Головна Спрощений режим Опис

Бази даних


Періодичні видання. Статті - результати пошуку 148913

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (148)Книги іноземною мовою (3)Автореферати (1)Методичні рекомендації. Брошури (57)Матеріали конференцій (14)Електронний ресурс (6)Раритетні видання (9)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=ГИСТОЛОГИЯ<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 129
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


   
    Сучасний підхід до опанування і закріплення практичних навичок на кафедрі гістології, цитології та ембріології / В. І. Шепітько [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 3. - С. 169-172 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
КОМПЬЮТЕРНАЯ ГРАМОТНОСТЬ -- COMPUTER LITERACY
ИННОВАЦИЙ РАСПРОСТРАНЕНИЕ -- DIFFUSION OF INNOVATION
ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ -- INFORMATION SYSTEMS
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY (обучение, тенденции)
Анотація: У статті розглядається організація навчального процесу на кафедрі гістології, цитології та ембріології Полтавського державного медичного університету. Актуальність роботи полягає у розширеному підході до засвоєння практичних навичок здобувачів вищої освіти у вивченні нашої дисципліни та залученням інтерактивних форм навчання. В даний час сформульовано розуміння необхідності розробки та впровадження у процес навчання додаткових можливостей освоєння дисципліни через нові, доступні здобувачами освіти інформаційні технології. Важливим доповненням до традиційної світлової мікроскопії на практичному занятті виступає впровадження в освітній процес електронних освітніх ресурсів і сканованих гістологічних препаратів. На кафедрі розроблено та впроваджено допоміжну технологію навчання з використанням комп'ютерних класів. Комп'ютеризація робочого місця здобувача вищої освіти дозволила працювати на занятті з усіма розробленими електронними освітніми ресурсами, проводити тестування, працювати з оцифрованими гістологічними препаратами. Впровадження інноваційних технологій навчання шляхом використання мультимедійного електронного освітнього ресурсу на нашій кафедрі дає принципово нові їм можливості, а саме: ₋ підвищується самооцінка здобувача освіти; підвищується зацікавленість у вивченні дисципліни; діагностика гістологічних препаратів може проводитися як на самій кафедри гістології, цитології та ембріології, так і безпосередньо на будь-якому доступному здобувачу освіти пристрої; у будь-який зручний для себе час здобувач освіти може самостійно вивчати основні структурні компоненти органів і тканин у зручному для нього місці; здобувач освіти має можливість заздалегідь готуватися до практичних занять, що проводяться на кафедрі. Сьогодні можна впевнено констатувати, що процес цифровізації медичного викладання йде з випередженням графіка. Класична «академічна» освіта із застосуванням цифрових сучасних технологій та засобів дозволяє на «виході» отримати сучасного випускника, який має великий «багаж» теоретичних знань та практичних навичок.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Шепітько, В. І.
Стецук, Є. В.
Борута, Н. В.
Левченко, О. А.
Рудь, М. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.


   
    Методичні підходи до вивчення студентами-педіатрами теми «шкіра та її похідні» на заняттях з гістології, цитології та ембріології / О. Д. Лисаченко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 2 ч.2. - С. 88-91 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (обучение)
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы)
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY (обучение)
КОЖА -- SKIN
ДЕТИ -- CHILD
Анотація: В системі вищої медичної освіти гістологія, цитологія та ембріологія є фундаментальною дисципліною, яка знайомить студентів з необхідними для подальшого навчання та диференційної діагностики принципами клінічного мислення. На заняттях з гістології майбутні лікарі запам'ятовують спеціальні терміни та вчаться зіставляти отриману теоретичну інформацію з будовою гістологічних препаратів (візуально представляти морфологічні структури), а при дослідженні мікропрепаратів характеризувати їх з використанням гістологічної номенклатури. Мета: розкрити методичні підходи до засвоєння майбутніми педіатрами теми «Шкіра та її похідні» при вивченні дисципліни «гістологія, цитологія та ембріологія з особливостями дитячого віку». Методи: аналіз, узагальнення та систематизація відомостей науково-методичної роботи. Для отримання студентами-педіатрами знань щодо вікових особливостей будови клітин, тканин, органів і систем дитячого організму, гістофізіології структур в різні періоди онтогенезу, необхідно, в першу чергу, знати гістологічну будову структур організму дорослої людини. Знання будови гістологічних структур дитячого організму потрібні лікарю-педіатру для оцінки конкретних станів дитини, адже кожному віку відповідають певні морфологічні та функціональні особливості тканин та органів. Знання термінів розвитку структур та форм їх перебудови необхідні для вирішення в конкретних випадках: чи дані зміни є проявами відхилень від норми, які потрібно виправляти; чи вони є результатомнезавершеного розвитку функціональної системи дитини. Використання сучасних методичних підходів до вивчення теми «Шкіра та її похідні» сприяє отриманню здобувачами освіти якісних знань щодо особливостей будови шкіри в різні вікові періоди, які будуть використані майбутніми педіатрами для встановлення діагнозів, вибору оптимальних методів лікування, профілактики шкірних захворювань та визначення видів догляду за шкірою дітей.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Лисаченко, О. Д.
Шепітько, В. І.
Борута, Н. В.
Пелипенко, Л. Б.
Стецук, Є. В.
Рудь, М. В.
Волошина, О. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

3.


   
    Візуалізація гістологічних препаратів та завдань як спосіб покращення знань, умінь та навичок студентів-медиків / О. Д. Лисаченко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 2 ч.2. - С. 85-87 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, организация и управление)
МУЛЬТИМОДАЛЬНОЕ ИЗОБРАЖЕНИЕ -- MULTIMODAL IMAGING
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY
Анотація: В системі вищої медичної освіти однією з основних медико-біологічних дисциплін є «гістологія, цитологія та ембріологія», яка формує уявлення здобувачів освіти про мікроскопічну і функціональну морфологію, розвиток, будову та регенерацію клітинних, тканинних й органних систем людини. Першокурсники медичних університетів стикаються з труднощами сприйняття та обробки великого об’єму інформації. Використання сучасних методик і технологій навчання та створення більш доступних способів засвоєння гістології, суттєво полегшує сприйняття матеріалу, оптимізує викладання дисципліни та покращує якість отриманих знань. Мета: Узагальнити досвід роботи кафедри гістології, цитології та ембріології з візуалізації гістологічних препаратів і завдань та визначити роль цього процесу в покращенні якості знань, умінь та навичок здобувачів-медиків. Методи: аналіз, узагальнення та систематизація відомостей науково-методичної літератури. Одним зі способів покращення засвоєння предмету є візуалізація. Для візуалізації гістологічних препаратів на практичних заняттях з гістології, цитології та ембріології використовуються мікроскопи з відеонасадками. Отримані зображення мікропрепаратів проектуються на монітори комп’ютерів та екрани плазмових телевізорів, а мультимедійні проектори забезпечують демонстрацію мікропрепаратів на великі екрани навчальних кімнат. Також на кафедрі гістології сформовані освітні ресурси, що реалізують можливості цифрових технологій візуалізації мікроскопічних структур: колекції мікрофотографій гістологічних препаратів та електронограм, мультимедійні презентації, навчальні фільми, анімаційні ролики та інтернет-ресурси (комп'ютерні навчальні програми, електронні атласи тощо). Виконання здобувачами освіти візуалізованих завдань по діагностиці гістологічних препаратів полягає: в першому випадку - у встановлені відповідності між цифровими позначеннями структур на знімку мікропрепарата та запропонованим переліком гістологічних структур; в другому - у діагностуванні препаратів, визначенні їх забарвлення та окремих гістологічних структур. Візуалізовані завдання дозволяють розширити можливості вивчення гістології, виключивши елементи випадковості при оцінці знань, умінь та навичок студентів. На заняттях застосовуються муляжі гістологічних препаратів, структур ранніх етапів ембріонального розвитку людини, розвитку лиця, будови зубів та його підтримуючого апарату, тематичні стенди, вологі препарати, що відображають мікроскопічну будову структур організму. Візуалізація гістологічних препаратів та завдань на практичних заняттях з гістології, цитології та ембріології сприяє кращому засвоєнню здобувачами освіти навчального матеріалу з дисципліни та набуттю ними навичок диференційної діагностики мікропрепаратів.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Лисаченко, О. Д.
Шепітько, В. І.
Борута, Н. В.
Пелипенко, Л. Б.
Вільхова, О. В.
Волошина, О. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.


    Литвак, Ю. В.
    Токсичний вплив глутамату натрію на підшлункову залозу / Ю. В. Литвак // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2023. - № 1(168). - С. 318-324 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ПОДЖЕЛУДОЧНАЯ ЖЕЛЕЗА -- PANCREAS
НАТРИЯ ГЛУТАМАТ -- SODIUM GLUTAMATE (вредные воздействия)
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY (тенденции)
Анотація: Вступ. Глутамат натрію широко використовують в харчовій промисловості як додаток до продуктів. Однак дотепер відсутня доказова база щодо переваг її користі або шкідливості. В більшості експериментальних досліджень доведено порушення метаболізму, що підвищує ризик розвитку метаболічного синдрому та ожиріння в людей, пливає на різні органи та системи. Однак більшість досліджень проведено на щурах неонатального періоду з відзначенням дії глутамату натрію на зміни внутрішніх органів и метаболічні показників організму. Важливу роль в організмі тварин і людини відіграє підшлункова залоза, що спонукає проведення досліджень за визначення негативного впливу різних факторів, в тому числі й глутамату натрію на зрілих тваринах. Мета роботи. Дослідити морфологічні зміни екзо- та ендокринної частини підшлункової залози молодих щурів після додатку в харчування глутамату натрію. Об’єкт і методи дослідження. Дослідження проведено на 20-ти 2,5–3 міс. білих щурах-самцях живою масою (250,0±5,0) г. Щоденно 10 щурам-самцям (дослід) щодобово у раціон додавали 70 мг/кг глутамату натрію для підсилення смакових уподобань, 10 щурів увійшли в контрольну групу. Дослідження виконано на 4-й та 8-й тиждень з використанням гістологічних методів (світлова та електронна мікроскопія). Результати. Отримані нами дані свідчать про токсичний вплив 70 мг/добу глутамату натрію на підшлункову залозу. Відмічали в екзокринній частині набряк, розростання сполучної та жирової тканин, наявність запальних інфільтратів, порушення гістоструктури ацинусів, загибель екзокриноцитів шляхом апоптозу або лізису, дегенеративні зміни мембранних органел в цитоплазмі. В стромі підшлункової залози були розширені панкреатичні протоки з переповненням їх рідиною. Визначено зміни в острівцях Лангерганса: присутність малих острівців зі зниженою щільністю альфа- та бета-клітин, а також зниження щільності гранул в цитоплазмі. Відмічали розростання сполучної тканини, порушення кровозабеспечення. Результати дослідження показали, що вживання щурами глутамату натрію токсично впливає на стан підшлункової залози, як ендокринної так і екзокринної її частини.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.


    Litvak, Y. V.
    Toxic effects of sodium glutamate on the pancreas / Y. V. Litvak // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2023. - № 1(168). - С. 315-318 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ПОДЖЕЛУДОЧНАЯ ЖЕЛЕЗА -- PANCREAS
НАТРИЯ ГЛУТАМАТ -- SODIUM GLUTAMATE (вредные воздействия)
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY (тенденции)
Анотація: Вступ. Глутамат натрію широко використовують в харчовій промисловості як додаток до продуктів. Однак дотепер відсутня доказова база щодо переваг її користі або шкідливості. В більшості експериментальних досліджень доведено порушення метаболізму, що підвищує ризик розвитку метаболічного синдрому та ожиріння в людей, пливає на різні органи та системи. Однак більшість досліджень проведено на щурах неонатального періоду з відзначенням дії глутамату натрію на зміни внутрішніх органів и метаболічні показників організму. Важливу роль в організмі тварин і людини відіграє підшлункова залоза, що спонукає проведення досліджень за визначення негативного впливу різних факторів, в тому числі й глутамату натрію на зрілих тваринах. Мета роботи. Дослідити морфологічні зміни екзо- та ендокринної частини підшлункової залози молодих щурів після додатку в харчування глутамату натрію. Об’єкт і методи дослідження. Дослідження проведено на 20-ти 2,5–3 міс. білих щурах-самцях живою масою (250,0±5,0) г. Щоденно 10 щурам-самцям (дослід) щодобово у раціон додавали 70 мг/кг глутамату натрію для підсилення смакових уподобань, 10 щурів увійшли в контрольну групу. Дослідження виконано на 4-й та 8-й тиждень з використанням гістологічних методів (світлова та електронна мікроскопія). Результати. Отримані нами дані свідчать про токсичний вплив 70 мг/добу глутамату натрію на підшлункову залозу. Відмічали в екзокринній частині набряк, розростання сполучної та жирової тканин, наявність запальних інфільтратів, порушення гістоструктури ацинусів, загибель екзокриноцитів шляхом апоптозу або лізису, дегенеративні зміни мембранних органел в цитоплазмі. В стромі підшлункової залози були розширені панкреатичні протоки з переповненням їх рідиною. Визначено зміни в острівцях Лангерганса: присутність малих острівців зі зниженою щільністю альфа- та бета-клітин, а також зниження щільності гранул в цитоплазмі. Відмічали розростання сполучної тканини, порушення кровозабеспечення. Результати дослідження показали, що вживання щурами глутамату натрію токсично впливає на стан підшлункової залози, як ендокринної так і екзокринної її частини.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.


    Черних, М. О.
    Досвід застосування дистанційних технологій у навчальному процесі на кафедрі гістології в умовах пандемії COVID-19 / М. О. Черних // Буков. мед. вісник. - 2020. - Том 24, N 4. - С. 139-144


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY (обучение)
КАРАНТИННЫЕ МЕРОПРИЯТИЯ -- QUARANTINE (методы)
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.


   
    Студентська олімпіада як інтерактивна методика підвищення якості підготовки студентів на кафедрі гістології, цитології та ембріології / В. І. Шепітько [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 1. - С. 163-165 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY (обучение)
Анотація: У статті розглядається напрями організації однієї із форм позааудиторної роботи – студентські олімпіади, які організовує кафедра гістології, цитології та ембріології Полтавського державного медичного університету. Олімпіада є універсальним засобом розвитку творчих здібностей студентів, активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів та підвищення якості підготовки фахівців, інтенсифікації та вдосконалення навчального процесу.
Дод.точки доступу:
Шепітько, В.І.
Борута, Н.В.
Лисаченко, О.Д.
Рудь, М. В.
Левченко, О. А.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.


   
    Мультимедійні навчальні системи в освітньому процесі кафедри гістології, цитології та ембріології / О. Д. Лисаченко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 1. - С. 126-129 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
МУЛЬТИМЕДИА -- MULTIMEDIA
АУДИОВИЗУАЛЬНЫЕ СРЕДСТВА -- AUDIOVISUAL AIDS
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY
Анотація: Сучасні комп'ютерні технології направлені на покращення якості освітнього процесу, оперативність й ефективність надання навчальної інформації, структурування та систематизацію теоретичних й практичних знань, умінь та навичок. Гістологія, цитологія та ембріологія є фундаментальною дисципліною, яка базується на вивченні структурної організації клітин, тканин та органів. Комплексний інноваційний підхід до викладання дисципліни полягає в мультимедійному забезпеченні лекцій та практичних занять з візуалізацією тканинних та клітинних структур на електронномікроскопічному, світлооптичному та молекулярному рівнях; демонстрації мікроскопічних препаратів за допомогою відеосистем; поточних, підсумкових та заключних контролях знань шляхом комп'ютерного тестування. Новітні технології навчання допомагають задіяти графічну та аудіовізуальну інформацію, що сприяє залученню всіх органів сприйняття студентів-медиків та інтенсифікації навчального процесу в цілому. Великою популярністю у здобувачів освіти користується база цифрових зображень гістологічних препаратів при різних ступенях збільшення, яка застосовується при читанні лекцій, на практичних заняттях та під час самопідготовки. Мультимедійні навчальні системи направлені на удосконалення методів навчання, підвищення якості освіти, формування особистості здобувача, розвиток його світогляду та інтелекту. Вони включають мультимедійне забезпечення лекцій та практичних занять, самостійної роботи при підготовці до занять, змістовних модулів, контролю практичних навичок, іспиту з дисципліни, ліцензійного іспиту «Крок 1» з візуалізацією тканинних і клітинних структур.
Дод.точки доступу:
Лисаченко, О.Д.
Шепітько, В.І.
Борута, Н.В.
Пелипенко, Л. Б.
Вільхова, О. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.


   
    History of the creation of the scientific society of anatomists, histologists, embryologists and topographic anatomists of Ukraine = Історія створення наукового товариства анатомів, гістологів, ембріологів та топографоанатомів України / Yu. B. Chaikovsky [и др.] // Світ медицини та біології = World of Medicine and Biology : науковий, медичний, екологічний журнал. - 2022. - № 4. - С. 256-259 . - ISSN 2079-8334


MeSH-~главная:
АНАТОМИЯ -- ANATOMY (история, кадры)
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY (история, кадры)
ЭМБРИОЛОГИЯ -- EMBRYOLOGY (история, кадры)
АНАТОМИЯ ТОПОГРАФИЧЕСКАЯ -- ANATOMY, REGIONAL (история, кадры)
Анотація: Наукове товариство анатомів, гістологів, ембріологів та топографоанатомів (НТ АГЕТ) України, як самостійна наукова організація морфологів України в своєму історичному розвитку сягає 1953 року. Саме тоді відомі українські науковці ініціювали відокремлення від Всесоюзного наукового товариства анатомів, гістологів і ембріологів (ВНТ АГЕ). Багато кроків було зроблено на шляху формування НТ АГЕТ України, багато наукових і організаційних досягнень поповнили скарбничку товариства, основними цілями якого є і будуть популяризація науки в Україні і розвиток міжнародних зв’язків із європейськими науковцями. Даною роботою ми розпочинаємо цикл статей про основні історичні моменти формування НТ АГЕТ, акцентуючи увагу на відомих українських науковцях, що доклали значних зусиль до розвитку морфології в Україні і світі.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Chaikovsky, Yu. B.
Raskaliei, V. B.
Raskaliei, T. Ya.
Appelhans, O. L.
Pivtorak, V. I.
Shepitko, V. I.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

10.


    Zymnia, K. O.
    Assessment of ultrasonographic signs of autoimmune thyroiditis validity based on the histopathologic examination results = Оцінка достовірності ультрасонографічних ознак автоімунного тиреоїдиту на основі результатів патогістологічного дослідження / K. O. Zymnia // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2022. - № 3(166). - С. 205-209 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ТИРЕОИДИТ АУТОИММУННЫЙ -- THYROIDITIS, AUTOIMMUNE
ХАШИМОТО БОЛЕЗНЬ -- HASHIMOTO DISEASE
ЩИТОВИДНАЯ ЖЕЛЕЗА -- THYROID GLAND
АУТОИММУННЫЕ БОЛЕЗНИ -- AUTOIMMUNE DISEASES
УЛЬТРАСОНОГРАФИЯ -- ULTRASONOGRAPHY
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY
Анотація: Early diagnostic of AIT is problematic due to absence of clinical manifestations and hypothyroidism at laboratory examination. Diagnosis of AIT is based on the detection of elevated antibodies levels of thyroperoxidase (Ab-TPO) and the presence of distinctive ultrasonographic signs, however early diagnosis is problematic due to the absence of clinical manifestations and hypothyroidism at laboratory examination (elevated thyroxine levels and normal AP-TPO values). Diagnostic dilemmas arise in patients with minimal ultrasonographic changes that lead to a wrong estimation and fails diagnostic in 20%-30% cases of the examination. Aim. To analyze the results of ultrasound examination of the thyroid gland in patients with thyroid pathology to evaluate the efficacy of this examination method in the diagnosis of autoimmune thyroiditis.Object and research methods. A retrospective analysis of 120 patients’ histories of the “VISUS” clinic, who underwent operative treatment of node thyroid pathology in the period from 2018 to 2020 was performed. Results. The main group consisted of 66 patients and the comparison group consisted of 54 patients. Ultrasound signs of AIT were found in 39 patients (59.1%) of the main group. US examination of the main group revealed heterogeneity of the thyroid parenchyma in 54 cases (81.8%) and in 29 patients (52.7%) of the comparison group. In an assessment of nodal growth, malignant neoplasm was suspected (TI-RADS 4) in 31 patients (46.9%) of the main group, and in 19 patients (35.2%) of the comparator group. Conclusions. 1. The analysis revealed that ultrasonographic changes are not sufficiently effective in the diagnosis of autoimmune thyroiditis. 2. The staged development of autoimmune thyroiditis leads to a long-term presence of patients in the euthyroid. 3. Changes in the parenchyma of the thyroid gland in autoimmune thyroiditis affect the evaluation of nodal structures in ultrasonography. 4. The lack of clear diagnostic criteria and the increased number of seronegative forms of autoimmune thyroiditis require to find new methods of diagnosing the disease. = Рання діагностика АІТ є проблематичною через відсутність клінічних проявів та гіпотиреозу при лабораторному дослідженні. Діагностика АІТ базується на виявленні підвищення рівня антитіл до тиреопероксидази (АТ-ТПО) та наявності характерних ультрасонографічних ознак, однак проблемним є встановлення діагнозу на ранніх стадіях, оскільки пацієнти не мають жодних клінічних проявів, а при лабораторному обстеженні виявляють підвищення рівня тироксину та нормальні значення АТ-ТПО. Діагностичні дилеми виникають у пацієнтів з мінімальними ультрасонографічними змінами і призводять до хибного тлумачення 20-30 % даних обстеження. Мета. Проаналізувати результати ультразвукового дослідження щитоподібної залози у хворих на тиреоїдну патологію для оцінки ефективності цього методу дослідження в діагностиці автоімунного тиреоїдиту. Об’єкт і методи дослідження. Проведено ретроспективний аналіз 120 історій хвороб пацієнтів клініки «ВІСУС», які перенесли оперативне лікування вузлової патології щитоподібної залози в період з 2018 по 2020 рік. Результати. Основну групу склали 66 хворих, групу порівняння – 54 пацієнти. Ультразвукові ознаки АІТ виявлені у 39 пацієнтів (59,1%) основної групи. Серед основної групи при УЗД виявлено гетерогенність паренхіми ЩЗ у 54 пацієнтів (81,8%) та у 29 пацієнтів (52,7%) групи порівняння. При оцінці вузлів підозру на злоякісне новоутворення (TI-RADS 4) виявлено у 31 пацієнта (46,9%) основної групи та у 19 пацієнтів (35,2%) групи порівняння. Висновки. 1. При аналізі виявлено, що ультразвукові зміни не є достатньо ефективними в діагностиці автоімунного тиреоїдиту. 2. Етапність розвитку автоімунного тиреоїдиту призводить до тривалого перебування хворих в еутиреоїдному стані. 3. Зміни паренхіми щитовидної залози при аутоімунному тиреоїдиті впливають на оцінку вузлових структур при УЗД. 4. Відсутність чітких діагностичних критеріїв та збільшення кількості серонегативних форм автоімунного тиреоїдиту вимагають пошуку нових методів діагностики захворювання.
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© 2017-2023
Бібліотека Полтавського державного медичного університету
36011, м. Полтава, вул. Шевченка, 23
© Міжнародна асоціація користувачів і розробників
електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)