Михайленко, В. Л.
    Безперервний професійний розвиток – ставлення лікарів / В. Л. Михайленко, А. І. Літвак // Проблеми екології та медицини : науково-практичний журнал. - 2010. - Т. 14, № 5/6. - С. 32-38


MeSH-~главная:
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL AUTONOMY
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
ИЗОБРЕТЕНИЯ -- INVENTIONS (тенденции)
Анотація: Актуальність. Розвиток персоналу є неодмінним завданням будь-якої організації, як великої так і малої. В наш час професійні знання змінюються дуже стрімко, що потребує їх наполегливого поповнення і набуття нових вмінь протягом всієї професійної кар’єри. Відповідно до урядових документів (постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 302 і наказу МОЗ України № 446 від 22 лютого 2019 року) змінено правила професійної перепідготовки лікарів та їхньої атестації, заохочується більш широке запровадження сучасних форм постійної медичної освіти. Досліджень з приводу останніх нововведень ніхто не проводив, що робить представлене дослідження своєчасним і актуальним. Метою дослідження стало з’ясування думки лікарів великого міста щодо нововведень держави стосовно безперервного професійного розвитку (далі – БПР) і атестації персоналу. Матеріали і методи. Дослідження проводилося шляхом анонімного онлайн опитування (Computer Assisted Web Interviewing) лікарів міста Одеси за допомогою оригінальної анкети. Було опитано 653 лікаря комунальних закладів Одеси (21,3% від їх кількості). Структура вибірки конгруентна за віком, статтю, лікарськими спеціальностями тощо. Результати. Лікарі у своїй більшості (понад 70%) схвально відносяться до змін у БПР. Головними мотивами професійного саморозвитку в лікарів є: прагнення до саморозвитку (81,7%), бажання набути нових знань (88,2%) та розширити професійні можливості (66,1%). Лікарі проявляють себе активними і самостійними, вони надають перевагу науково-освітнім заходам, що проводяться на місцях, де вони живуть (62,6%), та дистанційному навчанню (45,8%), циклам тематичного удосконалення (62,1%). Лікарі первинної ланки виявили більш високу активність в питаннях БПР. Гострим питанням є фінансова складова. Висновки. Для успішного продовження інновацій в системі БПР в Україні необхідна комплексна програма підтримки лікарів, основними партнерами яких мають стати МОЗ України, органи місцевого самоврядування, лікарські асоціації і товариства, а також відповідальний бізнес.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Літвак, А. І.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)