Головна Спрощений режим Опис

Бази даних


Періодичні видання. Статті - результати пошуку 148913

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (59)Автореферати (1)Методичні рекомендації. Брошури (2)Матеріали конференцій (7)Електронний ресурс (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=ЭТИКА МЕДИЦИНСКАЯ<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 40
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40  
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Колісник І.А., Панькевич А.І., Гоголь А.М.
Назва : Становлення емпатичного лікаря: сучасні погляди і виклики
Місце публікування : Укр. стоматол. альманах: науково-практичний фаховий журнал/ головний редактор: В.М. Ждан ( з 2005 року ) ; М.С. Скрипніков. - Полтава: Українська медична стоматологічна академія, 2022. - № 4. - С. 68-72. - ISSN 2409-0255 (Шифр УУ33/2022/4). - ISSN 2409-0255
MeSH-головна: ЭМПАТИЯ -- EMPATHY
ОРГАНИЗАЦИОННАЯ КУЛЬТУРА -- ORGANIZATIONAL CULTURE
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL
ВРАЧ-БОЛЬНОЙ ОТНОШЕНИЯ -- PHYSICIAN-PATIENT RELATIONS
ЭТИКА МЕДИЦИНСКАЯ -- ETHICS, MEDICAL
Анотація: Медичне реформування, в основу якого закладено людиноцентричний підхід, вимагає від ЗВО підготовки професіоналів, здатних швидко навчатися, адаптуватися до нових умов, бути кваліфікованими й конкурентоспроможними спеціалістами. Особливого значення набуває розвиток якостей, які забезпечують особливості спілкування з пацієнтами, – таких як людяність і емпатичність. У статті описано поняття емпатії, її види й компоненти, розглянуто методи формування емпатійності та проаналізовано деякі з них. Акцентовано увагу на важливості розвитку емпатії в професійній діяльності лікарів усіх спеціальностей.
Найти похожие

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Камінська М. В.
Назва : Особливості формування основних принципів медичної етики та деонтології у навчально-виховному процесі вищого медичного навчального закладу
Місце публікування : Вісн. пробл. біол. і медицини: український науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава: ПДМУ, 2022. - № 3(166). - С. 305-309. - ISSN 2077-4214 (Шифр ВУ12/2022/3(166)). - ISSN 2077-4214
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ -- EDUCATION
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ЭТИКА МЕДИЦИНСКАЯ -- ETHICS, MEDICAL
Анотація: В процесі професійної підготовки майбутніх лікарів проблеми медичної етики і деонтології не займають належного місця у навчальній програмі і часто посідають другорядне місце. Проте, вимоги сьогодення до якості медичних послуг можуть бути задоволені лише за умови формування у майбутніх лікарів предметних компетентностей з медичної етики та деонтології, оскільки це значною мірою сприяє перетворенню здобувачів медичної освіти на висококваліфікованих спеціалістів. Метою статті є вирішення проблеми, сутність якої полягає в пошуку навчально-виховних та теоретикометодичних підходів до формування системи знань, практичних навичок та професійних умінь щодо етичних норм та приципів, які використовуються в спілкуванні з пацієнтом, колегами, медичним персоналом, а також виховання висококваліфікованого сучасного фахівця в галузі медицини. У статті наведено особливості медичної етики і деонтології, а також принципи, які необхідно знати і дотримуватися лікарям-інтернам у своїй професійній діяльності, щоб стати висококваліфікованими спеціалістами. Розглянуто педагогічні підходи до розвитку моральної культури молодих лікарів у навчально-виховному процесі вищого медичного навчального закладу. Для сучасного лікаря найвищими мають бути загальнолюдські цінності, тому в процесі ухвалення рішення він мусить керуватися поняттями морального й етичного характеру. Лікарська етика є теоретичною основою лікарської деонтології. Враховуючи покликання лікаря, деонтологія є необхідною і невід’ємною складовою діяльності медика. Важливим у практичній діяльності лікаря є розуміння питання співвідношень норм права і моралі у взаємовідносинах лікаря та пацієнта. Викладач повинен навчати лікарів-інтернів не тільки навичкам практичної діяльності, а й формувати у них світогляд, притаманний всебічно освіченій, гармонійно розвинутій особистості з високим рівнем загальнолюдських цінностей. На заняттях з лікарями-інтернами звертають увагу молодих спеціалістів на правила етики і деонтології, взаємоповаги, виховання поваги та співчуття до пацієнтів, готовність завжди прийти на допомогу та надати пацієнту якісну медичну допомогу, що відповідає принципам гуманності, професійним стандартам, і нести моральну відповідальність за свою діяльність перед пацієнтом, колегами і суспільством. Необхідною умовою навчально-виховного процесу є формування рис психоемоційної стійкості, гуманного ставлення до пацієнтів, людяності, милосердя, співчуття, доброти, витримки, відчуття високого рівня відповідальності. Науково-педагогічні працівники вищого медичного навчального закладу використовуючи знання медичної етики і деонтології у стосунках між лікарем і пацієнтом, сприяють формуванню довіри пацієнта до лікарів-інтернів. Викладач пояснює пацієнту необхідність залучення лікарів-інтернів до лікувального процесу, з метою передачі досвіду. Переслідуючи мету вдосконалення лікарської майстерності інтернів проводять обговорення зі більш досвідченими лікарями складних ситуацій, клінічні розбори, практикують проведення клінічних конференцій. Лікарі-інтерни навчаються застосовувати диференційований та індивідуалізований підхід до кожного пацієнта. Один з основних етичних і моральних принципів в лікарській діяльності є збереження лікарської таємниці. Повсякденне застосування принципів медичної етики і деонтології в сьогоденні є актуальним і для формування особистості лікаря, і для виховання в молодих лікарів прагнення відповідати рівню висококваліфікованого спеціаліста. Відповідальність за пацієнта і його здоров’я – головне моральне завдання лікаря.
Найти похожие

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Kaminska M. V.
Назва : Peculiarities of the formation of the basic principles on medical ethics and deontology over the educational process in a higher medical institution
Місце публікування : Вісн. пробл. біол. і медицини: український науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава: ПДМУ, 2022. - № 3(166). - С. 301-305. - ISSN 2077-4214 (Шифр ВУ12/2022/3(166)). - ISSN 2077-4214
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ЭТИКА МЕДИЦИНСКАЯ -- ETHICS, MEDICAL
Анотація: The aim of the article is to raise the issue, the essence of which is to find educational, theoretical and methodological approaches to the formation of knowledge, practical and professional skills regarding ethical norms and principles used in communication with the patient, colleagues, medical personnel and to train a highly qualified modern specialist in the field of medicine. The article demonstrates peculiarities of medical ethics and deontology, as well as the principles that doctors should obey and follow in their professional activities in order to become highly qualified professionals. There were also considered the pedagogical approaches respecting moral culture of young doctors over the process of study in a higher medical institution. Universal human values should be the highest priority for a modern doctor, therefore, by making a decision, one must be guided by concepts of a moral and ethical nature. Medical ethics is the theoretical basis of medical deontology. Deontology is also an essential and integral component of a medical activity. Very important aspect in the practical activity of a doctor is the issue of the law and morality in respect between a doctor and a patient. The teacher should introduce to the interns not only practical skills, but also inspire them to become a comprehensively educated, harmoniously developed personality with a high level of universal values. The attention of young specialists at practical classes is given to the rules of ethics and deontology, mutual respect, the cultivation of civility and compassion for patients, the readiness to come to the rescue and provide the patient with high-standards of medical care that meets the principles of humanity and professional canon. They also are taught to bear moral responsibility for the patient, colleagues and society. Formation of psycho-emotional stability, a humane attitude towards patients, sympathy, mercy, compassion, kindness, endurance, a sense of a high level of responsibility are considered as being necessary in the educational process. The staff of a higher medical institution help in formation of the patient’s trust in future doctors by using knowledge on medical ethics and deontology regarding the relationship between a doctor and a patient. The teacher explains to the patient the need to involve interns in the treatment process in order to transfer gained experience. Pursuing the goal of improving medical skills, interns conduct discussions with experienced doctors on more complex situations, clinical debriefings, as well as participating at clinical conferences. Doctor interns learn how to use a differentiated and individual approach to each patient. Preservation of medical confidentiality remains as one of the main ethical and moral principle in medical practice. Obeying the principles of medical ethics and deontology is essential for the formation of a doctor’s personality and for development of the desire to meet the standards of a highly qualified specialist. The main moral task of the doctor is responsibility for the patients and their health.The role of medical ethics and deontology is often underestimated in the process of professional training of future doctors and does not always occupy a leading place in the curriculum. However, current requirements for the quality of medical services demand from future doctors to be competent in medical ethics and deontology, as the latter contributes to the transformation of medical students into highly qualified specialists.
Найти похожие

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ждан В. М., Шилкіна Л. М., Бєляєва О. М.
Назва : Навички клінічного спілкування у професійній діяльності лікаря
Місце публікування : Проблеми екології та медицини: науково-практичний журнал/ головний редактор Ждан В.М. - Полтава: УМСА, 2021. - Т. 25, № 3/4. - С. 18-24 (Шифр ПУ16/2021/25/3/4)
MeSH-головна: ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
ВРАЧ-БОЛЬНОЙ ОТНОШЕНИЯ -- PHYSICIAN-PATIENT RELATIONS
ЭТИКА КЛИНИЧЕСКАЯ -- ETHICS, CLINICAL
ЭТИКА МЕДИЦИНСКАЯ -- ETHICS, MEDICAL
Анотація: У статті розглянуто деякі аспекти клінічного спілкування лікаря з пацієнтом. Дослідження має міждисциплінарний характер й охоплює коло питань, пов’язаних із медичною психологією та медичною педагогікою, медичною етикою та деонтологією, соціологією, соціолінгвістикою. Автори наголошують, що в умовах пацієнт-центрованого підходу навички клінічного спілкування з лікарем належать до базових клінічних навичок, що мінімізують чинники, які можуть негативно впливати на успішність професійної діяльності лікаря, сприяють задоволеності пацієнтів наданою медичною допомогою та покращенню їхнього психоемоційного стану, коплаєнтності хворого, підвищують ефективність діагностики, лікування, профілактики хвороб, паліативної допомоги. Зазначається, що навички клінічного спілкування є комплексними й виявляються умінням обирати доцільні тактики спілкування з пацієнтами та їхніми родичами, створити довірливу атмосферу й комфортне психологічне середовище для хворого; володінням невербальними й паравербальними компонентами спілкування; умінням проводити виховну роботу з пацієнтом щодо дотримання здорового способу життя і відмови від шкідливих звичок; уміння підтримувати й заохочувати автономію пацієнта, доводити інформацію щодо можливих ускладнень; схиляти пацієнта до комплаєнсу; умінням уникати конфліктів або адекватно діяти в умовах конфліктної ситуації з пацієнтами. У висновках зазначається, що навички клінічного спілкування необхідно формувати починаючи з перших кроків перебування в медичному університеті, закріплювати їх протягом усього періоду навчання на додипломному й післядипломному етапах, а також відшліфовувати в подальшому в умовах неформальної та інформальної освіти.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Найти похожие

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Panasenko S. I., Kerbazh N. R., Panasenko T. V., Drabovskiy V. S.
Назва : A look at modern achievements and prospects for the development of higher medical education through the prism of bioethics
Паралельн. назви :Погляд на сучасні досягнення і перспективи розвитку вищої медичної освіти крізь призму біоетики
Місце публікування : Вісн. пробл. біол. і медицини: український науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава: ПДМУ, 2022. - Вип. 2, № т. 1(164). - С. 344-353. - ISSN 2077-4214 (Шифр ВУ12/2022/2/т. 1(164)). - ISSN 2077-4214
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
БИОЭТИКА -- BIOETHICS
ЭТИКА МЕДИЦИНСКАЯ -- ETHICS, MEDICAL
Анотація: Вступ. Надзвичайний прогрес біомедичних наук та медичних технологій за останні десятиліття та їх застосування в медичній практиці поставили перед новими етичними дилемами вищу медичну школу та суспільство в цілому. Кількість статей у масових та професійних журналах засвідчує важливість теми та стурбованість викладачів вищої медичної школи нею. Центральну роль етики в медичній практиці неможливо переоцінити. Медицина передбачає певні фундаментальні цінності, такі як збереження життя та полегшення страждань. Ці цінності відрізняють медицину від інших наук і передбачають деякі особливі обов’язки, зокрема для лікаря та інших представників медичних професій, і, особливо для здобувачів медичної освіти. Мета дослідження. На основі аналітичного огляду наукових джерел інформації вивчити досягнення і перспективи розвитку вищої медичної освіти крізь призму біоетики. Основна частина. Найбільш широке визнання отримала концепція, яка була запропонована відомими американськими філософами Томом Бічампом і Джеймсом Чілдресом в роботі «Принципи біомедичної етики». Автори висувають чотири основних, фундаментальних принципи біомедичної етики: автономія, прагнення не нашкодити, робота на благо пацієнта і справедливість. При цьому, починаючи з другої половини минулого століття, у зв’язку з безперервним прогресом у медичній науці, перед майбутніми лікарями постає все більше етичних питань, актуальність яких вже зараз стоїть поряд з базовими принципами медичної та біоетики часів Гіпократа та потребує негайного заглиблення та розробки нових засад етичного виховання лікаря та вченого. Висновки. 1. Вища медична школа України, попри постійні динамічні зміни в структурі науки та освіти, досі залишається на належному рівні, проте стан сучасної системи охорони здоров’я змушує лікарів працювати в умовах постійного збільшення кількості та характеру етичних проблем. 2. Викладачі вищих медичних навчальних закладів повинні безперервно моніторити зміни у трендах медикоетичного спрямування системи охорони здоров’я в цілому. 3. При правильному та належному наданні здобувачу медичної освіти знань принципів медичної та біологічної етики безперервно, протягом усього періоду навчання, можна досягти великих успіхів як у стабілізації психоемоційного стану населення, так і у представленні глобальних інтересів України перед світовою спільнотою.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Найти похожие

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Усенко Л. В., Мальцева Л. А., Канчура Т. В., Панченко Г. В., Белоцерковец О. В., Усенко А. А.
Назва : Место коммуникативных навыков в клинической практике врача-анестезиолога
Місце публікування : Медицина невідкладних станів. - 2020. - Т. 16, № 6. - С. 39-45 (Шифр МУ104/2020/16/6)
Примітки : Библиогр. в конце ст.
MeSH-головна: АНЕСТЕЗИОЛОГИЯ -- ANESTHESIOLOGY
ВРАЧ-БОЛЬНОЙ ОТНОШЕНИЯ -- PHYSICIAN-PATIENT RELATIONS
ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
ЭТИКА КЛИНИЧЕСКАЯ -- ETHICS, CLINICAL
ЭТИКА МЕДИЦИНСКАЯ -- ETHICS, MEDICAL
КЛИНИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- CLINICAL COMPETENCE
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
Найти похожие

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Пятенко Е. А., Васин А. А., Крылов Н. Н.
Назва : Особенности этики хирургической деятельности
Місце публікування : Врач: ежемесячный научно-практический и публицистический журнал/ главный редактор И.Н. Денисов. - Москва: Издательский дом "Русский врач", 2020. - Т. 31, № 10. - С. 5-11. - ISSN 0236-3054 (Шифр ВР59/2020/31/10). - ISSN 0236-3054
MeSH-головна: ОБЩАЯ ХИРУРГИЯ -- GENERAL SURGERY
ЭТИКА МЕДИЦИНСКАЯ -- ETHICS, MEDICAL
ВРАЧ-БОЛЬНОЙ ОТНОШЕНИЯ -- PHYSICIAN-PATIENT RELATIONS
Анотація: Цель статьи – выявить особенности применения общемедицинской этики в хирургической практике и выделить особые морально-этические проблемы хирургической деятельности, а также найти способы преодоления частных этических проблем как для улучшения общения с больными, так и внутри медицинской команды, центральным и ответственным лицом в которой остается хирург. Особую этику хирургии формируют нетривиальные отношения между теми, кто получает хирургическую помощь, и теми, кто ее оказывает. Понимание сути этих особенностей и глубины этих отношений позволяет постичь причины ранимости и уязвимости наших пациентов и, возможно, понять собственные проблемы.
Найти похожие

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Войтенков В. Б., Екушева Е. В.
Назва : Этические аспекты оказания медицинской помощи пожилым пациентам
Місце публікування : Врач. - 2020. - № 7. - С. 85-88 (Шифр ВР59/2020/7)
MeSH-головна: МЕДИЦИНСКОЙ ПОМОЩИ ОКАЗАНИЕ -- DELIVERY OF HEALTH CARE
ЭТИКА МЕДИЦИНСКАЯ -- ETHICS, MEDICAL
ПОЖИЛЫЕ -- AGED
Найти похожие

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Дамулин И. В., Струценко А. А., Конотоп А. В.
Назва : Этика и медицина
Місце публікування : Журнал неврологии и психиатрии им. С.С. Корсакова. - 2020. - Т. 120, № 4. - С. 145-149 (Шифр ЖР15/2020/120/4)
Примітки : Библиогр. в конце ст.
MeSH-головна: ЭТИКА -- ETHICS
ЭТИКА МЕДИЦИНСКАЯ -- ETHICS, MEDICAL
ЭКСПЕРИМЕНТЫ НА ЛЮДЯХ -- HUMAN EXPERIMENTATION
НЕВРОЛОГИЯ -- NEUROLOGY
НЕВРОЛОГИЧЕСКОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ -- NEUROLOGIC EXAMINATION
МОРАЛЬНО-ЭТИЧЕСКИХ ПОНЯТИЙ РАЗВИТИЕ -- MORAL DEVELOPMENT
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Найти похожие

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Mykhaylenko V. L., Litvak A. I., Dzygal O. F.
Назва : Ethical level differences of medical staff in various organizations
Місце публікування : Проблеми екології та медицини: науково-практичний журнал/ головний редактор Ждан В.М. - Полтава: УМСА, 2020. - Т. 24, № 3/4. - С. 24-28 (Шифр ПУ16/2020/24/3/4)
MeSH-головна: ЭТИКА МЕДИЦИНСКИХ СЕСТЕР -- ETHICS, NURSING
ЭТИКА МЕДИЦИНСКАЯ -- ETHICS, MEDICAL
ВОЕННАЯ МЕДИЦИНА -- MILITARY MEDICINE
Анотація: Актуальність обраного дослідження пов’язана з тим, що в останній час значно зріс інтерес до ролі етики як у житті суспільства, так і її роль в управлінні і бізнесі. Експерти та аналітики стверджують, що організації з високим етичним потенціалом процвітають і досягають значних результатів, а з низьким рухаються до занепаду, знаходяться в застої, або можуть зруйнуватися. У соціологічному опитуванні медичних працівників нами була використана анкета англійських дослідників, яка побудована за принципом «правильно-неправильно» і включає 15 ділових типових ситуацій, що описують ту, чи іншу проблему вибору етичних норм у професійній діяльності.До дослідження було залучено 121 особа із трьох різних медичних організацій: центру первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД), Військові медики із однієї організації і медики обласного Лабораторного центру. В кожній групі були як лікарі за двома статями жіночою і чоловічою, так і медичні сестри – жінки. За отриманими даними, найбільш високий рівень етичності продемонстрували Військові медики звичні додержуватись і виконувати правила і команди в тому числі і моральні настанови. Аналіз етичності медичного персоналу за гендерною ознакою продемонстрував етичні переваги жінок над чоловіками, що суттєво відрізняє їх етичну поведінку від поведінки чоловіків. Навчання і постійне удосконалення етичної поведінки має бути невід’ємним елементом розвитку і удосконалення медичного персоналу як на місцях у медичних закладах, так і під час тематичного професійного удосконалення медичних працівників на різних курсах і тренінгах. Питання етичної поведінки і формування етичних навичок медичного персоналу мають бути введені в учбові програми післядипломного навчання як лікарів, так і медичних сестер.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-40  
 
© 2017-2023
Бібліотека Полтавського державного медичного університету
36011, м. Полтава, вул. Шевченка, 23
© Міжнародна асоціація користувачів і розробників
електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)