Головна Спрощений режим Опис

Бази даних


Періодичні видання. Статті - результати пошуку 148913

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (1098)Книги іноземною мовою (23)Художня література (2)Дисертації (190)Автореферати (564)Методичні рекомендації. Брошури (144)Магістерські роботи (25)Матеріали конференцій (169)Електронний ресурс (31)Раритетні видання (105)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Пошуковий запит: (<.>K=Стоматология<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8497
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


   
    Алгоритм індексного оцінювання гігієни ротової порожнини за умови користування незнімними мостоподібними протезами / А. М. Рамусь [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2024. - Т. 24, № 2. - С. 92-95 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОРТОПЕДИЧЕСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PROSTHODONTICS (тенденции)
РОТОВОЙ ПОЛОСТИ ГИГИЕНА -- ORAL HYGIENE (тенденции)
ЗУБНОЙ ПРОТЕЗ ЧАСТИЧНЫЙ НЕСЪЕМНЫЙ -- DENTURE, PARTIAL, FIXED (использование)
РОДАМИНЫ -- RHODAMINES
УЛЬТРАФИОЛЕТОВЫЕ ЛУЧИ -- ULTRAVIOLET RAYS
Анотація: Вступ: У дослідженні акцентовано увагу на важливості підтримки гігієни ротової порожнини, особливо у контексті використання незнімних мостоподібних протезів. Розглянуто вплив недостатнього догляду за гігієною порожнини рота на розвиток стоматологічних захворювань та необхідність розробки ефективних методів для її оцінювання. Мета дослідження: Метою даного дослідження є удосконалення флуоресцентного методу діагностики у ортопедичній стоматології та створення індексу оцінювання гігієнічного стану природних зубів та незнімних конструкцій зубних протезів у рамках експерименту in vivo. Цей метод спрямований на поліпшення діагностики стану порожнини рота у пацієнтів, що використовують незнімні протези, з метою підвищення якості їхнього ортопедичного лікування. Матеріали та методи: Дослідження базується на застосуванні флуоресцентної діагностики з використанням барвника Родамін Ж, який під дією ультрафіолетового світла дозволяє виявляти зубні відкладення. Методика передбачає обробку поверхонь зубів та протезів спеціальним розчином, що підсилює видимість зубного нальоту під ультрафіолетовим опроміненням. Результати дослідження: Отримані результати експерименту продемонстрували високу ефективність флуоресцентного методу виявлення зубних відкладень як на емалі природніх зубів так і на керамічній поверхні незнімних конструкцій зубних протезів, цифровий метод аналізу дозволяє отримати специфічні графічні показники площі біоплівки, що збільшує актуальність індивідуального підходу. Висновки: Експериментальне дослідження підтвердило високу ефективність удосконаленого флуоресцентного методу для оцінювання гігієнічного стану ротової порожнини, який є придатним як для природних зубів, так і для незнімних ортопедичних конструкцій. Методика дозволяє точно оцінити стан гігієни, сприяючи ефективній профілактиці стоматологічних захворювань і оптимізації лікувальних процедур. Маніпуляція є зручною у використанні, а програмне забезпечення - доступним для лікарів. Планується подальше збільшення кількості спостережень, щодо результатів проведення цієї методики у пацієнтів ортопедичного профілю різноманітних груп.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Рамусь, А. М.
Король, Д. М.
Рамусь, М. О.
Курило, В. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.


   
    Використання моделей практико-орієнтованого навчання під час вивчення дитячої стоматології / Л. Ф. Каськова [и др.] // Укр. стоматол. альманах = Ukrainian Dental Almanac : науково-практичний фаховий журнал. - 2024. - № 1. - С. 88-91 . - ISSN 2409-0255


MeSH-~главная:
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY (методы, обучение)
Анотація: Викладачі клінічних кафедр медичних закладів вищої освіти стикаються з проблемою практичної підготовки здобувачів освіти, для поліпшення якої запропоновано численні методи. Метою роботи став розгляд моделей практико-орієнтованого навчання, які можуть використовуватись під час викладання дитячої терапевтичної стоматології. Модель однохвилинного наставництва використовується викладачем у 1-5-хвилинній бесіді зі студентом для спрямування процесів діагностики й лікування, для чого спочатку студент оглядає пацієнта, потім презентує клінічний випадок, після чого викладач спрямовує його поведінкові реакції. SNAPPS-модель (Summarize +Narrow + Analyze + Probe + Plan + Select) описує 6 етапів клінічного навчання. Метод включає аналіз історії хвороби і проведених методів обстеження, визначення нозологічних одиниць для диференціювальної діагностики, власне проведення диференціювальної діагностики, запитання до наставника щодо невизначеностей, обговорення плану лікування пацієнта і питань та джерел, пов’язаних із клінічним випадком, для самостійного опрацювання. У межах моделі впізнавання і відтворення стандартних ситуацій (поширених випадків) здобувач освіти за 30 с розповідає про головну проблему, що непокоїть пацієнта, і пропонує свій діагноз на основі ключових симптомів. Викладач особисто оглядає пацієнта, установлює діагноз або обговорює, чому його не можна впевнено встановити, й оцінює дії студента. Усі описані моделі практично-орієнтованого навчання покращують вираження міркувань без особливого впливу на час, витрачений для презентацій випадку. Модель упізнавання й відтворення стандартних ситуацій у стоматології особливо корисна під час розпізнавання поширених клінічних випадків (відтворення зразка). Модель швидкого однохвилинного наставництва, що передбачає ініціативу й менторську роль викладача, добре підходить новачкам, а сфокусовану на самостійній роботі учнів SNAPPS-методику краще застосовувати для сильних студентів.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Каськова, Л. Ф.
Янко, Н. В.
Новікова, С. Ч.
Чуприна, Л. Ф.
Артем'єв, А. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

3.


   
    Методи активізації пізнавальної діяльності лікарів-інтернів під час вивчення розділу дитячої стоматології / О. В. Шешукова [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 320-323 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, тенденции)
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY (методы, обучение, тенденции)
Анотація: Використання методів активізації діяльності лікарів-інтернів є важливим принципом навчання на післядипломному рівні. Вирішення діагностичних та лікувальних завдань, проблемних ситуацій, участь у навчальних іграх, науковій роботі забезпечує високу професійну підготовку. Мета дослідження. Визначити оптимальні методи активізації пізнавальної діяльності лікарів-інтернів, які на сучасному етапі можуть бути застосовані при підготовці майбутнього лікаря-стоматолога під час вивчення розділу дитячої стоматології. Основна частина. Важливим є формування у лікарів-інтернів здатності до продуктивної діяльності, коли всі необхідні лікарські діагностичні та лікувальні маніпуляції хоч і виконуються за аналогією до того, що було засвоєно на теоретичних заняттях, але з необхідними змінами в кожній новій ситуації, з кожним новим маленьким пацієнтом. Індивідуалізація навчання полягає у тому, що кожен викладач на практиці навчає лікарів-інтернів основам клінічного мислення, аналізує всі етапи лікувально-діагностичного процесу з його труднощами і помилками безпосередньо на прикладі конкретного пацієнта. При опануванні циклу дитячої стоматології реалізується принцип професійної відповідальності, яку усвідомлює кожен лікар-інтерн стосовно свого маленького пацієнта, своєї особистої діяльності та життя. При безпосередньому контакті з дитиною та її батьками лікарю-інтерну необхідно не тільки налагодити спілкування, а й зуміти привернути увагу до себе, викликати довіру та проявити себе фахівцем. Одним із важливих напрямів роботи співробітників кафедри є залучення інтернів до наукової роботи. Поряд із основною підготовкою за спеціальністю, вища школа на післядипломному етапі також сприяє розвитку особистості з широким кругозором та повною мірою дозволяє розкрити творчий потенціал людини. Комплексна підготовка дозволяє підготувати грамотного спеціаліста, схильного до аналітичної діяльності. Науково-дослідна робота є важливою в процесі навчання в інтернатурі, оскільки лікарі-інтерни не можуть обмежуватися лише базовими знаннями, а повинні прагнути до їхнього розширення та поглиблення з метою застосування на практиці. Співробітники кафедри дитячої стоматології постійно працюють над формуванням такого стилю викладання, суттю якого є активізація роботи лікаря-інтерна, розвиток клінічного мислення, мотивація необхідності оволодіння практичними навичками, здатність самостійно приймати рішення, уміння формулювати діагноз. Висновки. Формування наукового підходу до практичної діяльності для самих інтернів благотворно позначається на клінічному мисленні, дає можливість відчувати себе творцем, збільшує креативну складову лікарської професії. Завдяки активізації пізнавальної діяльності лікарі-інтерни реалізують свої навички на високому рівні професійних знань та умінь.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Шешукова, О. В.
Поліщук, Т. В.
Мосієнко, А. С.
Труфанова, В. П.
Максименко, А. І.
Казакова, К. С.
Бауман, С. С.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.


   
    Methods of activation of cognitive activity of interns during the study of paediatric dentistry / O. V. Sheshukova [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2024. - № 1(172). - С. 318-320. - 322 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, тенденции)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, тенденции)
ДЕТСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PEDIATRIC DENTISTRY (методы, обучение, тенденции)
Анотація: Використання методів активізації діяльності лікарів-інтернів є важливим принципом навчання на післядипломному рівні. Вирішення діагностичних та лікувальних завдань, проблемних ситуацій, участь у навчальних іграх, науковій роботі забезпечує високу професійну підготовку. Мета дослідження. Визначити оптимальні методи активізації пізнавальної діяльності лікарів-інтернів, які на сучасному етапі можуть бути застосовані при підготовці майбутнього лікаря-стоматолога під час вивчення розділу дитячої стоматології. Основна частина. Важливим є формування у лікарів-інтернів здатності до продуктивної діяльності, коли всі необхідні лікарські діагностичні та лікувальні маніпуляції хоч і виконуються за аналогією до того, що було засвоєно на теоретичних заняттях, але з необхідними змінами в кожній новій ситуації, з кожним новим маленьким пацієнтом. Індивідуалізація навчання полягає у тому, що кожен викладач на практиці навчає лікарів-інтернів основам клінічного мислення, аналізує всі етапи лікувально-діагностичного процесу з його труднощами і помилками безпосередньо на прикладі конкретного пацієнта. При опануванні циклу дитячої стоматології реалізується принцип професійної відповідальності, яку усвідомлює кожен лікар-інтерн стосовно свого маленького пацієнта, своєї особистої діяльності та життя. При безпосередньому контакті з дитиною та її батьками лікарю-інтерну необхідно не тільки налагодити спілкування, а й зуміти привернути увагу до себе, викликати довіру та проявити себе фахівцем. Одним із важливих напрямів роботи співробітників кафедри є залучення інтернів до наукової роботи. Поряд із основною підготовкою за спеціальністю, вища школа на післядипломному етапі також сприяє розвитку особистості з широким кругозором та повною мірою дозволяє розкрити творчий потенціал людини. Комплексна підготовка дозволяє підготувати грамотного спеціаліста, схильного до аналітичної діяльності. Науково-дослідна робота є важливою в процесі навчання в інтернатурі, оскільки лікарі-інтерни не можуть обмежуватися лише базовими знаннями, а повинні прагнути до їхнього розширення та поглиблення з метою застосування на практиці. Співробітники кафедри дитячої стоматології постійно працюють над формуванням такого стилю викладання, суттю якого є активізація роботи лікаря-інтерна, розвиток клінічного мислення, мотивація необхідності оволодіння практичними навичками, здатність самостійно приймати рішення, уміння формулювати діагноз. Висновки. Формування наукового підходу до практичної діяльності для самих інтернів благотворно позначається на клінічному мисленні, дає можливість відчувати себе творцем, збільшує креативну складову лікарської професії. Завдяки активізації пізнавальної діяльності лікарі-інтерни реалізують свої навички на високому рівні професійних знань та умінь.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Sheshukova, O. V.
Polishchuk, T. V.
Mosiienko, A. S.
Trufanova, V. P.
Maksymenko, A. I.
Kazakova, K. S.
Bauman, S. S.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.


   
    Академічна історія хвороби як основний елемент формування клінічного мислення при вивченні освітньої компоненти «Хірургічна стоматологія» / Л. І. Волошина [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2023. - № 4(171). - С. 268-271 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL (кадры)
КЛИНИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- CLINICAL COMPETENCE
СТОМАТОЛОГИЯ -- DENTISTRY (кадры)
ИСТОРИЯ БОЛЕЗНИ -- MEDICAL RECORDS
Анотація: Основне завдання викладачів вищих медичних навчальних закладів – підготовка висококласних конкурентоздатних фахівців. Досягнути поставленої мети можливо за рахунок актуалізації та оптимізації навчального процесу. У медичних університетах якісне навчання не можливе без спілкування здобувачів освіти з пацієнтами. Випускники вищих медичних навчальних закладах, мають бути готові до виконання професійних обов’язків відповідно до стандартів надання медичної допомоги, й стоматологічної, зокрема. При підготовці лікарів з перших днів навчання необхідно формувати та вдосконалювати здібності збирати клінічні відомості, аналізувати їх та систематизувати як нові знання: синдромний та нозологічний діагноз, прогноз для життя та одужання, складання плану лікування з урахування індивідуальних особливостей пацієнта. Формування клінічного мислення, як основної компетентністо-орієнтованої навички, може базуватися на інноваційних освітніх технологіях, формуванні креативного та водночас системного мислення, що дозволить не лише відтворювати отримані знання та навички, але й вирішувати нестандартні клінічні ситуації. Здатність збирати інформацію про пацієнта, аналізувати її, проводити медичну діагностику, планувати лікувальнопрофілактичні заходи традиційно визначають як клінічне мислення. Неаби яку роль у цьому відіграє диференціальна діагностика. Викладач має спрямувати студентів на створення власної гіпотези (діагноз), використовуючи те що їм відомо (суб’єктивне дослідження) й на пошук інформації (об’єктивне обстеження та робота з навчальною та науковою літературою). Слід постійно наголошувати здобувачам освіти, що пацієнт, який є «об’єктом» дослідження, має біологічні та соціальні особливості, що потребує суворого дотримання принципів медичної етики та деонтології. Таким чином, основи клінічного мислення студентів мають створюватися й вдосконалюватися упродовж навчання в університеті, й неабияка роль у цьому належить індивідуальній роботі здобувачів освіти над академічною історією хвороби.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Волошина, Л. І.
Скікевич, М. Г.
Ставицький, С. О.
Личман, В. О.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.


   
    Academic history of the disease as the main element of the formation of clinical thinking when studying the educational components "Surgical dentistry" / L. I. Voloshyna [и др.] // Вісн. пробл. біол. і медицини = Bulletin of Problems in Biology and Medicine : український науково-практичний журнал. - 2023. - № 4(171). - С. 267-268. - 270 . - ISSN 2077-4214


MeSH-~главная:
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL (кадры)
КЛИНИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- CLINICAL COMPETENCE
СТОМАТОЛОГИЯ -- DENTISTRY (кадры)
ИСТОРИЯ БОЛЕЗНИ -- MEDICAL RECORDS
Анотація: Основне завдання викладачів вищих медичних навчальних закладів – підготовка висококласних конкурентоздатних фахівців. Досягнути поставленої мети можливо за рахунок актуалізації та оптимізації навчального процесу. У медичних університетах якісне навчання не можливе без спілкування здобувачів освіти з пацієнтами. Випускники вищих медичних навчальних закладах, мають бути готові до виконання професійних обов’язків відповідно до стандартів надання медичної допомоги, й стоматологічної, зокрема. При підготовці лікарів з перших днів навчання необхідно формувати та вдосконалювати здібності збирати клінічні відомості, аналізувати їх та систематизувати як нові знання: синдромний та нозологічний діагноз, прогноз для життя та одужання, складання плану лікування з урахування індивідуальних особливостей пацієнта. Формування клінічного мислення, як основної компетентністо-орієнтованої навички, може базуватися на інноваційних освітніх технологіях, формуванні креативного та водночас системного мислення, що дозволить не лише відтворювати отримані знання та навички, але й вирішувати нестандартні клінічні ситуації. Здатність збирати інформацію про пацієнта, аналізувати її, проводити медичну діагностику, планувати лікувальнопрофілактичні заходи традиційно визначають як клінічне мислення. Неаби яку роль у цьому відіграє диференціальна діагностика. Викладач має спрямувати студентів на створення власної гіпотези (діагноз), використовуючи те що їм відомо (суб’єктивне дослідження) й на пошук інформації (об’єктивне обстеження та робота з навчальною та науковою літературою). Слід постійно наголошувати здобувачам освіти, що пацієнт, який є «об’єктом» дослідження, має біологічні та соціальні особливості, що потребує суворого дотримання принципів медичної етики та деонтології. Таким чином, основи клінічного мислення студентів мають створюватися й вдосконалюватися упродовж навчання в університеті, й неабияка роль у цьому належить індивідуальній роботі здобувачів освіти над академічною історією хвороби.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Voloshyna, L. I.
Skikevich, M. H.
Stavytskyi, S. O.
Lychman, V. O.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.


   
    Порівняльна оцінка ефективності профілактики карієсу у дітей, які проживають в Закарпатській області / О. В. Клітинська [и др.] // Укр. стоматол. альманах = Ukrainian Dental Almanac : науково-практичний фаховий журнал. - 2023. - № 4. - С. 73-79 . - ISSN 2409-0255


MeSH-~главная:
ДЕТИ -- CHILD
ЗУБ МОЛОЧНЫЙ -- TOOTH, DECIDUOUS
КАРИЕС ЗУБОВ -- DENTAL CARIES
ПРОФИЛАКТИЧЕСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PREVENTIVE DENTISTRY
Анотація: Профілактика стоматологічних захворювань – це економічно виправданий, перспективний та ефективний напрямок сучасної стоматології, особливо дитячого віку. Мета: Оцінка ефективності ранньої профілактики карієсу тимчасових зубів у дітей, які тривалий час проживають у гірських районах Закарпатської області. Матеріали і методи: Було проведено обстеження 251 дитини у віці 5–11 років (129 дівчат 51,4% та 122 хлопців 48,6%), мешканців гірської та низинної зон Закарпатської області. Був оцінений рівень гігієни зa дoпoмoгoю гігієнічнoгo індeкca зa Фeдopoвим-Вoлoдкінoю та визначена карієсрезистентность емалі зубів із застосуванням апарата DIAGNOdent pen (KaVo, Німеччина) та ТEP – тecт (В. P. Oкyшкo, Л. І. Кocapeвa, 1983). Статистичний аналіз отриманих даних проводилися на персональному комп’ютері з використанням ліцензованих програм ˝МS Excel 7˝ для операційної системи˝ Windows˝ та стандартного пакету програм «STATISTICA» v. 6.0. Висновки: Застосування запропонованої схеми профілактики карієсу призвело до позитивних результатів, що підтвердилось повторним проведени оглядом через 6 місяців: у всіх обстежених превалював задовільний рівень гігієни та достовірно покращився рівень карієсрезистентності емалі. Статистично встановлено, що наявність декомпенсованого ступеня активності карієсу має очевидну кореляційну залежність із низьким рівнем карієсрезистентності емалі зубів у всіх досліджених пацієнтів (r=0,87, p=0,05).
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Клітинська, О.В.
Шетеля, В.В.
Лайош, Н.В
Зорівчак, Т. В.
Стішковський, А. В.
Корнієнко, Л. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.


   
    Тактика лікаря-стоматолога під час ортопедичного лікування різними конструкціями протезів за нестандартних клінічних ситуацій / В. М. Дворник [и др.] // Укр. стоматол. альманах = Ukrainian Dental Almanac : науково-практичний фаховий журнал. - 2023. - № 4. - С. 28-33 . - ISSN 2409-0255


MeSH-~главная:
ЗУБНОЕ ПРОТЕЗИРОВАНИЕ -- DENTAL PROSTHESIS
ОРТОПЕДИЧЕСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PROSTHODONTICS
Анотація: У клініці ортопедичної стоматології у виборі різних конструкцій протезів обов’язковим є врахування стану елементів протезного ложа, а саме: наявність, кількість і розташування зубів, характеристика слизової оболонки, а також кісткової основи. У деяких пацієнтів спостерігаються симетричні кісткові утвори (торуси) по внутрішній поверхні нижньої щелепи різної форми й величини із вираженим піднутренням чи без нього. Ці альвеолярні торуси не завдають шкоди пацієнтам, неболючі, про їх наявність пацієнти отримують інформацію на прийомі в лікаря для професійного огляду, за необхідності лікування зубів чи протезування ротової порожнини. Виготовленню незнімних конструкцій вони не заважають. Наявність екзостозів є протипоказанням до протезування знімними протезами й потребує спеціальної хірургічної підготовки. Якість виготовлення протезів таким пацієнтам залежить від стану тканин протезного ложа, методики одержання відбитка, якості відбиткових і базисних матеріалів, лабораторних етапів зуботехнічної роботи, досвіду користування знімними конструкціями, психологічного стану пацієнта, його характерологічних особливостей і багатьох інших факторів. Користування знімними протезами ускладнене внаслідок виникнення травматичного протезного стоматиту й потребує неодноразової корекції базису. Корекцію протезів для усунення ділянок підвищеного тиску виконують у день накладання протезів, а також повторно під час контрольних відвідувань. Особливу увагу необхідно звертати на ділянки протезного ложа з наявними екзостозами під тонким шаром слизової оболонки, на мéжі протезів, а також оклюзійні контакти. Метою дослідження стало визначення тактики лікаря-стоматолога-ортопеда в нестандартних клінічних ситуаціях за наявності кісткових утворів, що змінюють конфігурацію щелеп. Завдання передбачали всебічне обстеження пацієнтів, визначення показань до спеціальної підготовки до протезування й обґрунтування вибору методу ортопедичного лікування, зокрема протезування з опорою на дентальних імплантатах. У процесі виконання роботи проаналізовано ортопантомограми, комп’ютерну томографію щелеп із наявними кістковими утворами й несприятливими клінічними умовами для протезування, вивчено діагностичні моделі, проведено паралелометрію. У випадках, коли в пацієнтів наявні численні кісткові утвори, є необхідність вирівнювання форми альвеолярного відростка зі значним видаленням кістки, що надалі прискорює процеси атрофії, ускладнює чи унеможливлює протезування. У зв’язку з цим тактика лікаря-стоматолога має бути гнучкою у виборі й обґрунтуванні методу ортопедичного лікування пацієнтів з альвеолярними торусами й екзостозами. Обов’язковою має бути співпраця лікарів-стоматологів-ортопедів, хірургів і онкологів.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Дворник, В.М.
Кузь, Г.М.
Тесленко, О.І.
Добровольська, О. В.
Кузь, В. С.
Недашківський, К. Ю.
Марченко, К. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.


   
    Аналіз проблем взаємозв’язку базису знімної ортопедичної конструкції зубного протезу та тканин протезного ложа / К. Ю. Андрієнко [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2023. - Т. 23, № 4. - С. 284-287 . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
ОРТОПЕДИЧЕСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PROSTHODONTICS (методы, тенденции)
ЗУБНОЙ ПРОТЕЗ ЧАСТИЧНЫЙ СЪЕМНЫЙ -- DENTURE, PARTIAL, REMOVABLE (тенденции)
ЧЕЛЮСТЬ БЕЗЗУБАЯ ЧАСТИЧНО -- JAW, EDENTULOUS, PARTIALLY
ЧЕЛЮСТЬ БЕЗЗУБАЯ -- JAW, EDENTULOUS
Анотація: Метою даного дослідження було проведення аналізу літературних джерел досліджень авторів, як подальшу теоретичну основу для виготовлення функціонально ефективних знімних ортопедичних конструкцій зубних протезів з використанням модифікованих зуботехнічних матеріалів. Матеріали та методи дослідження. За даними ряду авторів відсоток пацієнтів, які не користуються виготовленими для них знімними ортопедичними конструкціями зубних протезів, становить до 29±0,9%. Зазначена група осіб не використовує протези через запальні процеси слизової оболонки під основою базису застосовуваних конструкцій, дискомфорту або больових відчуттів, викликаних невідповідністю базису протеза і протезного ложа. Результати статистичного аналізу показують, що із загальної кількості виготовлених повних знімних протезів 18,5±0,2% пацієнтів не користуються ними через біль, 21,0±0,75% - у зв'язку з поганою фіксацією, 3,9±0,5% - внаслідок утрудненого шляху введення протезу, 8,2±0,3% - через часті поломки, 5,9±0,8% - через неможливість жування, 2,5±0,3% - через алергічну реакцію на пластмасу або інші складові знімної ортопедичної конструкції, 3,2±0,2% - через блювотний рефлекс, 2,4±0,57% - у зв'язку з незадоволеністю зовнішнім виглядом конструкції, 6,2±0,8% - через неможливу адаптацію до ортопедичної конструкції та 33,8±0,2% - внаслідок комплексу вищеперерахованих причин. Дія різних чинників виникнення пористості, внутрішніх напруг, деформацій, наявність підвищеного змісту мономеру в базисних матеріалах вивчали багато вчених. Встановлено, що при застосуванні формувальних матеріалів підвищеної міцності та дисперсності, застосування силіконового розділового шару, методу ливарного пресування, полімеризації, проведеної під повітряним тиском при повільному охолодженні кювет з подальшою витримкою протезів у воді значно підвищує фізико-хімічні властивості пластмас. Висновок. Незважаючи на сучасні методики, різноманітність запропонованих варіантів виготовлення пластинкових протезів, способів їх модифікації та спроб покращення фізико-механічних властивостей потребує подальших досліджень та, як результат, покращення якості ортопедичного лікування знімними конструкціями зубних протезів.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Андрієнко, К. Ю.
Янішен, І. В.
Федотова, О. П.
Погоріла, А. В.
Хлистун, Н. Л.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

10.


   
    Інтер'єр стоматологічної клініки. Стоматологічна клініка "ELITE DENTA", Харків, Україна // ДентАрт. - 2023. - N 2. - С. 80


MeSH-~главная:
СТОМАТОЛОГИЯ -- DENTISTRY
ИНТЕРЬЕРА И МЕБЕЛИРОВКИ ДИЗАЙН -- INTERIOR DESIGN AND FURNISHINGS
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© 2017-2023
Бібліотека Полтавського державного медичного університету
36011, м. Полтава, вул. Шевченка, 23
© Міжнародна асоціація користувачів і розробників
електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)