанализировать результативность технологий обучения на основе архивныхматериалов кафедры с 2007 по 2018 год; оптимизировать основную методику обучения врачей-стоматологов интернов к современным реалиям высшей школы, как способ обучения; задействовать управление учебным процессом, учитывая ресурсный потенциал. Архивные материалы кафедры (на бумажных и электронных носителях) педагогической направленности за 2007-2018годы. Цифровой анализ материалов и их хронология. Результаты нашей работы свидетельствовали о том, что организационные мероприятия, проведенные на кафедре, способствовали эффективному внедрению средств обучения, таких как методики обучения и технологии обучения в случае проходных баллов от 50,5 до 60,5. При увеличении проходного балла до 70,5 педагогический процесс требовал коррекций с целью его оптимизации при обязательном учете не только изменений и дополнений местного уровня, но и национального, а также межнационального. Результативность обучения при подготовке врачей-интернов по специальности «Стоматология» представлена в хронологическом порядке в виде диаграмм. Процесс оптимизации при использовании инновационных технологий обучения – в виде схемы. Выводы. 1. При оптимизации процесса обучения врачей-интернов-стоматологов очень важным является не только управление организацией учебного процесса и технологии преподавания (местный уровень), но и национальный уровень (реформы, законы, законопроекты, постановления, которые приняты на уровне государства) и межгосударственные (мирное или военное время). 2. Современные политические и экономические вызовы вынуждают тех, кто учит и тех, кто обучается к дополнительному обучению без перерывов, целью которого является сохранение личности в профессии, учитывая современные реалистические расклады.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)




    Симчич, Х. С.
    25 років на варті медичної освіти та здоров'я Прикарпаття / Х. С. Симчич // Сімейна медицина. - 2018. - № 6. - С. 13-17


MeSH-~главная:
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY (история, кадры, классификация, методы, организация и управление, стандарты, статистика, тенденции)
ЮБИЛЕИ И ДРУГИЕ ВАЖНЫЕ СОБЫТИЯ -- ANNIVERSARIES AND SPECIAL EVENTS
УКРАИНА -- UKRAINE
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)