Головна Спрощений режим Опис

Бази даних


Періодичні видання. Статті - результати пошуку 148913

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (19)Автореферати (2)Методичні рекомендації. Брошури (11)Матеріали конференцій (16)Електронний ресурс (3)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 88
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Каськова Л. Ф., Янко Н. В., Новікова С. Ч., Чуприна Л. Ф., Артем'єв А. В.
Назва : Використання моделей практико-орієнтованого навчання під час вивчення дитячої стоматології
Місце публікування : Укр. стоматол. альманах: науково-практичний фаховий журнал/ головний редактор: В.М. Ждан ( з 2005 року ) ; М.С. Скрипніков. - Полтава: Українська медична стоматологічна академія, 2024. - № 1. - С. 88-91. - ISSN 2409-0255 (Шифр УУ33/2024/1). - ISSN 2409-0255
MeSH-головна: СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY
Анотація: Викладачі клінічних кафедр медичних закладів вищої освіти стикаються з проблемою практичної підготовки здобувачів освіти, для поліпшення якої запропоновано численні методи. Метою роботи став розгляд моделей практико-орієнтованого навчання, які можуть використовуватись під час викладання дитячої терапевтичної стоматології. Модель однохвилинного наставництва використовується викладачем у 1-5-хвилинній бесіді зі студентом для спрямування процесів діагностики й лікування, для чого спочатку студент оглядає пацієнта, потім презентує клінічний випадок, після чого викладач спрямовує його поведінкові реакції. SNAPPS-модель (Summarize +Narrow + Analyze + Probe + Plan + Select) описує 6 етапів клінічного навчання. Метод включає аналіз історії хвороби і проведених методів обстеження, визначення нозологічних одиниць для диференціювальної діагностики, власне проведення диференціювальної діагностики, запитання до наставника щодо невизначеностей, обговорення плану лікування пацієнта і питань та джерел, пов’язаних із клінічним випадком, для самостійного опрацювання. У межах моделі впізнавання і відтворення стандартних ситуацій (поширених випадків) здобувач освіти за 30 с розповідає про головну проблему, що непокоїть пацієнта, і пропонує свій діагноз на основі ключових симптомів. Викладач особисто оглядає пацієнта, установлює діагноз або обговорює, чому його не можна впевнено встановити, й оцінює дії студента. Усі описані моделі практично-орієнтованого навчання покращують вираження міркувань без особливого впливу на час, витрачений для презентацій випадку. Модель упізнавання й відтворення стандартних ситуацій у стоматології особливо корисна під час розпізнавання поширених клінічних випадків (відтворення зразка). Модель швидкого однохвилинного наставництва, що передбачає ініціативу й менторську роль викладача, добре підходить новачкам, а сфокусовану на самостійній роботі учнів SNAPPS-методику краще застосовувати для сильних студентів.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Найти похожие

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шешукова О. В., Поліщук Т. В., Мосієнко А. С., Труфанова В. П., Максименко А. І., Казакова К. С., Бауман С. С.
Назва : Методи активізації пізнавальної діяльності лікарів-інтернів під час вивчення розділу дитячої стоматології
Місце публікування : Вісн. пробл. біол. і медицини: український науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава: ПДМУ, 2024. - № 1(172). - С. 320-323. - ISSN 2077-4214 (Шифр ВУ12/2024/1(172)). - ISSN 2077-4214
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY
Анотація: Використання методів активізації діяльності лікарів-інтернів є важливим принципом навчання на післядипломному рівні. Вирішення діагностичних та лікувальних завдань, проблемних ситуацій, участь у навчальних іграх, науковій роботі забезпечує високу професійну підготовку. Мета дослідження. Визначити оптимальні методи активізації пізнавальної діяльності лікарів-інтернів, які на сучасному етапі можуть бути застосовані при підготовці майбутнього лікаря-стоматолога під час вивчення розділу дитячої стоматології. Основна частина. Важливим є формування у лікарів-інтернів здатності до продуктивної діяльності, коли всі необхідні лікарські діагностичні та лікувальні маніпуляції хоч і виконуються за аналогією до того, що було засвоєно на теоретичних заняттях, але з необхідними змінами в кожній новій ситуації, з кожним новим маленьким пацієнтом. Індивідуалізація навчання полягає у тому, що кожен викладач на практиці навчає лікарів-інтернів основам клінічного мислення, аналізує всі етапи лікувально-діагностичного процесу з його труднощами і помилками безпосередньо на прикладі конкретного пацієнта. При опануванні циклу дитячої стоматології реалізується принцип професійної відповідальності, яку усвідомлює кожен лікар-інтерн стосовно свого маленького пацієнта, своєї особистої діяльності та життя. При безпосередньому контакті з дитиною та її батьками лікарю-інтерну необхідно не тільки налагодити спілкування, а й зуміти привернути увагу до себе, викликати довіру та проявити себе фахівцем. Одним із важливих напрямів роботи співробітників кафедри є залучення інтернів до наукової роботи. Поряд із основною підготовкою за спеціальністю, вища школа на післядипломному етапі також сприяє розвитку особистості з широким кругозором та повною мірою дозволяє розкрити творчий потенціал людини. Комплексна підготовка дозволяє підготувати грамотного спеціаліста, схильного до аналітичної діяльності. Науково-дослідна робота є важливою в процесі навчання в інтернатурі, оскільки лікарі-інтерни не можуть обмежуватися лише базовими знаннями, а повинні прагнути до їхнього розширення та поглиблення з метою застосування на практиці. Співробітники кафедри дитячої стоматології постійно працюють над формуванням такого стилю викладання, суттю якого є активізація роботи лікаря-інтерна, розвиток клінічного мислення, мотивація необхідності оволодіння практичними навичками, здатність самостійно приймати рішення, уміння формулювати діагноз. Висновки. Формування наукового підходу до практичної діяльності для самих інтернів благотворно позначається на клінічному мисленні, дає можливість відчувати себе творцем, збільшує креативну складову лікарської професії. Завдяки активізації пізнавальної діяльності лікарі-інтерни реалізують свої навички на високому рівні професійних знань та умінь.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Найти похожие

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Sheshukova O. V., Polishchuk T. V., Mosiienko A. S., Trufanova V. P., Maksymenko A. I., Kazakova K. S., Bauman S. S.
Назва : Methods of activation of cognitive activity of interns during the study of paediatric dentistry
Місце публікування : Вісн. пробл. біол. і медицини: український науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава: ПДМУ, 2024. - № 1(172). - С. 318-320. - ISSN 2077-4214 (Шифр ВУ12/2024/1(172)). - ISSN 2077-4214
Примітки : 322
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY
Анотація: Використання методів активізації діяльності лікарів-інтернів є важливим принципом навчання на післядипломному рівні. Вирішення діагностичних та лікувальних завдань, проблемних ситуацій, участь у навчальних іграх, науковій роботі забезпечує високу професійну підготовку. Мета дослідження. Визначити оптимальні методи активізації пізнавальної діяльності лікарів-інтернів, які на сучасному етапі можуть бути застосовані при підготовці майбутнього лікаря-стоматолога під час вивчення розділу дитячої стоматології. Основна частина. Важливим є формування у лікарів-інтернів здатності до продуктивної діяльності, коли всі необхідні лікарські діагностичні та лікувальні маніпуляції хоч і виконуються за аналогією до того, що було засвоєно на теоретичних заняттях, але з необхідними змінами в кожній новій ситуації, з кожним новим маленьким пацієнтом. Індивідуалізація навчання полягає у тому, що кожен викладач на практиці навчає лікарів-інтернів основам клінічного мислення, аналізує всі етапи лікувально-діагностичного процесу з його труднощами і помилками безпосередньо на прикладі конкретного пацієнта. При опануванні циклу дитячої стоматології реалізується принцип професійної відповідальності, яку усвідомлює кожен лікар-інтерн стосовно свого маленького пацієнта, своєї особистої діяльності та життя. При безпосередньому контакті з дитиною та її батьками лікарю-інтерну необхідно не тільки налагодити спілкування, а й зуміти привернути увагу до себе, викликати довіру та проявити себе фахівцем. Одним із важливих напрямів роботи співробітників кафедри є залучення інтернів до наукової роботи. Поряд із основною підготовкою за спеціальністю, вища школа на післядипломному етапі також сприяє розвитку особистості з широким кругозором та повною мірою дозволяє розкрити творчий потенціал людини. Комплексна підготовка дозволяє підготувати грамотного спеціаліста, схильного до аналітичної діяльності. Науково-дослідна робота є важливою в процесі навчання в інтернатурі, оскільки лікарі-інтерни не можуть обмежуватися лише базовими знаннями, а повинні прагнути до їхнього розширення та поглиблення з метою застосування на практиці. Співробітники кафедри дитячої стоматології постійно працюють над формуванням такого стилю викладання, суттю якого є активізація роботи лікаря-інтерна, розвиток клінічного мислення, мотивація необхідності оволодіння практичними навичками, здатність самостійно приймати рішення, уміння формулювати діагноз. Висновки. Формування наукового підходу до практичної діяльності для самих інтернів благотворно позначається на клінічному мисленні, дає можливість відчувати себе творцем, збільшує креативну складову лікарської професії. Завдяки активізації пізнавальної діяльності лікарі-інтерни реалізують свої навички на високому рівні професійних знань та умінь.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Найти похожие

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Сороченко Г. В., Хоменко Л. О., Остапко О. І.
Назва : Клінічна ефективність первинної профілактики карієсу постійних зубів у дітей 10-13-річного віку
Паралельн. назви :Clinical effectiveness of permanent dental caries primary prevention for 10–13 years old children
Місце публікування : Клінічна стоматологія. - Тернопіль, 2022. - N 3. - С. 42-48 (Шифр КУ44/2022/3)
MeSH-головна: КАРИЕС ЗУБОВ -- DENTAL CARIES
КАРИЕСУ ЗУБОВ ПОДВЕРЖЕННОСТЬ -- DENTAL CARIES SUSCEPTIBILITY
ЗУБНАЯ ЭМАЛЬ -- DENTAL ENAMEL
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY
Найти похожие

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гевкалюк Н. О., Назаренко І. В.
Назва : Порівняльна оцінка ефективності використання «ICON» та «R.O.C.S. Medical Minerals» при початковому карієсі зубів у дітей
Паралельн. назви :Prevention of the initial stage of caries of milk teeth in children of primary school age with the help of “ICON” and “R.O.C.S. Medical Minerals”
Місце публікування : Клінічна стоматологія. - Тернопіль, 2022. - N 3. - С. 36-41 (Шифр КУ44/2022/3)
MeSH-головна: РОТОВОЙ ПОЛОСТИ БОЛЕЗНИ -- MOUTH DISEASES
КАРИЕС ЗУБОВ -- DENTAL CARIES
ЗУБА РЕМИНЕРАЛИЗАЦИЯ -- TOOTH REMINERALIZATION
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY
Найти похожие

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Каськова Л. Ф., Садовські М. О.
Назва : Зміна показників карієсу тимчасових зубів з урахуванням їх одонтогліфіки та способу проведеної профілактики
Місце публікування : Вісн. пробл. біол. і медицини: український науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава: ПДМУ, 2023. - № 1(168). - С. 407-411. - ISSN 2077-4214 (Шифр ВУ12/2023/1(168)). - ISSN 2077-4214
MeSH-головна: ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY
КАРИЕС ЗУБОВ -- DENTAL CARIES
ЗУБ КОРЕННОЙ БОЛЬШОЙ -- MOLAR
ГАЛОГЕНИРОВАНИЕ -- HALOGENATION
Анотація: Карієс зубів є найпоширенішим захворюванням порожнини рота в усьому світі. За оцінками ВООЗ, в Європі від 20 до 90% дітей у віці 6 років мають дане захворювання тому його профілактика безумовно є найголовнішим завданням сучасної дитячої стоматології. Використання фторидів було визнане як основний фактор, відповідальний за зниження поширеності карієсу в останні десятиліття. Як підтверджують багаточисленні дослідження науковців герметизація фісур молярів та глибоке фторування – це методи, які мають беззаперечний карієспрофілактичний ефект. Американська академія дитячої стоматології (AAPD) заявила, що герметики для фісур зменшують карієс на 76%. Метод глибокого фторування на відміну від класичного фторування емалі дає змогу створити депо кристалів фторидів, які протягом тривалого часу постійно виділяють іони фтора в концентрації достатній для ремінералізації Метою нашого дослідження було вивчення впливу герметизації фісур тимчасових молярів на показники карієсу з урахуванням їх одонтогліфіки оклюзійної поверхні, як фактору ризику виникнення карієсу. Під нашим спостереженням протягом 2 років перебувало 60 дітей з їх 3-річного віку до 5років, які були поділені на 3 групи відповідно до проведених профілактичних заходів. В процесі обстеження груп порівняння було встановлено ефективність різних методів профілактики. В тимчасових молярах верхньої і нижньої щелепи частіше зустрічаються типи жувальної поверхні, які мають більш складний малюнок. Вони мають 4-6 горбів, ямки та значну розгалуженість борозен, що створює середовище для накопичення залишків їжі, зубних нашарувань та призводить до виникнення каріозного процесу в зубі. Проведення профілактичних заходів у дітей різних груп спостереження довело, що найбільш ефективним методом профілактики карієсу тимчасових молярів є герметизація, що дає можливість ізолювати зуб від дії зовнішніх чинників та сприяти мінералізації його твердих тканин під дією фторидів, який дифундує зі склоіономерного цементу.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Найти похожие

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Kaskova L. F., Sadovski M. O.
Назва : Change indicators of caries of temporary teeth, taking into account their odontoglyphics and method of prevention carried out
Місце публікування : Вісн. пробл. біол. і медицини: український науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава: ПДМУ, 2023. - № 1(168). - С. 405-407. - ISSN 2077-4214 (Шифр ВУ12/2023/1(168)). - ISSN 2077-4214
MeSH-головна: ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY
КАРИЕС ЗУБОВ -- DENTAL CARIES
ЗУБ КОРЕННОЙ БОЛЬШОЙ -- MOLAR
ГАЛОГЕНИРОВАНИЕ -- HALOGENATION
Анотація: Карієс зубів є найпоширенішим захворюванням порожнини рота в усьому світі. За оцінками ВООЗ, в Європі від 20 до 90% дітей у віці 6 років мають дане захворювання тому його профілактика безумовно є найголовнішим завданням сучасної дитячої стоматології. Використання фторидів було визнане як основний фактор, відповідальний за зниження поширеності карієсу в останні десятиліття. Як підтверджують багаточисленні дослідження науковців герметизація фісур молярів та глибоке фторування – це методи, які мають беззаперечний карієспрофілактичний ефект. Американська академія дитячої стоматології (AAPD) заявила, що герметики для фісур зменшують карієс на 76%. Метод глибокого фторування на відміну від класичного фторування емалі дає змогу створити депо кристалів фторидів, які протягом тривалого часу постійно виділяють іони фтора в концентрації достатній для ремінералізації Метою нашого дослідження було вивчення впливу герметизації фісур тимчасових молярів на показники карієсу з урахуванням їх одонтогліфіки оклюзійної поверхні, як фактору ризику виникнення карієсу. Під нашим спостереженням протягом 2 років перебувало 60 дітей з їх 3-річного віку до 5років, які були поділені на 3 групи відповідно до проведених профілактичних заходів. В процесі обстеження груп порівняння було встановлено ефективність різних методів профілактики. В тимчасових молярах верхньої і нижньої щелепи частіше зустрічаються типи жувальної поверхні, які мають більш складний малюнок. Вони мають 4-6 горбів, ямки та значну розгалуженість борозен, що створює середовище для накопичення залишків їжі, зубних нашарувань та призводить до виникнення каріозного процесу в зубі. Проведення профілактичних заходів у дітей різних груп спостереження довело, що найбільш ефективним методом профілактики карієсу тимчасових молярів є герметизація, що дає можливість ізолювати зуб від дії зовнішніх чинників та сприяти мінералізації його твердих тканин під дією фторидів, який дифундує зі склоіономерного цементу.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Найти похожие

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бережна О. Е., Каськова Л. Ф., Лазарєва К. А.
Назва : Методи відновлення тимчасових зубів у дітей дошкільного віку
Місце публікування : Вісн. пробл. біол. і медицини: український науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава: ПДМУ, 2023. - № 1(168). - С. 391-395. - ISSN 2077-4214 (Шифр ВУ12/2023/1(168)). - ISSN 2077-4214
MeSH-неглавная: ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY
КАРИЕС ЗУБОВ -- DENTAL CARIES
ЗУБ КОРЕННОЙ БОЛЬШОЙ -- MOLAR
Анотація: Існує широкий спектр можливостей для відновлення каріозних тимчасових різців та молярів і значна кількість стоматологів з великим успіхом їх використовують. Під час відвідування лікаря-стоматолога дитячого однією із умов лікування дитини є покращення зовнішнього вигляду, створення гарної посмішки на що повинен адекватно реагувати лікар та пропонувати пацієнтам можливі варіанти досягнення їх бажань, враховуючи і необхідність відновлення функції жування. Тому важливим є дослідити можливості застосування різних методів відновлення коронки тимчасових зубів у дітей, визначити їх переваги та надати рекомендації по їх застосуванню. Проведене лікування 796 дітей 2-6 років з тимчасовим прикусом з патологією твердих тканин тимчасових зубів, яка супроводжувалася значним руйнуванням зубів. Санація порожнини рота відбувалась в умовах загального знеболення. Для відновлення тимчасових зубів використовували реставрацію композитними матеріалами в 63% випадків, відновлення з використанням стандартних коронок різних видів – у 37%. Всі, застосовані нами методики показали позитивні результати та дали можливість зберегти тимчасові зубі протягом часу спостереження. Стандартні коронки на сьогодні достатньо широко використовуються в дитячій стоматології. Вони відновлюють анатомічну форму коронкової частини зуба і жувальну ефективність, запобігають перелому стінок коронки зуба, які залишилися, герметично закривають дефект твердих тканин, фіксуючий цемент ремінералізує тверді тканини зуба під коронкою за рахунок виділення фторидів (у разі використання склоіономерних цементів). В дитячій стоматології можливе використання різних коронок: стальні коронки з нержавіючої сталі, стальні коронки з пластмасовим облицюванням, коронки з каркасу із диоксиду цирконію. Для кожного з них є свої показання. Загальноприйнятим і найбільш вживаним методом в дитячій терапевтичній стоматології для відновлення тимчасових зубів є використання композитних пломбувальних матеріалів. У своїй роботі, у 63% випадків ми використовували нанокерамічний, фотополімерний, рентгенконтрастний універсальний композит, який призначений для реставрацій як у фронтальній, так і в бічній ділянці, в поєднанні з універсальною адгезивною системою. У 3,19% випадків через рік після лікування було виявлено сколи реставрацій фронтальної групи зубів. Під час вибору певної методики лікар повинен враховувати всі показання, протипоказання, можливі ускладнення, вік дитини, згоду батьків на запропонований спосіб відновлення тимчасових зубів та прийняти найбільш раціональне рішення в кожному конкретному випадку.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Найти похожие

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Berezhnaya O. E., Kaskova L. F., Lazareva K. A.
Назва : Methods for temporary teeth restoring in preschool children
Місце публікування : Вісн. пробл. біол. і медицини: український науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава: ПДМУ, 2023. - № 1(168). - С. 389-391. - ISSN 2077-4214 (Шифр ВУ12/2023/1(168)). - ISSN 2077-4214
MeSH-головна: ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY
КАРИЕС ЗУБОВ -- DENTAL CARIES
ЗУБ КОРЕННОЙ БОЛЬШОЙ -- MOLAR
Анотація: Існує широкий спектр можливостей для відновлення каріозних тимчасових різців та молярів і значна кількість стоматологів з великим успіхом їх використовують. Під час відвідування лікаря-стоматолога дитячого однією із умов лікування дитини є покращення зовнішнього вигляду, створення гарної посмішки на що повинен адекватно реагувати лікар та пропонувати пацієнтам можливі варіанти досягнення їх бажань, враховуючи і необхідність відновлення функції жування. Тому важливим є дослідити можливості застосування різних методів відновлення коронки тимчасових зубів у дітей, визначити їх переваги та надати рекомендації по їх застосуванню. Проведене лікування 796 дітей 2-6 років з тимчасовим прикусом з патологією твердих тканин тимчасових зубів, яка супроводжувалася значним руйнуванням зубів. Санація порожнини рота відбувалась в умовах загального знеболення. Для відновлення тимчасових зубів використовували реставрацію композитними матеріалами в 63% випадків, відновлення з використанням стандартних коронок різних видів – у 37%. Всі, застосовані нами методики показали позитивні результати та дали можливість зберегти тимчасові зубі протягом часу спостереження. Стандартні коронки на сьогодні достатньо широко використовуються в дитячій стоматології. Вони відновлюють анатомічну форму коронкової частини зуба і жувальну ефективність, запобігають перелому стінок коронки зуба, які залишилися, герметично закривають дефект твердих тканин, фіксуючий цемент ремінералізує тверді тканини зуба під коронкою за рахунок виділення фторидів (у разі використання склоіономерних цементів). В дитячій стоматології можливе використання різних коронок: стальні коронки з нержавіючої сталі, стальні коронки з пластмасовим облицюванням, коронки з каркасу із диоксиду цирконію. Для кожного з них є свої показання. Загальноприйнятим і найбільш вживаним методом в дитячій терапевтичній стоматології для відновлення тимчасових зубів є використання композитних пломбувальних матеріалів. У своїй роботі, у 63% випадків ми використовували нанокерамічний, фотополімерний, рентгенконтрастний універсальний композит, який призначений для реставрацій як у фронтальній, так і в бічній ділянці, в поєднанні з універсальною адгезивною системою. У 3,19% випадків через рік після лікування було виявлено сколи реставрацій фронтальної групи зубів. Під час вибору певної методики лікар повинен враховувати всі показання, протипоказання, можливі ускладнення, вік дитини, згоду батьків на запропонований спосіб відновлення тимчасових зубів та прийняти найбільш раціональне рішення в кожному конкретному випадку.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Найти похожие

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Lytovchenko S. O., Pelypenko O. V., Malyk S. V., Berezan O. I., Liublinska I. O.
Назва : The role of screenings in pediatric orthopedic and dental pathology diagnostics = Роль скринінгів у діагностиці дитячої ортопедичної та стоматологічної патології
Місце публікування : Вісн. пробл. біол. і медицини: український науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава: ПДМУ, 2023. - № 1(168). - С. 200-206. - ISSN 2077-4214 (Шифр ВУ12/2023/1(168)). - ISSN 2077-4214
MeSH-головна: ОРТОПЕДИЧЕСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PROSTHODONTICS
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY
ДИАГНОСТИКА СТОМАТОЛОГИЧЕСКАЯ -- DIAGNOSIS, ORAL
МЕДИЦИНСКОЕ ОБСЛЕДОВАНИЕ ОБЯЗАТЕЛЬНОЕ -- MANDATORY TESTING
Анотація: Рання діагностика є надзвичайно важливою для забезпечення можливості консервативного лікування як ортопедичної так і ортодонтичної патології у дітей. Організація профілактичних оглядів є одним з інструментів, що дозволяє досягти раннього виявлення патології. Мета. Визначити особливості проведення профілактичних ортопедичних оглядів дітей та дослідити розповсюдженість дисгнатій у дітей з патологією опорно-рухової системи, зокрема у дітей зі сколіозами та плоскостопістю. Об’єкт і методи дослідження. Під час дослідження 424 дітям віком від 5 до 17 років (189 дівчат (44,6%) та 235 хлопців (55,4%) було проведено клінічне ортопедичне обстеження та стоматологічний огляд, аналіз медичних карт для визначення факторів ризику дисгнатій та наявності порушення прикусу у дитини. Для діагностики, крім загальних методів обстеження, використовувалась сколіометрія, визначення стану постави стоп за Індексом постави стоп (Foot posture index-6 (FPI-6)). Обробка даних проводилась з використанням програмного забезпечення Microsoft Excel, для аналізу даних використовувався кореляційний критерій Пірсона. Результати. Аналіз кількості звернень залежно від віку виявив значне зменшення в групах 8-10 років та 11-13 років, порівняно з групою 5-7 років та 14-17 років (137 та 287 дітей відповідно). Також, отримані дані показали кореляцію між наявністю сколіозу та наявністю дисгнатії. Кількість дітей з порушеннями прикусу серед дітей зі сколіозом була більшою, ніж серед дітей без нього (68% проти 54,7% (p=0,04), відповідно). Висновки. Незважаючи на важливість ортопедичного обстеження у віці 8-13 років, кількість дітей, що пройшли ортопедичне обстеження в цьому віці була найменшою. З огляду на виявлений кореляційний зв’язок патології прикусу та сколіотичної деформації хребта, можна припустити, що діагностика одного стану може збільшити частоту раннього виявлення іншого, проте, питання коморбідності дисгнатій та патології опорно-рухової системи потребує подальшого дослідження з врахуванням якісних показників деформацій.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© 2017-2023
Бібліотека Полтавського державного медичного університету
36011, м. Полтава, вул. Шевченка, 23
© Міжнародна асоціація користувачів і розробників
електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)