Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Мамонтова Т.В.
Назва : Формування засад розвитку творчих наукових можливостей серед студентів у малих групах
Місце публікування : Проблеми екології та медицини: науково-практичний журнал/ головний редактор Ждан В.М. - Полтава: УМСА, 2022. - Т. 26, № 5/6. - С. 41-46 (Шифр ПУ16/2022/26/5/6)
MeSH-головна: СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
СОЦИАЛЬНОЕ ВОСПРИЯТИЕ, ГРУППОВОЕ ОБУЧЕНИЕ -- SENSITIVITY TRAINING GROUPS
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH
СОЦИАЛЬНОЕ ВОСПРИЯТИЕ, ГРУППОВОЕ ОБУЧЕНИЕ -- SENSITIVITY TRAINING GROUPS
Анотація: Залучення студентів до наукової діяльності під час навчання в медичних університетах сприяє формуванню академічної позиції, закладає основи доказової медицини для подальшої реалізації у майбутній професійній діяльності. Проте, спроби залучення студентів до наукової роботи під час навчання зустрічають труднощі, а саме відсутність можливості реалізації відразу для всіх студентів одночасно, особливо на початкових етапах медичної підготовки. Тому, розробка шляхів активізації молоді до повномасштабної участі та отримання наукового досвіду є перспективним напрямком вищої медичної освіти. Нами запропоновано п’ять порад з організації наукової роботи. Перше, надайте студентам можливість отримати практичний досвід, залучивши їх до кожного етапу. Активна участь покращить оволодіння знаннями, навичками, підтримає інтерес до проекту. Друге, сформуйте малі групи студентів, залучених до проекту для ефективного отримання даних. Спільна дослідницька діяльність передбачає кооперацію кожної особи у команді, будуванні діалогу та спільної генерації ідей, ефективну реалізацію персональних знань, креативності, логіки мислення та соціальних навичок. Третє, запросіть на роль керівника «надихаючих» дослідників. Ефективне наставництво є ключем до успішного дослідницького досвіду студентів. Четверте, створіть спільноту та заохочуйте дискусію в межах групи. Формування соціально-емоційних зв’язків зі студентами-дослідниками своєї команди, регулярні зустрічі дозволять повноцінно набути досвіду, отримати інформацію про всі сторони наукового проекту. П’яте, заохочуйте та спрямовуйте студентів до поширення результатів власного дослідження, підтримуючи їх у написанні професійної наукової роботи та усної доповіді. Об’єднані зусилля викладачів та студентів сприятимуть отриманню справжнього індивідуального автентичного дослідницького досвіду та посиленню мотивації студентів до науки, що є першим кроком до вибору у майбутньому академічної медичної кар’єри, і тим самим закладає передумови до прогресивного розвитку вітчизняної науки.