Головна Спрощений режим Опис

Бази даних


Періодичні видання. Статті - результати пошуку 148913

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (3)Методичні рекомендації. Брошури (1)Матеріали конференцій (5)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=БИОЭТИКА<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 30
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30  
1.


    Петрущенкова, М. С.
    Роль біоетики в роботі фахівців, які здійснюють консультування зі здорового харчування / М. С. Петрущенкова, Г. В. Лук’янцева // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2023. - № 4(171). - С. 58-64 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
БИОЭТИКА -- BIOETHICS (тенденции)
ДИЕТОЛОГИЯ -- DIETETICS
НАУКА О ПИТАНИИ -- NUTRITIONAL SCIENCES (тенденции)
ПИТАТЕЛЬНАЯ ПОДДЕРЖКА -- NUTRITIONAL SUPPORT (тенденции)
Анотація: У статті розглянуто роль принципів біоетики в діяльності спеціалістів, які надають консультації з питань здорового харчування, у тому числі з таких нових спеціальностей, як спортивна дієтологія та нутриціологія. Проаналізовано основні принципи і правила біоетики та їх значення для нутриціологів, спортивних дієтологів. Визначено найчастіші порушення етичних норм та проблемні етичні питання, що виникають під час здійснення практики, зокрема при презентуванні своїх послуг у соціальних мережах, а також які біоетичні дилеми можуть з’являтися у повсякденній професійній діяльності і як їх можна вирішувати зазначеним спеціалістам. Виявлено, що застосування принципів біоетики в діяльності нутриціологів та неклінічних дієтологів недостатньо висвітлено в науковій літературі. Зазначається, що в Україні досі немає рамкового документу, який би визначав етичні стандарти для дієтологів, тоді як у провідних країнах такий документ, як кодекс етики, або професійний кодекс, в якому окреслюються ті чи інші принципи етики, розроблено, і він діє при професійних асоціаціях, або на рівні спеціалізованих закладів. Наголошено на необхідності запровадження вивчення біоетики та професійної етики під час підготовки майбутніх фахівців зі спортивної дієтології та нутриціології у закладах вищої освіти, а також на курсах підвищення кваліфікації таких фахівців. Вивчено основні положення та структуру міжнародних етичних кодексів, що регулюють діяльність нутриціологів та неклінічних дієтологів в країнах США, Британії, Австралії та Європи, синтезовано та проаналізовано їх спільні положення та регіональні особливості. Виявлено відсутність в сучасних кодексах етики нутриціологів та неклінічних дієтологів таких положень, що стосувалися б застосування сучасних цифрових технологій під час практики, зокрема програм штучного інтелекту, що також порушує багато етичних питань. Розроблено рекомендації до проекту майбутнього Етичного кодексу українських нутриціологів з урахуванням міжнародного досвіду та сучасних реалій діяльності спеціалістів, які надають консультації з питань зі здорового харчування.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Лук’янцева, Г. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.


    Petrushchenkova, M. S.
    The role of bioethics in the work of specialists providing healthy eating counseling / M. S. Petrushchenkova, H. V. Lukyantseva // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2023. - № 4(171). - С. 54-58. - 62-63 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
БИОЭТИКА -- BIOETHICS (тенденции)
ДИЕТОЛОГИЯ -- DIETETICS (тенденции)
ПИТАТЕЛЬНАЯ ПОДДЕРЖКА -- NUTRITIONAL SUPPORT (тенденции)
НАУКА О ПИТАНИИ -- NUTRITIONAL SCIENCES (тенденции)
Анотація: У статті розглянуто роль принципів біоетики в діяльності спеціалістів, які надають консультації з питань здорового харчування, у тому числі з таких нових спеціальностей, як спортивна дієтологія та нутриціологія. Проаналізовано основні принципи і правила біоетики та їх значення для нутриціологів, спортивних дієтологів. Визначено найчастіші порушення етичних норм та проблемні етичні питання, що виникають під час здійснення практики, зокрема при презентуванні своїх послуг у соціальних мережах, а також які біоетичні дилеми можуть з’являтися у повсякденній професійній діяльності і як їх можна вирішувати зазначеним спеціалістам. Виявлено, що застосування принципів біоетики в діяльності нутриціологів та неклінічних дієтологів недостатньо висвітлено в науковій літературі. Зазначається, що в Україні досі немає рамкового документу, який би визначав етичні стандарти для дієтологів, тоді як у провідних країнах такий документ, як кодекс етики, або професійний кодекс, в якому окреслюються ті чи інші принципи етики, розроблено, і він діє при професійних асоціаціях, або на рівні спеціалізованих закладів. Наголошено на необхідності запровадження вивчення біоетики та професійної етики під час підготовки майбутніх фахівців зі спортивної дієтології та нутриціології у закладах вищої освіти, а також на курсах підвищення кваліфікації таких фахівців. Вивчено основні положення та структуру міжнародних етичних кодексів, що регулюють діяльність нутриціологів та неклінічних дієтологів в країнах США, Британії, Австралії та Європи, синтезовано та проаналізовано їх спільні положення та регіональні особливості. Виявлено відсутність в сучасних кодексах етики нутриціологів та неклінічних дієтологів таких положень, що стосувалися б застосування сучасних цифрових технологій під час практики, зокрема програм штучного інтелекту, що також порушує багато етичних питань. Розроблено рекомендації до проекту майбутнього Етичного кодексу українських нутриціологів з урахуванням міжнародного досвіду та сучасних реалій діяльності спеціалістів, які надають консультації з питань зі здорового харчування.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Lukyantseva, H. V.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

3.


   
    A look at modern achievements and prospects for the development of higher medical education through the prism of bioethics = Погляд на сучасні досягнення і перспективи розвитку вищої медичної освіти крізь призму біоетики / S. I. Panasenko [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2022. - Вип. 2, № т. 1(164). - С. 344-353 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
БИОЭТИКА -- BIOETHICS (тенденции)
ЭТИКА МЕДИЦИНСКАЯ -- ETHICS, MEDICAL (обучение)
Анотація: Вступ. Надзвичайний прогрес біомедичних наук та медичних технологій за останні десятиліття та їх застосування в медичній практиці поставили перед новими етичними дилемами вищу медичну школу та суспільство в цілому. Кількість статей у масових та професійних журналах засвідчує важливість теми та стурбованість викладачів вищої медичної школи нею. Центральну роль етики в медичній практиці неможливо переоцінити. Медицина передбачає певні фундаментальні цінності, такі як збереження життя та полегшення страждань. Ці цінності відрізняють медицину від інших наук і передбачають деякі особливі обов’язки, зокрема для лікаря та інших представників медичних професій, і, особливо для здобувачів медичної освіти. Мета дослідження. На основі аналітичного огляду наукових джерел інформації вивчити досягнення і перспективи розвитку вищої медичної освіти крізь призму біоетики. Основна частина. Найбільш широке визнання отримала концепція, яка була запропонована відомими американськими філософами Томом Бічампом і Джеймсом Чілдресом в роботі «Принципи біомедичної етики». Автори висувають чотири основних, фундаментальних принципи біомедичної етики: автономія, прагнення не нашкодити, робота на благо пацієнта і справедливість. При цьому, починаючи з другої половини минулого століття, у зв’язку з безперервним прогресом у медичній науці, перед майбутніми лікарями постає все більше етичних питань, актуальність яких вже зараз стоїть поряд з базовими принципами медичної та біоетики часів Гіпократа та потребує негайного заглиблення та розробки нових засад етичного виховання лікаря та вченого. Висновки. 1. Вища медична школа України, попри постійні динамічні зміни в структурі науки та освіти, досі залишається на належному рівні, проте стан сучасної системи охорони здоров’я змушує лікарів працювати в умовах постійного збільшення кількості та характеру етичних проблем. 2. Викладачі вищих медичних навчальних закладів повинні безперервно моніторити зміни у трендах медикоетичного спрямування системи охорони здоров’я в цілому. 3. При правильному та належному наданні здобувачу медичної освіти знань принципів медичної та біологічної етики безперервно, протягом усього періоду навчання, можна досягти великих успіхів як у стабілізації психоемоційного стану населення, так і у представленні глобальних інтересів України перед світовою спільнотою.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Panasenko, S. I.
Kerbazh, N. R.
Panasenko, T. V.
Drabovskiy, V. S.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.


    Олійник, Н. М.
    Біоетичні проблеми в сучасній медицині / Н. М. Олійник // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 3/4. - С. 33-36


MeSH-~главная:
БИОЭТИКА -- BIOETHICS (обучение)
ЭВТАНАЗИЯ -- EUTHANASIA (законодательство и юриспруденция)
ТРАНСПЛАНТАЦИЯ ОРГАНА -- ORGAN TRANSPLANTATION (законодательство и юриспруденция)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.


   
    Use of andragogical methods in the process of improving the bioethics competence of medical students in forming a healthy lifestyle / O. H. Kmet [et al.] // Буковинський медичний вісник. - 2021. - Т. 25, № 3. - P161-165. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-~главная:
БИОЭТИКА -- BIOETHICS (обучение)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: У статті висвітлені особливості викладання студентам-медикам навчальної дисципліни "Основи біоетики та біобезпеки" із використанням андрагогічних моделей освітнього процесу та інтерактивних принципів навчання, таких як діалогічна взaємoдiя, кooпepaцiя й cпiвpoбiтництво, aктивнopoльoва (iгpoва) участь i організація тренінгу з удосконалення навичок комунікації в боротьбі зі шкідливими звичками та дотриманні здорового способу життя. Мета – розкрити можливості андрагогічних методів викладання "Основ біоетики та біобезпеки" при розгляді питань біоетичних аспектів здоров’я, формуванні професійного підходу та критичного ставлення студентів-медиків до шкідливих звичок, мотивації здорового способу життя. Висновок. Впровадження в навчальний процес інтерактивних методів андрагогіки поглиблює знання та формує вміння студентів-медиків з освітньої компоненти "Основи біоетики та біобезпеки", актуалізує проблему шкідливих звичок як провідних факторів загрози здоров’ю, сприяє усвідомленню ролі майбутніх медичних працівників у пропаганді здорового способу життя на підґрунті наукових знань і біоетичних підходів до чинників негативних і позитивних впливів на стан здоров’я.
Дод.точки доступу:
Kmet, O. H.
Filipets, N. D.
Filipets, O. O.
Kmet, Т. І.
Yurnyuk, S. V.
Tymkul, D. M.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.


    Чучалин, А. Г.
    ЮНЕСКО: биоэтические инициативы в 2019 году / А. Г. Чучалин // Терапевт. арх. - 2020. - Том 92, N 3. - С. 4-6


MeSH-~главная:


ПРАВА ЧЕЛОВЕКА -- HUMAN RIGHTS
Анотація: Всеобщая декларация по биоэтике и правам человека принята на Генеральной конференции ЮНЕСКО 19 октября 2005 г. С позиций сегодняшнего дня необходимо признать, что она принята в исторически важный период развития цивилизации; всегда рассматривалась как документ, который значительно расширил декларацию по правам человека, так как дал новую интерпретацию деятельности человека в современном обществе. В следующем году исполняется 25 лет активного внедрения основных положений декларации в области образования, научных исследований и культурного наследия. Динамично менялись научные представления о мире, развивались новые педагогические технологии, общество как никогда остро стало воспринимать культурное наследие. Под влиянием этих процессов происходили изменения наших представлений о моральных ценностях и этических принципах. Сформировалось представление о биоэтике; термин подразумевает разностороннюю деятельность человека, включая не только взаимоотношение врач-пациент, но и активное участие человека в области индустрии, изменения климата, а также такие новые области, как редактирование генома человека, трансплантология и многое другое.
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.


    Павличук, Т. О.
    Оцінка точності репозиції кісткових фрагментів при переломах голівки нижньої щелепи із застосуванням навігаційних хірургічних шаблонів та пацієнто-специфічних фіксаторів / Т. О. Павличук, Ю. В. Чепурний, А. В. Копчак // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2020. - № 3(157). - С. 341-347 : табл. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ЧЕЛЮСТИ НИЖНЕЙ ПЕРЕЛОМЫ -- MANDIBULAR FRACTURES
ФИКСАТОРЫ -- FIXATIVES
БИОЭТИКА -- BIOETHICS
Анотація: В исследовании была проведена оценка точности репозиции костных фрагментов при переломах головки НЧ с применением навигационных шаблонов и пациентспецифических фиксаторов по сравнению с традиционными методами остеосинтеза за данными мультиспиральной компьютерной томографии. Установлено, что использование СAD/CAM технологий при лечении переломов головки НЧ, позволяет увеличить точность репозиции костных отломков. Максимальное отклонение между виртуальной моделью НЧ и полученными результатами для данного КТ при этом уменьшается в среднем на 40%, по сравнению с традиционными методами остеосинтеза.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Чепурний, Ю. В.
Копчак, А. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.


    Данилюк, О. І.
    Вплив викладання предмету "Основи біоетики і біобезпеки" на моральне виховання майбутніх лікарів / О. І. Данилюк // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2019. - Т. 19, № 4. - С. 114-117. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
БИОЭТИКА -- BIOETHICS
МОРАЛЬ -- MORALS
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: В статті подано проблему етики і моралі в медицині. Наведено визначення, історію становлення та принципи біоетики загалом. Продемонстровано вплив вивчення дисципліни «Основи біоетики і біобезпеки» на формування морально-етичних норм поведінки майбутнього лікаря. Описано особливості викладання дисципліни «Основи біоетики і біобезпеки» на кафедрі клінічної фармакології і фармакотерапії Івано-Франківського національного медичного університету. Представлено засоби проведення, форми і методи оцінювання студентів з предмету «Основи біоетики і біобезпеки». Метою вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності. Основи охорони праці. Основи біоетики та біобезпеки» і її завдання є кінцевими цілями, які встановлені на основі принципів освітньо-кваліфікаційної підготовки лікарів за певним фахом, відповідно до її розділів і є основою для побудови змісту навчальної дисципліни. Навчання здійснюється згідно робочої програма з дисципліни “Безпека життєдіяльності. Основи охорони праці. Основи біоетики та біобезпеки” для спеціальності 222 Медицина, у відповідності до вимог кредитно-модульної системи організації навчального процесу ECTS, заснованої на поєднанні модульних технологій навчання та залікових кредитів оцінки. Програма з дисципліни структурована і представлена одним модулем, який містить два змістових модулі відповідно до вимог розробки навчальних програм навчальних дисциплін. Видами навчальної діяльності студентів, згідно з навчальним планом є лекції; семінарські заняття; самостійна робота студентів. Тематичні плани лекцій, семінарських занять та самостійної роботи забезпечують вивчення усіх тем, що входять до складу змістового модулю. Доведено, що знання з медичного права та основ біоетики і біобезпеки, формують у майбутніх лікарів засади моральності та етичної поведінки в клінічних дослідженнях, щодо пацієнта як особистості, та впливають на формування висококваліфікованого, гуманного спеціаліста.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.


    Вербовська, Р. І.
    Деонтологічний підхід до підготовки майбутніх лікарів-стоматологів / Р. І. Вербовська // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2019. - Т. 19, № 1. - С. 93-96. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ЭТИКА В СТОМАТОЛОГИИ -- ETHICS, DENTAL
СТОМАТОЛОГИ -- DENTISTS
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
БИОЭТИКА -- BIOETHICS
Анотація: Статья посвящена вопросам медицинской этики и деонтологии, сущности деонтологического подхода к подготовке будущих врачей-стоматологов. Морально-этическая составляющая является одним из важных критериев готовности будущих врачей к качественной профессиональной деятельности на уровне современных достижений медицины. Необходимость деонтологического подхода к подготовке будущих стоматологов обусловлена возрастающими требованиями к уровню специальной и общекультурной подготовки будущих медицинских работников. Различные аспекты формирования деонтологической культуры будущих врачей нашли отражение в трудах С. Витенко, Н. Касевич, Ю. Колесник-Гуменюк, Н. Пасечко. Это понятие было ключевым в диссертационных работах таких ученых, как А. Агаркова, Т. Игнатьева, Ю. Евтушенко, И. Каминская, Л. Переймибиды, др.
Перейти к внешнему ресурсу Текст
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

10.


   
    Биоэтика: современные проблемы и перспективы // Пульмонология = Pul'monologiya : научно-практический ж-л. - 2018. - Т. 28, № 5. - С. 635-636 . - ISSN 0869-0189


MeSH-~главная:
БИОЭТИКА -- BIOETHICS (тенденции)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-10    11-20   21-30  
 
© 2017-2023
Бібліотека Полтавського державного медичного університету
36011, м. Полтава, вул. Шевченка, 23
© Міжнародна асоціація користувачів і розробників
електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)