Головна Спрощений режим Опис

Бази даних


Періодичні видання. Статті - результати пошуку 149015

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (4)Автореферати (1)Матеріали конференцій (20)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=ЛИНГВИСТИКА<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 28
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-28 
1.


   
    Проблеми та перспективи формування англомовного освітнього середовища в медичній освіті в умовах кризових ситуацій / В. В. Білько [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 4. - С. 269-272 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (тенденции)
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS (тенденции)
МЕДИЦИНСКАЯ ТЕРМИНОЛОГИЯ СИСТЕМАТИЗИРОВАННАЯ -- SYSTEMATIZED NOMENCLATURE OF MEDICINE
Анотація: Проблеми та перспективи формування англомовного освітнього середовища в медичній освіті в умовах кризових ситуацій. В статті розглянуті питання ролі англійської мови як мови медичного спілкування в сучасних умовах, що набуває актуальності як в Україні, так і в усьому світі. Знання професійної англійської мови сприяє інтеграції у всесвітній науковий та навчальний простір, відкриває нові можливості як для студентів, так і для викладачів. Особливої уваги набуває забезпечення якості навчання в умовах пандемії коронавірусної інфекції, надзвичайних ситуацій, військових дій. Адже якість освіти залежить не тільки від науково-методичного забезпечення навчальних дисциплін, а і використання ними новітніх форм і методів навчання, відповідність змісту тем сучасним тенденціям та подіям, що відбуваються у світі, що неможливо без використання англійської мови, як мови міжнародного медичного спілкування. Метою роботи є розкриття характерних особливостей формування англомовного освітнього середовища в медичній освіті та визначити їх роль у сприйнятті та засвоєнні навчального матеріалу здобувачами вищої медичної освіти в умовах кризових ситуацій. В Полтавському державному медичному університеті проводиться активна робота щодо забезпечення функціонування успішного та комфортного англомовного освітнього середовища. Формування англомовного освітнього середовища в медичній освіті та його роль у забезпеченні професійного розвитку здобувачів освіти і викладачів вищої медичної освіти має глобальне значення для подальшого використання в професійній діяльності. В умовах кризових ситуацій його збереження та розвиток є важливим напрямком роботи вищого навчального закладу, зокрема Полтавського державного медичного університету. Тож можемо зазначити що функціонування англомовного освітнього середовища в Полтавському державному медичному університеті забезпечує підтримання професійного і особистого розвитку студентів і викладачів, дозволяє розкрити всім учасникам освітнього процесу свій потенціал.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Білько, В. В.
Борзих, О. А.
Лавренко, А. В.
Кайдашев, І. П.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.


    Lysanets, Yu. V.
    The effectiveness of «TED Talks» video materials inteachingenglishat a medical university = Ефективність відеоматеріалів ресурсу«TED Talks» при викладанні англійської мови у медичному університеті / Yu. V. Lysanets, O. M. Bieliaieva, H. Yu. Morokhovets // Проблеми екології та медицини : науково-практичний журнал. - 2022. - Т. 26, № 5/6. - С. 37-40


MeSH-~главная:
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
АУДИОВИЗУАЛЬНЫЕ СРЕДСТВА -- AUDIOVISUAL AIDS
УНИВЕРСИТЕТЫ -- UNIVERSITIES
Анотація: The article examines the methodological potential of video materials from the TED Talks resource(Technology Entertainment Design) in the context of teaching English for Professional Purposes and Academic English at medical higher education institutions. The TED Talks video materials cover not only topical issues of natural sciences but also modern problems of education, culture, history, business, sustainable development, etc., therefore, they can contribute to the development of both hard and soft skills of undergraduate and Ph.D. students majoring in Health Care and Biology. Short TED Talks delivered by experts from various spheres can be used to develop public speaking skills, analytical listen-ng, rhetorical text analysis, etc. The paper presents several linguodidactic mechanisms aimed at the development, practice, and systematization of the above skills to optimize students’ mastering of grammatical constructions and lexical material. The methodological algorithm is represented by receptive, reproductive, and productive types of exercises and can be used to improve communicative competence and English language proficiency, to organize the classroom and extracurricular activities, as well as a distance learning mode. The research may be of interest to teachers of English at medical universities, as well as specialists from other fields, in the process of planning training sessions and developing educational and methodological materials. = У статті досліджено методологічний потенціал відеоматеріалів ресурсу “TED Talks” (Technology Entertainment Design) у контексті викладання англійської мови за професійним спрямуванням та англійської мови наукового спілкуванняу медичному ЗВО. Відеоматеріали ресурсу “TED Talks” охоплюють не лише актуальні питання природничих наук, але й сучасні проблеми освіти, культури, історії, бізнесу, сталого розвитку тощо, тому одночасно можуть сприяти розвитку як hard, так іsoftskills здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти напрямів підготовки 22 – «Охорона здоров’я», 09 – «Біологія». Короткі англомовні виступи фахівців з різноманітних галузей знань, представлені на платформі “TED”, можуть використовуватися з метою розвитку навичок публічного мовлення, аналітичного слухання, риторичного аналізу тексту тощо. Розроблено лінгводидактичні механізми, спрямовані на розвиток, відпрацювання і систематизацію вищевказаних навичок з метою оптимізації засвоєння граматичних конструкцій та лексичного матеріалу. Методологічний алгоритм представлений рецептивним, репродуктивним і продуктивним типами вправ і може застосовуватися для вдосконалення різних видів мовленнєвої діяльності, для організації роботи здобувачів освіти в аудиторний і позааудиторний час, а також в умовах дистанційного навчання. Дослідження може бути цікавим викладачам англійської мови як іноземної у медичних вишах, а також фахівцям з інших професійних галузей, у процесі планування навчальних занять та розробки навчально-методичних матеріалів.
Дод.точки доступу:
Bieliaieva, O.M.
Morokhovets, H.Yu.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

3.


    Руснак, Н.
    Проблема назви - основна проблема етнолінгвістики / Н. Руснак // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2021. - № 3. - С. 21-26. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS
Анотація: Изучение номинации требует междисциплинарных усилий (психологии и языкознания) и межуровневых исследований (лексики, словообразования, фонетики). Актуальность научной работы обусловлена потребностью философского и лингвистического осмысления проблемы номинации. Цель статьи – рассмотреть феномен номинации и соприкасаемые проблемы – сигнификативное, денотативное и коннотативное значение слова – с точки зрения психологии и лингвистики; сопоставить термины признак, сема, внутренняя форма слова. В исследовании использованы общенаучные методы анализа и синтеза, а также лингвистические методы – наблюдения над языковыми явлениями, описательный, сравнительно-исторический. Выводы. Реализуя дихотомию язык – мышление, проблема названия становится одной из главных в культурологической научной парадигме. Научная синонимия как один из признаков современного метаязыка науки в проблеме названия выделяет ряд близких терминов – признак, сема, внутренняя форма слова. Понятия семиотики – сигнификативное, денотативное и коннотативное значение слова – находятся в сфере теории номинации.
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

4.


    Данилович, О.
    Парадигматичні відношення між лексико-семантичними групами прикметників у науковому стилі англійської мови / О. Данилович // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2021. - № 1. - С. 61-64. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ЛЕКСИКА -- VOCABULARY
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
Анотація: Статья посвящена изучению парадигматических связей прилагательных на семантическом уровне в научном стиле. Устанавливаются и сравниваются парадигматические связи в ядре и первой периферии. Цель статьи – исследовать и сравнить парадигматические связи прилагательных в научном стиле. Актуальность данного исследования обусловлена необходимостью изучения парадигматических связей прилагательных в научном стиле. В исследовании использован статистический метод, а именно корелляционный анализ, который позволяет установить степень и характер связей. Выделение ядра и первой периферии, изучение связей как внутри ядра и 1 периферии, а также парадигматических связей между ними является научной новизной работы. Выводы. Парадигматические связи ЛСГ прилагательных 1 периферии болем независимы между собой, способны вступать в свободные связи. А между ЛСГ прилагательных ядра отмечаем тенденцию к зависимости, избирательности и взаимовлиянию.
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

5.


    Шийка, С.
    Історична антропоніміка як наукова система у контексті українських та румунських досліджень / С. Шийка // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2021. - № 1. - С. 44-48. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
Анотація: Цель статьи - проанализировать особенности исторической антропонимики как научной системы знаний в контексте украинских и румынских исследований. Методы исследования: философские: диалектический, синергетический, аналитический; общенаучные: изучение источников, анализ, синтез; лингвистические: описательный, структурный. Научная новизна заключается в формировании институциональных основ исторической антропонимики как научной системы. Выводы. Историческая антропонимика ? синергетическая, инновационная научная система, объединяющая совокупность знаний о собственных именах, сферу научной и познавательной деятельности человека и социальный институт со своей инфраструктурой и функциями.
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

6.


    Турік, О.
    Структура концепту Мойсей у Книзі Буття / О. Турік // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2021. - № 1. - С. 34-39. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
Анотація: В современном обществе образ пророка, в частности Моисея, вызывает в сознании украинского народа уважение и стремление отыскать идейного лидера. Сейчас остается не проанализированной интерпретация языкового образа Моисея в Библии, что и обусловливает актуальность нашего исследования. Цель статьи - исследовать специфику интерпретации и моделирования речевого образа Моисея в тексте Библии. Научная новизна полученных результатов и выводов заключается в том, что в работе определен спектр средств воплощения образа Моисея в тексте Библии. В исследовании использованы общенаучные методы и приемы – лингвистического наблюдения, классификации, систематизации, сопоставления, абстрагирования, а также метод количественных подсчетов. Выводы. Концепт Моисей представлен в тексте Библии спектром таких концептуальных признаков: “посредник между Богом и людьми", “слуга Господний" или “исполнитель воли Господа", “проповедник воли Господней”, “беглец, который убил египтянина", “пророк, лишенный красноречия”, “известен каждому мудрец”, “защитник братьев своих", “тот, кто работает на пользу собственного народа", “тот, кого вытащили из воды", “еврейское дитя".
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

7.


    Шалаєва, А.
    Методологічна проблематика сучасного дослідження англійської професійної мови / А. Шалаєва // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2020. - № 1. - P55-58. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ТЕРМИНОЛОГИЯ -- TERMINOLOGY
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
Анотація: У сучасному житті термінологія посідає важливе місце. Знати термінологію важливо тим, хто займається наукою і практичною діяльністю. Стаття присвячена проблемам виведення точних дефініцій понять “термін”, “термінологія” та “терміносистема”, що обумовлює її актуальність.Серед вчених виникає багато суперечок стосовно дефініції та природи терміна, його зв'язку із загальновживаною лексикою, функціонування, джерел поповнення, участі людини в процесі термінотворення. Важливою є проблема систематизації термінів. Незважаючи на численні дослідження питань термінології, серед вчених ще немає єдиної думки щодо багатьох важливих для лінгвістів питань. Особливо ця проблема стосується понять “термінологія” та “терміносистема”, тому що через відсутність чіткого їх визначення деякі вчені навіть ставлять знак рівності між ними. У науковій роботі ми застосовували такі методи дослідження, як порівняльний, порівняльно-історичний та описовий. Новизна дослідження полягає у спробі теоретичного осмислення деяких питань і розмежування основних понять термінології. Висновки. Термінами називаються слова, які використовуються для найменування різних наукових і технічних понять. Термінологія вивчає властивості термінів і принципи їх упорядкування та опису. Терміносистема з'являється тоді, коли будь-яка область знання або діяльності сформувалася, має свою теорію, виявила і усвідомила всі основні поняття і зв'язки між ними. Розмежування основних термінологічних понять допоможе лінгвістам в практичній роботі: у формуванні систем термінів певної професійної діяльності.
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

8.


    Лапа, Г.
    Семантичний потенціал прикметника та його знакова природа в німецькій субмові "Інфектологія" / Г. Лапа, А. Семисюк // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2020. - № 1. - P51-54. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
СЕМАНТИЧЕСКИЙ ДИФФЕРЕНЦИАЛ -- SEMANTIC DIFFERENTIAL
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
Анотація: Актуальність наукової розвідки зумовлена потребою вивчення семантичних можливостей та знакової природи прикметника у німецькому медичному дискурсі “Інфектологія”. Зроблені спроби вивчити ад’єктивні термінологічні одиниці, які віддзеркалюють специфіку концептосфери медицини з позиції їх семантичного потенціалу в мовному соціумі. Отже, метою наукової розвідки є аналіз знакової суті і семантичного діапазону прикметників у німецькій субмові “Інфектологія”, а саме: дослідження ад’єктивних термінологічних одиниць, які презентують мовну картину німецької концептосфери “Інфектологія” з огляду на їх семантичний потенціал та знакову природу. У статті використано такі методи дослідження: загальнонауковий метод аналізу виокремлених термінологічних одиниць, описовий, компонентний, а також метод взаємозв’язку змісту та форми спеціальних мовних одиниць з їх когнітивною цінністю. Наукова новизна наукового дослідження полягає у тому, що представлено знакову природу прикметника, його семантичні можливості у фаховій мові для уможливлення інтеркомунікації, виокремлено термінологічний тезаурус у складі лексичних одиниць з ад’єктивним компонентом, визначено його мовні функції. Висновки. Семантичні можливості прикметника і його знакова природа знайшли відображення в німецькій терміно-системі “Інфектологія”, яка розширила свої межі, набула стійкості і системності, позитивної і негативної конотації, використовуючи типові прийоми термінологізації, особливо і у результаті семантичного переосмислення загальновживаного слова, використання латинського терміна та метафоризації прикметника, яка розглядалась під кутом зору діяльністного підходу, коли особливого значення набуває єдність пізнавальної і комунікативної функції фахової мови.
Дод.точки доступу:
Семисюк, А.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

9.


    Камінська, О.
    Комплексна методика дослідження термінологічних одиниць німецької терміносистеми дипломатії / О. Камінська // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2020. - № 1. - С. 47-50. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ТЕРМИНОЛОГИЯ -- TERMINOLOGY
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
Анотація: Цель исследования. В статье проанализирован алгоритм исследования профессионального языка дипломатии, который позволяет выделить его как особенный вид среди языков для специальных целей, а также упорядочить и классифицировать его составляющие. Данная методика позволит проанализировать профессиональный язык дипломатии как на лексическом так и на синтаксическом уровнях, а также определить его структурно-семантические особенности. Задача данного научного исследования предопределила использование следующих методов исследования, среди которых определяющими являются – аналитико-описательный, прагматический, а также метод лингвистической абстракции. Научная новизна. Заключается в комплексном исследовании профессионального языка дипломатии на всех уровнях, а также выявлении его отличительных особенностей касательно других профессиональных языков.
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

10.


    Данилович, О.
    Порівняльна характеристика синтаксичної сполучуваності прикметників з іменниками в художньому, публіцистичному та науковому стилях сучасної англійської мови / О. Данилович // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2020. - № 1. - С. 42-46. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
Анотація: Цель статьи – сравнительная характеристика сочетаемости прилагательных с существительными в художественном, публицистичном и научном стилях. Актуальность данного исследования обусловлена необходимостью сравнения синтаксической сочетаемости в трех стилях. В исследовании использован статистический метод, который показывает наличие или отсутствие связи. Коефициент К указывает на силу (интенсивность) связей. Выделение стандартных связей для прилагательных дало возможность установить особенности функционирования прилагательных в каждом стиле, что является научной новизной работы. Выводы. Художественный стиль отличается количеством статистически значимых связей, так и связями, которые характерны только художественному стилю. Научный стиль занимает промежуточное место между художественным и публицистичным. Количество одинаковых статистически значимых связей выявлено больше между публицистичным и художественным (9) в сравнении с научным и художественным (5) и публицистическим и научным (2).
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

11.


    Тесліцька, Г.
    Категорія часткової персональності у простих реченнях із напівпредикативними ад'єктивними компонентами / Г. Тесліцька // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2020. - № 1. - С. 36-41. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
Анотація: Актуальность исследования обусловлена направленностью современных лингвистических исследований к проблемам семантического синтаксиса, попыткой создания семантической теории предложения с учетом асимметрии языкового знака, глубинных категорий предложения. Установления внешнесинтагматических потенций адъективов составляет научную новизну статьи. Цель исследования – проанализировать внешнесинтагматические связи полупредикативного адъективного компонента с предикативным центром основного предложения, выраженного категориями относительной темпоральности, относительной модальности и частичной персональности. Методами исследования служили структурный и функциональный анализы простых предложений с адъективными компонентами. Выводы исследования дополняют грамматику простых осложненных предложений, обогащают учение о вторичной предикации и полупредикативности как релевантных категориях простых (монопредикативних) полипропозитивних предложений.
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

12.


    Струк, І.
    Мовчання як екстралінгвальний компонент у драматичному тексті буковинських письменників / І. Струк // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2020. - № 1. - С. 32-35. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
Анотація: В статье проанализированы экстралингвальные импликатуры, основанные на речевых ремарках, для обозначения молчания и средства их лингвализации в драматических текстах буковинских писателей (Ю. Федьковича, С. Воробкевича, С. Яричевского, И. Синюка). Актуальность исследования обусловлена необходимостью осмысления лингвистического, коммуникативного, культурологического, когнитивного, психолингвистического, антропоцентрического аспектов драматического текста, целостного исследования драматического текста как единства вербальных и невербальных компонентов общения. Новизна научного исследования состоит в том, что впервые в украинском языкознании рассматриваются импликатуры как взаимодействие вербального и невербального компонентов в драматическом тексте. В статье использованы такие методы и приемы лингвистического анализа: системно-функциональный анализ, метод дискурсивного анализа, контекстуально-интерпретационный метод, метод стилистического анализа. Выводы. Молчание является полноценным экстралингвистическим компонентом импликатуры в драматическом тексте. Как и другие невербальные средства, молчание взаимодействует со средствами вербальной коммуникации, иногда дублирует вербальные сообщения, однако часто усиливает, а то и отрицает их.
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

13.


    Руснак, Ю.
    Типологія непроцесуальних ознак у мовостилі Ольги Кобилянської (на матеріалі нарису "Битва") / Ю. Руснак // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2019. - № 3. - С. 6-11. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS
Анотація: Цель статьи – разработать типологию непроцессуальных признаков и выяснить их специфику в описаниях Ольги Кобылянской. Классификация непроцессуальных признаков и их вербальная реализация в идиостиле Ольги Кобылянской еще не были предметом научного анализа, что и составляет новизну исследования. Актуальность статьи обусловлена необходимостью дальнейшего углубленного исследования идиостиля Ольги Кобылянской. В качестве основных использованы общенаучные методы анализа и синтеза и лингвистические – описательный, структурный, сравнительно-исторический. Выводы. Ольга Кобылянская в очерке “Битва” для многомерного изображения действительности использует ряд непроцессуальных признаков: онтологический, аксиологический, эстетический, эмоциональный, сенсорный, которые могут выражаться прилагательными (причастиями), существительными и описательными конструкциями.
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

14.


    Kudelko, Z.
    Some modern trends for the development of international relations terminology and language interferences / Z. Kudelko // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини = Актуальные вопросы общественных наук и истории медицины. - 2019. - № 1. - P15-18. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ТЕРМИНОЛОГИЯ -- TERMINOLOGY
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
Анотація: У статті проводиться аналіз терміносистеми міжнародних відносин, враховуючи вплив глобалізації на розвиток сучасних міжнародних відносин, виникнення нових понять та звуження або розширення вже існуючих. Мета дослідження – описати мовні інтерференцій як соціолінгвістичне явище, а також розглянути аспекти нормалізації даної фахової субмови. Актуальність дослідження полягає у вивченні сучасної англійської терміносистеми міжнародних відносин в усіх її проявах – як у статиці, так і динаміці, – що зумовлюється, перш за все, виявленням механізмів англомовного термінотворення в даній фаховій субмові, уможливлюючи досить об’єктивні підходи до вдосконалення та нормалізації термінології міжнародних відносин, та сприяє оптимальному формуванню аналогічної україномовної терміносистеми, яка отримує можливість орієнтації на досвід мови-продуцента. Об’єктом дослідження послугували терміни міжнародних відносин сучасної англійської мови. Завдання наукової розвідки зумовили комплексну методику дослідження – основним методом є аналітико-описовий, також використані контрастивний та статистичний методи. Наукова новизна роботи полягає в тому, що комплексно на мікро- і макрорівнях досліджується терміносистема міжнародних відносин, показано взаємозв’язок появи неологізмів у даній фаховій субмові з сучасними тенденціями розвитку міжнародних відносин, мовними інтерференціями. Висновки. Результатом проведеного дослідження стали певні закономірності та особливості розвитку терміносистеми міжнародних відносин, деяких лінгвістичних аспектів функціонування термінів на прикладі фахової субмови міжнародних відносин.
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

15.


    Томашевська, А.
    Лінгвістичні особливості англомовного фармацевтичного дискурсу та фармацевтичної лексики / А. Томашевська // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2018. - № 1. - С. 49-53. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
ЛЕКСИКА -- VOCABULARY
ЭТИКА ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ -- ETHICS, PHARMACY (обучение)
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS
Анотація: Рассматривается проблема целесообразности овладения лингвистическим компонентом ESP студентами, что обеспечивает технологию обучения языка через контент, профессионально-коммуникативную компетенцию, интегративный подход из социокультурной составляющей и прагматической эффективностью. Обосновывается методическая основа реализации терминологической лексики как важной части когнитивного базиса; описываются наиболее продуктивные номинативные классы, лексико-семантические модели новых концептов; информативность языкового знака. Научая новизна. Освещается механизм кодификации структурно и семантически объединённых групп базового терминологического фонда, который соответствует профессиональному социуму подъязыка фармации. Выводы. Актуализуется дидактическая траектория повышения уровня профессионально-значимых языковых умений студентов-фармацевтов via систематическое введение фармацевтической, медицинской лексики, междисциплинарной научной терминологии, которые функционируют в исследуемом профессиональном языке. Определяется необходимость разработки формата обучения с целью развития у студентов-фармацевтов соответствующей лексической и терминологической компетенции.
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

16.


   
    Essential features of effective academic writing in English / Yu. V. Lysanets [и др.] // Проблеми екології та медицини : науково-практичний журнал. - 2021. - Т. 25, № 1/2. - С. 41-43


MeSH-~главная:
ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
ЯЗЫКИ -- LANGUAGE
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ КОММУНИКАЦИИ -- HEALTH COMMUNICATION (тенденции)
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS (тенденции)
Анотація: У статті розглянуто особливості наукового стилю англійської мови, спираючись на методичні рекомендації Британської Ради в Україні в рамках проєкту “Researcher Connect”. Дослідження має на меті сприяти засвоєнню академічних стандартів англійської мови, мінімізації та уникненню помилок у писемному мовленні вітчизняних науковців. Автори окреслюють сучасні тенденції наукового стилю в англійській мові та надають рекомендації щодо досягнення максимального персуазивного ефекту при роботі з основними жанрами англомовного медичного дискурсу. Показано, що науковий стиль англійської мови наділений низкою специфічних лексико-граматичних принципів, дотримання яких забезпечує високу якість академічного письма. Водночас представлення результатів дослідження без урахування вищезгаданих норм наукового стилю англійської мови може призвести до помилок і непорозумінь у професійному середовищі, а також до низької якості англомовного медичного дискурсу, незважаючи на новизну, актуальність, теоретичну цінність і практичне значення отриманих результатів. Проаналізовано механізми вдосконалення навичок академічного письма під час вивчення англійської мови наукового спілкування, ураховуючи релевантні граматичні й лексичні особливості. Досліджено поверхневу та глибинну цілі основних жанрів наукового стилю і алгоритм складання профілю цільової аудиторії. Розглянуто механізми комунікативної стратегії переконання, принцип лаконічності в академічному письмі, а також граматичні й лексичні засоби їх реалізації. Автори наголошують, що розвиток комунікативних навичок українських дослідників і вивчення потенційних труднощів, з якими можуть зіткнутися медичні працівники при роботі з жанрами англомовного медичного дискурсу, мають вирішальне значення для успішного міжнародного спілкування і співпраці, усунення можливих помилок та уникнення непорозуміння у медичному середовищі. Подальше дослідження особливостей наукового стилю англійської мови сприятиме оптимізації міжнародної професійної комунікації, розширенню міжвідомчого діалогу та інтеграції України до світової спільноти.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Lysanets, Yu. V.
Bieliaieva, O. M.
Slipchenko, L. B.
Havrylieva, K. H.
Morokhovets, H. Yu.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

17.


    Прийма, Л. Ю.
    Застосування корпусного підходу на заняттях з англійської мови у закладах вищої освіти / Л. Ю. Прийма, К. С. Чуприна // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2019. - Т. 19, № 2. - С. 206-210. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ЯЗЫКИ -- LANGUAGE
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS (обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: Проаналізовано можливості застосування здобутків корпусної лінгвістики на заняттях з англійської мови у закладах вищої освіти. Виокремлено поняття мовного корпусу та обґрунтовано доцільність його застосування у навчанні іноземної мови у вищій школі. Зокрема, були розкриті можливості використання прямого та непрямого корпусного підходу у формуванні лексичних, граматичних, стилістичних та фонетичних навичок студентів. Розглянуто причини непопулярності даного методу в українських закладах вищої освіти на сучасному етапі навчання та обґрунтована доцільність його більш широкого застосування у майбутньому освітньому просторі. Обґрунтовано доцільність застосування корпусного методу у навчанні іноземної мови у вищій школі. Так, зокрема, використання корпусів у роботі студентів із залученням індуктивного методу, що сприяє усвідомленню ними основних мовних закономірностей та виробленню лінгвістичної інтуїції, при цьому матеріалом вивчення виступають виключно автентичні текстові зразки. Розкрито можливості використання прямого та непрямого корпусного підходу у формуванні лексичних, граматичних, стилістичних та фонетичних навичок студентів. Так, пряме використання даного методу може передбачати викладання корпусної лінгвістики для студентів університетів у якості суто навчального предмета, виконання певних завдань або вправ з використанням програм-конкордансів та виконання індивідуальних дослідницьких проектів студентів. Непрямий корпусний підхід може включати публікацію посилань, розробку матеріалів та мовне тестування. У статті вміщено інформацію про спеціальне програмне забезпечення, за допомогою якого актуально здійснювати корпусне навчання за основними видами завдань, які можна створити на базі даних програм.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Чуприна, К. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

18.


    Левченко, К. І.
    Медичний блог у генристичному вимірі / К. І. Левченко // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2019. - Т. 19, № 2. - С. 191-195. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
МЕДИЦИНА -- MEDICINE
ОБМЕН МЕДИЦИНСКОЙ ИНФОРМАЦИЕЙ -- HEALTH INFORMATION EXCHANGE
ИНТЕРНЕТ -- INTERNET
БЛОГГИНГ -- BLOGGING
ИНФОРМАЦИИ И КОММУНИКАЦИИ СРЕДСТВА -- COMMUNICATIONS MEDIA
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
Анотація: Зростає популярність медичних блогів як новітнього комунікативного середовища й однієї з перспективних царин лінгвістичного пізнання. Утім, україністика все ще не має праць, присвячених їх вивченню з генристичних позицій, що й зумовлює актуальність дослідження. Мета роботи – проаналізувати медичний блог як жанр Інтернет-комунікації. Для досягнення зазначеної мети виконано такі завдання: з’ясовано критерії виокремлення такого блогу як самостійного жанру; описано його генристичні особливості. У дослідженні застосовано загальнонаукові й власне лінгвістичні методи й прийоми: описовий метод із прийомами спостереження, зіставлення й узагальнення та методики дискурсивного й інтерпретативного аналізу мовлення. Жанрові особливості медичних блогів проаналізовано на базі моделі мовленнєвого жанру Т.В. Шмельової. Описано комунікативну мету, образ автора й адресата, образ минулого, образ майбутнього, тип диктумного змісту й окреслено мовне втілення. Комунікативна мета медичного блогу – донести фахову думку спеціаліста до читачів, висвітлити ті питання, які найчастіше виникають у лікарській практиці, поширити медичні й наукові знання серед користувачів Інтернету, що властиво інформаційним жанрам. Медичні блоги також популяризують здоровий спосіб життя й ілюструють нюанси медичних процедур, аби допомогти читачам обрати правильну стратегію підтримання здоров’я чи його відновлення. Така комунікативна поведінка реалізує інформаційно-імперативну мету ведення блогу. Образ автора репрезентовано з позицій освіченості, професіоналізму, відповідальності, безкорисливості й моральності. Прикметна також відсутність серед авторів явищ анонімності, «віртуалів» і мовленнєвих масок, властивих щоденниковим блогам. Медичний блог передбачає необмежену кількість адресатів: колег-лікарів і пацієнтів. Жанр ініціальний і передбачає продовження комунікації автор–адресат у майбутньому. Диктумний зміст медичного блогу орієнтований на дійсність, із чіткою науковою позицією й раціональністю. Автори тяжіють переважно до втілення жанру за допомогою унормованого мовлення.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

19.


    Жовнір, М. М.
    Український науковий стоматологічний текст у нормативному аспекті: граматичні вади й практичні рекомендації / М. М. Жовнір, Н. В. Бондар // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2019. - Т. 19, № 2. - С. 186-191. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТОМАТОЛОГИЯ -- DENTISTRY
МЕДИЦИНСКАЯ ЯЗЫКОВАЯ СИСТЕМА УНИФИЦИРОВАННАЯ -- UNIFIED MEDICAL LANGUAGE SYSTEM
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS (стандарты)
ЛЕКСИКА -- VOCABULARY
СЕМАНТИКА -- SEMANTICS
ТЕРМИНОЛОГИЯ КАК ТЕМА -- TERMINOLOGY AS TOPIC
Анотація: У фокусі пильної уваги лінгвістів перебувають різні типи дискурсів та особливості їхньої мовної реалізації. Актуальність обраної теми зумовлена потребою сучасного суспільства поширювати фахові стоматологічні знання. Від того, як вчені володіють мовними, зокрема й граматичними нормами, чи дотримуються комунікативних якостей наукового мовлення, залежать результат обміну інформацією та якість наукового тексту. Учений, який цілеспрямовано й усвідомлено опановує нормативну основу української мови, спроможний грамотно оформити свою думку. Мета цієї статті – пошук і аналіз частотних граматичних помилок, зафіксованих у фрагментах різних за жанром наукових стоматологічних текстів. Матеріалом дослідження послужили текстові зразки – оригінальні тези, статті, посібники, підручники, монографії, присвячені нагальним стоматологічним проблемам. Під час опису й аналізу застосовано загальнонаукові (спостереження, зіставлення, узагальнення, систематизації, описовий) та власне лінгвістичні методи (функціонально-стилістичний, семантико-стилістичний, дискурс-аналіз тощо). У цій праці акцентовано на важливості дотримання узвичаєних норм слововжитку у сфері стоматології й обґрунтовано потребу аналізу наукового стоматологічного дискурсу в нормативному аспекті. Указано на необхідність граматичної майстерності лікарів, їхнього мовного чуття і бажання створювати якісні наукові тексти. Окреслено й охарактеризовано специфіку вживання віддієслівних іменників та форм активних дієприкметників у галузевих стоматологічних текстах, умотивовано вибір такого предмета дослідження. Простежено частотність їхньої репрезентації в опрацьованих аналітичних джерелах. Крім цього, розроблено і запропоновано практичні мовностилістичні рекомендації, якими можуть користуватися теоретики і практики сучасної стоматології. Подано вживані дослідниками і взірцеві (чи один із можливих правильних) варіантів оформлення наукової думки. Окреслено перспективу подальшого студіювання українських наукових стоматологічних текстів.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Бондар, Н. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

20.


    Магрицька, І.
    Якою має бути медична термінологія в українській державі / І. Магрицька // Галицький лікар. вісн. - 2015. - Том 22, N 4 (ч.2). - С. 134-136. - Библиогр.: с. 136

Рубрики: МЕДИЦИНСКАЯ ТЕРМИНОЛОГИЯ СИСТЕМАТИЗИРОВАННАЯ--SYSTEMATIZED NOMENCLATURE OF MEDICINE

   ЛИНГВИСТИКА--LINGUISTICS


Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-20    21-28 
 
© 2017-2023
Бібліотека Полтавського державного медичного університету
36011, м. Полтава, вул. Шевченка, 23
© Міжнародна асоціація користувачів і розробників
електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)