Головна Спрощений режим Опис

Бази даних


Періодичні видання. Статті - результати пошуку 148913

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Матеріали конференцій (23)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Акімов, О. Є.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 70
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


   
    Структура та характеристика першого модуля освітнього компонента «Індивідуальна наукова робота» освітньо-професійної програми «Медицина» / О. Є. Акімов [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 2. - С. 231-235 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH (тенденции)
Анотація: Відсоток навичок, вмінь та здібностей наукового методу пізнання дійсності (як системи принципів, правил, норм, прийомів отримання та систематизації нових знань про об’єктивну й суб’єктивну реальність), які необхідно використовувати здобувачу освіти підчас навчання в вищих навчальних закладах освіти можна вважати наукоємністю освітнього процесу. Висока наукоємність освітнього процесу є однією із необхідних умов для отримання здобувачами освіти певної галузі знань (спеціальності) освітніх послуг належної якості. Кафедра патофізіології Полтавського державного медичного університету проводить активну дослідницьку діяльність не лише в напрямку фундаментальних медичних та доклінічних досліджень, проте також проводить активну науково-методичну роботу щодо вдосконалення освітнього процесу на кафедрі та в університеті в цілому. Розроблений співробітниками кафедри освітній компонент «Індивідуальна наукова робота» освітньо-професійної програми «Медицина» сприяє покращенню якості освіти за рахунок збільшення наукоємності освітнього процесу. Метою даної роботи було проаналізувати та охарактеризувати структуру першого модуля освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» освітньо-професійної програми «Медицина». При підготовці рукопису статті автори використовували наступні загальнонаукові теоретичні методи дослідження: аналіз, синтез, співставлення концепцій, абстрагування та узагальнення. Модуль №1 «Моделювання типових патологічних процесів в різних органах та системах» освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» розрахований на 120 годин та передбачає наступний розподіл годин: 8 лекційних години, 32 години практичних занять та 80 годин на самостійне опрацювання тем модуля. Тематичний план передбачає вивчення наступних тем: 1. Моделювання запальних процесів в різних органах; 2. Моделювання порушень в клітинному циклі (гіпо-, гіпербіотичні процеси); 3. Моделювання системних порушень метаболізму; 4. Моделювання функціональних порушень різних органів та систем. Кінцевим результатом вивчення модуля №1 «Моделювання типових патологічних процесів в різних органах та системах» освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» є вибір здобувачем освіти теми та обрання експериментальної моделі, що дасть змогу реалізувати тему дослідження. Структура та зміст першого модуля освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» освітньо-професійної програми «Медицина», розробленого кафедрою патофізіології Полтавського державного медичного університету відповідає вимогам сучасної вищої медичної школи. Вивчення та його першого модуля освітнього компоненту «Індивідуальна наукова робота» сприятиме покращенню якості освіти здобувачів, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Медицина».
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Акімов, О. Є.
Міщенко, А. В.
Соловйова, Н. В.
Назаренко, С. М.
Костенко, В. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.


   
    Роль активації транскрипційного фактора NF-кB у процесах деградації компонентів сполучної тканини скелетних м’язів за умов метаболічного синдрому / О. Є. Акімов [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 2. - С. 104-107 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
БЕДРО -- THIGH
МЫШЦЫ -- MUSCLES
МЕТАБОЛИЧЕСКИЙ СИНДРОМ X -- METABOLIC SYNDROME X
N-АЦЕТИЛНЕЙРАМИНОВАЯ КИСЛОТА -- N-ACETYLNEURAMINIC ACID
Анотація: Сполучна тканина в цілому, її клітинні та неклітинні компоненти, відіграє значну роль у розвитку багатьох патологічних процесів у різних органах та тканинах. Екстрацелюлярний матрикс є складною багатокомпонентною системою і в скелетній м’язовій тканині виконує не лише структурно-опорну функцію. а і виконує ряд регуляторних функцій. На даний час недостатньо вивченим є вплив активації транскрипційного фактора NF-κB на кількісний та якісний склад компонентів екстрацелюлярного матриксу скелетних м’язів за умов розвитку метаболічного синдрому. Метою даної роботи було вивчити вплив амонію піролідиндитіокарбамату на концентрацію глікозаміногліканів, концентрацію окремих фракцій глікозаміногліканів, вміст вільного L-оксипроліну та сіалових кислот у двоголовому м’язі стегна щурів за умов метаболічного синдрому. Дослідження проведено на 24 щурах-самцях лінії «Вістар» вагою 200-260 г., які були рандомізовано розподілені на 4 групи по 6 тварин. Перша – контрольна. Друга - група моделювання метаболічного синдрому. Метаболічний синдром відтворювали шляхом додавання до стандартного раціону віварію 20% розчину фруктози в якості єдиного джерела питної води. Метаболічний синдром моделювали протягом 60 днів. Третя група введення амонію піролідиндитіокарбамату в дозі 76 мг/кг в/о 3 рази на тиждень протягом 60 діб. Четверта – група поєднаного впливу введення амонію піролідиндитіокарбамату та відтворення метаболічнго синдрому. В 10% гомогенаті двоголового м’язу стегна визначали загальну концентрацію глікозаміногліканів, концентрації гепарин-гепаранової фракції глікозаміногліканів, кератан-дерматанової фракції глікозаміногліканів, хондроїтинової фракції глікозаміногліканів, вміст вільного L-оксипроліну та сіалових кислот. Введення амонію піролідиндитіокарбамату на фоні моделювання метаболічного синдрому призводить до зниження загальної концентрації ГАГ на 9,2% порівняно з групою метаболічного синдрому. Концентрація гепарин-гепаранової фракції за цих умов зростає на 121,1%, кератан-дерматанової знижується на 32,8%, концентрація хондроїтинової фракції знижується на 38,7% порівняно із групою метаболічного синдрому. Концентрація вільного L-оксипроліну та сіалових кислот у двоголовому м’язі стегна знижується на 19,8% та 24,4%, відповідно, порівняно із показниками групи метаболічного синдрому. Блокада активації транскрипційного фактора NF-κB шляхом внутрішньоочеревинного введення амонію піролідиндитіокарбамату на фоні моделювання метаболічного синдрому призводить до зменшення деполімеризації глікопротеїнів та протеогліканів, знижує інтенсивність колагенолізу та призводить до перерозподілу концентрацій окремих фракцій глікозаміногліканів, що характеризується зростанням вмісту гепарин-гепаранової фракції та зниженням хондроїтинової і кератан-дерматанової фракцій у двоголовому м’язі стегна щурів.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Акімов, О. Є.
Микитенко, А. О.
Міщенко, А. В.
Костенко, В. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

3.
Шифр: АУ20/2024/24/2
   Журнал

Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії [Текст] : науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава : ПДМУ, Заснований в 2001 році - . - ISSN 2077-1096. - Періодичність hi
2024р. Т. 24 № 2
Зміст:
Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие
Перейти до описів статей

4.


   
    Доцільність включення індивідуальної наукової роботи в якості обов’язкового компонента до освітньо-професійної програми «Медицина» / О. Є. Акімов [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 168-172 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH
ОТЧЕТ О НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКОЙ РАБОТЕ -- RESEARCH REPORT
Анотація: Серед завдань «Концепції сталого розвитку» варто виділити 3 та 4 завдання: «Міцне здоров'я та благополуччя» (Good health and well-being) та «Якісна освіта» (Quality education). Таким чином підготовка здобувачів освіти за освітньо-професійною програмою «Медицина» в Полтавському державному медичному університеті відповідає двом завданням із «Концепції сталого розвитку». Сучасні фахівці медичного профілю перебувають в умовах необхідності використання у своїй професійній діяльності наукового підходу та елементів критичного мислення. На даному етапі освітньо-професійна програма «Медицина», що передбачає підготовку здобувачів освіти в Полтавському державному медичному університеті не має в своєму складі освітніх компонент, які надають здобувачам освіти компетенції, пов’язані із науковою діяльністю (наукове письмо, критичний аналіз літературних джерел, методи проведення наукових досліджень). Метою даної роботи є обгрунтування доцільності включення в освітньо-професійну програму «Медицина» в Полтавському державному медичному університеті обов’язкового компоненту «Наукова підготовка» розробленого на базі обов’язкового компоненту «Патофізіологія». В статті використані загальнонаукові теоретичні методи дослідження такі як: аналіз, синтез, співставлення концепцій, абстрагування та узагальнення. Нами пропонується наступна структура обов’язкового компоненту «Наукова підготовка», який складається з наступних модулів: Модуль 1 «Моделювання типових патологічних процесів в різних органах та системах», Модуль 2 «Методи дослідження патологічних змін у органах та системах», Модуль 3 «Принципи патогенетичної корекції типових патологічних процесів» та Модуль 4 «Методичний підхід до аналізу отриманих експериментальних результатів». Сумарна кількість кредитів, що передбачається на вивчення обов’язкового компоненту «Наукова підготовка» складає 16 кредитів відповідно до Європейської кредитно-трансферної системи. Приблизно 2/3 годин, що передбачені на вивчення обов’язкового компоненту «Наукова підготовка» планується відвести на самостійну роботу здобувачів вищої освіти. Така кількість годин на самостійну роботу аргументується необхідністю написання індивідуальної наукової роботи, яка є аналогом дипломної магістерської роботи в інших спеціальностях. Модернізація освітньо-професійної програми «Медицина» шляхом включення обов’язкового компоненту «Наукова підготовка» є перспективним засобом покращення якості освіти для здобувачів освіти ІІ (магістерського) рівня, що навчаються за спеціальністю 222 «Медицина».
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Акімов, О. Є.
Міщенко, А. В.
Соловйова, Н. В.
Назаренко, С. М.
Заколодна, О. Е
Костенко, В. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.


    Акімов, О. Є.
    Вплив амонію піролідиндитіокарбамату на розвиток оксидативного стресу у двоголовому м’язі стегна щурів за умов моделювання метаболічного синдрому / О. Є. Акімов, А. О. Микитенко, А. В. Міщенко // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 73-78 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
МЕТАБОЛИЧЕСКИЕ ФЕНОМЕНЫ -- METABOLIC PHENOMENA
МЫШЦА СКЕЛЕТНАЯ -- MUSCLE, SKELETAL
КРЫСЫ -- RATS
Анотація: Надмірне вживання висококалорійної їжі, малорухливий спосіб життя та підвищене психоемоційне навантаження є факторами ризику розвитку метаболічного синдрому. Ці фактори є особливо актуальними для мешканців високорозвинених країн. Метаболічний синдром супроводжується не лише порушенням обміну речовин, але й призводить до розвитку системної запальної відповіді, що супроводжується надмірною продукцією та циркуляцією у крові цитокінів. До збільшення продукції прозапальних цитокінів, як правило, призводить активація транскрипційного фактора NF-κB. Метою даної роботи є визначення впливу застосування інгібітора активації транскрипційного фактора NF-κB на активності антиоксидантних ферментів, продукцію супероксидного аніон-радикалу, вміст окисно-модифікованих білків та концентрацію малонового диальдегіду у двоголовому м’язі стегна щурів за умов експериментального метаболічного синдрому. Дослідження проведене на 24 статево-зрілих щурах-самцях лінії «Вістар» вагою 200-260 г. Тварини були розподілені на 4 групи по 6 тварин. Перша група була контрольною. Друга група – щури, яким моделювали метаболічний синдром шляхом додавання до стандартного раціону віварію 20% розчину фруктози в якості єдиного джерела питної води протягом 60 днів. Третя група – тварини, яким вводили амоній піролідиндитіокарбамат в дозі 76 мг/кг в/о 3 рази на тиждень протягом 60 діб. Четверта – група поєднаного впливу введення амонію піролідиндитіокарбамату та відтворення метаболічного синдрому. Об’єктом дослідження був 10% гомогенат тканин двоголового м’язу стегна щурів, де вивчали продукцію супероксидного аніон-радикалу, активності супероксиддисмутази та каталази, концентрацію малонового диальдегіду та окисно-модифікованих білків. Моделювання метаболічного синдрому призводить до розвитку оксидативного стресу в двоголовому м’язі щурів, що супроводжується посиленням продукції супероксидного аніон-радикалу та зниженням активності антиоксидантних ферментів. Введення амонію піролідиндитіокарбамату на фоні моделювання метаболічного синдрому призводить до зниження базової продукції супероксидного аніон-радикалу, продукції супероксидного аніон-радикалу від мікросомального електроно-транспортного ланцюга та продукції супероксидного аніон-радикалу від мітохондріального електроно-транспортного ланцюга на 30,28%, 26,21% та 27,00%, відповідно, порівняно із групою метаболічного синдрому. Активність супероксиддисмутази збільшується на 78,81%, а активність каталази зростає на 144,74% порівняно із групою метаболічного синдрому. Концентрація вільного малонового диальдегіду за умов введення амонію піролідиндитіокарбамату на фоні моделювання метаболічного синдрому знижується на 51,80%, а вміст окисно-модифікованих білків зменшується на 31,74% порівняно із групою метаболічного синдрому. Застосування інгібітора активації транскрипційного фактора NF-κB амонію піролідиндитіокарбамату ефективно запобігає розвитку оксидативного стресу в двоголовому м’язі стегна щурів за умов моделювання метаболічного синдрому.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Микитенко, А. О.
Міщенко, А. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.
Шифр: АУ20/2024/24/1
   Журнал

Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії [Текст] : науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава : ПДМУ, Заснований в 2001 році - . - ISSN 2077-1096. - Періодичність hi
2024р. Т. 24 № 1
Зміст:
Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие
Перейти до описів статей

7.


   
    Роль цинку в організмі людини та шляхи подолання його дефіциту / О. Є. Акімов [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 3. - С. 246-249 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ЦИНК -- ZINC (терапевтическое применение)
МИКРОЭЛЕМЕНТЫ -- TRACE ELEMENTS (терапевтическое применение)
Анотація: Важлива роль цинку в живих організмах опосередкована його участю у багатьох фізіологічних процесах. Він присутній у всіх тканинах, органах, секретах людського організму і належить до найбільш незамінних і важливих для життєдіяльності організму людини мікроелементів. Цей мікроелемент необхідний для каталітичної активності, є структурним компонентом близько 200 металоферментів, які задіяні у різних метаболічних шляхах (ДНК- та РНК-полімерази, дегідрогенази, карбоксипептидази, фосфатази, супероксиддисмутази, алкогольдегідрогенази, піруваткарбоксилази та багато інших). Біологічна роль цинку в організмі людини значною мірою реалізується в процесах енергетичного обміну, у синтезі і стабілізації нуклеїнових кислот та білків, підтримці антиоксидантного статусу, проліферації і диференціювання клітин. За оцінками Всесві́тньої організа́ції охоро́ни здоро́в'я, на дефіцит цинку страждають близько 31% (від 4 до 73%) населення планети. Дефіцит цинку в організмі людини може виникати з багатьох причин, зокрема, внаслідок неправильного харчування, порушення процесу всмоктування у слизовій оболонці кишечника, неадекватного або порушеного зв’язування цинку з альбумінами, поганого засвоєння цинку клітинами, конкурування його з іншими металами, дотримання дієти з високим вмістом клітковини, що погіршує всмоктування цинку, порушень синтезу трансферину, функціонування підшлункової залози, діареї тощо. Зниження вмісту цинку в організмі супроводжується порушенням хемотаксису поліморфноядерних лімфоцитів, натуральних кілерів, уповільненням процесів фагоцитозу, активності механізмів продукції калпротектину. Для проведення корекції метаболічних порушень при різних захворюваннях, які викликані дефіцитом цинку в організмі людини, запропоновано використовувати суміш для приготування кисневого коктейлю, збагаченого іонами цинку, яка дозволяє проводити специфічну профілактику та корекцію цинк дефіцитних станів та має імуномодулювальну дію.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Акімов, О. Є.
Кузнецова, Т. Ю.
Соловйова, Н. В.
Міщенко, А. В.
Заколодна, О. Е.
Соловйов, В . В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
Шифр: АУ20/2023/23/3
   Журнал

Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії [Текст] : науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава : ПДМУ, Заснований в 2001 році - . - ISSN 2077-1096. - Періодичність hi
2023р. Т. 23 № 3
Зміст:
Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие
Перейти до описів статей

9.


   
    Особливості педагогічного процесу та міжкафедральної взаємодії в формуванні у здобувачів освіти цілісного уявлення про стрес-асоційовані розлади / С. М. Назаренко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 1. - С. 136-139 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
Анотація: В даному огляді представити наші теоретичні погляди та практичні напрацювання щодо особливостей педагогічного процесу та міжкафедральної взаємодії з питань формування у здобувачів освіти цілісного теоретичного та клінічного уявлення на стрес-асоційовані розлади колективами кафедри патофізіології і психіатрії, наркології та медичної психології Полтавського державного медичного університету. За основну дефініцію стрес-асоційових розладів слід приймати сукупність симптомів різного ступеню тяжкості, що виникли внаслідок сильного суб’єктивно значимої психотравмуючої ситуації та які об’єднуються в три групи проявів: переважно емоційні порушення, когнітивні порушення, та вегетативні і соматичні прояви. Для формування фахових компетенцій у здобувачів освіти необхідні системні міждисциплінарні знання для можливості профілактики, діагностики, побудови адекватної тактики лікування та реабілітації пацієнтів з стрес-асоційованими розладами. На перших курсах навчання закладаються знання про фізіологічні та біохімічні механізми стресу, вивчається стрес в межах природного захисного механізму. Викладання патофізіології забезпечено експериментальною та практичною частинами вивчення дистресу. Медична психологія та психіатрія дозволяє отримати знання та практичні навички з психологічного реагування на стрес та оцінити клінічні прояви стрес-асоційованих розладів. Додатково на інших клінічних кафедрах забезпечується ознайомлення з іншими аспектами цих розладів. Таким чином, існує необхідність планомірної підготовки здобувачів освіти в питаннях формування комплексного підходу до проблеми діагностики, терапії та реабілітації хворих з стрес-асоційованими розладами. Цей підхід забезпечується поетапним, системним вивченням та міждисциплінарною інтеграцією даної проблематики, що в достатній мірі відображено в освітньо-професійних програмах другого рівня вищої освіти.
Дод.точки доступу:
Назаренко, С.М.
Борисенко, В.В.
Костенко, В.О.
Акімов, О. Є.
Заколодна, О. Е.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

10.


   
    Реструктуризація другого модуля патофізіології як навчальної дисципліни з урахуванням викликів військового часу / О. Є. Акімов [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 1. - С. 105-108 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ВОЙНА -- WAR
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: У зв’язку із війною, кафедрою патофізіології Полтавського державного медичного університету внесено додаткові зміни у програму підготовки здобувачів освіти, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Медицина» із урахуванням особливостей функціонування закладів охорони здоров’я та надання медичної допомоги населенню в умовах воєнного стану. Метою даної роботи є розробка та обґрунтування оновленої структури модуля No2 «Патофізіологія органів та систем» з урахуванням викликів воєнного часу. В статті особлива увага приділена огляду зміненої під час воєнних дій структури захворюваності військових, де переважають наслідки крововтрати та постгемотрансфузійні реакції. Була розглянута можливість щодо виокремлення додаткових практичних та лекційних годин для опрацювання здобувачами освіти, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Медицина» інформації щодо патогенетичного впливу крововтрати та механізмів розвитку постгемотрансфузійних реакцій. Також, враховуючи можливе ураження цивільного населення бойовими отруйними речовинами, було зроблено доповнення до методичного підходу до викладання теми «Гіпоксії». Для урахування викликів воєнного часу структура модуля No2 «Патофізіологія органів та систем» має бути розширена 2 практичними заняттями («Механізми патогенного впливу крововтрати на органи та системи», «Патогенетичні методи корекції крово-втрати та їх ускладнення») та 1 лекційним заняттям («Крововтрата. Етіологія та патогенез») за рахунок перерозподілу годин із самостійної роботи. При викладанні теми «Гіпоксії» слід особливу увагу приділяти механізмам утворення метгемоглобіну різними метгемоглобіноутворювачами та механізмам відновлення гемоглобіну до фізіологічного стану шляхом гіпербаричної оксигенації, а також патогенезу тканинної гіпоксії при дії синільної кислоти.
Дод.точки доступу:
Акімов, О.Є.
Міщенко, А.В.
Соловйова, Н.В.
Заколодна, О. Е.
Костенко, В. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© 2017-2023
Бібліотека Полтавського державного медичного університету
36011, м. Полтава, вул. Шевченка, 23
© Міжнародна асоціація користувачів і розробників
електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)