Головна Спрощений режим Опис

Бази даних


Періодичні видання. Статті - результати пошуку 148913

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (85)Книги іноземною мовою (2)Автореферати (1)Методичні рекомендації. Брошури (1)Матеріали конференцій (20)Електронний ресурс (3)Раритетні видання (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=ПАТОФИЗИОЛОГИЯ<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 119
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


   
    Особливості педагогічного процесу та міжкафедральної взаємодії в формуванні у здобувачів освіти цілісного уявлення про стрес-асоційовані розлади / С. М. Назаренко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 1. - С. 136-139 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
Анотація: В даному огляді представити наші теоретичні погляди та практичні напрацювання щодо особливостей педагогічного процесу та міжкафедральної взаємодії з питань формування у здобувачів освіти цілісного теоретичного та клінічного уявлення на стрес-асоційовані розлади колективами кафедри патофізіології і психіатрії, наркології та медичної психології Полтавського державного медичного університету. За основну дефініцію стрес-асоційових розладів слід приймати сукупність симптомів різного ступеню тяжкості, що виникли внаслідок сильного суб’єктивно значимої психотравмуючої ситуації та які об’єднуються в три групи проявів: переважно емоційні порушення, когнітивні порушення, та вегетативні і соматичні прояви. Для формування фахових компетенцій у здобувачів освіти необхідні системні міждисциплінарні знання для можливості профілактики, діагностики, побудови адекватної тактики лікування та реабілітації пацієнтів з стрес-асоційованими розладами. На перших курсах навчання закладаються знання про фізіологічні та біохімічні механізми стресу, вивчається стрес в межах природного захисного механізму. Викладання патофізіології забезпечено експериментальною та практичною частинами вивчення дистресу. Медична психологія та психіатрія дозволяє отримати знання та практичні навички з психологічного реагування на стрес та оцінити клінічні прояви стрес-асоційованих розладів. Додатково на інших клінічних кафедрах забезпечується ознайомлення з іншими аспектами цих розладів. Таким чином, існує необхідність планомірної підготовки здобувачів освіти в питаннях формування комплексного підходу до проблеми діагностики, терапії та реабілітації хворих з стрес-асоційованими розладами. Цей підхід забезпечується поетапним, системним вивченням та міждисциплінарною інтеграцією даної проблематики, що в достатній мірі відображено в освітньо-професійних програмах другого рівня вищої освіти.
Дод.точки доступу:
Назаренко, С.М.
Борисенко, В.В.
Костенко, В.О.
Акімов, О. Є.
Заколодна, О. Е.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.


   
    Роль "Вадних кіл" та дизрегуляційних патологічних процесів у поліпшенні викладання та засвоєння патофізіології / Ю. Роговий[та ін.] // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2018. - № 2. - С. 126-128. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
Анотація: Роль порочных кругов и дизрегуляционных патологических процессов в улучшении преподавания и усвоения патофизиологии. Цель исследования. В статье сосредоточено внимание на роли дизрегуляционных патологических процессов и “порочных кругов” в улучшенни преподавания патофизиологии. Спецификой темы есть аналитический подход к применению метода исследования - описательного: сопоставления – для анализа, синтеза и обобщения роли дизрегуляционных патологических процессов и “порочных кругов” в возможности существенного улучшения усвоение ведущей теоретической дисциплины с доминирующим напряжением таких сфер человеческого сознания, как мышление, интеллект. Научная новизна. Впервые обеспечено внедрение в практику оригинального, новаторского подхода, показывающего что дизрегуляциооные патологические процессы неминуемо ведут к формированию “порочных кругов”, что необходимо для формирования высокопрофессиональных компетенций. Вывод. Внедрение в учебный процесс дизрегуляционных патологических процессов и “порочных кругов” даст возможность достичь ведущих интересов патофизиологии глубокого познания общих законов развития болезни, предболезни, обеспечить ведущую роль патофизиологии в формировании у студентов основ клинического мышления и выполнять функцию методологии клинических дисциплин с возможностью существенного повышения качества преподавания ведущей теоретической дисциплины.
Дод.точки доступу:
Роговий, Ю.
Білоокий, В.
Геруш, О.
Слободян, К.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

3.


    Акімов, О. Є.
    Методичний підхід до викладання принципів транскрипційної регуляції запалення як типового патологічного процесу на кафедрі патофізіології / О. Є. Акімов // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2022. - Т. 22, № 2. - С. 101-104 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ВОСПАЛЕНИЕ -- INFLAMMATION
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL (тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: Запалення – це типовий патологічний процес, який розвивається внаслідок ушкодження спрямований на усунення ушкоджуючого агента та на відновлення цілісності організму. Здобувачі освіти ІІ (магістерського) рівня вперше стикаються із поняттям «запалення» на кафедрі патофізіології підчас вивчення І модуля «Загальна патофізіологія». У базових підручниках із дисципліни «Патофізіологія» вичерпно наведена інформація стосовно запалення, як типового патологічного процесу, наведені загально прийняті стадії цього процесу, проте наведено обмежену кількість даних щодо участі специфічних транскрипційних факторів у регуляції запалення. Це створює певні труднощі для здобувачів освіти при вивченні додаткової літератури та засвоєнні лекційного матеріалу. Розуміння механізмів транскрипційної регуляції запалення допоможе здобувачам освіти правильно діагностувати стадії цього процесу та планувати раціональне втручання в його перебіг. Це підвищить якість медичної освіти та, в віддаленій перспективі, якість медичних послуг. Метою даної роботи є розробка методичного підходу до викладання принципів транскрипційної регуляції запалення на кафедрі патофізіології. Шляхом аналізу літературних джерел показана певна антагоністичність між NF-kB та Nrf-2 на етапі альтерації. Переважання Nrf-2 зменшить інтенсивність вторинної альтерації, у той час, як переважання NF-kB її збільшить. На етапі ексудації в регуляцію запалення додається ще один важливий транскрипційний фактор – АР-1. Його роль залежить від стимуляції клітин тими чи іншими регуляторними агентами. Для забезпечення оптимальних умов для відновлення ушкодженої ділянки, має бути зменшена активація NF-kB, збільшена активація Nrf-2 та АР-1 має бути активований через р38. Методичний підхід до викладання принципів транскрипційної регуляції запалення на кафедрі патофізіології має включати: наголос на важливості специфічних транскрипційних факторів у регуляції клітинних процесів; схематично-обґрунтований взаємозв’язок та функціональний антагонізм транскрипційних факторів NF-kB та Nrf-2 на етапі альтерації; дискусію щодо неоднозначної ролі транскрипційного фактора АР-1 в підтриманні та припиненні ексудації; докази необхідності переважання активації Nrf-2 та АР-1 для повноцінного відновлення ушкодженої тканини підчас проліферації.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.


   
    Перспективна структура патофізіології як навчальної дисципліни в умовах воєнного стану / О. Є. Акімов [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2022. - Т. 22, № 2. - С. 97-100 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
УКРАИНА -- UKRAINE
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
ВОЙНА -- WAR
Анотація: У зв’язку із повномасштабним вторгненням Російської Федерації 24 лютого 2022 в Україну освітній простір нашої держави опинився в складних умовах воєнного стану. Тому перед системою вищої медичної освіти в Україні постає проблема надання здобувачам освіти теоретичних знань та практичних навичок, що стануть у нагоді їм, як майбутнім офіцерам та солдатам медичної служби Збройних сил України. Це вимагає змін у навчальних програмах багатьох теоретичних та практичних дисциплін, що передбачені навчальним планом здобувачів освіти ІІ (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 222 «Медицина». Метою даної роботи є розробка плану реструктуризації патофізіології як навчальної дисципліни, відповідно до умов воєнного стану. Модуль No 2 «Патофізіологія органів та систем» навіть за умов воєнного стану має залишитись без значних змін. Це обумовлено наявністю в кожній із тем модуля інформації щодо патологічних станів чи процесів, що можуть виникати в умовах війни та воєнного стану. Модуль No1 «Загальна патофізіологія» є своєрідним введенням у дисципліну та має на меті навчити здобувача освіти мислити такими категоріями, як етіологічний фактор, патогенетична ланка, головна ланка патогенезу, принципи патогенетичної терапії, тощо. Також у межах цього модуля розглядаються такі патологічні процеси та стани як різні види шоку та коми. Для забезпечення якісного освітнього процесу в умовах воєнного стану в структурі патофізіології як навчальної дисципліни мають відбутись наступні зміни:1. Мають бути створені шляхом виокремлення із теми «Екстремальні стани та термінальні стани» три нові теми для аудиторних практичних занять:«Екстремальні стани та термінальні стани. Механізми розвитку шоку», «Механізми розвитку коматозних станів» та «Патогенез краш-синдрому та опікової хвороби».2. Для вивільнення годин на три нові теми практичних занять необхідним є об’єднання наступних тем: «Запалення» та «Гарячка» і «Пошкодження клітинних мембран» та «Інформаційні аспекти порушення в клітині».
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Акімов, О. Є.
Соловйова, Н. В.
Міщенко, А. В.
Назаренко, С. М.
Костенко, В. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.


   
    Методичний підхід до викладання патофізіології гіпоксичних станів для студентів медичного факультету / О. Є. Акімов [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2022. - Т. 22, № 1. - С. 142-146 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
МОЗГА ГОЛОВНОГО ГИПОКСИЯ -- HYPOXIA, BRAIN
АНОКСИЯ -- ANOXIA
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
Анотація: Гіпоксія є одним із найрозповсюдженіших факторів, що призводить до загибелі клітин. Тому знання сучасних поглядів на механізми розвитку гіпоксичного ушкодження на клітинному рівні є необхідними для здобувачів освіти для покращення якості лікування багатьох захворювань. Мета даної роботи розробити та обґрунтувати методичний підхід до викладання патофізіології гіпоксичних станів для студентів медичного факультету з урахуванням сучасних поглядів на механізми розвитку гіпоксій. Основний зміст. В історичному аспекті для вивчення здобувачам освіти пропонується класифікація гіпоксичних станів, яка запропонована С.Н. Єфуні. Вивчати дану класифікацію для майбутніх практикуючих лікарів необхідно лише у історичному аспекті. А для майбутніх вчених вона буде цікавою після корекції її недоліків відповідно до сучасних уявлень про функціонування мітохондрій. Для практикуючих лікарів найбільш прийнятною буде етіологічна класифікація. Дана класифікація є простішою та найбільше підходить для майбутніх практикуючих лікарів, оскільки вона дозволяє, після аналізу певних параметрів газового складу крові, встановити причину розвитку гіпоксичного стану та спрямувати лікувально-профілактичні заходи на корекцію впливу етіологічного фактора. Також запропоновано акцентувати увагу здобувачів освіти на простому та ефективному алгоритмі визначення типу гіпоксії за показниками газового складу крові. Алгоритм включає в себе п’ять послідовних кроків: 1) виключення наявності гіпоксичної гіпоксії; 2) виключення наявності респіраторної (дихальної) гіпоксії; 3) виключення наявності гемічної (кров’яної) гіпоксії; 4) виключення наявності циркуляторної (гемодинамічної) гіпоксії; 5) виключення наявності тканинної (гістотоксичної) гіпоксії. Висновки. Використання зазначеного методичного підходу при викладанні студентам патофізіології гіпоксичних станів покращить якість освіти, збільшить рівень підготовки студентів до іспиту КРОК-1 та надасть необхідні практичні навички для оцінки газового складу крові, що будуть необхідні на клінічних дисциплінах.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Акімов, О. Є.
Соловйова, Н. В.
Заколодна, О. Е.
Міщенко, А. В.
Костенко, В. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.


   
    Новые морфометрические критерии в изучении патогенеза глаукомы нормального давления [Текст] / В. В. Волков [и др.] // Вестник офтальмологии. - 2020. - Т. 136, № 2. - С. 49-55. - Библиогр. в конце ст.


MeSH-~главная:
ГЛАУКОМА -- GLAUCOMA
ВНУТРИГЛАЗНОЕ ДАВЛЕНИЕ -- INTRAOCULAR PRESSURE
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
ТОПОГРАФИЯ МУАРОВАЯ -- MOIRE TOPOGRAPHY
Дод.точки доступу:
Волков, В. В.
Симакова, И. Л.
Куликов, А. Н.
Харакозов, А. С.
Сулейманова, А. Р.
Филиппов, И. А.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.


   
    Патогенез COVID-19. Роль гепаринов в терапии тяжелых состояний у пациентов с COVID-19 / Д. Р. Еремеева [и др.] // Акушерство и гинекология. - 2020. - № 12. - С. 25-33. - Библиогр. в конце ст.


MeSH-~главная:
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS
ПАТОЛОГИЯ -- PATHOLOGY
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
ПАТОЛОГИЯ КЛИНИЧЕСКАЯ -- PATHOLOGY, CLINICAL
ТРОМБОЗ -- THROMBOSIS
ДВС-СИНДРОМ -- DISSEMINATED INTRAVASCULAR COAGULATION
ЭНДОТЕЛИАЛЬНЫЕ ФАКТОРЫ РОСТА -- ENDOTHELIAL GROWTH FACTORS
ЦИТОКИНЫ -- CYTOKINES
ГЕПАРИН -- HEPARIN
Дод.точки доступу:
Еремеева, Д. Р.
Беженарь, В. Ф.
Зайнулина, М. С.
Глоба, Ю. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.


    Свинарева, Д. И.
    Роль матриксных металлопротеиназ в патогенезе первичной открытоугольной глаукомы / Д. И. Свинарева, М. И. Чурносов // Вестник офтальмологии. - 2020. - Т. 136, № 4. - С. 146-150. - Библиогр. в конце ст.


MeSH-~главная:
ГЛАУКОМА -- GLAUCOMA (метаболизм, патофизиология)
ГЛАУКОМА ОТКРЫТОУГОЛЬНАЯ -- GLAUCOMA, OPEN-ANGLE (иммунология, метаболизм, патофизиология)
ПАТОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- PATHOLOGIC PROCESSES
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
МАТРИКСА МЕТАЛЛОПРОТЕИНАЗЫ -- MATRIX METALLOPROTEINASES
ГЕНЫ -- GENES
Дод.точки доступу:
Чурносов, М. И.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.


    Елисеева, Н. В.
    Этиопатогенез первичной открытоугольной глаукомы / Н. В. Елисеева, М. И. Чурносов // Вестник офтальмологии. - 2020. - Т. 136, № 3. - С. 79-86. - Библиогр. в конце ст.


MeSH-~главная:
ГЛАУКОМА -- GLAUCOMA (диагностика, патофизиология, профилактика и контроль)
ГЛАУКОМА ОТКРЫТОУГОЛЬНАЯ -- GLAUCOMA, OPEN-ANGLE (диагностика, патофизиология)
ПАТОЛОГИЧЕСКИЕ СОСТОЯНИЯ, ПРИЗНАКИ БОЛЕЗНЕЙ И СИМПТОМЫ -- PATHOLOGICAL CONDITIONS, SIGNS AND SYMPTOMS
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
ФАКТОРЫ РИСКА -- RISK FACTORS
ОБЗОР -- REVIEW
Дод.точки доступу:
Чурносов, М. И.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

10.


   
    Молекулярные и генетические механизмы развития патологических процессов (о VIII конгрессе международного общества патофизиологов) / А. В. Кубышкин [и др.] // Патолог. физиология и эксперим. терапия. - 2018. - Том 62, N 4. - С. 281-284


MeSH-~главная:
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
КОНГРЕССЫ -- CONGRESSES
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
Анотація: В статье приводятся данные об основных тенденциях и направлениях развития патофизиологии как науки и образовательной дисциплины, представленных на VIII конгрессе Международного общества патофизиологов в Братиславе. С 5 по 8 сентября 2018 года в Братиславе (Словакия) состоялся очередной VIII Всемирный конгресс по патофизиологии (ICP 2018). В этот раз конгресс вернулся на европейский континент и был организован при участии Центра экспериментальной медицины Института нормальной и патологической физиологии Академии наук Словакии. Оргкомитет под руководством своего председателя и Президента конгресса Ольги Пехановой (Olga Pechanova) координировал подготовку и всю работу конгресса. Россию в оргкомитете конгресса представлял проректор по научной деятельности Крымского федерального университета Анатолий Кубышкин. Следует отметить, что организационный комитет рассчитывал на большее представительство стран, принимая решение о проведении конгресса на европейском континенте. Ведь в настоящее время Международное общество по патофизиологии (МОП) объединяет ученых и специалистов из 53 стран мира. В братиславском конгрессе приняли участие представители 25 стран, что составило почти половину коллективных членов МОП и практически совпало с представительством на предыдущем конгрессе в Рабате (Марокко). Общее количество делегатов превысило 200 человек. В итоге более 200 представленных ими научных работ, были опубликованы в специальном выпуске журнала «Pathophysiology». Публикации включали материалы 88 устных и 119 стендовых докладов, представленных на Конгрессе.
Дод.точки доступу:
Кубышкин, А. В.
Литвицкий, П. Ф.
Чурилов, Л. П.
Пеханова, О.
Уразова, О. И.
Коваленко, Е. П.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© 2017-2023
Бібліотека Полтавського державного медичного університету
36011, м. Полтава, вул. Шевченка, 23
© Міжнародна асоціація користувачів і розробників
електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)