Аналіз взаємозв’язку стрес-фактору із функціональним станом серцево-судинної системи підлітків / О. А. Шапошник [и др.] // Актуал. пробл. сучасн. мед. : Вісн. Укр. мед. стомат. акад. : науково-практичний журнал. - 2020. - Т. 20, № 2. - С. 194-197 : табл. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2077-1096


MeSH-~главная:
СТРУПА ТЕСТ -- STROOP TEST
ГИПЕРТЕНЗИЯ -- HYPERTENSION
СТРЕСС ФИЗИОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PHYSIOLOGICAL
ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT
Анотація: Комплекс факторів впливає на працездатність школярів, основними з яких є психоемоційний стрес і систематичні фізичні навантаження, що вимагає від організму постійного напруження регуляторних систем спрямованого на мобілізацію функціональних резервів організму. Аналіз артеріального тиску дозволяє оцінити кількісні та якісні зміни в рівнях регуляції серцево-судинної системи. Поєднання Струп-тесту з дослідженням серцево-судинної системи дає можливість оцінити не тільки показники уваги і когнітивної функції, але і фази стресових реакцій регуляторних систем організму. Метою дослідження було вивчення аналіз взаємозв’язку стрес фактору із функціональним станом серцево-судинної системи підлітків. В умовах стрес-фактору (тест Струпа) кровоносна система учнів активізується, показники серцево-судинної системи змінюються по-різному серед хлопчиків та дівчаток. У стані спокою найнижчі показники роботи кровоносної системи мають дівчатка. Перед тестом показники роботи серця змінюються в хлопчиків та дівчаток по-різному. В ході виконання роботи нами визначено пряму залежність між частотою серцевих скорочень, артеріальним тиском до і після психоемоційного навантаження, що свідчить про переважання активності симпатоадреналової системи, артеріальна гіпертензія обумовлюється фізіологічними та соціальними факторами. Профілактика артеріальної гіпертензії в умовах сучасних стандартів школярів потребує оптимізації навчально-виховного процесу, особливо фізичного виховання.
Перейти к внешнему ресурсу Текст

Дод.точки доступу:
Шапошник, О. А.
Соколенко, В. М.
Копітько, Н. C.
Шевченко, Т. І.
Кудря, І. П.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)