Головна Спрощений режим Опис

Бази даних


Періодичні видання. Статті - результати пошуку 148913

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Методичні рекомендації. Брошури (21)Матеріали конференцій (26)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Єрошенко, Г. А.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 216
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


   
    Роль когнітивних прийомів у сприйнятті та засвоєнні навчального матеріалу здобувачами вищої медичної освіти / Г. А. Єрошенко, А. В. Ваценко, О. Д. Лисаченко // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 2 ч.2. - С. 75-78 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
КОГНИТИВНАЯ НАУКА -- COGNITIVE SCIENCE
Анотація: Освітній процес з кожним днем все більше потребує нових сучасних технологій навчання, здатних забезпечити підготовку молодих спеціалістів до життя в високотехнологічному інформаційному суспільстві та створити умови для їх професійного зростання. Провідною метою сучасної медичної освіти має стати формування інформаційної компетентності молодих лікарів. Стрімкі зміни в житті суспільства та окремо взятої людини, інформаційний обмін між ними - сприяють розвитку когнітивної діяльності, а в практичному плані відображають здатність здобувачів освіти до навчання. При когнітивному підході, всі процеси розглядаються як складові загального інформаційного обміну між людиною і середовищем. В умовах збільшення швидкості приросту інформації необхідно створювати нові когнітивні технології навчання - шляхи, прийоми та способи, що дозволять здобувачам освіти забезпечити ефективне розуміння реального світу, їх інтелектуальний розвиток та успішну адаптацію до життя в інформаційно перенасиченому середовищі. Мета: розкрити характерні особливості когнітивних методів навчання та визначити їх роль у сприйнятті та за-своєнні навчального матеріалу здобувачами вищої медичної освіти. Методи: аналіз, узагальнення та систематизація відомостей науково-методичної роботи. Здобувачі освіти повинні адекватно сприймати інформацію, подану в письмовій чи усній формі. Когнітивний аспект в навчанні передбачає розвиток пізнавальної діяльності завдяки вмінню виділяти ключові слова, робити логічні висновки, писати конспекти та реферати, коментувати виступи, задавати уточнюючі питання, приймати участь у дискусіях тощо. Важливу роль відіграють пошукові вміння при підборі інформації в термінологічних словниках, атласах, навчальній і науковій літературі, засобах масової інформації та соціальній мережі. Для опрацювання практичних навичок у вищих медичних закладах освіти використовують віртуальні стимулятори, моделі, тренажери, муляжі та інші технічні засоби навчання, що дозволяють моделювати клінічні ситуації, процеси та різні аспекти майбутньої професійної діяльності здобувачів-медиків. Завдяки когнітивним підходам до навчання відбувається успішна реалізація поставлених до здобувачів освіти завдань: набуття професійних компетентностей, отримання якісних знань, умінь і навичок, формування клінічного мислення та вмінь вирішувати ситуаційні задачі.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Єрошенко, Г. А.
Ваценко, А. В.
Лисаченко, О. Д.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.


   
    Форсайт-дослідження як спосіб визначення пріоритетних напрямків розвитку вищої освіти / Г. А. Єрошенко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 2 ч.2. - С. 72-74 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ПРОСПЕКТИВНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- PROSPECTIVE STUDIES
Анотація: В розвинених країнах світу (Сполучених штатах Америки, Великобританії, Японії, Німеччині та ін.) довгострокове прогнозування на національному рівні здійснюється завдяки використанню методології Форсайт (foresight анг. – передбачення), яка зарекомендувала себе як найбільш ефективний інструмент вибору пріоритетних напрямків розвитку науки та технологій. Форсайт-метод використовують для моделювання медичних, педагогічних, природничо-наукових, технічних та інших проблем, тому його вважають універсальним. До об’єктів прогнозування і моделювання відносять: напрями розвитку університетської освіти (масова чи елітна); джерела фінансування вищої освіти (державне, приватне чи змішане); попит на кваліфіковані кадри з боку окремих секторів економіки тощо. Мета: розкрити значення форсайт-досліджень для визначення пріоритетних напрямків розвитку вищої освіти на найближчі 15-20 років. Методи: аналіз, узагальнення та систематизація відомостей науково-методичної літератури. Науково-прогностичне забезпечення розвитку вищої освіти необхідне для встановлення пріоритетних напрямів наукових досліджень і розробок на найближчі роки та визначення домінуючих наукових теорій і галузей науки, які будуть формувати освіту майбутнього. Згідно з результатами форсайт-прогнозів щодо удосконалення вищої освіти виділяють наступні тенденції її розвитку: елітне навчання; розвиток освітніх онлайн-платформ; навчання протягом усього життя; прозорість вузівської системи та геймифікація. Довгострокове прогнозування у вищій освіті сприятиме впровадженню концепції стратегічного освітнього менеджменту та науково-обґрунтованому розвитку університетів. Форсайт-дослідження допоможуть спрогнозувати потужності науково-технічного потенціалу вищої школи, визначити оптимальне співвідношення між дослідженнями і розробками в галузі освіти, передбачити ефект від одержання і застосування результатів науково-технічної діяльності. Результати форсайт-досліджень розвитку вищої освіти допомагають визначати та удосконалювати головні напрямки наукових досліджень, розробок та методів навчання на найближчі 15-20 років. Встановлені прогнози форсайт-досліджень вкажуть потужності науково-технічного потенціалу та забезпечать перехід вищої освіти на інноваційно новий шлях розвитку.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Єрошенко, Г. А.
Ваценко, А. В.
Лисаченко, О. Д.
Улановська-Циба, Н. А.
Шевченко, К. В.
Клепець, О. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

3.


    Тихонович, К. В.
    Pathomorphological changes in salivary glands of rats under the condition of diabetic neuropathy and correction = Патоморфологічні зміни слинних залоз щурів за умови діабетичної нейропатії та корекції / К. В. Тихонович, К. С. Непорада, Г. А. Єрошенко // Світ медицини та біології = World of Medicine and Biology : науковий, медичний, екологічний журнал. - 2023. - № 1. - С. 229-232 . - ISSN 2079-8334


MeSH-~главная:
КРЫСЫ -- RATS
СЛЮННЫЕ ЖЕЛЕЗЫ -- SALIVARY GLANDS
ДИАБЕТИЧЕСКИЕ НЕВРОПАТИИ -- DIABETIC NEUROPATHIES
Анотація: Метою роботи було вивчити вплив діабетичної полінейропатії на розвиток патологічних змін в слинних залозах щурів, а також доцільність їхньої корекції препаратом Кокарніт. Статевозрілим білим нелінійним щурам моделювали стрептозоцин-індуковану діабетичну нейропатію, розвиток якої підтверджували тензоалгометричним методом Randall-Selitto. Для корекціїї виявлених змін щурам вводили Кокарніт. Об’єктами дослідження були піднижньощелепні слинні залози щурів. Виявлено, що стрептозоцин-індукована діабетична нейропатія призводить до змін паренхіматозних компонентів у часточках піднижньощелепних слинних залоз щурів, що проявлялось дистрофічними і деструктивними змінами епітеліоцитів кінцевих відділів і проток та перфузії крові у судинах гемомікроциркуляторного русла. Введення Кокарніту зменшує прояви периацинарного набряку і поліпшує трофіку епітеліоцитів. Відновлення кровотоку сприяє нормалізації секреторної функції залозистого апарату піднижньощелепних слинних залоз щурів.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Непорада, К. С.
Єрошенко, Г. А.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.


   
    Metrical indices of the cecum wall in areas of gut-associated lymphoid tissue localisation under the influence of food additive complex = Метричні показники стінки сліпої кишки в зонах локалізації лімфоїдної тканини кишечника під впливом харчового добавкового комплексу / О. В. Кінаш [и др.] // Світ медицини та біології = World of Medicine and Biology : науковий, медичний, екологічний журнал. - 2023. - № 1. - С. 203-208 . - ISSN 2079-8334


MeSH-~главная:
ПИЩЕВЫЕ ДОБАВКИ -- FOOD ADDITIVES
ГЛУТАМИНОВАЯ КИСЛОТА -- GLUTAMIC ACID
НАТРИЯ ГЛУТАМАТ -- SODIUM GLUTAMATE
НАТРИЯ НИТРИТ -- SODIUM NITRITE
ПИЩЕВЫЕ КРАСИТЕЛИ -- FOOD COLORING AGENTS
ЛИМФОИДНАЯ ТКАНЬ -- LYMPHOID TISSUE
КИШЕЧНИК -- INTESTINES
Анотація: У сучасних літературних джерелах недостатньо даних щодо впливу вживання харчових добавок на виникнення патологічних процесів в кишечнику. В експерименті використано 84 статевозрілих нелінійних щурів-самців. Щури контрольної групи споживали питну воду та перорально отримували фізіологічний розчин. Тварини дослідної групи отримували харчові добавки в наступних дозах: нітриту натрію (E250) - 0,6 мг/кг, глутамату натрію (E621) - 20 мг/кг, понсо 4R (E124) - 5 мг/кг. Відбір зразків для гістологічного дослідження проводили на 1, 4, 8, 12 та 16 тиждень. На ранніх строках спостереження було встановлено достовірне зменшення товщини стінки сліпої кишки тварин в ділянках локалізації асоційованої з кишечником лімфоїдної тканини. Реєстрували виражену реакцією лімфоїдної тканини у вигляді інтенсивної клітинної інфільтрації підслизової основи та слизової оболонки. Відбувалося порушення структури крипт та десквамація епітелію. На пізніх строках спостереження спостерігалося достовірне збільшення товщини стінки сліпої кишки в ділянках локалізації асоційованої з кишечником лімфоїдної тканини за рахунок набряку підслизової основи, часткового відновлення структур слизової оболонки.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Кінаш, О. В.
Єрошенко, Г. А.
Шевченко, К. В.
Сліпченко, Л. Б.
Ваценко, А. В.
Рябушко, О. Б.
Марченко, С. П.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.


   
    Restructuring of the rat pulmonary vascular bed induced by the complex of food additives = Структурна перебудова легеневого судинного русла щура, індукована комплексом харчових добавок / Г. А. Єрошенко [и др.] // Світ медицини та біології = World of Medicine and Biology : науковий, медичний, екологічний журнал. - 2023. - № 1. - С. 197-202 . - ISSN 2079-8334


MeSH-~главная:
ПИЩЕВЫЕ ДОБАВКИ -- FOOD ADDITIVES (вредные воздействия)
ПИЩЕВЫЕ КРАСИТЕЛИ -- FOOD COLORING AGENTS (вредные воздействия)
НАТРИЯ ГЛУТАМАТ -- SODIUM GLUTAMATE (вредные воздействия)
КРОВЕНОСНЫЕ СОСУДЫ -- BLOOD VESSELS
ЛЕГКИЕ -- LUNG
КРЫСЫ -- RATS
Анотація: У роботі представлені результати морфометричного дослідження діаметру просвіту судин великого кола кровообігу, так і судин малого кола кровообігу легень щурів при комплексній дії харчових добавок. Встановлено, що вживання комплексу харчових добавок призводить до зміни морфометричних показників та на ранніх стадіях супроводжувалось спастичними реакціями легеневих судин малого та судин мікроциркуляторного русла великого кола кровообігу, що підтверджувалось зменшенням морфометричних показників діаметру просвіту. Протягом наступних термінів дослідження судини гемомікроциркулятоного русла великого кола кровообігу реагували збільшенням середніх значень морфометричних показників, причому всих його ланок, як наслідок тривалої дії перш за все нітриту натрію на гладкі міоцити судин резистивної ланки та дії компенсаторно-відновлювальних механізмів у відповідь на підвищення тиску у легеневих судинах малого кола кровообігу на судини обмінної та ємнісної ланок великого кола кровообігу. На кінець експерименту повного відновлення морфометричних показників не відбувається, судини великого кола кровообігу залишились у декомпенсованому стані, що виражалось збільшенням середніх значень морфометричних показників діаметру просвіту судин.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Єрошенко, Г. А.
Донець, І. М.
Шевченко, К. В.
Улановська-Циба, Н. А.
Григоренко, А. С.
Соколенко, В. М.
Шарлай, Н. М.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.
Шифр: СУ33/2023/1
   Журнал

Світ медицини та біології [Текст] : науковий, медичний, екологічний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава : Полтавський державний медичний університет, кафедра гістології, цитології та ембріології, Заснований в травні 2005 року - . - ISSN 2079-8334. - Періодичність hi
2023р. № 1
Зміст:
Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие
Перейти до описів статей

7.
Шифр: АУ20/2023/23/2 ч.2
   Журнал

Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії [Текст] : науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава : ПДМУ, Заснований в 2001 році - . - ISSN 2077-1096. - Періодичність hi
2023р. Т. 23 № 2 ч.2
Зміст:
Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие
Перейти до описів статей

8.


   
    Сучасні підходи до викладання медико-біологічних дисциплін / Г. А. Єрошенко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2022. - Т. 22, № 3/4. - С. 183-186 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
БИОЛОГИЧЕСКИХ НАУК ДИСЦИПЛИНЫ -- BIOLOGICAL SCIENCE DISCIPLINES
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
ИННОВАЦИЙ РАСПРОСТРАНЕНИЕ -- DIFFUSION OF INNOVATION
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
Анотація: На сьогоднішній день вища медична освіта повинна відповідати стану науково-технічного прогресу та досягненням світової медицини. Одним з найбільш перспективних підходів до підвищення якості освіти є інтерактивне навчання, в ході якого здобувачі вирішують складні задачі та проблеми на основі аналізу обставин і відповідної інформації, вчаться критично мислити, спілкуватися з іншими людьми, працювати в команді, приймати правильні рішення в процесі дискусій. До інтерактивних методів навчання належать: метод «мозкової атаки» (забезпечує вирішення складних проблем за короткий час з подачею великої кількості ідей та їх обговоренням); «круглий стіл» (поставлені завдання обговорюються між учасниками навчального процесу з наступним пошуком шляхів їх вирішення); «дискусія» (мобілізуються всі знання для вирішення спірних питань, коли слухачі мають різні точки зору); «ситуаційний аналіз» (полягає в ознайомленні з проблемою, аналізі ситуації, її діагностуванні та визначенні ідей для її вирішення). Дисципліни медико-біологічного профілю (медична біологія; гістологія, цитологія та ембріологія, анатомія людини) в медичних закладах вищої освіти закладають основи наукового підходу до структурно-функціонального аналізу життєдіяльності людини в нормі та патології. При викладанні цих дисциплін широкого використання набувають інноваційно-інформаційні технології навчання, завдяки яким створюються умови для плідного розкриття потенціалу здобувачів освіти, надаються можливості розвитку їх творчих здібностей та вмінь самостійно отримувати й застосовувати знання при подальшому навчанні. Інноваційні технології та інтерактивні методи навчання підвищують інтерес здобувачів до вивчення медико-біологічних дисциплін та сприяють якісній підготовці до ліцензійного іспиту “Крок 1”, а отримані в процесі навчання загальні та професійні компетентності будуть використані в майбутній лікарській діяльності.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Єрошенко, Г.А.
Лисаченко, О.Д.
Гасюк, Н.В.
Білаш, В. П.
Григоренко, А. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.
Шифр: АУ20/2022/22/3/4
   Журнал

Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії [Текст] : науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава : ПДМУ, Заснований в 2001 році - . - ISSN 2077-1096. - Періодичність hi
2022р. Т. 22 № 3/4
Зміст:
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие
Перейти до описів статей

10.


   
    Роль діагностики мікропрепаратів в засвоєнні знань та практичних навичок на заняттях дисциплін медико-біологічного профілю / Г. А. Єрошенко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2022. - Т. 22, № 2. - С. 108-111 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY (обучение, тенденции)
ЦИТОЛОГИЯ -- CELL BIOLOGY (обучение, тенденции)
ЭМБРИОЛОГИЯ -- EMBRYOLOGY (методы, обучение, тенденции)
Анотація: Для якісного засвоєння теоретичних знань та практичних навичок на заняттях з «гістології, цитології, ембріології» і «медичної біології» при вивченні здобувачами-медиками будови клітин, тканин, органів та для визначення їх структур, діагностуванні на мікропрепаратах збудників та переносників збудників паразитарних хвороб, видової належності гельмінтів та їх яєць, використовуються мікроскопічні та субмікроскопічні дослідження цито- та гістопрепаратів. Засвоєння медико-біологічних дисциплін передбачає набуття вміння визначати мікропрепарати та їх структурні елементи для подальшого використання в майбутній практичній діяльності при ультраструктурному дослідженні біоптатів органів, діагностуванні патологічних процесів, встановленні причин зараження, лабораторній діагностиці паразитарних хвороб тощо. Основну частину практичних занять займає робота здобувачів освіти з мікроскопами. Навчальні кімнати кафедр обладнані комп’ютерами та мікроскопами з цифровими відеокамерами, зображення мікропрепаратів при різних збільшеннях візуалізуються на екрани моніторів, плазмових телевізорів та за допомогою мультимедійних проекторів - на великі екрани. Розгляд гістологічних структур з можливістю регулювання їх розмірів, дозволяє максимально якісно вивчати препарати та замалювувати їх в альбоми-практикуми. На практичних заняттях з гістології, цитології та ембріології теоретичний матеріал закріплюється вивченням мікроскопічної будови клітин, тканин та органів, діагностуванням їх гістологічних структур, опрацюванням даних електронної мікроскопії. На заняттях з медичної біології вивчаються мікропрепарати клітин, стадії розвитку зародка, позазародкові органи, гельмінти та їх яйця. Теоретичні знання та практичні навички, отримані здобувачами на заняттях з дисциплін медико-біологічного профілю закладають основи цілісного сприйняття організму людини, сприяють набуттю навичок визначення мікроскопічних структур, розвивають вміння діагностувати збудників і переносників паразитарних хвороб та використовуються при вирішенні ситуаційних задач клінічного спрямування.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Єрошенко, Г. А.
Лисаченко, О. Д.
Шевченко, К. В.
Кінаш, О. В.
Пелипенко, Л. Б.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© 2017-2023
Бібліотека Полтавського державного медичного університету
36011, м. Полтава, вул. Шевченка, 23
© Міжнародна асоціація користувачів і розробників
електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)