Головна Спрощений режим Опис

Бази даних


Періодичні видання. Статті - результати пошуку 148913

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=АУ20/2024/24/1<.>
Загальна кількість знайдених документів : 55
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-55 
1.


    Терещук, О. Г.
    Бруксизм як причина виникнення нейрофізіологічних змін у тригемінальному комплексі / О. Г. Терещук, У. Р. Василишин, Є. О. Гатальська // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 274-279 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
БРУКСИЗМ -- BRUXISM (осложнения)
ЗУБОВ СТИРАНИЕ -- TOOTH ABRASION
ЖЕВАТЕЛЬНЫЕ МЫШЦЫ -- MASTICATORY MUSCLES (патология)
Анотація: Усі елементи зубо-щелепного апарату тісно пов’язані між собою, що особливо характерно проявляється у взаємозв’язку нервової та м’язової ланок ЗЩА. М’язова система ієрархічно залежить від регуляції нервовою системою, отже, при порушенні взаємодії цих ланок, патологія буде впливати на функціонування усього ЗЩА. Найчастіше міогенним порушенням виступає бруксизм, на який хворіють 6-20% населення усього світу, однак виражені ознаки даного захворювання мають 3-5% від загальної кількості хворих. Бруксизм є поліфакторним захворюванням, точну етіологію якого не з’ясовано. Провідною ланкою виникнення бруксизму наразі вважають порушення адаптаційних можливостей організму щодо уникнення стресу. Психологічний стрес призводить до гіперактивності жувальної мускулатури, яка може виявлятися у надмірному стисканні зубних рядів, що в свою чергу призводить до перевантаження опорних тканин зуба, виникненню патологічного стирання зубних рядів, дисфункції скронево-нижньощелепного суглоба (СНЩС) та загальної клінічної симптоматики, наприклад, головного болю, орофаціальної, неврологічної симптоматики тощо. Патофізіологічною основою бруксизму є перевантаження жувальних м’язів, що призводить до ішемізації та виникненню запальних процесів у м’язових волокнах. Через запальний процес у м’язових волокнах відбувається постійне збудження аферентних нервових волокон типу С, що в свою чергу викликає тупий ниючий біль. Через те, що бруксизм є хронічним процесом, відбувається фізіологічна перебудова нервових волокон, в основі якої є спочатку периферійна, а згодом центральна сенсибілізація нервових волокон типу С, наслідком чого стає неадекватна реакція організму на фізіологічні подразники, наприклад, нервова система починає сприймати небольові подразники як больові (аплодипія). Наразі не існує методів лікування бруксизму, які повністю були б здатні ліквідувати проблему. Сучасні концепції лікування бруксизму полягають у застосуванні внутрішньоротових стоматологічних апаратів, фармакотерапії, серед якої найбільш ефективним є застосування міорелаксантів, зокрема ботулотоксину типу А, препарати бензодіазепінової групи, курси психотерапії (зокрема навчання пацієнтів гігієні сну, самоконтролю, усунення шкідливих звичок таких як стискання зубних рядів у відповідь на психологічний стрес).
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
, Василишин У. Р.
Гатальська, Є. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.


    Могильник, А. І.
    Принципи медичного сортування в Україні та світі / А. І. Могильник, С. М. Супруненко // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 270-274 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
НЕОТЛОЖНАЯ МЕДИЦИНСКАЯ ПОМОЩЬ -- EMERGENCY MEDICAL SERVICES
МЕДИЦИНСКОЙ ПОМОЩИ КАЧЕСТВО -- QUALITY OF HEALTH CARE
БОЛЬНЫХ ОТБОР, КРИТЕРИИ И СТАНДАРТЫ -- PATIENT SELECTION
Анотація: Перевантаженість служб невідкладної допомоги – це актуальна проблема громадської охорони здоров'я, яка торкається всіх країн світу і попри численні зусилля та зміни, що проводяться в цій галузі, значних успіхів досягти поки що не вдається. На тлі військового вторгнення московитів на територію України з постійними повітряними атаками по містах з високою щільністю населення в рази зросло навантаження на службу екстреної медичної допомоги, що потребує якнайшвидшого покращення її структури та організації роботи. Одним із важливих факторів збільшення частоти відвідувань відділень невідкладної медичної допомоги є найчастіше нетермінові виклики чи візити, тобто візити пацієнтів зі станами, які не вимагають термінової уваги або складних медичних втручань і можуть безпечно лікуватися в організаціях первинної медико-соціальної допомоги. Наслідки перевантаження служби екстреної медичної допомоги негативно позначаються як на пацієнтах, так і на самому медичному персоналі. Знижується якість медичної допомоги, підвищується смертність серед пацієнтів, кількість медичних помилок та фінансових витрат, відбувається «вигоряння» медичного персоналу. Запорукою успіху є правильна організація медичного сортування. В більшості країн є власна система медичного сортування, хоча вони кардинально не відрізняються. У процесі сортування можливі три варіанти оцінки прийнятого рішення про категорію ургентності надання допомоги: очікуваний, надмірний чи недостатній. Перевитрата ресурсів відбувається тоді, коли виділена категорія сортування має вищий рівень терміновості, ніж необхідно. Це, так зване, медичне пересортування – переоцінка тяжкості хвороби або травми. Не зважаючи на навантаження, що прогресивно зростає на служби екстреної медичної допомоги в Україні на фоні московського вторгнення та збільшення її фінансування останніми роками, суттєво зросли лише кількісні показники її роботи без особливого покращення якості надання допомоги через відсутність будь-яких змін в організації роботи служби екстреної медичної допомоги, яка ґрунтується на застарілих радянських принципах управління.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Супруненко, С. М.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

3.


   
    Протимікробні наночастинки металів та їх оксидів в удосконаленні зубних протезів / Л. О. Лугова [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 263-269 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ЗУБНОЕ ПРОТЕЗИРОВАНИЕ -- DENTAL PROSTHESIS
НАНОЧАСТИЦЫ МЕТАЛЛОВ -- METAL NANOPARTICLES
Анотація: Багато наночастинок металів та їх оксидів, включаючи срібло, титан, цинк, мідь, цирконій, мають протимікробні властивості. Ці наночастинки є перспективною стратегією лікування і профілактики інфекцій ротової порожнини і можуть бути застосовані в різних галузях стоматології. Мета роботи – представити огляд літератури щодо застосування протимікробних наночастинок металів та їх оксидів в ортопедичній стоматології, зокрема в удосконаленні матеріалів для протезування дефектів зубних рядів. Пошук джерел літератури було проведено в базі даних PubMed. Статті за 2013–2023 роки були відібрані, щоб існувала їх причетність до ортопедичної стоматології і були наявні дані мікробіологічних тестів. Показано, що останнім часом тенденції змістилися в бік удосконалення базисних матеріалів для зубних протезів. Для запобігання інфекційних ускладнень пропонують модифікацію базисної пластмаси наночастинок з протимікробними властивостями. Наночастинки срібла найбільш широко використовуються для модифікації матеріалів зубних протезів. У поєднанні з полімерами або як покриття на поверхні біоматеріалів вони демонструють антимікробні властивості проти оральних патогенів та антибіоплівковий ефект. Наночастинки цинку оксиду є біосумісними і нетоксичними із значними біоцидними властивостями до широкого кола бактерій і грибів. Вони здатні інгібувати утворення біоплівки мікроорганізмами ротової порожнини не тільки на акрилових протезах, а й на склі, полістиролі, силіконі. Наночастинки титану оксиду зменшують адгезією мікроорганізмів на різних протезних матеріалах, включаючи акрилові смоли, керамічне скло, нержавіючу сталь. Наночастинки цирконію оксиду, на відміну від інших наночастинок оксидів металів, не порушують естетику зубних протезів. Водночас вони збільшують щільність і зменшують пористість поліметилметакрилату, чим знижують адгезію та проліферація кандиди в зразках. Наночастинки міді оксиду також інгібують ріст C. albicans і Streptococcus spp. та утворення біоплівки залежно від дози і цитотоксичні лише у високих концентраціях. Отже, існують металеві та металооксидні наночастинки, які можуть покращити протимікробні властивості протезних матеріалів для ортопедичної стоматології і в такий спосіб забезпечити профілактику інфекційних ускладнень при користуванні зубними протезами, але для їх клінічного використання ще належить подолати розрив між експериментом та практикою.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Лугова, Л. О.
Добровольська, О. В.
Добровольський, О. В.
Важнича, О. М.
Боброва, Н. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.


   
    Сучасний погляд на питання діагностики рецесії ясен / О. С. Іваницька [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 257-263 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ДЕСНЫ РЕЦЕССИЯ -- GINGIVAL RECESSION (диагностика)
Анотація: Зважаючи на те, що оголення кореня зуба, є не лише естетичною вадою, але й викликає у пацієнтів дентальну гіперчутливість, пришийковий карієс та некаріозні ураження, і навіть призводить до втрати зуба, вивчення причин й особливостей розвитку рецесії ясен, її вчасного виявлення є надзвичайно важливим й актуальним. Метою нашої роботи є аналіз та узагальнення наукових досліджень, присвячених вивченню факторів розвитку рецесії ясен, її діагностики, особливостей клінічної картини, що є необхідною умовою вирішення проблеми успішного лікування цього захворювання. Проведено пошук і вивчення наукових публікацій із зазначеної проблематики у бібліотечних джерелах та пошукових системах PubMed, Web of Science, OUCI (Open Ukrainian Citation Index), Index Copernicus.У всьому світі поширеність рецесії ясен коливається від 9,7% у підлітків до майже 100% у дорослих. В ході досліджень більшості дослідників було встановлено найбільшу кількість ділянок рецесії як на верхній, так і на нижній щелепі навколо центральних і бічних різців, а також правого першого моляра. В той же час інші дослідники доводять, що найчастіше рецесія ясен виникає у ділянці премолярів та іклів. Але всі дослідники сходяться у думці, що це захворювання є поліетіологічним. При цьому автори по-різному оцінюють значення того чи іншого фактора, що провокує виникнення рецесії. Крім того, за певних умов можуть поєднуватись декілька чинників при домінуванні якогось із них. Хоча фахівцями розроблялись різні класифікації, та спроби запропонувати таку, яка б найбільш точно відображала характерні особливості даної патології, тяжкість проявів та прогнози її лікування, продовжуються і до тепер. Таким чином, серед чинників, що провокують розвиток апікальної міграції ясеневого краю, провідну роль відіграють тонкий біотип ясен та особливості анатомо-морфологічної будови тканин пародонту, запальні захворювання у порожнині рота, неправильне виконання гігієнічних та профілактичних заходів, ортопедичні конструкції, ортодонтичні апарати, що призводять до механічної травми. Незважаючи на велику кількість існуючих класифікацій рецесії ясен жодна з них не може повністю задовольнити лікарів-стоматологів, оскільки не здатна з об’єктивною точністю визначити всі клінічні прояви захворювання, встановити зв’язок з його етіологією, спрогнозувати перебіг.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Іваницька, О. С.
Локес, К. П.
Іваницький, І. О.
Буханченко, О. П.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.


    Власенко, Н. О.
    Переваги застосування сиднонімінів у порівнянні з нітратами при лікуванні хворих на ішемічну хворобу серця з коронарною недостатністю / Н. О. Власенко // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 249-257 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ИШЕМИЧЕСКАЯ БОЛЕЗНЬ СЕРДЦА -- MYOCARDIAL ISCHEMIA
КОРОНАРНАЯ БОЛЕЗНЬ -- CORONARY DISEASE
СТЕНОКАРДИЯ -- ANGINA PECTORIS
НИТРАТЫ -- NITRATES
СИДНОНЫ -- SYDNONES
МОЛСИДОМИН -- SYDNONES
Анотація: Для лікування хворих на ішемічну хворобу серця (ІХС) серйозною альтернативою нітратам можуть розглядатися тільки препарати з групи сіднонімінів, першим і типовим представником яких є молсидомін. Не будучи нітратом за хімічною будовою, молсидомін має схожу з ними дію, оскільки здатний відщеплювати молекулу оксиду азоту (NO). Після потрапляння в організм пацієнта молсидомін метаболізується у печінці, перетворюючись на активну похідну – SIN–1. Даний метаболіт потрапляючи в кров, активується (SIN-1A) і від нього відщеплюється NO-група, що впливає на процес активації гуанілатциклази. Під впливом цього ферменту циклічний гуанозинтрифосфат (цГТФ) в нециклічний ГТФ. Під впливом NO-група збільшується утворення циклічного гуанозинмонофосфату (ГМФ), що призводить до розслаблення клітин м'язової оболонки судин та вазодилатації внаслідок зменшення концентрації кальцію в клітинах непосмугованої мускулатури судин. На відміну від нітратів, при введенні яких розвивається толерантність, пов'язана з окисленням сульфгідрильних груп нітратних рецепторів та зниженням утворення цГМФ усередині клітини, дія активних метаболітів молсидоміну на гладком'язові клітини не зменшується в залежності від часу експозиції, оскільки вони стимулюють гуанілатциклазу прямо, свою дію через S-нітрозотіол за участю сульфгідрильних груп та цистеїну. До гемодинамічних ефектів SIN–1 належать зменшення систолічного та кінцевого діастолічного тиску у лівому шлуночку, ударного об'єму, середнього артеріального тиску та системного судинного опору, збільшення частоти серцевих скорочень та діастолічного коронарного кровотоку.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.


    Вахненко, А. В.
    Клініко-фармакологічні аспекти застосування глюкокортикостероїдів при SARS-COVID-2 інфекції в клінічній практиці / А. В. Вахненко, Н. В. Моісєєва, О. В. Власова // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 244-249 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
SARS ВИРУС -- SARS VIRUS
ТЯЖЕЛЫЙ ОСТРЫЙ РЕСПИРАТОРНЫЙ СИНДРОМ -- SEVERE ACUTE RESPIRATORY SYNDROME
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS
ГЛЮКОКОРТИКОИДЫ -- GLUCOCORTICOIDS
Анотація: За останні роки одним із несподіваних і дуже серйозним викликом для забезпечення здоров’я населення в усьому світі стала пандемія SARS-CoV-2. Причому інфекція SARS-CoV-2 призводила до розвитку гострого респіраторного дістрес-синдрому в результаті надмірного системного запалення, та розвитку поліорганної недостатності, а згодом і смерті. Причому проблема усунення надмірного системного запалення, тобто зниження продукції прозапальних цитокінів при SARS-CoV-2, залишається відкритою. В цьому розрізі застосування глюкокортикостероїдів при інфекції спричиненою SARS-CoV-2, залишається досить суперечливим. Підстав для рутинного застосування стероїдів у протоколах інтенсивної терапії SARS-CoV-2 явно недостатньо і залишається предметом подальших досліджень. У даному огляді наведено аналіз літературних джерел, настанов, сучасних міжнародних рекомендіцій з патогенетичної терапії SARS-CoV-2 для запобігання та усунення гіперпродукції прозапальних цитокінів за допомогою застосування глюкокортикостероїдних засобів. Мета роботи провести аналіз сучасних літературних ждерел щодо сучасних особливостей клініко-фармакологічного обґрунтування застосування глюкокортикостероїдів при SARS-CoV-2 інфекції в клінічній практиці. Проведений аналіз наукової літератури демонструє, що на сьогодні у пацієнтів з SARS-CoV-2 інфекцією терапія глікортикостероїдами не може бути рекомендована для рутинного застосування в терапевтичній практиці. Так при нетяжкому перебігу SARS-CoV-2 інфекції, коли пацієнт не потребує кисневої підтримки ГКС-терапія протипоказана. Тоді як при тяжкому перебігу SARS-CoV-2, коли у хворого розвивається гострий респіраторний дистрес-синдром з тяжкою дихальною недостатністю, коли є необхідність в оксигенотерапії, ШВЛ або ЕКМО застосування кортикостероїдів є вкрай необхідне, і може бути рекомендовано до обов’язкового застосування. Назріла необхідність узагальненого визначення оптимального глюкокортикостероїдного засобу, показань, його дозировки та тривалості призначення в програмах терапії SARS-CoV-2 інфекції, з урахуванням біомаркерів тяжкості перебігу запального процесу і біомаркерів відповіді організму на глюкокортикостероїдні засоби.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Моісєєва, Н. В.
Власова, О. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.


   
    Показники якісного та кількісного складу коменсальної мікробіоти кишківника як біомаркери гомеостазу (Частина 1) / М. М. Ананьєва [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 239-244 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
КИШЕЧНИК -- INTESTINES
МИКРОБИОТА -- MICROBIOTA
ГОМЕОСТАЗ -- HOMEOSTASIS
Анотація: В останні роки практична медицина зіштовхнулась з величезним потоком інформації щодо появи нових таксономічних одиниць, що належать до мікробіоти організму людини і як слідство з проблемами в трактуванні результатів лабораторних досліджень. Метою роботи є допомога лікарям різних спеціальностей, студентам медичних вузів, лікарям-інтернам орієнтуватися в сучасних уявленнях щодо особливостей мікробного профілю шлунково-кишкового тракту людини. Було проаналізовано 53 міжнародних літературних джерела що індексуються базами даних PubMed, Scopus, Google Scholar. Дослідження були виявлені шляхом електронного пошуку і обмежувались англійською мовою. На формування індивідуального спектру мікробіому людини впливають зміни умов навколишнього середовища, життєвих умов, харчування, клімату, генетики та інших факторів. Після народження головна роль у формуванні мікробіома людини залежить від феномену вертикального, горизонтального та змішаного рівнів перенесення мікроорганізмів. Орієнтуватись в різноманітності резидентної мікробіоти доволі складно тому для зручності науковцями були запропоновані специфічні біомаркери які в клінічної практиці використовують як непрямий показник властивості мікробіоти, моделюючій здоров’я або захворювання. Для розуміння розподілу видів всередині типів екологи ввели поняття α-, β-, γ – різноманітності які, в свою чергу, базуються на різних математичних моделях. Мікробіота тіла людини також оцінюється за допомогою даних показників. Поділ на ентеротипи запропонований вченими на підставі того, що філогенетичний (видовий) склад кожної категорії визначає власну функціональну особливість, яка ймовірно пов’язана з довгостроковими харчовими звичками. Висновки. Оцінювати цю складну систему мікробіому та величезний вплив її на організм людини, а також негативні наслідки дизбактеріозів, науковці намагаються за допомогою математичних моделей, імплементованих в мікробіологію.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Ананьєва, М. М.
Лобань, Г. А.
Фаустова, М. О.
Чумак, Ю. В.
Лосєв, С. М.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.


    Латогуз, С. І.
    Особливості фізичної терапії при плоскостопості у юних спортсменів / С. І. Латогуз, М. М. Ковальов // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 234-238 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ПЛОСКОСТОПИЕ -- FLATFOOT
ФИЗИЧЕСКАЯ СТИМУЛЯЦИЯ -- PHYSICAL STIMULATION
СПОРТСМЕНЫ -- ATHLETES
ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT
Анотація: Мета - розробити і обґрунтувати програму фізичної терапії плоскостопості у юних спортсменів різної спортивної спеціалізації. Матеріал та методи дослідження. Дослідження проводилося на базі міської спеціалізованої дитячо-юнацької спортивної школи олімпійського резерву відділення фігурного катання м. Харкова. У дослідженні брали участь 10 осіб. Була сформульована і доведена гіпотеза про негативний вплив специфічних навантажень в фігурному катанні на стопу спортсменів. На основі отриманих результатів, був проведений констатуючий експеримент серед юних спортсменів різної спеціалізації. Результати. Спорт пов'язаний з певними ризиками отримання різних видів травм. Проблема плоскостопості у спортсменів, розглянута в багатьох роботах і статистика показує, що від 50 до 92% спортсменів різної спортивної спеціалізації мають зміни склепінь стопи. Виникає необхідність у вирішенні цієї проблеми, а саме у створенні оптимальної програми з реабілітації склепінь стопи серед дітей - спортсменів з плоскостопістю різної спеціалізації. Також розроблялася і експериментально перевірялася ефективність програми реабілітації при плоскостопості серед юних спортсменів різної спеціалізації. В анамнезі всіх спортсменів спостерігалося плоскостопість 1 або 2 ступеня. У більшості випадків поєднаної з вальгусною деформацією. У деяких випадках ступінь деформації стоп була різною в правій і лівій нижніх кінцівках. Програма реабілітації була включена в розминальну частину тренувального процесу. Застосовувалася 3 рази в тиждень протягом 6 тижнів. Висновки. Результат дослідження показали ефективність програми, яка доведена параметрами, отриманими в ході експерименту: збільшення висоти поздовжнього і поперечного склепінь, зменшення кута відведення 1-го пальця, збільшення сили м'язів стопи. Статистична обробка отриманих даних дозволила підтвердити їх достовірність, що доводить ефективність запропонованої програми реабілітації при плоскостопості у спортсменів. Дану програму можна також використовувати в цілях профілактики плоскостопості.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Ковальов, М. М.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.


    Тхорева, І. В.
    Розвиток спадщини олімпійського спорту: огляд сфери застосування на основі концепції «PAGER» / І. В. Тхорева // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 228-233 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СПОРТ -- SPORTS
МЕЖДУНАРОДНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ -- INTERNATIONAL AGENCIES
Анотація: Ця стаття має на меті провести огляд досліджень спадщини участі в олімпійському спорті за період з 2000 по 2023 рік, щоб визначити прогрес у вивченні стійкості спадщини участі в олімпійському спорті. Матеріал та методи дослідження. Застосовано бібліосемантичний метод для з’ясування стану проблеми, вивчення аналізу результатів попередніх наукових досліджень на основі джерел літератури та електронних ресурсів. У цьому оглядовому дослідженні було проаналізовано великі розділи, включаючи демографічний вимір, соціальний вимір і процес втручання. П'ять основних дослідницьких тем були узагальнені з цих трьох великих розділів за допомогою системи PAGER. Результати. Після зимових Олімпійських ігор 2022 року в Пекіні китайські чиновники заявили, що мета «залучити 300 мільйонів людей до занять спортом на льоду та снігу» була досягнута. Історично Олімпійські ігри в Лондоні 2012 року мали схожу мету: збільшити участь у спорті для всіх завдяки проведенню Олімпійських ігор. З огляду на висвітлені цілі, вплив Олімпійських ігор на участь у спорті, безумовно, став значним. Цей вплив можна назвати спадщиною олімпійського спорту, нематеріальною спадщиною Олімпіади. Спадщина олімпійського спорту привернула увагу багатьох дослідників в академічній сфері в останні роки. Досліджено наслідки участі в Олімпійських іграх на демографічному рівні, включаючи вплив Олімпіади на участь у спорті різних вікових груп, вплив Олімпіади на участь у спорті людей з обмеженими можливостями, вплив Олімпіади на участь у спорті всіх сімей, а також вплив Олімпіади на участь у спорті етнічних меншин. Висновки. На відміну від попередніх оглядів спадщини спорту, цей огляд використовує структуру «Patterns, Advances, Gaps, Evidence of Practice, and Research Recommendations» (PAGER) на етапі аналізу результатів, щоб підвищити якість висновків. Багато досліджень цієї тематики вказують на те, що досягнення в сфері олімпійського спорту вимагають співпраці та довгострокового планування між урядами різних країн, громадськими організаціями та іншими зацікавленими сторонами.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

10.


    Топчій, Д. В.
    Актуальні питання радіологічної діагностики слинокам’яної хвороби / Д. В. Топчій, О. В. Чумаченко, М. Облап // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 224-227 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СЛЮННЫЕ КАМНИ -- SALIVARY CALCULI
СЛЮННОЙ ЖЕЛЕЗЫ КАМНИ -- SALIVARY GLAND CALCULI
РАДИОЛОГИЯ МЕДИЦИНСКАЯ -- NUCLEAR MEDICINE
Анотація: Відсутність єдиної думки про причини виникнення слиноком’яної хвороби і неможливість встановити ключову роль одного з факторів патогенезу - все це ускладнює проведення ефективних профілактичних заходів попередження захворювання. Мета - використовувати дані літератури для узагальнення і систематизації різноманітних поглядів на етіологію та методи діагностики і лікування слиноком’яної хвороби. Матеріали та методи дослідження. Проаналізовано доступні літературні наукові джерела, де розглянуті сучасні погляди на проблеми виникнення слиноком’яної хвороби. Узагальнені і систематизовані сучасні підходи до розуміння етіології, патогенезу, діагностики і методів лікування. Результати дослідження. Більшість авторів, аналізуючи основні причини та супутні фактори виникнення слиноком’яної хвороби, пропонують для його діагностики: використовувати різноманітні методи променевої діагностики. Симптоми сіалолітіазу можуть включати: набряк уражених слинних залоз, який зазвичай виникає під час їжі, утруднене відкривання рота, утруднене ковтання, піщинка або дивний смак слини, сухість у роті, біль і набряк під щелепою. Важкі інфекції слинної залози можуть викликати сильні симптоми, включаючи лихоманку, втому, а іноді помітний набряк, біль і почервоніння навколо ураженої залози. Висновок. Проведений огляд наукових публікацій дозволяє стверджувати, що в даний час існує велика кількість різноманітних та суперечливих думок про етіологію виникнення слиноком’яної хвороби, а його патогенез мало вивчений. Пропоновані авторами наукових публікацій методи діагностики слиноком’яної хвороби базуються на прагненні знайти оптимальні та малоінвазивні методи ранньої та точної діагностики захворювання.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Чумаченко, О. В.
Облап, М.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

11.


    Зезекало, В. М.
    Етапи прогресування лапароскопічних комбінованих симультанних операцій у гінекології / В. М. Зезекало // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 220-224 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ГИНЕКОЛОГИЯ -- GYNECOLOGY
ЛАПАРОСКОПИЯ -- LAPAROSCOPY
Анотація: Лапароскопічні комбіновані симультанні операції сьогодні є важливим методом лікування як у хірургічній, так і в гінекологічній практиці. Їх використання дозволяє усунути виявлені захворювання в рамках одного оперативного втручання, позбавляє від повторних операцій і повʼязаних з ними операційних, післяопераційних, хірургічних та анестезіологічних ускладнень. Емоційні навантаження виключає виникнення в ранньому та віддаленому післяопераційному періодах загострення супутнього захворювання, підвищує якість життя хворих (фізична активність, психічний стан, соціальне і сексуальне функціонування). Проте застосування лапароскопічних комбінованих симультанних операцій у гінекології потребують подальшого вивчення. Історія становлення лапароскопіїї охоплює не одне сторіччя: починаючи від часів Давньої Греції, продовжуючи з 1800-х років зі згадкою таких відомих лікарів-винахідників як Філіп Боцціні, Максиміліан Нітце, Георг Келлінг, Дмитро Отт, Вільгельм Якобсон, Ганз Якобеус, О. Гетце, Х. Кальк, Б. Бош, Янош Вереш, Курт Карл Стефан Земм, їх відкриттів, вкладів та вдосконалень. Два чи більше захворювання, що є підставою для комбінованої операції, прийнято вважати супутніми або поєднаними. Основне захворювання - це те, яке несе для здоровʼя та життя хворого найбільшу небезпеку, незалежно від діагностики, доступа, етапності операції, та при рівній загрозі - через що пацієнт звернувся в стаціонар. Супутнє захворювання - несе менше небезпеки для здоровʼя та життя хворого, і по суті операція з даної патології може бути відстрочена. Таким чином, плануючи об′єм оперативного втручання, хірург визначає етапність виконання операцій, укладку пацієнта на операційному столі, підготовку та кваліфікацію спеціалістів. Висновок: лапароскопічні симультанні операції (те саме, що комбіновані) у гінекології мають активно впроваджуватись у практиці будь-якого гінекологічного стаціонару без ризиків для здоровʼя пацієнта, адже являються економічно доцільними та мають мінімальні післяопераційні наслідки.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

12.


    Бабкіна, О. П.
    Актуальність судово-цитологічних досліджень в розкритті кримінальних злочинів / О. П. Бабкіна, І. В. Холоділова, С. І. Данильченко // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 215-219 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СУДЕБНАЯ МЕДИЦИНА -- FORENSIC MEDICINE
КРИМИНОЛОГИЯ -- CRIMINOLOGY
ЦИТОЛОГИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ -- CYTOLOGICAL TECHNIQUES
Анотація: Метою статті було обгрунтування необхідності проведення цитологічних судово-медичних досліджень при розслідуванні кримінальних злочинів. Матеріали та методи. Огляд нормативно-правових документів та науково-методичних публікацій в міжнародних електронних наукометричних базах даних PubMed, Embase і Scopus за ключовими словами, статистичний аналіз і узагальнення проведених судово-цитологічних досліджень за 2020-2023 роки в Київському міському клінічному бюро судово-медичної експертизи. Результати. Проведений статистичний аналіз і узагальнення виконаних судово-цитологічних досліджень за 2020-2023 роки в Київському міському клінічному бюро судово-медичної експертизи довів збільшення кількості судово-цитологічних досліджень в останній час. Судово-цитологічні дослідження піднігтьового вмісту, знарядь травми, змиви з рук складають основний об’єм роботи – 76%. Зміни співвідношення обумовлені тим, що останні роки збільшилась кількість експертиз змивів з рук, змивів з місця пригоди. У звітному році збільшилася кількість предметів (змиви з статевого члену, постільна білизна, одяг підозрюваних, презервативи, серветки) по статевим злочинам. Кількість експертиз/досліджень взагалі по статевим злочинам у 2023 році збільшилась у чотири рази і відбір матеріалу у підозрюваних - змиви з статевих членів відбирають слідчі у медичних закладах або самі (з метою вчасного відібрання слідів для запобігання втрати, руйнування чи знищення наслідків злочину – якщо час злочину припадає на вихідні дні). Висновок. Співробітниками правоохоронних органів постійно наголошується актуальність, наукова обґрунтованість, доказовість, цитологічних досліджень при розслідуванні кримінальних злочинів. Збільшення кількості судово-цитологічних досліджень свідчить про необхідність наявності цитологічного відділення в структурі судово-медичної служби. Проведення цитологічних судово-медичних досліджень необхідно для підвищення інформативності і об’єктивності висновків експерта у випадках комплексного вивчення дослідження мікрослідів крові, ізольованих клітин, мікрочастин ушкоджених тканин та органів на знаряддях травми, в піднігтьовому вмісті та інших речових доказах при розслідуванні кримінальних злочинів.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Холоділова, І. В.
Данильченко, С. І.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

13.


   
    Motivational factors influencing undergraduate students to pursue dentistry as future career at ukrainian universities = Мотиваційні фактори вибору стоматології в якості майбутньої професії у студентів українського університету / N. V. Yanko [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 208-214 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТОМАТОЛОГИЧЕСКИЕ СПЕЦИАЛЬНОСТИ -- SPECIALTIES, DENTAL
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ -- EDUCATION, DENTAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
МОТИВАЦИЯ -- MOTIVATION
Анотація: Розуміння мотивації студентів у виборі професії допомагає залучити здобувачів освіти до університету та мотивувати їх під час навчання. Мета статті - порівняти фактори мотивації обрати стоматологію як кар’єру у вітчизняних та іноземних студентів українського університету. Використовувалась анкета з 24 пунктів із закритими запитаннями для опитування здобувачів освіти ступеня магістра стоматології. Сприйняття студентами факторів мотивації досліджували за п'ятибальною шкалою Лайкерта. χ2-тест и регресійний аналіз використовувались для встановлення статистичних відмінностей. 121 вітчизняний та 59 іноземних студентів погодилися відповісти на запитання анкети щодо мотивації вибору стоматології для навчання. Серед вітчизняних студентів жінки складали 69,42%, а чоловіки – 30,58%. Вибірка іноземних студентів була представлена 32,2% жінок та 67,8% чоловіків. Як вітчизняні, так і іноземні студенти високо оцінили роль професійного статусу, високого доходу, здатності вести бізнес, практичних навичок, бажання працювати в галузі охорони здоров’я, бажання працювати з людьми та бажання служити суспільству у виборі кар’єри. Іноземні студенти оцінювали вище роль особистого досвіду стоматологічної допомоги та досвіду роботи у виборі професії. У вітчизняних студентів вплив друзів та особиста порада грали меншу роль, особливо порівняно з іноземними. Комп’ютерні поради та альтернативний курс (робота) мали меншу важливість для вітчизняних студентів, ніж для іноземних студентів. Наукові знання були менш важливими для іноземних студентів порівняно з вітчизняними студентами. Отже, для просування навчання в нашому університеті слід наголошувати про високий професійний статус стоматолога, високий дохід, можливість займатися бізнесом, а також про відпрацювання практичних навичок під час навчання та суспільно-корисну роль цієї професії. Для залучення здобувачів освіти з інших країн слід просувати меседжі про важливість особистого досвіду стоматологічної допомоги та роботи у виборі професії, а також залучати випускників нашого університету в соціальних мережах рекомендувати його для вивчення стоматології.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Yanko, N. V.
Kaskova, L. F.
Vashchenko, I. Yu.
Amosova, L. I.
Morhun, N. A.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

14.


   
    Актуальні методи викладання при дистанційному навчанні іноземним студентам-медикам / І. О. Чорна [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 204-208 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL
Анотація: У світлі сучасних викликів та необхідності адаптації медичної освіти до дистанційного формату, особливо для іноземних студентів, є настійна потреба у розробці та впровадженні ефективних методів викладання. Ця стаття присвячена дослідженню та обговоренню сучасних підходів до дистанційного навчання медичної аудиторії, зокрема іноземних студентів. Мета даної статті полягає в аналізі та обговоренні останніх літературних джерел, в яких досліджуються актуальні методи викладання при дистанційному навчанні іноземним студентам медичних факультетів. Робота спрямована на визначення найбільш перспективних стратегій для забезпечення якісної медичної освіти через онлайн-платформи. Для проведення аналізу використовувалися наукові статті, педагогічні дослідження та власний досвід викладання медичних дисциплін загальна хірургія, сестринська практика з хірургії, догляд за хворими хірургічного профілю в онлайн-форматі. Важливо підкреслити, що успішність дистанційного навчання медикам визначається не лише використанням технологій, але й створенням інтерактивних медичних спільнот. Колективне вирішення клінічних завдань та обговорення кейсів сприяє формуванню професійної ідентичності. Аналіз показав, що використання інтерактивних віртуальних лекцій, онлайн-симуляційних практикумів та віртуальних клінічних випадків дозволяє студентам медичних факультетів отримувати практичні навички в реальному часі На основі проведеного аналізу можна зроблено висновки, що успішне дистанційне навчання медиків іноземного походження вимагає комплексного підходу. Інтерактивні методи, підтримка від викладачів та використання віртуальних інструментів сприяють не лише засвоєнню теоретичних знань, а й розвитку практичних навичок, необхідних для майбутніх медичних професіоналів. Адаптація до нових умов навчання відкриває нові можливості для формування глобальних медичних експертів. Згідно із здобутими даними, актуальні методи викладання при дистанційному навчанні іноземним студентам медичних спеціальностей включають інтерактивні віртуальні форми навчання, використання сучасних мультимедійних ресурсів, а також сприяння міжнародному обміну досвідом та знаннями. Висновки цієї роботи можуть бути використані для подальшого розвитку дистанційної медичної освіти, забезпечуючи високу якість підготовки фахівців у галузі медицини.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Чорна, І. О.
Ярошенко, Р. А.
Зубаха, А. Б.
Шумейко, І. А.
Драбовський, В. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

15.


   
    Емоційний інтелект у діяльності викладача вищої школи, здобувача вищої освіти та практикуючого лікаря / В. І. Федорченко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 200-204 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
ЭМОЦИОНАЛЬНЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ -- EMOTIONAL INTELLIGENCE
Анотація: Мета дослідження – аналіз актуальності компетентності «емоційний інтелект» як однієї із ключових, передбачених до формування та розвитку у здобувачів вищої медичної освіти у процесі вивчення окремих предметів. Основна частина. Емоційний інтелект визначається як здатність розпізнавати власні емоції та емоції інших людей і керувати ними. Аналітичні дослідження відносної важливості різних показників діяльності людини показують, що емоційний інтелект є третьою найважливішою властивістю особистості після інтелекту та сумлінності. Опанування сучасними знаннями щодо емоційного інтелекту є актуальною потребою кожного, чия діяльність передбачає взаємодію між людьми, тим більше це стосується тих професій, представники яких здійснюють вплив на інших осіб (як, наприклад, викладачі впливають на поведінку учнів чи здобувачів вищої освіти). У першу чергу, важливим є вплив викладача на емоційний стан здобувачів вищої освіти. Вагомим є меседж про надзвичайну важливість професії лікаря, яку вони здобувають. Спрямовування емоцій студента в позитивному напрямку є важливим для покращення їх мотивації до навчання та продуктивності. Позитивні емоції, передані посмішкою, мовою рухів, тембром голосу, здатні направити навчальний процес в конструктивне русло. Зрештою, як відомо, гарний лікар – це той, від одного спілкування з яким пацієнту вже стає краще. Такі чудодійні лікарі, безумовно, є особистостями, обдарованими емоційним інтелектом, або такими, що свідомо розвинули його як рису характеру. Саме формуванню таких особистостей присвячується напрямок навчальної діяльності щодо формування та розвитку емоційного інтелекту майбутнього спеціаліста. Отже, сучасний викладач вищої школи потребує сприйняття і глибокого усвідомлення поняття «емоційний інтелект», має бути готовим до взаємодії зі здобувачем освіти на емоційному рівні.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Федорченко, В. І.
, Івахнюк Т. В.
Ананьєва, М. М.
Боброва, Н. О.
Ганчо, О. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

16.


   
    Методичні аспекти підвищення якості викладання на кафедрі інфекційних хвороб з епідеміологією / В. А. Полторапавлов [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 195-199 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
КАЧЕСТВА ПОВЫШЕНИЕ -- QUALITY IMPROVEMENT
ИНФЕКЦИОННЫЕ БОЛЕЗНИ -- COMMUNICABLE DISEASES
Анотація: Реформування української вищої медичної освіти важливе і необхідне не тільки через потребу вирішити проблеми визнання українських дипломів за кордоном, підвищивши конкурентоспроможність українських вищих медичних навчальних закладів освіти та їхніх випускників на європейському і світовому ринках праці, а й підвищити ефективність і якість освіти, оскільки ми втратили і продовжуємо втрачати після повномасштабного вторгнення один з найпотужніших потенціалів медичних ВУЗів південно-східного регіону України. На сучасному етапі реформування української системи вищої освіти відбувається переорієнтування всіх вищих навчальних закладів на компетентністно зорієнтований підхід, метою якого є розвиток і формування в осіб, які навчаються, певних типів, видів і підвидів компетентностей шляхом комплексного засвоєння необхідних знань і способів практичної діяльності. Підготовка висококваліфікованих медичних кадрів включає багатопрофільну підготовку лікаря, яка охоплює окрім терапії знання з більш як двох десятків спеціальностей. Найважливішими з них являється діагностика і лікування пацієнтів з гострими і хронічними терапевтичними та хірургічними хворобами, надання медичної допомоги хворим з невідкладними станами. В багатьох країнах епідеміологічна ситуація щодо низки інфекційних хвороб не має сприятливої стабілізації. В Україні і в наших сусідів продовжує зростати захворюваність на вірусні гепатити, туберкульоз, грип, ГРВІ, СНІД, Лайм-бореліоз та ін. Зовсім новим викликом для світової спільноти є спалах у Західній Африці лихоманки Ебола, мавпячої віспи та її розповсюдження по всьому світу. Викликає стурбованість поява збудників інфекційних хвороб стійких до розроблених раніше ефективних лікарських препаратів. Сьогодні ми в режимі реального часу можемо спостерігати світову кризу зумовленого новітнім коронавірусом людини – SARS-CoV-2. З’явилося і набирає швидкість вчення про емерджентні та ре-емерджентні інфекції. Тому дуже важливим є кваліфікаційний рівень майбутніх спеціалістів з інфекційних хвороб та епідеміології, які зможуть організувати і надавати медичну допомогу у вкрай несприятливих умовах воєнного лихоліття, пандемії, нестачі медичного персоналу та медикаментів, відсутності теоретичних і практичних знань при появі новітніх інфекцій. Для більш сприятливого засвоєння матеріалу і підвищення якості викладання здобувачам освіти під час широкомасштабного вторгнення доцільне централізоване використання дистанційної лекційної освіти і класичних практичних занять на першому етапі, видання і розповсюдження методичного забезпечення з інфекційних хвороб та епідеміології на другому етапі, створення умов для засвоєння практичних навичок на третьому етапі.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Полторапавлов, В. А.
Коваль, Т. І.
Прийменко, Н. О.
Марченко, О. Г.
Ваценко, А. І.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

17.


   
    New challenges of distance teaching at the international medical faculty during the war and coronavirus pandemic in Ukraine = Нові виклики дистанційного викладання на міжнародному медичному факультеті під час війни та пандемії коронавірусної хвороби в Україні / K. V. Pikul [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 191-194 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ИНФОРМАЦИОННАЯ ГРАМОТНОСТЬ -- INFORMATION LITERACY
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
Анотація: Метою даної роботи є обговорення окремих питань організації та перскпетиви дистанційного викладання у вищих медичних навчальних закладах на міжнародному факультеті, обумовлених викликами військового стану в Україні. Матеріали і методи: Проаналізовано досвід роботи та відповідну документацію, а також враховані результати аналізу та були зроблені певні висновки про участь здобувачів вищої медичної освіти. Результати дослідження та їх обговорення. Підготовка фахівців у сфері медицини на міжнародному факультеті має вагоме державне значення, оскільки спрямована на допомогу в розв’язанні важливих проблем різного спрямування, а також іміджу освіти в Україні. Останнім часом виникли нові виклики педагогічного дистанційного викладання, що пов’язані з пандемією короновірусної хвороби та воєнним станом в нашій країні. Особливо у викладачів, що працюють зі здобувачами міжнародного медичного факультету мають бути достатньо високі професійно-моральні якості. Сьогодні у більшості країн світу під час підготовки медичних фахівців застосовують симуляційні технології, які є новим напрямом підготовки висококваліфікованих медичних кадрів. «Віртуальний пацієнт» - це інноваційна інтерактивна технологія навчання, що дозволяє за допомогою комп’ютерної моделі реальної клінічної ситуації повноцінно зануритися в діагностичний і лікувальний процес, приймати самостійні рішення з тактики діагностики і лікування, бачити і усвідомлювати наслідки тих чи інших своїх рішень, не порушуючи при цьому прав та безпеки пацієнта. Формування у майбутніх медичних працівників комунікативно-мовних умінь в умовах вищої школи залишається однією з актуальних проблем. Технологічні прийоми наведення розповіді про видатних фахівців найближче підводять до тих конкретних дій, які привели людину до успіху. Саме вони є найчастіше об’єктом безпосереднього впровадження у навчальний процес як свідчення використання позитивного досвіду відомих людей. В умовах дистанційного навчання студентам міжнародного факультету дуже важливо підтримувати швидкий зворотний зв’язок із викладачами кафедри. Висновки: вивчення і застосування на практиці інноваційних методологічних підходів надають можливість викладачам вищих медичних закладів впровадити та удосконалити нові методи роботи, підвищити ефективність навчального процесу і рівень знань здобувачів міжнародного факультету. Інноваційні технології дистанційного навчання стимулюють роботу викладача, підвищують його професійний рівень, так як організація навчального процесу потребує підготовки до кожного заняття, постійного педагогічного пошуку, розробки і додавання нових матеріалів, вивчення ІТ-технологій.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Pikul, K. V.
Ilchenko, V. I.
Shaienko, Z. O.
Muravlоva, O. V.
Prylutskyi, K. Y.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

18.


   
    Медична фізіологія - сучасний напрямок викладання фізіології в медичних ВНЗ / І. В. Міщенко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 188-191 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (обучение)
Анотація: Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки сучасного лікаря у вищій медичній школі, проаналізовані сучасні теоретичні та практичні підходи до реалізації інтеграції медичної фізіології як фундаментальної медико-біологічної дисципліни у вищій медичній школі. В статті розглянути актуальні питання викладання дисципліни фізіології в сучасних умовах освітнього процесу. Предмет викладається кафедрою фізіології ПДМУ для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП "Медицина", "Педіатрія". "Стоматологія", "Фармація" галузі знань 22 "Охорона здоров'я" та ОПП "Біологія" галузі знань 09 "Біологія" на ІІ курсі. Обгрунтовується роль практично орієнтованому принципу викладання, адже фізіологія є однією з фундаментальних дисциплін, що забезпечує міждисциплінарну інтеграцію у вищій медичній освіті від теоретичних наук до практичних, а її вивчення максимально наближає здобувачів освіти до вивчення клінічних дисциплін. В статті підкреслюється, що методи фізіологічних досліджень є по суті клінічними методами дослідження фізіологічних функцій організму людини, які в подальшому здобувачі освіти будуть застосовувати в своїй лікарській практиці. Для цього на кафедрі втілюють комплексний підхід, який включає підготовку та постійне оновлення навчальних та навчально-методичних посібників, що включають лабораторні роботи з описом фізіологічних методів досліджень. В статті наведені здобутки кафедри фізіології Полтавського державного медичного університету у вигляді участі співробітників кафедри у виданні першого перекладу українською мовою всесвітньо відомого підручника з фізіології "Медична фізіологія за Гайтоном і Голлом" у 2-х томах. Зазначається, що підвищення якості освіти у медичних вищих навчальних закладах є ключовим завданням, що вимагає постійного вдосконалення ефективності організації й інформатизації навчального процесу, упровадження передових наукових розробок та технологій у практику викладання, забезпечення високого професіоналізму викладачів, створення сучасного навчально-методичного та лабораторно-інструментального забезпечення, зокрема дисципліни фізіологія, як теоретичного фундаменту клінічної медицини.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Міщенко, І. В.
Коковська, О. В.
Запорожець, Т. М.
Сухомлин, Т. А.
Сухомлин, А. А.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

19.


    Лобань, Г. А.
    Проблемні питання наставництва науковими дослідженнями здобувачів вищої освіти / Г. А. Лобань, М. О. Фаустова, Ю. В. Чумак // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 185-188 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH (обучение)
НАСТАВНИКИ -- MENTORS
ОБРАЗОВАНИЕ -- EDUCATION
Анотація: В Україні залучення здобувачів вищої освіти до наукових досліджень здійснюється переважно через роботу студентських наукових груп. Проте, у частини викладачів виникають проблеми з наставництвом студентських наукових проектів. Метою роботи було висвітлення деяких проблемних аспектів наставництва науковими дослідженнями здобувачів вищої освіти на основі досвіду іноземних і вітчизняних університетських викладачів-науковців. Для пошуку інформації використані літературні джерела бази даних PubMed і Google Scholar . Пошук проводився за ключовими словами, аналізувались статті із світової та вітчизняної медичної освітньої літератури за досліджуваною темою. Науковці рекомендують раннє залучення студентів до наукових досліджень у лабораторіях та їх участь у програмах, що базуються на дослідженнях, а саме «на основі відкриттів», «на основі проектів» і «на основі запитів», створених за моделлю реальної світової наукової практики. Такі варіанти надають уявлення про науку, забезпечують структуровану підтримку та лабораторний досвід для всіх студентів. Матеріально-технічні проблеми, недостатня мотивація викладачів приділяти багато часу здобувачам освіти, залишаються перешкодами для широкого впровадження науково-дослідницьких програм в університетах. Для успішного виконання студентського наукового дослідження необхідна мотивація студентів брати на себе відповідальність за свою роботу. Матеріально-технічне забезпечення лабораторій кафедр для забезпечення роботи студентських наукових груп також залишаються проблемою. Наукові наставники повинні мати достатню педагогічну підготовку щодо того, як бути посередником у дослідницьких групах. Зусилля наставників повинні бути спрямовані на заохочення здобувачів освіти брати участь у дослідницькій діяльності шляхом покращення їх обізнаності і створенні таких можливостей.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Фаустова, М. О.
Чумак, Ю. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

20.


   
    Практично орієнтований підхід до методики викладання теми "Автономні рефлекси, їх практичне використання в клініці" на кафедрі фізіології ПДМУ в сучасних умовах освітнього процесу / О. В. Коковська [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 182-185 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
БИОЛОГИЧЕСКИХ НАУК ДИСЦИПЛИНЫ -- BIOLOGICAL SCIENCE DISCIPLINES (обучение, стандарты)
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (обучение, стандарты, тенденции)
Анотація: В системі вищої медичної освіти фізіологія є фундаментальною дисципліною та займає важливе місце в системі підготовки висококваліфікованих медичних фахівців. Тому науково-педагогічні працівники кафедри фізіології Полтавського державного медичного університету працюють над формуванням у здобувачів освіти здатності аналізувати і систематизувати отримані теоретичні та практичні знання, що сприяє професійному спрямуванню навчання та закладанню основ клінічного мислення у майбутніх фахівців. В статті розглянутий практично орієнтовний підхід до методики викладання теми "Автономні рефлекси, їх практичне використання в клініці" в сучасних умовах освітнього процесу для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти та першого (бакалаврського) рівня вищої освіти на ІІ курсі. Підкреслюється, що дана тема має важливе практичне значення в роботі майбутніх лікарів, а знання та практичні навички, засвоєні при її вивченні, надають можливість здобувачам освіти ІІ курсу використовувати знання про автономні рефлекси для впливу та регуляції діяльності деяких внутрішніх органів та для надання невідкладної медичної допомоги. Такий підхід до проведення практичного заняття в значному ступені мотивує студентів до вивчення даної теми та фізіології в цілому. В статті наведено принципи викладання даної теми від теоретичного її обговорення до виконання практичної роботи. Обгрунтовується значення вивчення здобувачами вищої медичної освіти предмету "Фізіологія" як однієї з фундаментальних наук, що забезпечує міждисциплінарну інтеграцію в процесі навчанні від теоретичних наук до практичних, а також допомагає в майбутньому з подальшим професійним самовизначенням та формуванням клінічного мислення, що є важливими для підвищення якості професійної підготовки майбутніх лікарів в сучасних умовах освітнього процесу.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Коковська, О. В.
Жукова, М. Ю.
Павленко, Г. П.
Весніна, Л. Е.
Юдіна, К. Є.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-20    21-40   41-55 
 
© 2017-2023
Бібліотека Полтавського державного медичного університету
36011, м. Полтава, вул. Шевченка, 23
© Міжнародна асоціація користувачів і розробників
електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)