Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Єрошенко Г. А., Клепець О. В., Рябушко О. Б., Ваценко А. В., Улановська-Циба Н. А., Передерій Н. О., Шевченко К. В.
Назва : Походження і дидактичне значення деяких епонімічних термінів в курсі медичної біології
Місце публікування : Вісн. пробл. біол. і медицини: український науково-практичний журнал/ головний редактор В.М. Ждан. - Полтава ; Київ: Українська академія наук, УМСА, 2021. - № 4(162). - С. 218-222. - ISSN 2077-4214 (Шифр ВУ12/2021/4(162)). - ISSN 2077-4214
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: ЭПОНИМЫ -- EPONYMS
ЛИМОННОЙ КИСЛОТЫ ЦИКЛ -- CITRIC ACID CYCLE
ГОЛЬДЖИ АППАРАТ -- GOLGI APPARATUS
ХРОМАТИН ПОЛОВОЙ -- SEX CHROMATIN
Анотація: Медична біологія є однією з фундаментальних дисциплін медико-біологічного циклу, що спрямована на формування понять про основні закономірності життєдіяльності людини на всіх рівнях організації життя. Знання, які отримують здобувачі освіти при вивченні даного курсу, мають велике практичне значення, оскільки його навчальний матеріал пов’язаний із багатьма теоретичними та клінічними дисциплінами. Сучасні навчальні літературні джерела з медичної біології містять велику кількість епонімічних термінів, які відбивають визнання особистого внеску видатних вчених та відомих лікарів у розвиток медичної науки і практики та є культурно-історичною складовою професійної мови медицини. Використання епонімічних термінів робить навчальний матеріал більш лаконічним та емоційно забарвленим, наближає його до фахового рівня лікаря-спеціаліста. Студенти краще краще орієнтуються у навчальному матеріалі і швидше запам’ятовують складні епонімічні терміни, якщо розуміють їх походження. Зазвичай у навчальній літературі більшість епонімів використовується без розʼяснення їх походження. У звʼязку з цим виникає необхідність зосередити увагу учасників навчального процесу на історії виникнення та формування деяких медико-біологічних епонімів. Метою роботи є провести аналіз термінів-епонімів (цикл Кребса, комплекс Гольджі, тільця Барра, тільця Девідсона) та окреслити їх дидактичне значення в курсі медичної біології при вивченні біології клітини. Результати проведеного аналізу засвідчили, що розглянуті епонімічні терміни посідають важливе місце у вивченні багатьох тем практичного курсу медичної біології. Ознайомлення здобувачів освіти із походженням і становленням епонімів дозволяє глибше розкрити сутність біологічних об’єктів, явищ і закономірностей, провести інтеграційні зв’язки з іншими дисциплінами, розширити науковий та культурний кругозір студентів, сприяти засвоєнню ними професійної мови. Представлений матеріал може бути використаний для поглибленого вивчення медичної біології, зокрема, при підготовці до Всеукраїнської студентської предметної олімпіади та організації науково-дослідної роботи студентів.

Дод.точки доступу:
Єрошенко, Г. А.
Клепець, О. В.
Рябушко, О. Б.
Ваценко, А. В.
Улановська-Циба, Н. А.
Передерій, Н. О.
Шевченко, К. В.