Головна Спрощений режим Опис

Бази даних


Періодичні видання. Статті - результати пошуку 148913

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (777)Книги іноземною мовою (5)Методичні рекомендації. Брошури (10)Матеріали конференцій (16)Електронний ресурс (3)Раритетні видання (8)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=ФИЗИОЛОГИЯ<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 36
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-36 
1.


   
    Медична фізіологія - сучасний напрямок викладання фізіології в медичних ВНЗ / І. В. Міщенко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 188-191 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (обучение)
Анотація: Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки сучасного лікаря у вищій медичній школі, проаналізовані сучасні теоретичні та практичні підходи до реалізації інтеграції медичної фізіології як фундаментальної медико-біологічної дисципліни у вищій медичній школі. В статті розглянути актуальні питання викладання дисципліни фізіології в сучасних умовах освітнього процесу. Предмет викладається кафедрою фізіології ПДМУ для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП "Медицина", "Педіатрія". "Стоматологія", "Фармація" галузі знань 22 "Охорона здоров'я" та ОПП "Біологія" галузі знань 09 "Біологія" на ІІ курсі. Обгрунтовується роль практично орієнтованому принципу викладання, адже фізіологія є однією з фундаментальних дисциплін, що забезпечує міждисциплінарну інтеграцію у вищій медичній освіті від теоретичних наук до практичних, а її вивчення максимально наближає здобувачів освіти до вивчення клінічних дисциплін. В статті підкреслюється, що методи фізіологічних досліджень є по суті клінічними методами дослідження фізіологічних функцій організму людини, які в подальшому здобувачі освіти будуть застосовувати в своїй лікарській практиці. Для цього на кафедрі втілюють комплексний підхід, який включає підготовку та постійне оновлення навчальних та навчально-методичних посібників, що включають лабораторні роботи з описом фізіологічних методів досліджень. В статті наведені здобутки кафедри фізіології Полтавського державного медичного університету у вигляді участі співробітників кафедри у виданні першого перекладу українською мовою всесвітньо відомого підручника з фізіології "Медична фізіологія за Гайтоном і Голлом" у 2-х томах. Зазначається, що підвищення якості освіти у медичних вищих навчальних закладах є ключовим завданням, що вимагає постійного вдосконалення ефективності організації й інформатизації навчального процесу, упровадження передових наукових розробок та технологій у практику викладання, забезпечення високого професіоналізму викладачів, створення сучасного навчально-методичного та лабораторно-інструментального забезпечення, зокрема дисципліни фізіологія, як теоретичного фундаменту клінічної медицини.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Міщенко, І. В.
Коковська, О. В.
Запорожець, Т. М.
Сухомлин, Т. А.
Сухомлин, А. А.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.


   
    Практично орієнтований підхід до методики викладання теми "Автономні рефлекси, їх практичне використання в клініці" на кафедрі фізіології ПДМУ в сучасних умовах освітнього процесу / О. В. Коковська [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 1. - С. 182-185 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
БИОЛОГИЧЕСКИХ НАУК ДИСЦИПЛИНЫ -- BIOLOGICAL SCIENCE DISCIPLINES (обучение, стандарты)
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (обучение, стандарты, тенденции)
Анотація: В системі вищої медичної освіти фізіологія є фундаментальною дисципліною та займає важливе місце в системі підготовки висококваліфікованих медичних фахівців. Тому науково-педагогічні працівники кафедри фізіології Полтавського державного медичного університету працюють над формуванням у здобувачів освіти здатності аналізувати і систематизувати отримані теоретичні та практичні знання, що сприяє професійному спрямуванню навчання та закладанню основ клінічного мислення у майбутніх фахівців. В статті розглянутий практично орієнтовний підхід до методики викладання теми "Автономні рефлекси, їх практичне використання в клініці" в сучасних умовах освітнього процесу для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти та першого (бакалаврського) рівня вищої освіти на ІІ курсі. Підкреслюється, що дана тема має важливе практичне значення в роботі майбутніх лікарів, а знання та практичні навички, засвоєні при її вивченні, надають можливість здобувачам освіти ІІ курсу використовувати знання про автономні рефлекси для впливу та регуляції діяльності деяких внутрішніх органів та для надання невідкладної медичної допомоги. Такий підхід до проведення практичного заняття в значному ступені мотивує студентів до вивчення даної теми та фізіології в цілому. В статті наведено принципи викладання даної теми від теоретичного її обговорення до виконання практичної роботи. Обгрунтовується значення вивчення здобувачами вищої медичної освіти предмету "Фізіологія" як однієї з фундаментальних наук, що забезпечує міждисциплінарну інтеграцію в процесі навчанні від теоретичних наук до практичних, а також допомагає в майбутньому з подальшим професійним самовизначенням та формуванням клінічного мислення, що є важливими для підвищення якості професійної підготовки майбутніх лікарів в сучасних умовах освітнього процесу.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Коковська, О. В.
Жукова, М. Ю.
Павленко, Г. П.
Весніна, Л. Е.
Юдіна, К. Є.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

3.


   
    Підвищення якості освіти та наближення її до оптимального рівня при дистанційній формі викладання патологічної фізіології студентам медичного університету / Р. C. Вастьянов [та ін.] // Укр. мед. часопис. - 2023. - N 2. - С. 13-18


MeSH-~главная:
ПАТОЛОГИЯ -- PATHOLOGY (обучение)
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы)
КАЧЕСТВА ПОВЫШЕНИЕ -- QUALITY IMPROVEMENT
Дод.точки доступу:
Вастьянов, Р. C.
Стоянов, O. M.
Тірон, O. I.
Вансович, B. Є.
Остапенко, І. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.


    Povar, M. A.
    The issue of academic virtue in studying the subject "Physiology" in the distance learning conditions of english-speaking medical students / M. A. Povar, S. S. Tkachuk // Клінічна та експериментальна патологія. - 2022. - Т. 21, № 4. - P101-104. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (организация и управление)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: Академічна доброчесніть, як принцип фундаментальних цінностей, сприяє особистісному та професійному становленню учасників освітнього процесу. Розвиток новітніх технологій, у т.?ч. дистанційного навчання, відкриває нові можливості покращення освітнього процесу, водночас створюючи передумови евентуальних варіантів порушень академічної доброчесності здобувачами освіти. Взаємодопомога, підтримка та навчання студентів за принципами академічної доброчесності сприяє становленню майбутньої професії лікаря та гідного члена соціуму. Мета роботи – проаналізувати проблемні питання академічної доброчесності під час дистанційного вивчення фізіології англомовними студентами. Висновки. Дотримання принципів академічної доброчесності, створення атмосфери справедливості, взаємоповаги та взаємодовіри як у студентському середовищі, так і у взаємовідносинах «викладач-студент» покращує якість засвоєння знань та вмінь із фізіології і підвищує рівень підготовки майбутніх фахівців-медиків.
Дод.точки доступу:
Tkachuk, S. S.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.


   
    Історія науки. Ніна Володимирівна Лауер (до 110-річчя зі дня народження) // Фізіол. журнал. - 2021. - Том 67, N 6. - С. 84-85


MeSH-~главная:
ПАТОЛОГИЯ -- PATHOLOGY (история, кадры)
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (история, кадры)
Дод.точки доступу:
Лауер, Ніна Володимирівна (01.12.1911-18.01.1996) \о ней\

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.


   
    Видатному українському біохіміку, фізіологу, біофізику Володимиру Корнійовичу Рибальченко - 80 // Фізіол. журнал. - 2021. - Том 67, N 5. - С. 73-74


MeSH-~главная:
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (история, кадры)
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (история, кадры)
Дод.точки доступу:
Рибальченко, Володимир Корнійович (05.09.1941)

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.


    Савчук, Т.
    Використання інтерактивних методів викладання при вивченні фізіології студентами медичних університету зі спеціальності медична психологія / Т. Савчук // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2021. - № 4. - С. 87-89. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (обучение)
ПСИХОЛОГИЯ МЕДИЦИНСКАЯ -- PSYCHOLOGY, MEDICAL (обучение)
Анотація: Введение. Будущая профессия медицинских психологов требует высокого уровня подготовки и связана с высокой ответственностью за жизнь и здоровье пациентов. Воспитать настоящего врача, медицинского психолога, специалиста своего дела можно только внедряя в учебный процесс стратегию развития критического мышления. Задача этой стратегии состоит в «пробуждении сознания», когда студент осознает окружающие его реалии и ищет пути решения проблем. Основная часть. Внедрение интерактивных методов обучения согласной концепции личностно-ориентированного обучения и неразрывно связано с применением активных и интерактивных методик обучения, такой как, например, методика “мозгового штурма”. Внедрение методики "мозговой штурм" при преподавании физиологии студентам Буковинского государственного медицинского университета продемонстрировало создание комфортных условий обучения, при которых студент чувствует свою успешность, свою интеллектуальную способность, что делает более продуктивным процесс обучения. Вывод. Внедрение интерактивных методов обучения: лекций, практических и семинарских занятий является требованием современного подхода к преподаванию. Такие методы значительно улучшают усвоение материала и формируют основы клинического мышления студентов на первых курсах медицинского университета.
Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

8.


    Tymofiychuk, І.
    Skills of distance teaching of physiology to students of bukovina state medical university / І. Tymofiychuk, S. Semenenko // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2021. - № 2. - P107-109. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы)
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS (организация и управление)
Анотація: Використання інформаційних технологій в педагогічному процесі збільшилося, особливо, в останнє десятиліття. Сучасні комп'ютерні програми дозволяють забезпечити передачу знань і доступ до різноманітної навчальної інформації, а нові технології, такі як інтерактивні електронні навчальні посібники, мультимедійний контент, мережа Інтернет, сприяють більш активному залученню учнів до процесу навчання. Дистанційне навчання не обійшло стороною і медицину. Мета статті – розкрити досягнення і проблеми дистанційного викладання теоретичних дисциплін у Буковинському державному медичному університеті, що вже більше 10 років працює з сервером дистанційного навчання “Moodle”, який за роки свого існування постійно вдосконалюється. Новизна статті полягає в з’ясуванні причин популярності ресурсу в студентів, адже відомо, що студенти-медики, в першу чергу, намагаються отримати інформацію саме в Moodle. На сервері розміщені: методичні матеріали для підготовки, лекційний матеріал, підручники, календарні плани, довідники для студентів, інформація про відпрацювання, результати відпрацювань пропущених занять. Методологія статті включає порівняльний і аналітичний методи оцінки досягнень і проблем дистанційного викладання предмету «Фізіологія» студентам БДМУ. Завданням нашого дослідження стало зробити проміжні висновки про недоліки і переваги дистанційної форми навчання при вивченні фізіології студентами 2 курсу БДМУ. Висновки. Кафедра фізіології БДМУ за час викладання накопичила певний досвід дистанційної форми навчання. Колектив кафедри в ході викладання, удосконалив комп'ютерні навички, були оновлені та покращені сервери Moodle. Дистанційне форма навчання скорочує час навчання завдяки швидкості комунікації викладача і студента. Доступ до медичної інформації значно розширено і є можливість використання всіх форм навчання, в тому числі самостійної роботи в електронній бібліотеці. У сільських районах електронна медична бібліотека може стати одним з найбільш ефективних шляхів використання інформаційного прогресу в клінічній медицині. Своєчасне і оперативне впровадження дистанційної форми навчання в медичному університеті дозволило зацікавити студентів і в підсумку розвинути дистанційний формат навчання в єдину інформаційно-освітнє середовище університету, розширити електронну навчально-методичну базу університету та зберегти колишній освітній потенціал. Недоліком дистанційного навчання є неможливість надбання та відпрацювання мануальних навичок і виконання різних лікарських маніпуляцій під контролем викладача, що є основою якісної підготовки фахівців в медичних ВНЗ.
Дод.точки доступу:
Semenenko, S.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

9.


    Савчук, Т.
    Teaching physiology to students of medical psychology faculty in medical university / Т. Савчук, І. Тимофійчук // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2021. - № 2. - P104-106. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (обучение)
УНИВЕРСИТЕТЫ -- UNIVERSITIES (организация и управление)
Анотація: У статті розглядаються особливості викладання фізіології студентам медичних університетів спеціальності “Медична психологія”. Від майбутнього лікаря – медичного психолога потрібна солідна теоретична підготовка в одній з найскладніших областей медицини – неврології та психіатрії. Саме з другого курсу, на заняттях з фізіології, починається розробка теоретичного матеріалу і закладаються основи клінічного мислення, що необхідно вже на старших курсах, на стажуванні для успішного оволодіння знаннями. Медична психологія вивчає психологічні аспекти діяльності лікаря та поведінки пацієнта. Він вивчає психічні прояви хвороб, роль психіки у їх виникненні, перебігу, лікуванні, а також у зміцненні здоров’я людини. Зв’язки психології та медицини настільки тісні, що для психологів, які працюють у цій галузі, медичні знання є абсолютно необхідними. Водночас лікарі все більше усвідомлюють необхідність психологічних знань для успішної медичної роботи. Отже, медична психологія – це область наукових знань і область практичних робіт, яка однаковою мірою стосується як медицини, так і психології. При розробці проблем медичної психології поєднуються зусилля психологів, фізіологів та лікарів. Актуальність медичної психології визначається основним положенням медицини про те, що лікар повинен лікувати не хворобу, а пацієнта. На кафедрі фізіології, де викладається студентам спеціальності “Медична психологія” викладається дисципліна “Фізіологія з основами нейрофізіології”, особлива увага приділяється вивченню розділів “Фізіологія нервової системи”, “Фізіологія сенсорних систем”, “Фізіологія вищої нервової діяльності”. Особлива увага викладачам кафедри приділяється виробленню практичних навичок вирішення ситуативних задач, набуттю навичок перевірки рефлекторної діяльності, вимірюванню часу рефлексу. Вирішення ситуативних проблем ставить проблему для майбутнього лікаря, навчити студента мислити клінічно і одночасно дає чудову теоретичну підготовку.
Дод.точки доступу:
Тимофійчук, І.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

10.


    Tymofiychuk, І.
    Blood type mystery / І. Tymofiychuk, S. Semenenko // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2021. - № 2. - P91-93. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
КРОВИ ГРУПП АНТИГЕНЫ -- BLOOD GROUP ANTIGENS (история)
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY
Анотація: Ще в давні часи кров була символом життєвого потоку і енергії. Вважалося, що вона дає сили. Червона фарба і вино використовувалися в традиційних обрядах. Група крові здатна розповісти про своє “власника” чимало цікавих фактів. Маючи інформацію про власну групу крові, можна краще розібратися в собі і своєму організмі. Мета статті. У статті розглядаються дослідження з історії медицини, які формують нові уявлення про формування груп крові. Новизна дослідження обумовлена тим, що уявлення про групи крові з року в рік поповнюються новими даними, що і спонукає провести історичний нарис. Основна частина. Зі збільшенням кількості населення і зміною навколишнього середовища зменшується можливість добувати м'ясну їжу. У підсумку це і призвело до виникнення “вегетаріанської” другої групи крові А. Переселення народів в Європу є причиною переважання там людей з другою групою крові в цей час. Вважається, що батьківщина гена третьої групи В знаходиться в передгір'ях Гімалаїв, на території нинішніх Індії та Пакистану. Четверта група крові АВ виникла в результаті змішання володарів гена А і носіїв гена В. На сьогодні всього лише 6% європейців мають четверту групу крові, яка є наймолодшою в системі АВО. Унікальність цієї групи в успадкуванні високого імунологічного захисту, яка проявляється в стійкості до аутоімунних і алергічних захворювань. Висновки. Еволюція людини неможлива без систематичної зміни частот генів в популяції. Чи продовжується еволюція зараз? Думки часом суперечливі. Одні вважають, що людина досягла вершини еволюційного древа, інші не погоджуються з такими висновками.
Дод.точки доступу:
Semenenko, S.

Примірників всього: 1
ЕЖ (1)
Вільні: ЕЖ (1)

Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-36 
 
© 2017-2023
Бібліотека Полтавського державного медичного університету
36011, м. Полтава, вул. Шевченка, 23
© Міжнародна асоціація користувачів і розробників
електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)