Головна Спрощений режим Опис

Бази даних


Періодичні видання. Статті - результати пошуку 148913

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Матеріали конференцій (6)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Білаш, В. П.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 36
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-36 
1.


   
    Розвиток загальних та фахових компетентностей у майбутніх медичних працівників шляхом провадження в освітньому процесі тренінгового навчання / Л. П. Біланова [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 294-298 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
Анотація: Для професійної діяльності медичного працівника важливою умовою є формування як загальних (мають універсальний характер) так і фахових (специфічні для даної предметної галузі; безпосередньо пов’язані зі спеціальними знаннями в певній предметній галузі) компетенцій, які дозволять в майбутньому успішно виконувати конкретні завдання, вирішувати проблеми, що виникають у процесі практичної діяльності, аналізувати складні ситуації та приймати обґрунтовані рішення. Формування більшості компетенцій майбутнього медика відбувається при освоєнні комплексу дисциплін, а також у процесі практичної та самостійної роботи студента. Принцип цілісності навчання реалізується на основі системного підходу, формування здатності самостійно орієнтуватися і кваліфіковано вирішувати професійні завдання. Метою роботи було визначення ефективності застосування у освітньому процесі тренінгових технологій, зокрема симуляційних тренінгів (віртуальна операційна; стандартизований пацієнт; використання манекенів; міждисциплінарний тренінг; командний тренінг), головним завданням яких є набуття нових теоретичних знань та удосконалення практичних навичок з терапії, хірургії, онкології, педіатрії, акушерства та гінекології, екстреної медичної допомоги при невідкладних станах тощо. В результаті проведеної роботи було з’ясовано, що тренінгові форми навчання відрізняються від будьякої іншої форми навчання (лекції, практичного, семінарського заняття) тим, що перш за все орієнтовані на запитання та пошук; змогу демонструвати, повторювати до автоматизму, відпрацьовувати та опановувати практичні навички на сучасному обладнанні; повністю охоплюють весь потенціал людини: рівень та обсяг її компетентності (соціальної, емоційної та інтелектуальної), самостійність, здатність до прийняття рішень, до взаємодії тощо.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Біланова, Л. П.
Бобух, В. В.
Андрейко, С. С.
Свінцицька, Н. Л.
Білаш, В. П.
Біланов, О. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.
Шифр: ВУ12/2024/1(172)
   Журнал

Вісник проблем біології і медицини [Текст] : український науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава : ПДМУ, Засновано у листопаді 1993 року - . - ISSN 2077-4214. - Періодичність hi
2024р. № 1(172)
Зміст:
Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие
Перейти до описів статей

3.


   
    Клінічне мислення як важливий елемент ефективної професійної діяльності майбутнього медичного працівника / В. В. Бобух [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2023. - № 1(168). - С. 235-239 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
МЕДИЦИНСКИЙ ПЕРСОНАЛ -- MEDICAL STAFF (обучение)
КЛИНИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- CLINICAL COMPETENCE
ОБРАЗОВАНИЕ -- EDUCATION (методы, тенденции)
Анотація: На сьогодні, підготовка висококваліфікованих медичних працівників залишається однією з найважливіших завдань системи охорони здоров’я України. Мова йде не лише про лікарів, а й про фахових молодших бакалаврів, зокрема сестер медичних, які повинні не лише виконувати маніпуляції під керівництвом лікаря, а й володіти достатнім рівнем знань, фахових умінь та практичних навичок для можливості приймати самостійні рішення у межах їхньої компетенції. Важливим елементом цього є клінічне мислення, що належить до найбільш загальних, базисних та вихідних понять медицини, на основі яких, власне, і будується медична наука і в результаті реалізується професійна діяльність медичних працівників. Існує низка визначень даного поняття, що характеризують його як окремий тип професійного мислення, яке властиве працівникам охорони здоров’я та базується на поєднанні отриманих теоретичних знань, практичних навичок та застосуванні власного досвіду при піклуванні про збереження здоров’я пацієнтів. Таким чином, те, як «думають» медичні працівники, коли вони стикаються з клінічною проблемною ситуацією є важливим елементом ефективної клінічної діяльності. Перші засади клінічного мислення починають формуватися вже на початкових етапах навчання в закладі фахової передвищої освіти при вивчанні загальних медичних дисциплін, що в подальшому є підґрунтям для вивчення професійних медсестринських дисциплін. На практичних заняттях широко застосовуються різноманітні сучасні методики навчання. До них належать метод кейсів, метод ділової гри, метод «мозкового штурму», а також використання ситуаційних завдань. Поєднання різних елементів даних методик сприяє не лише формуванню клінічного мислення, а й має безпосередній вплив як на творче так і на критичне мислення, які є складовими частинами професійного мислення, яке притаманне медичним працівникам. Кожен фахівець, здобувши достатній рівень теоретичної та практичної підготовки повинен вміти застосовувати свої знання в певній професійній ніші. Поєднання у медичних сестер елементів критичного, творчого та клінічного мислення є важливим елементом ефективної клінічної діяльності. Формування цих складових професійного мислення ще у процесі здобуття фахової передвищої освіти готує майбутніх працівників системи охорони здоров’я до ефективного та висококваліфікованого виконання їхніх професійних обов’язків у майбутньому.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Бобух, В. В.
Андрейко, С. С.
Біланова, Л. П.
Білаш, В. П.
Олійніченко, Я. О.
Школьна, О. В.
Білаш, С. М.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.
Шифр: ВУ12/2023/1(168)
   Журнал

Вісник проблем біології і медицини [Текст] : український науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава : ПДМУ, Засновано у листопаді 1993 року - . - ISSN 2077-4214. - Періодичність hi
2023р. № 1(168)
Зміст:
Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие
Перейти до описів статей

5.


   
    Сучасні підходи до викладання медико-біологічних дисциплін / Г. А. Єрошенко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2022. - Т. 22, № 3/4. - С. 183-186 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
БИОЛОГИЧЕСКИХ НАУК ДИСЦИПЛИНЫ -- BIOLOGICAL SCIENCE DISCIPLINES
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
ИННОВАЦИЙ РАСПРОСТРАНЕНИЕ -- DIFFUSION OF INNOVATION
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
Анотація: На сьогоднішній день вища медична освіта повинна відповідати стану науково-технічного прогресу та досягненням світової медицини. Одним з найбільш перспективних підходів до підвищення якості освіти є інтерактивне навчання, в ході якого здобувачі вирішують складні задачі та проблеми на основі аналізу обставин і відповідної інформації, вчаться критично мислити, спілкуватися з іншими людьми, працювати в команді, приймати правильні рішення в процесі дискусій. До інтерактивних методів навчання належать: метод «мозкової атаки» (забезпечує вирішення складних проблем за короткий час з подачею великої кількості ідей та їх обговоренням); «круглий стіл» (поставлені завдання обговорюються між учасниками навчального процесу з наступним пошуком шляхів їх вирішення); «дискусія» (мобілізуються всі знання для вирішення спірних питань, коли слухачі мають різні точки зору); «ситуаційний аналіз» (полягає в ознайомленні з проблемою, аналізі ситуації, її діагностуванні та визначенні ідей для її вирішення). Дисципліни медико-біологічного профілю (медична біологія; гістологія, цитологія та ембріологія, анатомія людини) в медичних закладах вищої освіти закладають основи наукового підходу до структурно-функціонального аналізу життєдіяльності людини в нормі та патології. При викладанні цих дисциплін широкого використання набувають інноваційно-інформаційні технології навчання, завдяки яким створюються умови для плідного розкриття потенціалу здобувачів освіти, надаються можливості розвитку їх творчих здібностей та вмінь самостійно отримувати й застосовувати знання при подальшому навчанні. Інноваційні технології та інтерактивні методи навчання підвищують інтерес здобувачів до вивчення медико-біологічних дисциплін та сприяють якісній підготовці до ліцензійного іспиту “Крок 1”, а отримані в процесі навчання загальні та професійні компетентності будуть використані в майбутній лікарській діяльності.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Єрошенко, Г.А.
Лисаченко, О.Д.
Гасюк, Н.В.
Білаш, В. П.
Григоренко, А. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.
Шифр: АУ20/2022/22/3/4
   Журнал

Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії [Текст] : науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава : ПДМУ, Заснований в 2001 році - . - ISSN 2077-1096. - Періодичність hi
2022р. Т. 22 № 3/4
Зміст:
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие
Перейти до описів статей

7.


   
    Дія комплексу харчових добавок на залозистий аппарат слизової оболонки 12-палої кишки щурів / В. П. Білаш, А. С. Григоренко, Г. А. Єрошенко // Світ медицини та біології = World of Medicine and Biology : науковий, медичний, екологічний журнал. - 2021. - № 4. - С. 196-202 : іл. - англ. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2079-8334


MeSH-~главная:
ПИЩЕВЫЕ ДОБАВКИ -- FOOD ADDITIVES
НАТРИЯ ГЛУТАМАТ -- SODIUM GLUTAMATE
НАТРИЯ НИТРИТ -- SODIUM NITRITE
ДВЕНАДЦАТИПЕРСТНАЯ КИШКА -- DUODENUM
КРЫСЫ -- RATS
Кл.слова (ненормовані):
ПОНСО 4R
Анотація: Дія комплексу харчових добавок глутамату натрію, нітриту натрію та Понсо 4R на стан крипт слизової оболонки 12-палої кишки щурів на ранніх термінах експерименту призводить до зменшення середніх значень морфометричних показників компонентів тіла крипт, зі зменшенням висоти епітеліоцитів, відбувається внаслідок безпосереднього впливу складових елементів харчових добавок, що у подальшому призводить до порушень мікроциркуляції у судинах, розвитком гіпоксії та виникненням запальної реакції. Внаслідок чого розвиваються наростаючі дистрофічні зміни у клітинах епітелію кишкових залоз, що проявляється зменшення середніх значень кількісного показника клітинного складу епітелію крипт. Далі у результаті компенсаторно-відновлювальних реакцій повного відновлення не відбувається, що підтверджується зниженням середніх значень метричних показників тіла крипт зі зменшенням висоти епітеліоцитів, на тлі зниження чисельності клітинного складу епітелію і з напруженням місцевого імунітету протягом експерименту.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Білаш, В. П.
Григоренко, А. С.
Єрошенко, Г. А.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
Шифр: СУ33/2021/4
   Журнал

Світ медицини та біології [Текст] : науковий, медичний, екологічний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава : Полтавський державний медичний університет, кафедра гістології, цитології та ембріології, Заснований в травні 2005 року - . - ISSN 2079-8334. - Періодичність hi
2021р. № 4
Зміст:
Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие
Перейти до описів статей

9.


   
    Особливості вступу та підготовки магістрів за спеціальністю "Медицина" на основі диплома молодшого спеціаліста / Г. А. Єрошенко [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2021. - № 3(161). - С. 195-198. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
Анотація: Для вступу на спеціальність «Медицина» абітурієнтам з дипломом молодшого спеціаліста необхідно успішно скласти ЗНО (мінімум на 100 балів) з певних предметів та фаховий іспит, який містить завдання з анатомії, патологічної анатомії, гістології та мікробіології (не менш ніж на 25 балів з кожного предмету). Позитивним є те, що здобувачі освіти, які мають диплом молодшого спеціаліста, на рік менше за інших навчаються в медичних університетах. Частина предметів, вивчених в медичних коледжах перезараховується, що сприяє зменшенню терміну навчання та частково знижує навантаження під час проведення освітнього процесу. Відношення до навчального процесу здобувачів вищої медичної освіти, які приходять на навчання в медичні університети після закінчення медичних коледжів від здобувачів, які закінчили заклади середньої освіти – суттєво відрізняється. Здобувачі з нормативним терміном навчання мають певний запас систематизованих знань, умінь і практичних навичок, отриманих під час навчання в медичних коледжах, що значно полегшує процес здобуття ними вищої освіти та вирізняє їх схильністю до адаптації в нових умовах життєдіяльності і навчання. Частина дисциплін, що вивчаються студентами на перших курсах навчання в медичних університетах (анатомія людини, медична біологія, патоморфологія, патоанатомія, медична хімія, мікробіологія та інші) знайомі здобувачам з нормативним терміном навчання з часів навчання в медичних коледжах, що значно полегшує вивчення даних предметів. Процес адаптації до нових умов навчання у здобувачів з нормативним терміном навчання проходить більш спокійно і впевнено, ніж у першокурсників, що вступають у вузи на базі середньої освіти. Таким чином, правильна організація, якість та ефективність навчального процесу у здобувачів перших курсів навчання вищої медичної школи є важливим чинником швидкої адаптації до нових умов життя, підвищення ефективної професійної підготовки майбутнього медика, дає змогу розширити їх знання, уміння та навички, сприяє формуванню активності, розвиває творче мислення та ініціативність студентів. Навчальнопедагогічним працівникам вишів, а особливо кураторам груп, слід звертати увагу не лише на відношення здобувачів до освітнього процесу (хоча це має велике значення), а й на важливий період в житті першокурсника – його адаптацію до навчання.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Єрошенко, Г. А.
Лисаченко, О. Д.
Білаш, В. П.
Кінаш, О. В.
Шевченко, К. В.
Солод, А. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

10.


    Білаш, В. П.
    Роль та актуальність міждисциплінарної інтеграції при вивченні анатомії людини / В. П. Білаш // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2021. - № 3(161). - С. 185-188. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
СИСТЕМ ИНТЕГРАЦИЯ -- SYSTEMS INTEGRATION
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
МЫШЛЕНИЕ -- THINKING
Анотація: Міжпредметна інтеграція медичних дисциплін в сучасних умовах організації освітнього процесу систематизує знання, навики та вміння здобувачів вищої освіти, допомагає успішно та раціонально пізнати факти, явища та процеси, сприяє усвідомленню необхідності отримання якісних знань з різних предметів чи навчальних курсів та визначає місце їх подальшого використання.У статті проаналізовано теоретичні та практичні аспекти міждисциплінарної інтеграції при викладанні анатомії людини в медичному університеті. Розглянуто механізм реалізації предметно-орієнтованого навчання в межах вертикальної міждисциплінарної інтеграції та міжпредметної горизонтальної інтеграції, що дозволяє здійснювати об’єктно-орієнтоване навчання в закладі вищої освіти. Реалізація принципів міждисциплінарної інтеграції під час проведення практичних занять та читання лекцій вимагає від науково-педагогічних працівників кафедр університету глибоких та змістовних знань зі свого предмету та суміжних навчальних дисциплін для отримання оптимального балансу між матеріалом теми, що вивчається та інформацією з інших дисциплін. Принципи міждисциплінарної інтеграції при вивченні анатомії людини, як і інших дисциплін в медичному вузі, сприяють підвищенню мотивації здобувачів вищої медичної освіти до навчання та усвідомлення практичного значення набутих компетентностей у майбутній професійній діяльності. Застосування міждисциплінарних технологій в освітньому процесі дозволить підняти здобувача освіти на якісно новий рівень клінічного мислення та на основі інтегрування знань – надасть можливість комплексного вирішення завдань медичної практики. Міждисциплінарна інтеграція є необхідною складовою сучасної вищої медичної освіти, яка спонукає до створення продуктивної системи знань, умінь, навичок здобувачів освіти, покращення науково-методичної бази закладу освіти, підвищення професійної компетентності фахівців та сприяє формуванню гармонійної особистості майбутнього медика.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-36 
 
© 2017-2023
Бібліотека Полтавського державного медичного університету
36011, м. Полтава, вул. Шевченка, 23
© Міжнародна асоціація користувачів і розробників
електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)